Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Przegub wewnetrzny - luzy Z19DTH


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 rssid

rssid
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Dołączył:12 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nysa
  • Województwo:opolskie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150HP FL Black, VB 1.8 16V 2000r.

Napisany 15 czerwiec 2012 - 09:07

Witam, od pewnego czasu borykam sie z problemem wibracji samochodem przy naglym przyspieszaniu. Gdy jade na 3 biegu i wcisne do dechy to lekko czuje wibracje samochodu (glownie z przodu i predkosci 70 km/h i wzwyz) gdy jade 4 efekt jest juz bardziej zauwazalny ale juz przy wyzszej predkosci, na 5 tak samo. Efekt jest bardziej zauwazalny gdy wlacze tempomat podczas jazdy pod gore ( jadac na 4 biegu tak 70-80km/h). Czuc wtedy jak trzesie autem.
Wyczytalem na forum ze to jest objaw przegubu wewnetrznego. Wymienilem jeden lewy bo mechanik powiedzial ze jest luz (wymianiony sam przegub z firmy NTY...przyznam sie ze nie znam jej ale zaryzykowalem. Przed wymiana efekt "trzesawki" byl duzo bardziej odczuwalny.

Dzisiaj pojechalem na kanal i recznie sprawdzilem czy sa luzy na tych przegubach...no i sa.. (luzy sa w kierunku prostopadlym do osi napedowej). Luzy sa na nowym wymieniamym i na starym niewymienianym. ...tak z 2mm osie napedowe moga chodzic gora dol.

Chcialem sie zapytac czy jest to normalne ze przeguby te maja taki luz (bo wydaje mi sie ze nie..) i czy to rzeczywiscie prze z to tak trzesie autem?
Przy spokojnej jezdzie i bardzo spokojnym przyspieszaniu od60 i wzwyz km/h tego nie czuc..przy ruszaniu tez nie. Jedynie przy mocniejszym przyspieszeniu.ardzo prosze o pomoc.

Witam, nikt nie odpisał ale usterka już usunięta. Okazało się, że to były właśnie te luzy na przegubach wewnętrznych. Wcześniej ten przegub co był wymieniany był do kitu...nie polecam..sam mechanik stwierdził, że to byle co bo po 2 tygodniach zacząwypluwać smar w miejscu zgrzewu....będę reklamować i starać się o zwrot prawie 400zł... NIE POLECAM tej firmy i sprzedawcy, bo zapewniał, że to jedyne oficjalne zamienniki.

Kupiłem używane półosie ze wszystkimi przegubami (zew i wew) z podpora i ta dluga osia za 650zł...założyłem tylko krótkie półosie z wew. przegubami i jak narazie problem znikł. A reszte przegubów (bez luzów) mam jako zapas...:).
Temat proszę zamknąć chyba że ktoś się jeszcze chce czegoś dowiedzieć to służę pomocą :).
  • 0


#2 Redsik

Redsik
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Dołączył:20 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krakow/Stavern Norwegia
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel VC Kombi 1.9 CDTI 168KM I 390NM

Napisany 31 sierpień 2012 - 19:28

Panowie mam podobnie.Tzn terkotanie przy ruszaniu powolnym nie strzelanie.Spojrzalem dzisiaj na przeguby i sie przestarszylem.Mianowicie prawa i lewa strona kiedy ruszam w bok tzn od kola w strone skrzyni i gora dol jest luz.Mniejszy gora dol ale ruszajac od skrzyni w strone kola to normalnie stuka i to niezle.Czy tak ma byc??Czy przeguby to polaczenie sztywne i nie ma prawa sie ruszac stukac??Dziwne bo stuki sa na przegubie wewnetrznym i zewnetrznym obie strony.Samochod ma nalatane 223 tys km i przeguby chyba nie byly ruszane...Masakra widzialem ze koszt przegubow jest dosyc spory chodzi o sztuke a co jesli bede mial 4 do wymiany...??Pomoze ktos??Czy przeguby moga miec delikatny luz??Czy to polaczenie stale??
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_