Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

DTH zimny nie chce palić!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 Bolko

Bolko
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:18 gru 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bolków
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra 1,9CDTI 150KM

Napisany 25 grudzień 2005 - 19:46

Dzisiaj miałem wielki problem z uruchomieniem silnika zimnego w 2.0 DTH, dopiero po mocnym i długim trzymaniu pedału gazu uruchomił się, prosze o pomoc w tej sprawie. Co może być przyczyną. Akumulator nowy. Po pierwszym uruchomieniu zapala już na dotyk.:(
  • 0


#2 Yogi_Babu

Yogi_Babu
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:23 kwi 2005
  • Skąd:Poznań

Napisany 25 grudzień 2005 - 21:01

Cze !!!

- Zapowietrzanie układu paliwowego ?!?!?!?!

- Świece żarowe ?!?!?!?!?!


Niewiem, czy trzymanie wciśniętego pedału gazu
coś pomoże w momencie uruchamiania silnika.

Napisz więcej nt. okoliczności związanych z ww. problemem.

Poszukaj na forum.
Temat zapowietrzania i grzania świec żarowych był już wielokrotnie omawiany.


Pzdr
Yogi_Babu
  • 0

#3 albirari

albirari
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Dołączył:21 gru 2005
  • Skąd:lubelskie

Napisany 02 styczeń 2006 - 11:28

a jak pali gdy auto postoi 2h? jak dobrze to moim zdaniem nie są świece żarowe. może zapowietrza sie układ.
ja zrobiłbym tak :wymiana filtra paliwa +przewody przelewowe(gumowe)
pozdrawiam
  • 0

#4 Bolko

Bolko
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:18 gru 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bolków
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra 1,9CDTI 150KM

Napisany 30 kwiecień 2006 - 08:40

Sorry, dawno juz nie zagladalem w ten temat. Przyczyna tego problemu bylo zapowietrzanie sie ukladu. Podobno w tym typie silnika 2,0 DTI jest to bardzo czesta awaria. Do ukladu zasilania dodano mi trojnik ktory powoduje, iz uklad odpowietrza sie samoczynnie. Juz wiecej nie mam tego problemu. :lol: [/center]
  • 0

#5 afaj

afaj
  • Forumowicz
  • 423 postów
  • Dołączył:05 sty 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB 2.2DTR

Napisany 30 kwiecień 2006 - 09:23

Do ukladu zasilania dodano mi trojnik

Jesteś w stanie to dokładniej opisać, gdzie, co i jak ?
Odstukać, odpukać nie mam takich problemów, ale z wielką chęcią poznam rozwiązanie.

Pozdrawiam
  • 0
Spalanie Vectra B 2001 kombi 2.2 (Y22DTR): Dodany obrazek
Dodany obrazek
интересное

#6 Tomasz76

Tomasz76
  • Forumowicz
  • 816 postów
  • Dołączył:11 kwi 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zawiercie
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Astra X20DTL

Napisany 01 maj 2006 - 09:59

dołączam się do pytanka pokaz fotki gdzie go zamontowałeś i jakiś dokladny opis
  • 0

#7 jarekc123

jarekc123
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Dołączył:30 lis 2005
  • Skąd:Starogard Gdański

Napisany 04 maj 2006 - 12:50

Też mam ten sam problem z zapalaniem. Zimą w okolicach zera mogłem kręcić z minutę i nic. Po włożeniu rezystora 10k w kostkę zamiast czujnika temperatury silnika auto zapalało od kopa. W serwisie powiedzieli mi, że układ się zapowietrza i przez przewody przelewowe powietrze dostaje się do pompy, przez co nie ma odpowiedniego ciśnienia i samochód nie odpala. Patrzyłem w samochodzie i faktycznie gumowy wężyk od przewodów przelewowych wchodzi w jedno miejsce z wężykiem z filtra paliwa. A może wystarczy podłączyć przewody przelewowe do przewodu powrotnego? Jeżeli w przewodach przelewowych jest powietrze, to nie idzie do pompy tylko wraca sobie do baku, pompa daje odpowiednie ciśnienie i wszystko gra. Banalne i sprowadza się tylko do wstawienia trójnika na przewodzie powrotnym, podłączenia do niego przewodów przelewowych i zaślepieniu pozostałego otworu. Może ktoś z grupowiczów który się bardziej zna na tych sprawach mógłby się wypowiedzieć.

Pozdrawiam
Jarek
  • 0

#8 agamia

agamia
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Dołączył:07 mar 2006
  • Skąd:Lublin

Napisany 05 maj 2006 - 22:02

a ja juz nie mam sily ;(.nawet po kilku godzinach moj piekny nabytek nie chce zapalic.Juz nawet nie probuje zazynac rozrusznika,tylko daje samostart.Pozniej juz jest super,pali odrazu i ladnie idzie.No ale niestety nie uzywam samochodu codziennie i bol...
Pozdrawiam wszystkich

sprobuje podsunac mechanikom pare pomyslow z forum,dzieki....
  • 0

#9 Przemek

Przemek
  • Forumowicz
  • 736 postów
  • Dołączył:14 lut 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Województwo:śląskie
  • Auto:B5FL

Napisany 05 maj 2006 - 23:23

agamia, zmieniaj przewody przelewowe a nie katuj samostartem
  • 0

#10 Bolko

Bolko
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:18 gru 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bolków
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra 1,9CDTI 150KM

Napisany 06 maj 2006 - 13:43

Chetnie zrobie fotki tego trójnika i włączenia go w układ, lecz dopiero w nastepnym tygodniu, nie mam obecnie możliwości.
Po wykonaniu fotek dokładnie opisze zasadę włączenia w układ zasilania.
Pozdrawiam.
  • 0

#11 czarek 1806

czarek 1806
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Dołączył:01 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:łęczyca
  • Auto:VB 2.0 DI

Napisany 06 maj 2006 - 18:02

Moim zdaniem waszym problemem są uszczelniacze wtryskiwaczy, które kwalifikują się do wymiany.Sprawdzcie je.Jeśli się nie mylę kolega Przemek wymieniał je kiedyś i wie sporo na ten temat.
  • 0

#12 Toomala

Toomala
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:01 maj 2006
  • Skąd:Dublin

Napisany 06 maj 2006 - 18:27

sluchajcie Panowie -wyczyscilem EGR ,sprawdzilem przewody przelewowe ,sprawdzilem filtr paliwa i samochod nie chce odpalic...kurcze widze ze leci ropa z wezyka od filta paliwa na dole,chyba ma dziure ,jak temu zardzic na szybko ?czy moze przez to lapac powietrze i nie odpalac ?
pomocyyy....
  • 0
Vectra 2.0 DTH 2000 r.

#13 Przemek

Przemek
  • Forumowicz
  • 736 postów
  • Dołączył:14 lut 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Województwo:śląskie
  • Auto:B5FL

Napisany 06 maj 2006 - 19:06

Toomala, po tym jak czyściłeś EGR (wniskuje że odkręcałeś kolektor dolotowy i przewody paliwowe?) musisz go grubo odpowietrzyć. do tego jeszcze jak rozpinałeś przelewy to hohoho....
ja bym proponował delikatne holowanie, ale nie kazdy sie tego podejmuje (ja zawsze tak robie)
ewentualnie reanimacja autostartem
  • 0

#14 Toomala

Toomala
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:01 maj 2006
  • Skąd:Dublin

Napisany 06 maj 2006 - 19:52

odpinalem tylko przelewowe wezyki a nie od wtryskow te miedziane...ale ide szukac kogos do holowania jak tak radzisz:)
pozdr i dzieki
  • 0
Vectra 2.0 DTH 2000 r.

#15 agamia

agamia
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Dołączył:07 mar 2006
  • Skąd:Lublin

Napisany 08 maj 2006 - 20:31

przewody zmienione,zaworek tez zmieniony na nowy i lipa,bez samostartu nic ....;(.Brak mi sil.Ale jak po odpaleniu samostartem zapali,a pozniej jak sie jezdzi dosc czesto jest ok,i zadnych ciemnych dymow nie ma,to czy moze to byc pompa????Macher powiedzial ze 3500 nowa.Niech mi ktos ten piekny woz ukradnie,please....ja chce jezdzic a nie naprawiac....
  • 0

#16 agamia

agamia
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Dołączył:07 mar 2006
  • Skąd:Lublin

Napisany 21 maj 2006 - 20:42

przewody zalozone bezbarwne,wszystko niby pouszczelniane,podczas jazdy idzie troszke babelkow powietrza,ale chyba to nie przyczyna niepalenia.Dzisiaj jak probowalam odpalic ,po nieskutecznych probach zajrzalam pod maske i niestety przewod byl pusty,bez paliwa.Chyba to nie zapowietrzenie.Gratuluje wszystkim,ktorzy sobie poradzili z problemem odpalania po dluzszym przestoju,ech....u mnie jak w calym moim zyciu ...wielka lipa....

pozdrowka dla wszystkich
  • 0

#17 Yogi_Babu

Yogi_Babu
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:23 kwi 2005
  • Skąd:Poznań

Napisany 22 maj 2006 - 21:23

przewody zalozone bezbarwne,wszystko niby pouszczelniane,podczas jazdy idzie troszke babelkow powietrza,ale chyba to nie przyczyna niepalenia.Dzisiaj jak probowalam odpalic ,po nieskutecznych probach zajrzalam pod maske i niestety przewod byl pusty,bez paliwa.Chyba to nie zapowietrzenie.Gratuluje wszystkim,ktorzy sobie poradzili z problemem odpalania po dluzszym przestoju,ech....u mnie jak w calym moim zyciu ...wielka lipa....

pozdrowka dla wszystkich




Hej głowa do góry, szable w dłoń !!!


Po pierwsze, założyłaś bezbarwne przewody, ale chyba tylko po to, żeby sie zorientować,
czy jest w nich paliwo, czy też bąbelki powietrza.
Efekt jaki uzyskałaś "przewód był pusty, bez paliwa" jednoznacznie wskazuje na fakt,
że paliwo "ucieka" z układu - czyli układ się zapowietrza !!!

Po drugie, bezbarwne przewody mają taką przypadłość, że pod wpływem paliwa i ciepła
panującego w pobliżu silnika twardnieją i tracą elastyczność, a przez to mogą nie być
"zbyt" szczelne - czyli mogą się przyczynić do zapowietrzania układu paliwowego.


Pzdr
Yogi_Babu
  • 0

#18 agamia

agamia
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Dołączył:07 mar 2006
  • Skąd:Lublin

Napisany 23 maj 2006 - 11:49

Ale jak paliwo moze sie cofac przez zapowietrzenie,chyba powinno tam byc jakies cisnienie ktore je trzyma???wychodzi na to ,ze pompa nie trzyma cisnienia.A moze sprobowac jeszcze z uszczelniaczami wtryskow?Jakos nie moge uwierzyc ,ze to pompa.Samochodzic chodzi tak cichutko jak nie disel,czysta muzyka.


pozdr

Aga
  • 0

#19 vicy

vicy
  • Przyjaciel VKP
  • 328 postów
  • Dołączył:13 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zielona Góra
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:X20DTH

Napisany 23 maj 2006 - 12:13

Witam.Moja Dodzia też ma problem z pierwszym odpaleniem tj.gdy silnik jest zimny.Autko mam od 2 tygodni i też próbuję się uporać z tym problemem.Byłem na komputerze i nic mi nie wykazało.Mechanik kazał sprawdzić czujnik temperatury układu chłodzenia tzn. pomierzyć jego oporności przy róznych temperaturach silnika.Pomierzyłem i jest ok.Ale po odłączeniu w/w czujnika zostają podgrzewane świece (czego wcześniej nie doświadczyłem) i autko pali od razu.Póżniej w czasie dnia jest ok dopóty silnik się nie ochłodzi.Mechanik powiedział mi że prawdopodobnie sterownik od grzania świec ma przesunięty próg temperatury na podstawie której załącza podgrzewanie świec.Doradził mi aby nie kupować sterownika (chyba że mam 900pln na zbyciu) ale wlutować oporniczek 5W o rezystancji około 1.5 kilo.Mam zamiar spróbować.Dodam że za każdym "porannym " odpaleniem musiałem dusic moją Dodzię około 10 s.Wcześniej wymieniłem filtr paliwa , przewody przelewowe i sprawdziłem świece ale to nic nie dało.Teraz został mi jeszcze problem z podwyższonym spalaniem ok.9 do 10 l /100km
Powodzenia.
  • 0

#20 Waldek

Waldek
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Dołączył:08 maj 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dolnyśląsk - Twardogóra
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB 2.0 DTI 16V SPORT HB ZENDER OPC

Napisany 23 maj 2006 - 13:46

Świece w VB grzeją się poniżej 5 stopni temperatury zewnętrznej , tak że świecącą kontrolkę świec widzimy tylko zimą. Co do wysokiego spalania to może być usterka termostatu.
  • 0
Dodany obrazekDodany obrazek




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_