Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Przegub wewnetrzny - luzy Z19DTH


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 rssid

rssid
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Dołączył:12 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nysa
  • Województwo:opolskie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150HP FL Black, VB 1.8 16V 2000r.

Napisany 15 czerwiec 2012 - 09:07

Witam, od pewnego czasu borykam sie z problemem wibracji samochodem przy naglym przyspieszaniu. Gdy jade na 3 biegu i wcisne do dechy to lekko czuje wibracje samochodu (glownie z przodu i predkosci 70 km/h i wzwyz) gdy jade 4 efekt jest juz bardziej zauwazalny ale juz przy wyzszej predkosci, na 5 tak samo. Efekt jest bardziej zauwazalny gdy wlacze tempomat podczas jazdy pod gore ( jadac na 4 biegu tak 70-80km/h). Czuc wtedy jak trzesie autem.
Wyczytalem na forum ze to jest objaw przegubu wewnetrznego. Wymienilem jeden lewy bo mechanik powiedzial ze jest luz (wymianiony sam przegub z firmy NTY...przyznam sie ze nie znam jej ale zaryzykowalem. Przed wymiana efekt "trzesawki" byl duzo bardziej odczuwalny.

Dzisiaj pojechalem na kanal i recznie sprawdzilem czy sa luzy na tych przegubach...no i sa.. (luzy sa w kierunku prostopadlym do osi napedowej). Luzy sa na nowym wymieniamym i na starym niewymienianym. ...tak z 2mm osie napedowe moga chodzic gora dol.

Chcialem sie zapytac czy jest to normalne ze przeguby te maja taki luz (bo wydaje mi sie ze nie..) i czy to rzeczywiscie prze z to tak trzesie autem?
Przy spokojnej jezdzie i bardzo spokojnym przyspieszaniu od60 i wzwyz km/h tego nie czuc..przy ruszaniu tez nie. Jedynie przy mocniejszym przyspieszeniu.ardzo prosze o pomoc.

Witam, nikt nie odpisał ale usterka już usunięta. Okazało się, że to były właśnie te luzy na przegubach wewnętrznych. Wcześniej ten przegub co był wymieniany był do kitu...nie polecam..sam mechanik stwierdził, że to byle co bo po 2 tygodniach zacząwypluwać smar w miejscu zgrzewu....będę reklamować i starać się o zwrot prawie 400zł... NIE POLECAM tej firmy i sprzedawcy, bo zapewniał, że to jedyne oficjalne zamienniki.

Kupiłem używane półosie ze wszystkimi przegubami (zew i wew) z podpora i ta dluga osia za 650zł...założyłem tylko krótkie półosie z wew. przegubami i jak narazie problem znikł. A reszte przegubów (bez luzów) mam jako zapas...:).
Temat proszę zamknąć chyba że ktoś się jeszcze chce czegoś dowiedzieć to służę pomocą :).
  • 0


#2 Redsik

Redsik
  • Forumowicz
  • 875 postów
  • Dołączył:20 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krakow/Stavern Norwegia
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel VC Kombi 1.9 CDTI 168KM I 390NM

Napisany 31 sierpień 2012 - 19:28

Panowie mam podobnie.Tzn terkotanie przy ruszaniu powolnym nie strzelanie.Spojrzalem dzisiaj na przeguby i sie przestarszylem.Mianowicie prawa i lewa strona kiedy ruszam w bok tzn od kola w strone skrzyni i gora dol jest luz.Mniejszy gora dol ale ruszajac od skrzyni w strone kola to normalnie stuka i to niezle.Czy tak ma byc??Czy przeguby to polaczenie sztywne i nie ma prawa sie ruszac stukac??Dziwne bo stuki sa na przegubie wewnetrznym i zewnetrznym obie strony.Samochod ma nalatane 223 tys km i przeguby chyba nie byly ruszane...Masakra widzialem ze koszt przegubow jest dosyc spory chodzi o sztuke a co jesli bede mial 4 do wymiany...??Pomoze ktos??Czy przeguby moga miec delikatny luz??Czy to polaczenie stale??
  • 0

#3 darekkkw1

darekkkw1
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Dołączył:05 mar 2008
  • Województwo:łódzkie

Napisany 11 luty 2015 - 21:49

Witam

Również jestem w poszukiwaniu przeguba wewnetrzengo do mojego autka. Jedną sztukę już wymieniłem firmy DRIVESHAFT PARTS, stanowczo nie polecam ( wytrzymała 4 miesiące i około 12 tys kilometrów).

Pozdrawiam

 

 


  • 0

#4 krazy777

krazy777
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Dołączył:07 sty 2013
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brzeg
  • Województwo:opolskie
  • Auto:VC Caravan 2007 r. Z19DTH

Napisany 12 luty 2015 - 19:42

Ja mam chyba to samo. Jest wogóle jakaś firma, którą można założyć czy zostają tylko używki?


  • 0

#5 zubek

zubek
  • Przyjaciel VKP
  • 23890 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 12 luty 2015 - 19:57

ja mam jakies no name od tego sprzedawcy (kupowałem za 130zł ale ma chyba te same od 110 do 200):

http://allegro.pl/pr...5077018052.html

jak na razie to ok 30tys i ma się dobrze

 


  • 0

#6 twister

twister
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:26 lip 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubaczów/Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Astra F C16NZ i Viki GTS Z18XE

Napisany 12 marzec 2015 - 11:07

Też borykam się z tym problemem, jak złapałem półoś i zacząłem nią ruszać góra-dół to luz jest bardzo duży, dodatkowo cieknie olej z uszczelniacza mimo że już w przeciągu 2 tyś km wymieniłem uszczelniacz 2x. Myślicie że wytarł się przegub wewnętrzny? Mechanik chce mi skrzynie zwalać i rozbierać a to już nie mały koszt, może wystarczy wymienić przegub za 180 zł i założyć nowy uszczelniacz... ?


  • 0

#7 elemenateur

elemenateur
  • Sponsor Forum
  • 281 postów
  • Dołączył:11 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra C

Napisany 12 marzec 2015 - 12:03

Pytanie jakiej firmy miałeś uszczelniacz, bo najwiecej jest chińszczyzny...

 

Uszczelniacz Corteco powinien załatwić sprawe, chyba ze masz jakąś ryse na przegubie.

 

Skrzynia nie ma nic do tego wiec nie daj sie naciagnac na koszty.


  • 0
Dodany obrazek
Najniższe ceny na części oraz oleje - gg 17787178, tel 796 553 835 http://www.pro-choice.pl

#8 twister

twister
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:26 lip 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubaczów/Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Astra F C16NZ i Viki GTS Z18XE

Napisany 12 marzec 2015 - 14:32

Od początku Corteco zakładałem, Mogłem nagrać filmik jak duży luz mam na przegubie...

Zdaniem innego mechanika sprawę powinno załatwić wymiana przegubu wewnętrznego. Sprawdzałem, uszczelniacz nie jest kierunkowy. Jest opcja żeby mechanik wziął mi przegub na WZ i przymierzył czy będzie taki luz jak na starym czy nie. W SziK-u pytałem i sprzedawca mówił że w VC i VB częściej klienci zamawiają przeguby wewnętrzne niż zewnętrzne więc chyba ewidentnie mają jakąś wadę


  • 0

#9 reset

reset
  • Forumowicz
  • 1028 postów
  • Dołączył:27 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tychy
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VC GTS 2.0T

Napisany 12 marzec 2015 - 20:33

U mnie też założone Corteco i jest wyciek. Jak będe robił drugi przegub to wsadzam uszczelniacze GM.


  • 0

#10 twister

twister
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:26 lip 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubaczów/Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Astra F C16NZ i Viki GTS Z18XE

Napisany 12 marzec 2015 - 21:00

Masz luz na wewnętrznym przegubie wchodzącym do skrzyni?

 


  • 0

#11 zbigos74

zbigos74
  • Klubowicz
  • 4593 postów
  • Dołączył:08 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko obecnie Wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1044
  • Auto:VC GTS 2.2DTI MY2003,Corsa D 1,3CDTI MY2008
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 12 marzec 2015 - 21:06

Pytanie jakiej firmy miałeś uszczelniacz, bo najwiecej jest chińszczyzny...
 
Uszczelniacz Corteco powinien załatwić sprawe, chyba ze masz jakąś ryse na przegubie.
 
Skrzynia nie ma nic do tego wiec nie daj sie naciagnac na koszty.

nie ma reguły, równie często zdarzają się wadliwe uszczelniacze corteco jak i oryginały z aso, a że cena nie jest wielka wymienia się do skutku ;)

Masz luz na wewnętrznym przegubie wchodzącym do skrzyni?
 

przegub wewnętrzny ma niewielki wyczuwalny luz, w przeciwieństwie do zewnętrznego
  • 0

Programowanie TECH2 - aktualizacja sterowników silnika, Elobau out, aktualizacja softu UWA itp.
Modyfikacja kolektorów dolotowych 1.9cdti 150KM (zaślepianie, wymiana)
Mody mechaniczne (wymiana hamulców, regeneracja zacisków), mechanika ogólna, rozrządy.
Wykonuję swapy silników. Montaż, serwis WEBASTO, EBERSPACHER.
Kontakt na PW, lub tel. 604150592. Zapraszam


#12 twister

twister
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:26 lip 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubaczów/Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Astra F C16NZ i Viki GTS Z18XE

Napisany 12 marzec 2015 - 23:08

Jak bede mial chwile nagram luz na moim przegubie. Raczej watpie zeby 3 uszczelniacze byly wadliwe ze od razu po wymianie byl wyciek...
  • 0

#13 zbigos74

zbigos74
  • Klubowicz
  • 4593 postów
  • Dołączył:08 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko obecnie Wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1044
  • Auto:VC GTS 2.2DTI MY2003,Corsa D 1,3CDTI MY2008
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 13 marzec 2015 - 07:19

Z uszczelniaczami tak jest, chyba że ktoś wpycha półoś na chama.
  • 0

Programowanie TECH2 - aktualizacja sterowników silnika, Elobau out, aktualizacja softu UWA itp.
Modyfikacja kolektorów dolotowych 1.9cdti 150KM (zaślepianie, wymiana)
Mody mechaniczne (wymiana hamulców, regeneracja zacisków), mechanika ogólna, rozrządy.
Wykonuję swapy silników. Montaż, serwis WEBASTO, EBERSPACHER.
Kontakt na PW, lub tel. 604150592. Zapraszam


#14 zubek

zubek
  • Przyjaciel VKP
  • 23890 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 13 marzec 2015 - 08:11

U mnie też założone Corteco i jest wyciek. Jak będe robił drugi przegub to wsadzam uszczelniacze GM.

 

który też może być firmy corteco ;) tylko z dopłatą za logo GM

ja zakładałem corteco i nie cieknie


Edytowany przez zubek, 13 marzec 2015 - 08:13.

  • 0

#15 metatron7777

metatron7777
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:13 mar 2015
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VC 2.2 DTI

Napisany 22 marzec 2015 - 20:22

mam te same objawy

tylko szukając na allegro, jest dużo rodzajów przegóbów z różną ilością zębów, wie ktoś jak bez wyjmowania sprawdzić ile ma zębów przegób?


  • 0





Skin Designed By Duke_