Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Naprawa potencjometru pedału gazu - PORADA - BŁĄD 1120


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
Brak odpowiedzi na ten temat

#1 potryk

potryk
  • Forumowicz
  • 315 postów
  • Dołączył:11 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra B, 3.0 v6 - 2000r

Napisany 10 sierpień 2012 - 14:44

Może komuś się przyda, ja po powrocie zamulonym autem czasem przyspieszał jak furmanka a czasem zamulał do 1200 obr. zabrałem się za rozkręcanie.

Na podłączonym TECHu był []błąd położenia przepustnicy pedału gazu
A nie wiedzieć czemu sprawdzając metodą mrugnięć kontrolki (na wyłączonym zapłonie hamulec i gaz do oporu i tak trzymać przekręcając kluczyk do momentu zapalenia się kontrolek) był błąd 1120 Uszkodzenie korpusu przepustnicy – nieszczelność


Narzędzie:
- klucz nasadka 13 z długą przedłużką i końcówką łamaną
- śrubokręt krzyżak
- płyn elektrostatyczny
- cienki śrubokręt płaski
- szeroki śrubokręt płaski (opcjonalnie)

Zabieramy się do roboty.
Przesuwamy fotel kierowcy maksymalnie do tyłu, zdejmujemy obudowę [3 plastikowe oplowskie zaczepy) osłaniającą to co nad pedałami, taka jak by z cienkiej płyty (o ile ktoś ją ma bo często jej brak) odkręca się ją palcami lub szerokim śrubokrętem płaskim, mi się udało palcami. Po odkręceniu od strony tych śrub opuszczamy ją trochę i wysuwamy.
Po lewej stronie pedału gazu zauważymy plastikową puszkę a na jej górze wtyczkę z wiśniowym zaczepem (podobnym do tego od lamp przednich) ciągniemy go do siebie a wtyczka powinna wyjść do góry.
Na przeciwko tej puszki, po prawej od pedału gazu jest nakrętka 13, odkręcamy ją za pomocą przedłużki.
Nad tą puszką jest następna nakrętka 13, na przedłużkę nakładamy końcówkę łamaną i trochę się trzeba nagimnastykować a uda się odkręcić i wyciągnąć cały pedał gazu łącznie z tą puszką potencjometru.
Do puszki potencjometru przykręconych jest 5 śrub na śrubokręt krzyżakowy (4 normalne i 1 pomalowana od góry na czarno).
Po odkręceniu i zdjęciu plastikowego dekielka ukaże się nam płytka z 3 takimi jak by suwnicami, a na dekielku 3 blaszki zakończone aluminiowymi włoskami.
Ja potraktowałem to wszystko płynem elektrostatycznym i cienkim śrubokrętem odgiąłem te 3 blaszki od plastikowego dekielka aby po zmontowaniu lepiej dociskały do tych jak to wcześniej nazwałem suwnic. Gniazdo do którego wsuwana jest wtyczka (ta w dekielku od puszki) posiada męskie wtyki, je trochę odgiąłem aby wtyczka siedziała ciaśniej.
Po wszystkim wystarczyło skręcić wszystko do kupy w całość.

U mnie pomogło, lampka TC w końcu zgasła, błąd został skasowany i auto zaczęło normalnie wkręcać się na obroty

Mam nadzieje że tym opisem komuś pomogę.

pozdrawiam
potryk

Edytowany przez JarekS, 29 październik 2012 - 19:10.

  • 0





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_