Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Błędy, kontrolka "auto z kluczem wbitym w dach"


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 MIŚOR

MIŚOR
  • Forumowicz
  • 348 postów
  • Dołączył:16 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:V6 CDTI Z30DT KOMBI

Napisany 03 lipiec 2012 - 22:08

Witam,
Proszę o pomoc, bo coś mi się wydaje, że zbyt prosto kombinuję. Moja prymitywna diagnoza: padł mi po prostu akum.
Błędy odczytane "metodą hamulcowo-gazową":
0380, świece żarowe,
1565, napięcie ładowania?
1902, napięcie na czujniku DPF.
Nie mierzyłem napięcia, ale zobaczę jutro w ukrytym menu.
  • 0


#2 sebaosowa

sebaosowa
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Dołączył:19 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VC 1,9 CDTI 16v

Napisany 03 lipiec 2012 - 22:24

ale gasnie czy nie ??

Ja tez musze sie zajac tym bo mi gasnie po 3 min jazdy a zapala sie glownie po nocy.....
  • 0

#3 MIŚOR

MIŚOR
  • Forumowicz
  • 348 postów
  • Dołączył:16 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:V6 CDTI Z30DT KOMBI

Napisany 04 lipiec 2012 - 05:36

Pierwszy raz ze dwa miesiące temu, ale zgasła i zapomniałem/zaniedbałem. Przez ostatni tydzień gasła i zapalała się coraz częściej, a teraz już rzadko kiedy. Świeci niemalże ciągle.
  • 0

#4 sebaosowa

sebaosowa
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Dołączył:19 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VC 1,9 CDTI 16v

Napisany 04 lipiec 2012 - 07:19

zaczolbym od sprawdzenia swiec :)

JA u siebie zauwazylem ze jak na sekunde sie zapala lampka od swiec (ktora gasnie ) to po odpaleniu mam auto z kluczykiem dopoki nie zlapie jakies tam temp i gasnie. A jak jest cieplo (i nie widac lapki od swiec ) to mi sie wogule ninie zapala. A nie mam jak sprawdzic ( interfejs bede dopiero zamowie ) Bo zanim dojade na kompa to zadna lapka sie nie pali i brak bledow :/
  • 0

#5 MIŚOR

MIŚOR
  • Forumowicz
  • 348 postów
  • Dołączył:16 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:V6 CDTI Z30DT KOMBI

Napisany 07 lipiec 2012 - 13:42

Śledziłem przez parę dni wartość napięcia. Bez klimy, po dłuższej jeździe jest 13,9V a z klimą 13,7. W miejskich warunkach spada do 13,1V. Trochę nisko, ale żeby błędy? Po nocy przed odpaleniem jest 12,1 a podczas rozruchu 10V, więc akumulator wykluczam.
Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś podał do porównania swoje obserwacje. Na razie nie ruszam, bo nie wiem. Może tak jest dobrze?
Najciekawsze, że dzisiaj bez kontrolki. Zrobiłem jednak jedną rzecz wczoraj: pomimo, że w celach był widoczny nad płytami poziom elektrolitu, to dolałem trochę wody do każdej.
Niestety zapomniałem sprawdzić, czy grzały świece, ale wydaje mi się, że u mnie zawsze, nawet w upale, czy kiedy silnik jest gorący, na chwilę są załączane.

Czy może być tak, że ta sama wtyczka obsługuje wtrykiwacz i świecę? Chciałem zmierzyć świece, ale nie mogę ich znaleźć...Jedyne kable w okolicy głowic, to te od wtryskiwaczy. Może to być gdzieś głębiej?

Błąd jest jako "obecny", więc może świeca?

Edytowany przez MIŚOR, 06 lipiec 2012 - 16:28.

  • 0

#6 logan_x

logan_x
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Dołączył:14 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Opel Astra H Sport 1.9 cdti 150 km '04

Napisany 07 lipiec 2012 - 13:59

Jeśli masz możliwość zostawić auto z nie zamknięta maską na noc, to możesz rano zrobić pomiar napięcia miernikiem przed otwarciem samochodu i wybudzeniem ze stanu uśpienia elektroniki auta. Akumulator powinien mieć napięcie około 12.5 V jeśli jest naładowany.
  • 0

#7 matoslaw

matoslaw
  • Forumowicz
  • 1247 postów
  • Dołączył:07 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:dolnoslaskie WOJCIESZOW / EDE Holandia
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra C 06' Z1.9DTH Opc line 178KM 388Nm

Napisany 07 lipiec 2012 - 14:14

Najlepiej jak podlaczysz auto pod komputer. Wtedy bedziesz pewny o jakie bledy chodzi. Popros kogos z Opcomem ze slaskiego o pomoc. Tak to mozna zgadywac dlugo.
  • 0

#8 MIŚOR

MIŚOR
  • Forumowicz
  • 348 postów
  • Dołączył:16 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:V6 CDTI Z30DT KOMBI

Napisany 11 lipiec 2012 - 19:02

Właśnie odczytałem: obecny jest tylko P0380, dlatego o te świece pytam.
Zmierzę jutro rano "we śnie", to napiszę jakie napięcie.
Wszystko oczywiście zaczęło się jak zacząłem planować daleki wyjazd wakacyjny. Może usłyszał i pokazuje rogi? ;)

Pomyślałem, że skoro akumulator zasili rozrusznik, to świece tym bardziej. Zmierzyłem świece. Znalazłem te chwasty! Ktoś tu o fajkach w 1.9 pisał, a w v6 takie dupiate śrubki są. Dostęp zły, a do ostatniej fatalny, więc mierzyłem na wtyczkach. Wszędzie ok. 0,7 om. Muszę dalej.
Pora chyba na pomiar napięć? Przekaźniki?

Zmierzyłem żarówą 21W. Po przekręceniu kluczyka świeci każde "wyjście" przez kilkanaście sekund i gaśnie. Myślałem, że krótko błyśnie, tak jak spirala na desce rozdzielczej, a tu niespodzianka. To normalne?
Pozostały mi wiązki, ale nurtuje mnie, czy świece pomimo prawidłowej rezystancji mogą być uwalone?

Jeśli masz możliwość zostawić auto z nie zamknięta maską na noc, to możesz rano zrobić pomiar napięcia miernikiem przed otwarciem samochodu i wybudzeniem ze stanu uśpienia elektroniki auta. Akumulator powinien mieć napięcie około 12.5 V jeśli jest naładowany.

Napięcie w tym stanie bardzo niskie, ok. 12,1 V. Jednocześnie uzmysłowiłem sobie, że przy zmierzonych 0,7 omach, prąd wyniesie 17 A, a więc razem ponad 100! Może procesor interpretuje niższą wartość prądu, jako poza zakresem, czyli błąd?
  • 0

#9 viki80

viki80
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:30 paź 2011
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:Opel Vectra c 1.9 cdti

Napisany 11 lipiec 2012 - 19:35

Panowie pomocy po wymianie aku podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka samochód z kluczem i auto straciło na mocy zero reakcji na pedal gazu zjechałem na pobocze wyłączyłem zapłon po ponownym odpaleniu kontrolka zgasła i bylo ok.po przejechaniu 15 km.wystapil tem sam problem niewiem co się dzieje a nie mogę znależć teko postu co mam robić dzięki za odpowiedż.Pozdro
  • 0

#10 MIŚOR

MIŚOR
  • Forumowicz
  • 348 postów
  • Dołączył:16 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:V6 CDTI Z30DT KOMBI

Napisany 12 lipiec 2012 - 16:58

Pozostały mi wiązki, ale nurtuje mnie, czy świece pomimo prawidłowej rezystancji mogą być uwalone?

11,07,2012 Właśnie otrzymałem odpowiedź. Niestety niezbyt oczekiwany werdykt: mogą być uwalone.
Wyobrażam sobie, że coś z tym prądem może być nie tak w czasie rozgrzewania? Może się jakiś praktyk wypowie?
Póki co, to najchętniej zmierzyłbym prąd na każdej. Przy takim dostępie to będzie trudne.
Wracając do wątku akuma, to spróbuję go podłączyć na noc. Jeśli to kwestia zbyt niskiego napięcia, to powinno zweryfikować? No chyba, że to napięcie zostanie błyskawicznie "zdławione" przy obciążeniu i gów_o sprawdzę...

Panowie pomocy po wymianie aku podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka samochód z kluczem i auto straciło na mocy zero reakcji na pedal gazu zjechałem na pobocze wyłączyłem zapłon po ponownym odpaleniu kontrolka zgasła i bylo ok.po przejechaniu 15 km.wystapil tem sam problem niewiem co się dzieje a nie mogę znależć teko postu co mam robić dzięki za odpowiedż.Pozdro

Niestety. Zawsze to samo: błędy. Wciśnij gaz i hamulec na wyłączonym, przekręć kluczyk tak, żeby pojwiły się kontrolki i licz mignięcia kontrolki silnika. Cierpliwie powtarzaj, aż spiszesz kody (mnie baba pisała, to miałem łatwiej) i zapodaj oraz wpisz do google'a, który prawdę Ci powie. My nie koniecznie.
Najlepiej gdybyś podłączył do komputra.

11,07,2012 Właśnie otrzymałem odpowiedź. Niestety niezbyt oczekiwany werdykt: mogą być uwalone.
Wyobrażam sobie, że coś z tym prądem może być nie tak w czasie rozgrzewania? Może się jakiś praktyk wypowie?
Póki co, to najchętniej zmierzyłbym prąd na każdej. Przy takim dostępie to będzie trudne.
Wracając do wątku akuma, to spróbuję go podłączyć na noc. Jeśli to kwestia zbyt niskiego napięcia, to powinno zweryfikować? No chyba, że to napięcie zostanie błyskawicznie "zdławione" przy obciążeniu i gów_o sprawdzę...


Niestety. Zawsze to samo: błędy. Wciśnij gaz i hamulec na wyłączonym, przekręć kluczyk tak, żeby pojwiły się kontrolki i licz mignięcia kontrolki silnika. Cierpliwie powtarzaj, aż spiszesz kody (mnie baba pisała, to miałem łatwiej) i zapodaj oraz wpisz do google'a, który prawdę Ci powie. My nie koniecznie.
Najlepiej gdybyś podłączył do komputra.

12,07,2012 Drążę dalej: po obciążeniu świecami (po przekręceniu kluczyka) napięcie spada do 11,3 V. Ma ktoś takie dane do porównania?
  • 1

#11 logan_x

logan_x
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Dołączył:14 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Opel Astra H Sport 1.9 cdti 150 km '04

Napisany 12 lipiec 2012 - 18:58

U mnie podobnie ;)
  • 0

#12 MIŚOR

MIŚOR
  • Forumowicz
  • 348 postów
  • Dołączył:16 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:V6 CDTI Z30DT KOMBI

Napisany 16 lipiec 2012 - 19:49

Bronię się przed tymi świecami jak mogę! Obejrzałbym sobie moduł sterowania, ale nie wiem gdzie jest. Może to ta wąska skrzynka, wciśnięta pomiędzy błotnik i skrzynkę bezpieczników przy akumulatorze? Nie da się tego gó_na otworzyć...Trzeba wyciągnąć akum i skrzynkę bezpieczników?!

Bronię się przed tymi świecami jak mogę! Obejrzałbym sobie moduł sterowania, ale nie wiem gdzie jest. Może to ta wąska skrzynka, wciśnięta pomiędzy błotnik i skrzynkę bezpieczników przy akumulatorze? Nie da się tego gó_na otworzyć...Trzeba wyciągnąć akum i skrzynkę bezpieczników?!

16,07,2012 To chude, to moduł sterowania świecami żarowymi?

Edytowany przez MIŚOR, 16 lipiec 2012 - 19:49.

  • 0

#13 KERADA

KERADA
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Dołączył:07 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Województwo:UK
  • Auto:VC 1.9 CDTI DT

Napisany 16 lipiec 2012 - 20:31

Witam,
Wyjasnienie błedu: P0380
  • Final stage diagnosis in control unit
    (Short circuit to ground/voltage or circuit interruption) - PL - "Zwarcie do masy / napięcie lub przerwania obwodu"
Concerned Terminals:
ECM: 19, 49, 68 (XC37)

Procedury do sprawdzenia:
Jeżeli jesteś zainteresowany pisz na PW
  • 1

#14 xpirat

xpirat
  • Forumowicz
  • 6983 postów
  • Dołączył:06 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:koło UK- Podkarpackie
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra C / Audi A5 TDI S Line 2010

Napisany 16 lipiec 2012 - 21:44

Witam,
Wyjasnienie błedu: P0380

  • Final stage diagnosis in control unit
    (Short circuit to ground/voltage or circuit interruption) - PL - "Zwarcie do masy / napięcie lub przerwania obwodu"
Concerned Terminals:
ECM: 19, 49, 68 (XC37)

Procedury do sprawdzenia:Jeżeli jesteś zainteresowany pisz na PW



Skąd to masz :pilot: bo ja mam

P0380 Za nis. nap. przekaźnika w ukł. diagnostyki czasu żarzenia (rząd 1) B-018
P0380 Usterka w obw. świecy żarowej (rząd 1) B-018
  • 0

#15 KERADA

KERADA
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Dołączył:07 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Województwo:UK
  • Auto:VC 1.9 CDTI DT

Napisany 16 lipiec 2012 - 22:11

Skąd to masz bo ja mam

P0380 Za nis. nap. przekaźnika w ukł. diagnostyki czasu żarzenia (rząd 1) B-018
P0380 Usterka w obw. świecy żarowej (rząd 1) B-018


Procedura sprawdzajaca dla błędu P0380 pod TECH'a - Glow Time Relay Circuit Malfunction - Electronic diesel injection system DENSO 0100, Y30TD - rocznik od 2003 - 2008.
  • 0

#16 dandiego

dandiego
  • Validating
  • 17 postów
  • Dołączył:28 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra C Z19DTH 150KM

Napisany 20 lipiec 2012 - 11:34

Panowie pomocy po wymianie aku podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka samochód z kluczem i auto straciło na mocy zero reakcji na pedal gazu zjechałem na pobocze wyłączyłem zapłon po ponownym odpaleniu kontrolka zgasła i bylo ok.po przejechaniu 15 km.wystapil tem sam problem niewiem co się dzieje a nie mogę znależć teko postu co mam robić dzięki za odpowiedż.Pozdro

kolego to zwykły zbiego okoliczności jak dla mnie to przepustnica do czyszczenia lub wymiany, miałem ten sam objaw
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_