Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

kupno i wymiana termostatu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
357 odpowiedzi na ten temat

#21 roberts

roberts
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Dołączył:08 gru 2005
  • Skąd:Warszawa

Napisany 22 styczeń 2006 - 11:49

Tak czy inaczej zamierzam sam się za to zabrać, chcę wymontować cały termostat razem z obudową, udać się z tym do sklepu i kombinować, jeśli nic nie dobiorę to zawsze pozostanie jeszcze opcja kupna całości - na allegro kupiłem komplet nasadek torxów za całe 28 złotych :)

Ale chyba odłożę tą robotę na kiedy indziej, bo nie bardzo chce mi się grzebać przy samochodzie gdy na dworzu jest -20 :(

Jak uda mi się coś wymyśleć z tym termostatem to dam znać.
  • 0


#22 Radzio

Radzio
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Dołączył:15 gru 2004
  • Skąd:Otwock
  • Auto:VB Z18XE CDX 2000r.

Napisany 22 styczeń 2006 - 18:38

na razie proponuję włożyć karton na 3/4 chłodnicy i jeździć. Pozdrawiam
  • 0
Vectra Z18XE CDX 2000r. combi + LPG BRC, radekpl@poczta.onet.pl

#23 madein7

madein7
  • Forumowicz
  • 506 postów
  • Dołączył:22 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Óć PL / Derby UK
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Insignia SE CDTi 160 '09/Saab 9-3 2.0t Convertible

Napisany 23 styczeń 2006 - 14:36

pytalem w lodzi, do silnika X18XE1 oryginalny termostat kosztuje 260zl, zamiennik Gates-a 153zl a sam wklad 70zl, musze jeszcze sprawdzic kilka miejsc, narazie jest tektura :)

P.S. W salonie vauxhalla oryginal GM wychodzi 218zl... (40f)
  • 0
VVV Z19DTH SRI +SATNAV +XPII +AFL:)
Dodany obrazek
MOJE AUTKA:)

#24 FABI

FABI
  • Forumowicz
  • 2175 postów
  • Dołączył:11 wrz 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:BMW e39 M54B25, 01r

Napisany 23 styczeń 2006 - 20:59

Do X18XE termostat znalazłem za 80 zł wraz z obudową...
Zapytajcie tego pana czy ma cos dla was

KLIK

Co do zmiany TYLKO samego termostatu bez wymiany obudowy to wam odradzam.A dlaczego?Bo podczas rozbiórki owszem wyjmie sie go szybko ale mozecie niechcący uszkodzic,wygiąć, zdeformowac te blaszki co otwieraja i zamykają termostat i bedzie się on otwierał...ale nikt niepowie w jakim zakresie temperatur...
  • 0
"KOCHAJ ŚMIERC BO TYLKO ONA NA CIEBIE CZEKA"

#25 Radzio

Radzio
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Dołączył:15 gru 2004
  • Skąd:Otwock
  • Auto:VB Z18XE CDX 2000r.

Napisany 23 styczeń 2006 - 21:58

o ile wiem do mojego auta jak i zarówno do silnika X18XE1 jest inny termostat, ale wygląda podobnie, czy mam rację? Bo ja zapłaciłem 230 zł i ta cena 80 zł lekko mnie wkurzyła. W katalogach wystepuje inny model termostatu.
  • 0
Vectra Z18XE CDX 2000r. combi + LPG BRC, radekpl@poczta.onet.pl

#26 FABI

FABI
  • Forumowicz
  • 2175 postów
  • Dołączył:11 wrz 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:BMW e39 M54B25, 01r

Napisany 23 styczeń 2006 - 22:48

Tak do X18XE1 jest inny termostat.Ten X18XE niema w obudowie czujnika a X18XE1 ma takowy...

Bo ja zapłaciłem 230 zł i ta cena 80 zł lekko mnie wkurzyła



Mi tez za taka kwote chcieli wcisnac termostat ale sie niedałem i mam 150 zł na tankowanie :D
  • 0
"KOCHAJ ŚMIERC BO TYLKO ONA NA CIEBIE CZEKA"

#27 madein7

madein7
  • Forumowicz
  • 506 postów
  • Dołączył:22 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Óć PL / Derby UK
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Insignia SE CDTi 160 '09/Saab 9-3 2.0t Convertible

Napisany 25 styczeń 2006 - 14:42

ale mowimy o oryginalach czy zamiennikach bo roznica mysle ze jest nie tylko w cenie

P.S. Trax na zeromskiego w lodzi - 274.30zl do X18XE1
  • 0
VVV Z19DTH SRI +SATNAV +XPII +AFL:)
Dodany obrazek
MOJE AUTKA:)

#28 Radzio

Radzio
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Dołączył:15 gru 2004
  • Skąd:Otwock
  • Auto:VB Z18XE CDX 2000r.

Napisany 25 styczeń 2006 - 21:03

ten mój to zamiennik, ale chodzi przyzwoicie - tylko zobaczymy ile?
  • 0
Vectra Z18XE CDX 2000r. combi + LPG BRC, radekpl@poczta.onet.pl

#29 jakoku

jakoku
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Dołączył:28 gru 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grajewo
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Opel Vectra B X18XE1

Napisany 26 styczeń 2006 - 16:35

a w sprawie silnika numer jest wybity przeca na bolu silnika z przodu
i tam jest X18XE1 bo wiem ze po lifvie silnik były wkładane X18XE
i wim od jednego sprzedawczyka ze termostat je za 45 zł bez obudowy
a jak nie ma w sprzedaży tzn ze oszukują!
je bo produjuje je jedna z firm na węgrzech!
ten sam termostat je w Saabie i dlatego taki drogi złodziejaszki
  • 0

#30 roberts

roberts
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Dołączył:08 gru 2005
  • Skąd:Warszawa

Napisany 27 styczeń 2006 - 14:21

Witam wszystkich ponownie,

pragnę poinformować wszystkich zainteresowanych wymianą termostatu, że nie jest konieczna wymiana całości z obudową. Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem nowego wkładu firmy Quinston Hazell Automotive, England.

Cena nowego termostatu do mojego silnika (X18XE1) waha się w granicach 200-250 złotych, a tym czasem za wkład zapłaciłem 80.

Tu jest link do katalogu na stronie producenta - przktycznie zamienniki do wszystkich modeli samochodów:

http://www2.qha.com/...logues/QH03.pdf

Ja do tego silnika kupiłem termostat o numerze QTH600K, jest on zapakowany w pudełko, wraz z kompletem uszczelek, pastą uszczelniającą, specjalną tulejką ułatwiającą wymianę oraz instrukcją. Przy mnie sprzedawca zamontował taki wkład w pustą obudowę jednym ruchem w 10 sek. :)

Poniżej namiary na sklep w Warszawie:

www.opel-sklep.waw.pl

W weekend biorę się za wymianę - jak zrobię to podzielę się spostrzerzeniami.

PS.
Jakby ktoś miał poważny problem z nasadkami do kluczy typu TORX - to na allegro można kupić komplet za ok. 30 złotych.
  • 0

#31 Radzio

Radzio
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Dołączył:15 gru 2004
  • Skąd:Otwock
  • Auto:VB Z18XE CDX 2000r.

Napisany 27 styczeń 2006 - 23:54

super, cenna informacja, szkoda tylko, że ja przepłaciłem
Pozdrawiam
  • 0
Vectra Z18XE CDX 2000r. combi + LPG BRC, radekpl@poczta.onet.pl

#32 madein7

madein7
  • Forumowicz
  • 506 postów
  • Dołączył:22 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Óć PL / Derby UK
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Insignia SE CDTi 160 '09/Saab 9-3 2.0t Convertible

Napisany 28 styczeń 2006 - 15:23

roberts daj znac jak Ci poszla ta wymiana i jak to bedzie chodzilo...
  • 0
VVV Z19DTH SRI +SATNAV +XPII +AFL:)
Dodany obrazek
MOJE AUTKA:)

#33 roberts

roberts
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Dołączył:08 gru 2005
  • Skąd:Warszawa

Napisany 28 styczeń 2006 - 19:19

Dam znać napewno, tylko narazie synoptycy dają d...., miało być ok. -1 a tym czasem było -10, a niestety nie dysponuję garażem i dałem sobie spokój z wymianą.
Nic przyjemnego jak ręce przymarzają do silnika:)
  • 0

#34 FABI

FABI
  • Forumowicz
  • 2175 postów
  • Dołączył:11 wrz 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:BMW e39 M54B25, 01r

Napisany 28 styczeń 2006 - 20:54

Nic przyjemnego jak ręce przymarzają do silnika:)



Rob na rozgrzanym silniku :D :lol: :lol:
  • 0
"KOCHAJ ŚMIERC BO TYLKO ONA NA CIEBIE CZEKA"

#35 roberts

roberts
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Dołączył:08 gru 2005
  • Skąd:Warszawa

Napisany 29 styczeń 2006 - 15:57

Rob na rozgrzanym silniku :D :lol: :lol:


Bu ha ha :mrgreen: bardzo śmieszne,

Postanowiłem dzisiaj trochę zmarznąć, ale wymiane mam już za sobą, a oto kilka spostrzeżeń:

1. przed wymianą dobrze jest odkręcić górną osłonę silnika (tą z napisem ECOTEC), a do tego potrzebny jest klucz TORX T30,

2. do odkręcenia obudowy termostatu potrzebny jest klucz nasadowy TORX E12

3. pamiętajcie o odłączeniu akumulatora, wtedy bezpieczniej można grzebać przy silniku, tym bardziej, że trzeba odłączyć czujnik temperatury przy termostacie,

4. niech Wam się nie wydaję że uda się spuścić płyn chlodzący i później go wykorzystać, przynajmniej mój poszedł "do ziemi", na dolewkę poszły 2 litry.

5. wbrew pozorom, tak jak proponouje FABI, najlepiej jest lekko podgrzać silnik, wszystkie węże gumowe robią się wtedy bardziej elastyczne i dużo łatwiej jest je ściągnąć :)

6. Co za ..... wymyślił te opaski zaciskowe, trzeba się nieźle namęczyć żeby jesciągnąć, najlepiej odrazu zaopatrzyć się w nowe - tzw. "cybanty" skręcane na śrubę.

Podsumowując:

Wymiana jest naprawdę prosta, wkład, o którym pisałem wcześniej pasuje bez zarzutów,
mogę go z czystym sumieniem polecić.
Przed wymianą od święta widziałem jakie kolwiek ruchy wskaźnika temp. teraz po ik. 3 km mam już 80 stopni. a po 5 km wskazówka stoi jak drut nz 90.

Jutro mam zamiar pojeździć więcej, to powiem jak sie sprawuje nowy termostat.
  • 0

#36 Radzio

Radzio
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Dołączył:15 gru 2004
  • Skąd:Otwock
  • Auto:VB Z18XE CDX 2000r.

Napisany 29 styczeń 2006 - 16:06

CIESZĘ SIĘ ŻE SIĘ UDAŁO. POZDRAWIAM
  • 0
Vectra Z18XE CDX 2000r. combi + LPG BRC, radekpl@poczta.onet.pl

#37 lesor

lesor
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:30 sty 2006
  • Skąd:Warszawa

Napisany 30 styczeń 2006 - 19:02

Wymienilem termostat i zrobilem to bez demontazu pompy. Owszem, potrzebny jest odpowiedni klucz torx, z dość krótkim króćcem żeby podejsc do dolnej śruby pod obudową termostatu. Całośc (z odpowietrzeniem) zajeło mi to niewiele podan godzinke...

Witam,
wymieniłem dziś bez zdejmowania czegokolwiek i nawet bez torxów - za pomocą dobrego zestawu zwykłych kluczy. Jakoś majstrowałem i w pewnym momencie wykonałem obrót całą obudową i wyszedł. Nowy (jestem gupkiem i kupiłem w ASO) próbowałem wcisnąć ale brakło mi cierpliwości i wykręciłem jeden czujnik (wówczas weszło bez problemu).
Nalałem borygo ale że dziś znalazłem przypadkiem to forum :) to się naczytałem, że borygo to syf i zamierzam go zlać i wlać oryginał z ASO ;).
Mam tylko jedną wątpliwość jak się odpowietrza?
(Wydawało mi się, że to jest układ samoodpowietrzający i tylko trzeba odkręcić korek na zbiorniczku i uzupełnić).

--
/ -> korzystałem z wyszukiwarki /
  • 0

#38 FABI

FABI
  • Forumowicz
  • 2175 postów
  • Dołączył:11 wrz 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:BMW e39 M54B25, 01r

Napisany 31 styczeń 2006 - 09:55

Mam tylko jedną wątpliwość jak się odpowietrza?
(Wydawało mi się, że to jest układ samoodpowietrzający i tylko trzeba odkręcić korek na zbiorniczku i uzupełnić).



Skoro wiesz to po co sie pytasz :D :D :lol:
  • 0
"KOCHAJ ŚMIERC BO TYLKO ONA NA CIEBIE CZEKA"

#39 Wektor

Wektor
  • Forumowicz
  • 832 postów
  • Dołączył:08 cze 2005
  • Skąd:Vbrzych
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB X20DTH kombiak z 2000r.

Napisany 09 luty 2006 - 10:52

Czy załączone do skorupy termostatu uszczelki smarowaliście dodatkowo jakimś silikonem, czy nie ma takiej potrzeby?

Wektor
  • 0

#40 FABI

FABI
  • Forumowicz
  • 2175 postów
  • Dołączył:11 wrz 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:BMW e39 M54B25, 01r

Napisany 09 luty 2006 - 10:56

Ja niczym niesmarowałem.
  • 0
"KOCHAJ ŚMIERC BO TYLKO ONA NA CIEBIE CZEKA"




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_