Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Regulacja mechanizmu zmiany biegów !


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 BelferMJZ

BelferMJZ
  • Sponsor Forum
  • 23 postów
  • Dołączył:04 gru 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Zafira B Z19DTH Cosmo Panorama

Napisany 09 marzec 2013 - 14:40

Z racji, że naprawiam skrzynie (wymiana części uszkodzonych), regeneruję skrzynie tzn. po wymianie części należy przejechać minimum ok.1500 km, 50

roboczogodzin, żeby uznać skrzynię za regenerowana. Otrzymuję informacje telefonicznie i e-maile, że ciężko wchodzą biegi szczególnie w okresie zimowym

lub haczy na jakimś biegu !

Często polecam wyregulować mechanizmu zmiany biegów gdy podczas wybierania biegów zdarzają się w/w objawy.

Pracy ustawienia na ok, 1,5 godz. często ze skutkiem pozytywnym !!!

np. informacja klienta z e-maila dzisiaj naprawione: "Wkurzała mnie dość oporna zmiana biegów w mojej ZB, szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 ..."

Spokojnie za pierwszym razem, roboty na 2 godziny. Narzędzia nasadowa 13-ka z przedłużką do demontażu akumulatora i obudowy, podstawy

akumulatora, 10-ka do klem i standardowo śrubokręt torx i płaski.

W razie takich objawów mogę na e-maila przesłać schematy z opisem, zdjęcia, postępowanie krok po kroku, ci i jak zdemontować, ustawić !

Zdarz się również wymiana linek, cięgna , jak to nie pomoże to zdejmujemy skrzynię !

DIAGNOZA : Jeżeli w Twoim aucie wystąpiły poniższe objawy, to należy szybko reagować:

1 Hałas/ piski podczas jazdy przy włączeniu 5 i 6 na autostradzie, nasilają się wraz z naciśnięciem lub puszczeniem pedału gazu.
Przyczyna: uszkodzone łożyska wału 5-6.
2 Ruch dźwigni zmiany biegów po naciśnięciu / zwolnieniu sprzęgła na pierwszym biegu.
Przyczyna: uszkodzone łożyska wału 1-2.
3 Problem z przełączaniem i dopinaniem biegów 3 i 4.
Przyczyna: Uszkodzony synchronizator 3 i 4 lub koło zębate.
4 Problem z wybieraniem pierwszego biegu na postoju.
Przyczyna: usterka wybieraka 4/3 lub 1.

Należy niezwłocznie skontaktować się z mną, ponieważ szybko wychwycona usterka może być naprawiona szybciej i taniej, koszty naprawy w pierwszej fazie usterki wynoszą ok. 300 zł plus części, a następnie drastycznie wzrastają .

Ze względu na fakt, że wady w 50% – ukazują się przy przebiegu ok. 60.000 km, to często nie ma sensu zakup używanego sprzętu, ponieważ ryzyko jest zbyt duże.
cdn.

Edytowany przez BelferMJZ, 09 marzec 2013 - 23:47.

  • 0


#2 patrick157`

patrick157`
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Dołączył:22 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ryki
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Astra H 1.9 CDTI Cosmo-Sport

Napisany 24 marzec 2013 - 14:42

Bardzo poproszę taki schemat regulacji. Często się zdarza ze rano są problemy by wbić jedynkę i zdarza się często ze dwójeczka haczy, Mój mail patrico157@wp.pl
  • 0

#3 wolf80

wolf80
  • Forumowicz
  • 1144 postów
  • Dołączył:02 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BDG/GB-ok.cambridge
  • Województwo:UK
  • Auto:VC kombi Z19DTH+DPF MY05

Napisany 25 marzec 2013 - 09:04

no to ja tez prosze...
luk80@poczta.onet.pl
  • 0

#4 Rafał vici

Rafał vici
  • Forumowicz
  • 1255 postów
  • Dołączył:08 wrz 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WA/LCH
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Signum 2.0T 03" LPG

Napisany 25 marzec 2013 - 09:10

I ja też poproszę o schemat: Dzięki

Edytowany przez Rafał vici, 28 marzec 2013 - 19:59.

  • 0

#5 krzysztof436

krzysztof436
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Dołączył:24 wrz 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:blackpool
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra C 2.0T z20net

Napisany 26 marzec 2013 - 11:02

i ja również bym poprosił na mail : zajac436@wp.pl
  • 0

#6 booli4

booli4
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:27 mar 2013
  • Województwo:UK
  • Auto:vauxhall vectra 1.9 ctdi

Napisany 27 marzec 2013 - 08:04

ja tez poprosze marcin75-34@tlen.pl ( wersja angielska)
  • 0

#7 keram998

keram998
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:06 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:polska
  • Auto:GTS 1.9 CDTI

Napisany 28 marzec 2013 - 17:55

Jeśli można to poproszę flida@op.pl
  • 0

#8 mnemonic

mnemonic
  • Forumowicz
  • 307 postów
  • Dołączył:04 cze 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Signum 1.9cdti 150km

Napisany 28 marzec 2013 - 19:49

To ja tez poprosze na maila lemonek22@gmail.com. Dzieki :)
  • 0

#9 koroko

koroko
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Dołączył:27 paź 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Cambridge
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra C Z19DT

Napisany 02 kwiecień 2013 - 21:02

A ja bym proponował przeszukać forum albo wkleić schemat do tematu. Ps. Akumulatora i plastików w Z19DT nie trzeba wyciągać. Roboty na 15min.
  • 0

#10 krzysztof436

krzysztof436
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Dołączył:24 wrz 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:blackpool
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra C 2.0T z20net

Napisany 03 kwiecień 2013 - 20:38

dzisaj zrobiłem ta operację w vectrze c z silnikiem z20net nie trzeba nic demontowac w komorze silnika wystarczy odchylic przewody żeby zablokowac kopułkę . Co do samego działania biegi wchodza lepiej/lżej ale nadal odczuwam lekkie haczenie. Czy wiecie co można poprawic ? vectra ma 160 k przebiegu
  • 0

#11 Phuong

Phuong
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:25 sty 2013
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk Osowa
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VC GTS/08r./1.9 150KM/ z19dth

Napisany 03 kwiecień 2013 - 20:52

to i ja poprosze,

sr1982 na gmailu

dzieki
  • 0

#12 lukaszm

lukaszm

    Opiekun Rekrutów

  • Klubowicz
  • 156 postów
  • Dołączył:25 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin/Chełm
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:1014
  • Auto:Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 04 kwiecień 2013 - 08:27

Ja również poproszę o schemat lukasz.michalski.85@gmail.com
  • 0

#13 Żywcia

Żywcia
  • Moderator
  • 5593 postów
  • Dołączył:07 kwi 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:50
  • Auto:VC 1,9 CDTI 150 KM vagon stilo 1.9 jtd 115 KM
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 04 kwiecień 2013 - 09:05

a może tu wkleić i będzie porada dla wszystkich?!
  • 0

#14 koroko

koroko
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Dołączył:27 paź 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Cambridge
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra C Z19DT

Napisany 04 kwiecień 2013 - 09:55

Cała robota polega na zablokowaniu kopułki, odczepieniu linek przy lewarku, ustawienie go w pozycji pionowej i zatrzaśnięciu białych klipsów na linkach w nowej pozycji. W M32 można jeszcze odkrecić korek wyrównawczy i spuscić nadmiar oleju, lub dolać. Nie wiem jak z innymi skrzyniami.

Edytowany przez koroko, 04 kwiecień 2013 - 10:03.

  • 0

#15 kubass22

kubass22
  • Klubowicz
  • 750 postów
  • Dołączył:03 lip 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sierpc/ UK
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:1010
  • Auto:sig 2.0T elite + lpg kme nevo pro
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 05 kwiecień 2013 - 01:50

Rowniez prosilbym o schemat regulacji : vexulis@gmail.com
  • 0

#16 krystian8

krystian8
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Dołączył:23 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zielona góra / uk portsmouth
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:zafira b 150 - brak egr, dpf, klap wirowych

Napisany 05 kwiecień 2013 - 08:10

Pewnie dostane w łeb za pożyczenie linku ale co tam , życie jest krótkie i trzeba sobie pomagać
To jest zafira b ale zasada ta sama
http://klubzafira.pl...pic,2424.0.html

Edytowany przez krystian8, 05 kwiecień 2013 - 08:11.

  • 0

#17 koroko

koroko
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Dołączył:27 paź 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Cambridge
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra C Z19DT

Napisany 05 kwiecień 2013 - 08:21

Pewnie dostane w łeb za pożyczenie linku ale co tam , życie jest krótkie i trzeba sobie pomagać
To jest zafira b ale zasada ta sama
http://klubzafira.pl...pic,2424.0.html


Wygląda prosto, zastanawia mnie jednak blokada drążka zmiany biegów w pozycji serwisowej. Poszukam czegoś takiego u siebie.
  • 0

#18 krystian8

krystian8
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Dołączył:23 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zielona góra / uk portsmouth
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:zafira b 150 - brak egr, dpf, klap wirowych

Napisany 05 kwiecień 2013 - 08:27

Wygląda prosto, zastanawia mnie jednak blokada drążka zmiany biegów w pozycji serwisowej. Poszukam czegoś takiego u siebie.

A niby jak chciałeś ustawić skrzynie bez tej blokady ?
  • 0

#19 koroko

koroko
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Dołączył:27 paź 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Cambridge
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra C Z19DT

Napisany 05 kwiecień 2013 - 20:05

Nie wiem jak. Jak bym wiedział to bym sie nie zastanawiał
  • 0

#20 nash5009

nash5009
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Dołączył:07 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC Z19DTH 150KM Combi / Yamaha Fz6

Napisany 12 kwiecień 2013 - 09:42

a to nie jest tak że nasz lewarek samoczynnie ustawia się w pionie? bo z tego co pamiętam są tam dwie sprężyny.
Podejmę się tej regulacji wraz z wyciągnięciem całego lewarka coby zobaczyć czy są jakieś znaczniki bądź otwory do blokady
  • 0
Signum 3.0 D (177) - Starzeję się? czy jak?
eX- Vectra C GTS 3.2 V6 (211)
eX- Astra G Coupe 2.0T (236)




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_