Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek, gdzie szukać przyczyny ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 Johnnyslawo

Johnnyslawo
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Dołączył:07 maj 2012
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra b 2.5 V6 1996r.

Napisany 08 maj 2012 - 13:35

Witam, zbiorniczek wyrównawczy jest brudny od boryga i co jakiś czas muszę dolewać płynu bo aż wyskakuje komunikat na kompie, czy to wina korka czy szukać gdzie indziej ??? dodam jeszcze że viki ma tendencję do grzania się a komputer wymigał mi czujnik obrotów wału korbowego i czujnik temperatury silnika.

Edytowany przez Johnnyslawo, 08 maj 2012 - 13:37.

  • 0


#2 michalm83

michalm83
  • Klubowicz
  • 1551 postów
  • Dołączył:14 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dęblin/Europa
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:1024
  • Auto:Vectra B kombi '99 x18xe1+LPG
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 08 maj 2012 - 13:42

Może uszczelka pod głowica padła.
  • 0
Dodany obrazek

#3 simeone

simeone
  • Forumowicz
  • 430 postów
  • Dołączył:21 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B 1.8 16V X18XE (85KW)

Napisany 08 maj 2012 - 13:43

Przyczyny szukaj tam gdzie mokro ...

Jeśli przy próbie odkręcenia korka przy nagrzanym silniku słychać syczenie, to znaczy, że jest szczelny i nie tędy ucieka płyn.

Borygo to delikatnie mówiąc niezadobry płyn i ma to do siebie, że robi syf wszędzie tam gdzie się znajdzie. Tak więc brudnym zbiorniczkiem bym się nie przejmował (raczej wymienił płyn na lepszy).
  • 0

#4 danielxc717

danielxc717
  • Forumowicz
  • 639 postów
  • Dołączył:01 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie

Napisany 08 maj 2012 - 13:44

grzeje się tzn jaką ma temperaturę? Wentylator działa chłodnica gorąca na całej powierzchni? Są bąbelki w układzie chłodniczym jak masz odkręcony zbiorniczek i odpalisz zimny silnik?
  • 0

#5 michalm83

michalm83
  • Klubowicz
  • 1551 postów
  • Dołączył:14 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dęblin/Europa
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:1024
  • Auto:Vectra B kombi '99 x18xe1+LPG
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 08 maj 2012 - 13:45

Witam, zbiorniczek wyrównawczy jest brudny od boryga

Jeśli to uszczelka to może ci ciśnienie iść w układ i korek puszcza
  • 0
Dodany obrazek

#6 danielxc717

danielxc717
  • Forumowicz
  • 639 postów
  • Dołączył:01 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie

Napisany 08 maj 2012 - 13:48

Jeśli to uszczelka to może ci ciśnienie iść w układ i korek puszcza

Edytuj swoje posty jak chcesz coś dopisać bo bajzel się robi.
Nie zakładaj odrazu uszczelki bo może ma problem tylko z elementami układu chłodzenia. Uszczelke zostawmy na dalszym planie
  • 0

#7 Johnnyslawo

Johnnyslawo
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Dołączył:07 maj 2012
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra b 2.5 V6 1996r.

Napisany 08 maj 2012 - 14:57

grzeje się tzn jaką ma temperaturę? Wentylator działa chłodnica gorąca na całej powierzchni? Są bąbelki w układzie chłodniczym jak masz odkręcony zbiorniczek i odpalisz zimny silnik?

temperatura dochodzi do 100 *C, w upalne dni tzn 29 *C stojąc na światłach dochodziło do czerwonego pola. Wentylator niby się włącza, chłodnicy nie sprawdzałem a bąbelki też muszę sprawdzić (co oznaczają bąbelki jeśli są ??)

Przyczyny szukaj tam gdzie mokro ...

Borygo to delikatnie mówiąc niezadobry płyn i ma to do siebie, że robi syf wszędzie tam gdzie się znajdzie. Tak więc brudnym zbiorniczkiem bym się nie przejmował (raczej wymienił płyn na lepszy).

ale zbiorniczek jest brudny od zewnętrznej strony.
  • 0

#8 danielxc717

danielxc717
  • Forumowicz
  • 639 postów
  • Dołączył:01 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie

Napisany 08 maj 2012 - 17:40

No wiem, że po zewnętrznej. Ale na to nie patrz bo to normalne bo wywaliło wodę.
Musisz sprawdzić tą chłodnicę czy cała powierzchnia jest gorąca. Możliwe, że termostat się nie otwiera do końca. Sprawdź zatem wąż który idzie z termostatu na chłodnicę czy jest gorący tak samo jak idący na blok.
Jeśli na zimnym silniku będziesz widział bąbelki po odkręceniu zbiorniczka i wydobywający się dym to masz pękniętą uszczelkę pod głowicą bądź głowicę, ale to rzadziej się zdarza.

Po mojemu wyższy bieg wentylatora się nie włącza bo dzieje się to stojąc na świtłach. W trasie jeśli chłodnica ma przewiew i radzi sobie z chłodzeniem to nie ma co straszyć głowicą.
Ja bym sprawdził wentylator, termostat no i tą chłodnicę. Przy uszczelce w trasie też byś miał problem. A wywala wodę bo zaczyna się gotować. To już fizyka.
  • 0

#9 sojus

sojus
  • Forumowicz
  • 452 postów
  • Dołączył:04 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec/Kraków
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Była VB CD 1.8 16V`96 + STAG4+Zavoli+Hana2000

Napisany 08 maj 2012 - 18:54

sprawdź czy jak odkręcisz korek idą Ci bąbelki powietrza na zapalonym silniku oczywiście
  • 0

#10 Johnnyslawo

Johnnyslawo
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Dołączył:07 maj 2012
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra b 2.5 V6 1996r.

Napisany 08 maj 2012 - 21:56

Dzięki bardzo za sugestie, posprawdzam te rzeczy i dam znać co i jak. Pozdrawiam.
  • 0

#11 danielxc717

danielxc717
  • Forumowicz
  • 639 postów
  • Dołączył:01 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie

Napisany 09 maj 2012 - 05:59

sprawdź czy jak odkręcisz korek idą Ci bąbelki powietrza na zapalonym silniku oczywiście

Gdyby była to uszczelka to w trasie kolega tez by miał problem z gotującym się płynem a ma problem jedynie w korkach.
  • 0

#12 tomxx

tomxx
  • Forumowicz
  • 486 postów
  • Dołączył:22 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Kia Magentis II 2.5 v6 :D

Napisany 09 maj 2012 - 06:40

Ja bym obstawiłał termostat, który się zamknął i nie otworzył - w jakim czasie wskazówka dochodzi do czerwonego? przy ~90*C powinieneś słyszeć wentylator który się załącza

Edytowany przez tomxx, 15 kwiecień 2013 - 07:02.

  • 0

#13 rudolf1985

rudolf1985
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Dołączył:25 paź 2013
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:olkusz
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vectra B 2.0 16v + LPG 1996

Napisany 18 grudzień 2013 - 00:48

koledzy mam problem z płynem gotuje mi sie cały czas, przejede ok 20km juz mi sie gotuje wskazuwka pokazuje ok 80 stoni i notorycznie ubywa mi płynu. jak zagrzeje sie silnik to widaci jak płyn ucieka przez korek
  • 0

#14 Vectrusek

Vectrusek
  • Klubowicz
  • 89 postów
  • Dołączył:01 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Małomice/Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:1071
  • Auto:Opel Vectra B Z16XE
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 18 grudzień 2013 - 01:18

Ja bym proponował podjechać na stację diagnostyczną powinno to być na każdej i zapłacić 50 zł za sprawdzenie szczelności uszczelki pod głowicą , w zbiorniczek wyrównawczy ładują taką bańkę z płynem i jak zmieni kolor ten płyn to uszczelka , a jeśli pozostanie ten sam kolor to jest OK .
Wówczas wykluczysz najgorsze .
Jęśli nie będzie to uszczelka zostaje ci termostat i czujnik załączający wentylator .
  • 0

#15 rybkins

rybkins
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Dołączył:03 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zabrze
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra b 1.6 16v 97r. x16xel LPG sekwencja STAG 4

Napisany 18 grudzień 2013 - 15:44

80 stopni i Ci się gotuję? Czujnik temp. sprawny? Bo woda wrze w temp. ok 100 stopni zależy od ciśnienia a płyn chłodniczy w większej temp. Chłodnicę masz ciepłą? Termostat sie otwiera?
A może to nie gotowanie a uszczelka pod głowicą i idą bombelki ze spalinami?
  • 0

#16 MatiCiech

MatiCiech
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:17 mar 2013
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ciechanów
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra B 1.8 16V

Napisany 08 styczeń 2014 - 18:21

Dołączę się do tematu .. mam Vectrę B 1.8 16V .. wcześniej walnęła mi jedna z gumowych rurek i cały płyn uciekł tamtędy ale stało się to podczas trasy i nie wiedząc o tym dojechałem bez płynu do domu ale nie wiem dokładnie ile km .. ostatnio zaczęło mi wywalać też płyn ze zbiorniczka korkiem i teraz od jakiegoś czasu po przejechaniu nawet 15/20 km po zatrzymaniu się np na światłach od razu widać dym spod maski tam gdzie zbiorniczek jest .. raczej nie czuć w tym spalin .. no i dodam, że nie widzę by stan oleju się zwiększał czyli płyn tam nie idzie ..

wie ktoś może czego to jest wina ?. zapowietrzony układ ?. korek uszkodzony ?. czy obstawiać najgorsze czyli uszczelkę ?. a może jakiś inny powód może jest ?.
  • 0

#17 rybkins

rybkins
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Dołączył:03 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zabrze
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra b 1.6 16v 97r. x16xel LPG sekwencja STAG 4

Napisany 10 styczeń 2014 - 21:26

Jeśli uciekł Ci płyn i jechałeś bez płynu to raczej temp. powędrowała Ci na czerwone pole, bo jak ucieknie płyn to w moment temp. rośnie, wiem z doświadczenia :D jeśli wskazówka była na czerwonym polu i tak jechałeś no to uszczelka mogła pójść w las :) ubywa Ci płynu? Wcale stan oleju nie musi się podnosić, mogło przypalić uszczelkę między cylindrem a kanałem chłodniczym. I w takim wypadku płyn Ci będzie uciekał do cylindra a spaliny do zbiorniczka wyrównawczego. Na zimnym silniku odkręć korek a druga osoba niech odpali, a Ty patrz czy bulgocze w zbiorniczku i czy czuć spaliny
  • 0

#18 Krzysiekk884

Krzysiekk884
  • Forumowicz
  • 1649 postów
  • Dołączył:14 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra GTS Z22SE

Napisany 10 styczeń 2014 - 21:50

Zaczął bym od korka. Jak była by to uszczelka to łapał by bardzo szybko temp i się gotował.

Swoją drogą jeżeli go zagotowałeś jak wywaliło ci płyn to ciekawe czy pierścienie się nie pozapiekały
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_