Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Słabe światła mijania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 Enjama

Enjama
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Dołączył:25 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Borzęcin
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vectra B 1.8 16v

Napisany 08 wrzesień 2012 - 22:19

Cześć

Może mi pomożecie co zrobić, mam problem z słabymi światłami mijania.
Niedawno robiłem przegląd na stacji sprawdzali światła jakimś miernikiem i mówili że ok.

Odkąd mam tą vectre słabo świeciły mi mijania.Drogowe świecą wręcz wzorowo, nie wiem co tam są za żarówki ale pięknie działa.
Zmieniałem tydzień temu na Philipsy h7 +30% i praktycznie żadnej poprawy.

Czytałem żeby sprawdzić odbłyśniki, może powiecie mi co mam dokładnie sprawdzić tzn skąd mam wiedzieć że są one złe ?
Żarówki dobrze są założone, zresztą chyba nie da się źle ich włożyć :)

Mogę jeszcze zmierzyć napięcie na kostce co idzie do h7, tylko jakie ma ono być ? Bo może za mały prąd idzie ?
Ogólnie spróbuje je otworzyć i umyć od środka, może coś to da.

Jeszcze może mi polecicie jakieś lampy z allegro, mogą być valeo ? przedliftowe chodza po 200 za komplet.
Czy te poliftowe lepiej świecą na tyle że opłaca się robić tyle przeróbek ? czy gra warta świeczki.

====
Jednak za dużo roboty z odklejaniem tych lamp, umyje je wodą z pianą aktywna a poźniej woda destylowana, albo benzyną ekstrakcyjna :)

Edytowany przez Enjama, 08 wrzesień 2012 - 22:33.

  • 0


#2 limonka66

limonka66
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Dołączył:18 sie 2012
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Kozienice
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra 2.0 DI 16V

Napisany 08 wrzesień 2012 - 22:50

Z akumulatora powinno dochodzic napiecie 12 V...z alternatora może byc troszke mniej ,ale takie (12V) powinno dochodzić do kostki.... ;)
  • 0

#3 JarekS

JarekS

    ..:: Admin VKP ::..

  • Root Admin
  • 10222 postów
  • Dołączył:27 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:511
  • Auto:Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 08 wrzesień 2012 - 23:05

To norma w vectrach, po pewnym czasie matowieją klosze i odbłyśniki nic z tym nie zrobisz, kup te valeo z allegro, jest to zamiennik ale dużo osób ma je u siebie i sobie chwali.
  • 0

#4 Enjama

Enjama
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Dołączył:25 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Borzęcin
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vectra B 1.8 16v

Napisany 09 wrzesień 2012 - 08:37

Ok czyli nie zawracać sobie głowy takim płukaniem lamp od srodka ?
To zmatowienie rozumiem, ze nie zejdzie juz ?

Z tego co widziałem na allegro sa 3 firmy

Valeo, Depo, i Corello

Różnią się od siebie jakością ?

Sprawdzałem teraz i mam Valeo, patrząc przez szybę nie widać zmatowienia, zresztą drogowe działają super.
Co może być winą że mijania tak słabo świecą a droge bardzo dobrze ?

Edytowany przez Enjama, 09 wrzesień 2012 - 10:50.

  • 0

#5 nanab

nanab
  • Forumowicz
  • 693 postów
  • Dołączył:13 wrz 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VB GL plus x16xel

Napisany 09 wrzesień 2012 - 13:34

Tka jak pisał Jarek, to może być też zmatowiały odbłyśnik po stronie żarników mijania. Zamontuj od razu poliftowe to na 100% zniknie problem słabego świecenia.
  • 0

#6 lukaszsolecki

lukaszsolecki
  • Forumowicz
  • 379 postów
  • Dołączył:30 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gniewoszów
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 3.2v6 i BMW E36 320i

Napisany 09 wrzesień 2012 - 20:30

ustaw dobrze lampy (jedz do dobrej stacji diagnostycznej.W viki lampa jest regulowana w dwóch płaszczyznach . A po drógie szybciej Ci zmatowieją polifty niż przedlifty .Widać to po innych oplach jak opel astra ,czy omega które mają plastikowe klosze.A co do napięcia to akumulator ma na pusto ok 12V a na odpalonym silniku na kostce od świateł powinno być ok 13,8V

Edytowany przez lukaszsolecki, 09 wrzesień 2012 - 20:31.

  • 0

#7 Enjama

Enjama
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Dołączył:25 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Borzęcin
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vectra B 1.8 16v

Napisany 09 wrzesień 2012 - 22:37

U mnie po odpaleniu jest jakies 15V na kostce
Może dlatego spaliła mi się jedna żarówka po 2tygodniach

Wina alternatora ?
  • 0

#8 JarekS

JarekS

    ..:: Admin VKP ::..

  • Root Admin
  • 10222 postów
  • Dołączył:27 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:511
  • Auto:Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 09 wrzesień 2012 - 22:42

Regulator napięcia, zrób to jak najszybciej bo zaraz spalisz sobie elektornikę i będzie dużo drożej.
  • 0

#9 chemikx3

chemikx3

    Przewodniczący Oddziału NL

  • Klubowicz
  • 578 postów
  • Dołączył:21 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dubienka/Geldrop (NL)
  • Nr klubowy:990
  • Auto:Vectra B X18XE kombi
  • Oddział VKP:NL

Napisany 09 wrzesień 2012 - 22:56

Co do szkieł reflektorów to od zewnątrz możesz je wyczyści: pastą do zębów. To nie żart, sam praktykowałem i pomaga. Nałóż pastę ale cieniutką warstwę,poczekaj aż wyschnie,miękka szmatka i polerujesz. Podpatrzyłem to na jakiejś amerykańskiej stronie i zrobiłem u siebie. To na pewno nie zaszkodzi.
Co do 15 V to jak koledzy piszą:regulator napięcia i to jak najszybciej.
  • 0

Były: Maluch > Kadett C14NZ > Vectra A C18NZ > Xantia 2.0 HDI

"Codziennie modlę się do Boga aby uchronił mnie od wrogów, ... i z każdym dniem mam coraz mniej przyjaciół ".

MOJA VIKI

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/184955-srebrna-vika-chemika/

 


#10 Enjama

Enjama
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Dołączył:25 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Borzęcin
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vectra B 1.8 16v

Napisany 10 wrzesień 2012 - 09:12

Ok pomierzyłem jeszcze raz akumulator jest ok trzyma 14.7 V

A na kostce trzyma 14.40-45 V przy dodawaniu gazu minimalne odchyły.

Jakie powinno być prawidłowe napięcie ?
Bo czytam różne tematy i dużo osób pisze że do 14.5 może być napiecie.

Po właczeniu radia, dmuchawy na 3 bieg i ogrzewania tylnej szyby jest w kostce 14,10V
Bez właczania silnika na kostce jest 11.90V
Włączony samochod z radiem 14.35V

Edytowany przez Enjama, 10 wrzesień 2012 - 09:46.

  • 0

#11 JarekS

JarekS

    ..:: Admin VKP ::..

  • Root Admin
  • 10222 postów
  • Dołączył:27 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:511
  • Auto:Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 10 wrzesień 2012 - 21:27

Czyli jest ok, masz jak najbardziej prawidłowe napięcie.
  • 0

#12 BEATyfikowany

BEATyfikowany
  • Forumowicz
  • 1045 postów
  • Dołączył:05 sie 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTH CD Sedan 101 KM

Napisany 16 wrzesień 2012 - 15:06

Ja także miałem problemy ze światłami mijania kupiłem żarówki Noname +60 % (w Intermarche) i także praktycznie zero poprawy. Po czym zamówiłem na allegro Tungsram MegaLight +90% i świeci pięęęknie wręcz wzorowo i nikogo nie oślepiam. Koszt to ok 30 zł, ale warto.
  • 0

#13 tomoomt82

tomoomt82
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Dołączył:23 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:948
  • Auto:była Vectra X18xe1 a jest Subaru Legacy H6 3,0R
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 17 wrzesień 2012 - 22:32

skoro czegoś jest więcej to pewnie nie za darmo, czyli wyższa temperatura żarówki i szybciej szlag strzeli odbłyśnik i klosz.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_