Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

1.9 CDTI 120KM Z19DT rozrząd lub pompa wody - głośna praca


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 Martin_rs

Martin_rs
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Dołączył:04 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI 120KM z DPF

Napisany 20 maj 2012 - 11:58

Witam Kolegów,

ponad rok temu wymieniłem rozrzad w swojej VC przy przebiegu 165tys km ( po zdemontowaniu wsztkie rolki pasek był ori i pompa wody nabiegly 165kkm i było cisza do końca mało tego napinacz faktycznie łozysko juz szumiało ale reszta jak by po przebiegu 50kkm byłem szerze zaskoczony pasek tez łany bez spekan wytarć) tak wiec zastosowałem napinacz i rolke SKF ( (czyli Litens Canada) pompe wody równiez SKF i pasek ori z ASO teflonowany wszystko było ok do dziś tzn auto chodzi ładnie pali ok ma moc nic sie nie dzieje jednak słychć z okolic rozrzadu dokładniej pompy wody tzw "miałczenie" wyrażny odgłoś niedostatecznego smarowania łozyskowania jakiegoś elementu stawiam na pompe wody. Spotkałem się w innych markach że przy zbyt mocnym naciągu paska w autach gdzie nie było napinacza ze wskażnikiem napiecia napiecie zbyt mocne paska powodowalo wlasnie taka głosniejsza prace pompy wody zazwyczaj po zmniejszeniu napreżenia paska pompa zazwyczaj ucichła oczywiscie zdarzały sie pomp np z Febi które mialczały od poczatku do końca i auta smigały na rozrzadzie po 90kkm do nastepnej wymiany i było ok jednak nigdy nie zdarzyło mi sie tak ze po 1 roku i 30kkm nagle pompe zaczyna byc słychac rozebrałem sobie wczoraj osłony rozradu i pasek ładnie sie prowadzi nic nie bije na boki wszystko ok.
Kontrolnie użyłem przyżądu do sprawdzenia naprezenia paska rozrzadu po wyzerowniu i kalibracji jak dla nowego paska moj ma -1.5
Oczywiście moge sie mylic i moze to byc napinacz choc dzwiek jakby nie ten co do rolki prowadzacej równiez nie tak slychac uszkodzone lozyskowanie rolki.
Na zimnym silniku jest ciszej na cieplym 40% głośniej wraz ze wzostem obrotów dziwiek sie nie nasila cały czas jest jednostajny i tak samo słyszalny.

Zastanawiam się jak w Wszych VC praca pompy po przebiegu około 30kkm lub roku, bo jak sie dowiedziałem SKF miał problem z pompami np w 2.5TDI VW AUDI do tego stopnia ze zaniechali sprzedarzy pomp do tego silnika to samo Subaru H6

Probemy z pompami zreszta raz już przerzeranialem w innej marce rozpadly sie po 50 tys km ale bez wczesniejszych jakichkolwiek oznak uszkodzenia bez dzwiekowych lub wizualnych np wyciek płynu z otworu kontrolnego reparaturki (jednak na tyle szczesliwie ze nie doszło do kolizi zaworów z łokami) przestalenie rozrzadu spowodowało ze sinik zgasł rozum kazal sprawdzić co z rozrzadem i to uchronilo od sporych kosztów.


Mam małe doswiadczenie z oplem to mój pierwszy i jak dotad bezawaryjnie, zawsze uzytkowałem inna marke pociesza mnie tylko to ze pompa ma npęd po stronie głatkiej tak wiec nie powinno dojśc do gwałtownego zatrzymania i zerwania paska ale zawsze zagrozrzenie jest.

Dzwiek nie jest jakis bardzo mocno słyszalny w skali 1-10 na zimnym 4 na ciepłym 7 zastanawiam sie czy nie rozebrac w drobny mak i zweryfikowac elemety rozrzadu i pompe wody. bo bardzo bym nie chcial zeby sie cos zatrzymało! Czy jednak odpuścić i smigać dalej . Czasem tylko pod obciażeniem czyli napieciem paska elementy łozyskowania wykazują anomalia + oczywiście obciązenie temiczne, na "luźno" w ręku i bez temp pracy moze być cicho.

Proszę o opinie co o tym sądzicie mieliscie podobne usterki?


Wyeliminowałem naped osprzetu, tu jest ok, zdemontowalem pasek 6PK i nadal ten sam odglos z silnika.

Jako ciekawostke dodam ze w Alfie 159 dokładnie z tym samym silnikiem przy wymianie rozrzadu w ASO nie wymieniają pompy wody i auta smigaja. Ciekawe prawda az niemozliwe a jednak fakt.

Macie jakieś doswiadczenia z podobnym zagadnieniem?

Edytowany przez Martin_rs, 20 maj 2012 - 12:23.

  • 0


#2 matoslaw

matoslaw
  • Forumowicz
  • 1247 postów
  • Dołączył:07 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:dolnoslaskie WOJCIESZOW / EDE Holandia
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra C 06' Z1.9DTH Opc line 178KM 388Nm

Napisany 20 maj 2012 - 13:14

Mialem doswiadczenie pt. zerwany pasek a potem naprawa glowicy. Ja osobiscie nie przejechal bym z tym juz ani kilometra tylko od razu wymienil caly kpl. innej firmy. Dzieki za info bede wiedzial zeby nie kupic w przyszlosci elementow tej firmy.
  • 0

#3 Martin_rs

Martin_rs
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Dołączył:04 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI 120KM z DPF

Napisany 20 maj 2012 - 14:19

Nie chcę uprzedzać nikogo do SKF bo w sumie to firma z tradycjami ponad 100 letnimi, iną sprawa jest ze jakosc czesci zamiennych spada z roku na rok u wszystkich producentów nawet tych najlepszych wymnika to jak mysle z "przerostu technologi" zbyt mały wspołczyńnik bezpieczeństwa dla danego podzespołu w latach 90 było to nawet 2.5 dzis być możę zaledwie 1.5, a wiec minimalne przekroje minimalna ilość materialu łatwo to zauwazyć np na biezniach rolek metalowych stara bierznia grubosć 2,5mm nowa 1,5mm wielkosc łozyska itd producenci agrumentuja ze rozwój metalurgi i innych technelogi "współpracujących " znacząco poprawia parametry podzespołów przy mniejszych nakładach materialowych czytaj FINANSOWYCH czoc ceny czesci nie spadaja wiec co sie liczy zysk, zysk , niedawno robilem V8 4,2L Audi miało ubytki plynu G12 i okazlo sie ze pompa wody HEPU rozciekła się po 20kkm która zakładał warszat w Nienczech
Pytanie jest co montowac bo przecież nie poto kupuje pasek ori za prawie 200zł zeby go i tak wymienic po 70kkm bo inne elementy nie wytrzymają równie dobrze mogłem kupic Contiego za 80zł, troche mnie to irytuje bo kupujesz czesci z wysokiej połki placisz za to odpowiednio wiecej a awaryjnosc ta sama jak tanich części! Jakie pompy montujecie do Z19DT?

Edytowany przez Martin_rs, 20 maj 2012 - 14:21.

  • 0

#4 emx

emx
  • Forumowicz
  • 215 postów
  • Dołączył:19 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kołobrzeg
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VC 1,9 CDTI 120KM AH Z16XEP 105KM

Napisany 20 maj 2012 - 15:32

Nie chcę uprzedzać nikogo do SKF ................ Jakie pompy montujecie do Z19DT?

Witam.
po zapoznaniu się z uwagami kolegów na forum nie kupiłem SKF............
a kupiłem pompe wody firmy Ruville........
Wymieniałem w listopadzie 2011. ( około 10kkm)

Edytowany przez emx, 20 maj 2012 - 15:32.

  • 0

#5 Martin_rs

Martin_rs
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Dołączył:04 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI 120KM z DPF

Napisany 20 maj 2012 - 21:24

Witam.
po zapoznaniu się z uwagami kolegów na forum nie kupiłem SKF............
a kupiłem pompe wody firmy Ruville........
Wymieniałem w listopadzie 2011. ( około 10kkm)


hmm to znaczy ze nie doczytałem i juz ktoś wczesniej mial takie problemy z pompa SKF-a w tym silniku?
druga sprawa Ruville to tylko pakowacz na 100% sam nie produkuje żadnych części ciekawe kto mu pompy robi?
ale dziekuje za info

Edytowany przez Martin_rs, 20 maj 2012 - 21:25.

  • 0

#6 neseser

neseser
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Dołączył:18 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Vectra C Z19DT dpf caravan Elegance ,07

Napisany 21 maj 2012 - 10:04

Chyba mogę powiedzieć "witaj w klubie" (chodzi mi o ten dźwięk z okolic rozrządu) zrób eksperyment z osłoną rozrządu ;)
http://forum.vectrak...-dziwny-dzwiek/

Edytowany przez neseser, 21 maj 2012 - 10:08.

  • 0

#7 emx

emx
  • Forumowicz
  • 215 postów
  • Dołączył:19 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kołobrzeg
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VC 1,9 CDTI 120KM AH Z16XEP 105KM

Napisany 21 maj 2012 - 16:35

.. Ruville to tylko pakowacz na 100% sam nie produkuje żadnych części ciekawe kto mu pompy robi? ....

Witam, chyba firma INA.....
  • 0

#8 Martin_rs

Martin_rs
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Dołączył:04 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI 120KM z DPF

Napisany 28 maj 2012 - 22:57

witam po kilku dnowej przerwie, i tak,: pompę wymontowałem naciąg paska stan paska jak i stan rolki napinającej i rolki prowadzącej ok, pompa niestety rozciekła się widoczny ciek płynu na obudowie pompy wody i poza tym nic więcej sladów uszkodzeń widocznych brak, przekonali mnie chłopy w hurtowni ze jednak SKF to firma i mam sie na nia nie obrażać że to incydentalny przypadek a więc dostałem druga nową pompę SKF-a. Zamontowałem auto smiga naciąg paska według wskazań z przed demontazu ale zgodnie z instrukcja serwisową wszytko super posmigałem 2 dni wkoczyo 1000km i pompe zaczyna być slychać oczywiście nie tak mocno jak poprzednia ale słychac jak miałczy cichutko kurcze załuje ze załozyłem znowu skf-a mogłem kupic pakowacza Egona Von Ruville i pewnie bym jej nie słyszal ale puki co chodzi nie będę ja wyciągał drugi w najbliszym czasie zamontowałem wszystko na starym rozrządzie.

Wpadło mi tez info z serwisów Fiata i Alfy i odnosnie pomp SKF-a motowali na zyczenie klienta te pompy i okazuje sie ze zachwytu nie było polecają ori a jak juz zamienik pompy wody firmy Bugatti okazuje sie ze to włoski wyrób do włoskich silników i nie tylko, i naprawde bezawaryjnie pracuja do tego bezgłosnie

http://www.bugattiautoricambi.it/eng/

Kupie pompę Bugatti wywale SKF, nikt mnie juz nie namówi na pompe SKF-a do tego silnika.

Na forach Alfy i Fiata te same info potwierdzają tak wiec na 100% wiarygodne polecaja jeszcze Ruvilla .

Edytowany przez Martin_rs, 30 maj 2012 - 00:39.

  • 0

#9 Pundzak

Pundzak
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:28 lis 2011
  • Województwo:lubuskie

Napisany 09 czerwiec 2012 - 17:24

Kolego Martin_rs jeśli masz możliwość to nagraj owy dźwięk i wrzuć na forum. Kilka osób ma podobny problem z nieustalonym źródłem pohukiwania..i dobrze byłoby mieć obraz czy o ten sam dźwięk się rozchodzi : )

Pozdrawiam
  • 0

#10 Martin_rs

Martin_rs
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Dołączył:04 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI 120KM z DPF

Napisany 15 czerwiec 2012 - 11:31

Obecnie nie ma mnie, wybyłem, ale jak tylko wrócę spróbuje nagrać tez dźwięk, choć trudno będzie, wiadomo diesel rechocze, jednak gdyby ktoś miał taki problem, o jakim mówisz to chętnie pomogę zupełnie za free i posłucham, mam spore doświadczenie z silnikami spalinowymi, jestem z okolic Katowic. Co do samego dźwięku to, jeśli ktokolwiek raz zdiagnozował specyficzna głośna prace pompy wody charakterystyczne "miauczenie" to myślę ze od razu będzie wiedział dodatkowo słychać to wyraźnie w określonym miejscu tzn. okolice napędu wałka rozrządu dźwięk niesie sie do góry nie na dół (poniżej właśnie z boku jest WP), jeśli po zdjęciu paska wielorowkowego napędu osprzętu silnika nadal słychać niepożądane dźwięki łożyskowania to pozostaje tylko rozrząd a w nim najczęściej niestety słychać pompę wody, rolki wzmagają szum pracy wypracowanych łożysk wraz ze wzrostem temp nawet o 70%-do 100% natomiast w przypadku pompy wody wzrost hałasu po nagrzaniu sie silnika nie jest duży o jakieś max 25% często tez tak jak było w moim przypadku występuje wyciek płynu na tyle mały ze nie zauważalny na poziomie zbiornika płynu chłodniczego jednak widoczny na obudowie pompy małym lusterkiem inspekcyjnym zazwyczaj udaje sie go dojrzeć.
  • 0

#11 PrimoMas

PrimoMas
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Dołączył:01 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zambrów/Radoszyce(swiętokrzyskie)
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Opel VC Caravan 120KM

Napisany 02 kwiecień 2013 - 10:42

U mnie tez miauczenie tej pompy a także czasami przy jeździe słychać dziwne terkotanie w piątek odstawiam auto do mechanika niech diagnozuje co tak dziwnie miauczy:) Dziwne jest tez to ze wskazówka od temp tez nie stoi w miejscu przy mniejszych obrotach spada jakieś 3 stopnie.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_