Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Stukanie przód


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 szpieg

szpieg
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Dołączył:25 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olkusz
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vectra 1.8 16v 96r.

Napisany 03 maj 2012 - 18:11

Mam problem coś stuka z przodu wymieniłem gumki na drażku i stuki nie ustały. stukanie pojawia się jak skręcam w lewą stronę i jadę po nieruwnośćiach ,na prostym odcinku jezdni jest wszystko ok .obstawiam drążki kierownicze ale poddajcie pomysł jak je sprawdzic .
  • 0


#2 witas1979

witas1979
  • Klubowicz
  • 311 postów
  • Dołączył:14 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:luboń
  • Województwo:wielkopolskie
  • Nr klubowy:750
  • Auto:fiat palio weekend, mz trophy BMW K1100 RS
  • Oddział VKP:Wielkopolski

Napisany 03 maj 2012 - 18:29

Może to być odgłos zużytego przegubu zewnętrznego przy kole. Objawia się to właśnie przy skręconych kołach.
  • 0

Było: wartburg 353 1987; fiat 125p + LPG 1988; opel omega kombi 2.0 8V + LPG 1990; opel omega kombi 2.0 8V 1996; opel astra kombi 1.6 8V 1995; opel vectra kombi 2.0 DTI 1999; opel omega kombi 2.2 DTI 2001& 3.2v6; no i jest, fiat palio weekend 1.2 8V+ LPG oraz mz es250/2 1973 oraz BMW K 1100 RS


#3 domarco

domarco
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:03 maj 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B X18XE1

Napisany 12 maj 2012 - 00:42

Mam problem coś stuka z przodu wymieniłem gumki na drażku i stuki nie ustały. stukanie pojawia się jak skręcam w lewą stronę i jadę po nieruwnośćiach ,na prostym odcinku jezdni jest wszystko ok .obstawiam drążki kierownicze ale poddajcie pomysł jak je sprawdzic .

Najprędzej stukają łączniki stabilizatora, najbardziej słychac jak na nierównościach auto się kołysze.
  • 0

#4 Krzysiek23c

Krzysiek23c
  • Klubowicz
  • 564 postów
  • Dołączył:31 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WPZ Chorzele/WWL Wołomin
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1013
  • Auto:Vectra B 2001 Z16XE+STAG200
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 12 maj 2012 - 11:29

Najprędzej stukają łączniki stabilizatora, najbardziej słychac jak na nierównościach auto się kołysze.


Ja stawiam na gumy drążka stabilizatora, wyrabiają się i drążek uderza o obejmę.
  • 0

#5 matoslaw

matoslaw
  • Forumowicz
  • 1442 postów
  • Dołączył:07 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:dolnoslaskie WOJCIESZOW / EDE Holandia
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra C 06' Z1.9DTH Opc line 178KM 388Nm

Napisany 12 maj 2012 - 11:49

Tak to mozna zgadywac. Wybierz sie na szarpaki albo wiec na kanal i sprawdz koncowki drazkow sworznie na wachaczach ogolnie luzy na zawieszeniu.
  • 0

#6 Śliwa

Śliwa
  • Forumowicz
  • 1438 postów
  • Dołączył:09 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Knurów
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra x18xe1 99r.

Napisany 12 maj 2012 - 11:59

Ja stawiam na gumy drążka stabilizatora, wyrabiają się i drążek uderza o obejmę.

:woot: :leze: :lauh: a niby kurna jak ???
  • 0

#7 Krzysiek23c

Krzysiek23c
  • Klubowicz
  • 564 postów
  • Dołączył:31 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WPZ Chorzele/WWL Wołomin
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1013
  • Auto:Vectra B 2001 Z16XE+STAG200
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 12 maj 2012 - 12:19

:woot: :leze: :lauh: a niby kurna jak ???


Wyjmij gumy i się przejedź, będziesz wiedział jak wali drązek stabilizatora o obejmy, wysiedzieć nie można.

Tak to mozna zgadywac. Wybierz sie na szarpaki albo wjedź na kanal i sprawdz koncowki drazkow sworznie na wachaczach ogolnie luzy na zawieszeniu.


To powinno być na pierwszym miejscu, jedna osoba ruszą kierownicą ty z łyszką na dole, lub na odwrót.
Na końcówkach jak będą luzy, to nie będzie waliło, bo niema o co, sworznie też nie będą walic, bo nie maja o co, tylko auto bedzie się źle prowadzić.
Mogą byc jeszcze gumy na wachaczu.

Edytowany przez Krzysiek23c, 12 maj 2012 - 12:19.

  • 0

#8 matoslaw

matoslaw
  • Forumowicz
  • 1442 postów
  • Dołączył:07 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:dolnoslaskie WOJCIESZOW / EDE Holandia
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra C 06' Z1.9DTH Opc line 178KM 388Nm

Napisany 12 maj 2012 - 12:26

Wyjmij gumy i się przejedź, będziesz wiedział jak wali drązek stabilizatora o obejmy, wysiedzieć nie można.



To powinno być na pierwszym miejscu, jedna osoba ruszą kierownicą ty z łyszką na dole, lub na odwrót.
Na końcówkach jak będą luzy, to nie będzie waliło, bo niema o co, sworznie też nie będą walic, bo nie maja o co, tylko auto bedzie się źle prowadzić.
Mogą byc jeszcze gumy na wachaczu.

Malo kto poznaje zyzycie zawieszenia po powiekszajacych sie luzach. Poznaja dopiero po stukaniu danych elementow. Zuzyte koncowki drazkow i sworznie beda stukac.
  • 0

#9 Krzysiek23c

Krzysiek23c
  • Klubowicz
  • 564 postów
  • Dołączył:31 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WPZ Chorzele/WWL Wołomin
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1013
  • Auto:Vectra B 2001 Z16XE+STAG200
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 12 maj 2012 - 12:34

Malo kto poznaje zyzycie zawieszenia po powiekszajacych sie luzach. Poznaja dopiero po stukaniu danych elementow. Zuzyte koncowki drazkow i sworznie beda stukac.



Zgadza się, tylko kto jeździ na zużytych końcówkach, grozi rozpieciem i brakiem sterowności, a jak się nie rozepnie to auto lata po całej jezdni.

Poprostu tylko kanał i sprawdzić.

Edytowany przez Krzysiek23c, 12 maj 2012 - 12:36.

  • 0

#10 matoslaw

matoslaw
  • Forumowicz
  • 1442 postów
  • Dołączył:07 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:dolnoslaskie WOJCIESZOW / EDE Holandia
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra C 06' Z1.9DTH Opc line 178KM 388Nm

Napisany 12 maj 2012 - 12:39

Zgadza się, tylko kto jeździ na zużytych końcówkach, grozi rozpieciem i brakiem sterowności, a jak się nie rozepnie to auto lata po całej jezdni.

Poprostu tylko kanał i sprawdzić.

Prawda.
  • 0

#11 Śliwa

Śliwa
  • Forumowicz
  • 1438 postów
  • Dołączył:09 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Knurów
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra x18xe1 99r.

Napisany 12 maj 2012 - 15:23

Wyjmij gumy i się przejedź, będziesz wiedział jak wali drązek stabilizatora o obejmy, wysiedzieć nie można.

Sorki , ale jakim trzeba być idiotą żeby wyciągać gumy i jeździć bez nich :woot: , żadne gumy się tak nie zużyją żeby ich nie było
  • 0

#12 Krzysiek23c

Krzysiek23c
  • Klubowicz
  • 564 postów
  • Dołączył:31 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WPZ Chorzele/WWL Wołomin
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1013
  • Auto:Vectra B 2001 Z16XE+STAG200
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 12 maj 2012 - 15:52

Sorki , ale jakim trzeba być idiotą żeby wyciągać gumy i jeździć bez nich :woot: , żadne gumy się tak nie zużyją żeby ich nie było


Nie wiem jakim, to nie temat na odpowiedzi na Twoje pytania.

Ale może ktoś Ci pomoże.

A gum nie trzeba wyciagać, jak sie zużyją same wypadną.

Edytowany przez Krzysiek23c, 12 maj 2012 - 16:40.

  • 0

#13 kowalmarcinek

kowalmarcinek
  • Forumowicz
  • 2002 postów
  • Dołączył:15 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/ LRA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.6 IRMSCHER LINE

Napisany 12 maj 2012 - 16:34

Sorki , ale jakim trzeba być idiotą żeby wyciągać gumy i jeździć bez nich :woot: , żadne gumy się tak nie zużyją żeby ich nie było

he jeszcze mało widziałeś skoro nie wierzysz w takie zużycie ...
kolega w Escorcie nie miał w ogóle gum , rozpadły się i drążek stukał o obejmy
  • 0

#14 Krzysiek23c

Krzysiek23c
  • Klubowicz
  • 564 postów
  • Dołączył:31 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WPZ Chorzele/WWL Wołomin
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1013
  • Auto:Vectra B 2001 Z16XE+STAG200
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 12 maj 2012 - 16:41

he jeszcze mało widziałeś skoro nie wierzysz w takie zużycie ...
kolega w Escorcie nie miał w ogóle gum , rozpadły się i drążek stukał o obejmy


Dokładnie, jak jest nie szczelnosć i olej lub coś innego leci na gumy, to piach i czynniki atmosferyczne szybko dają sobie radę z takimi gumami.
A gumy nie musza całkiem wypaść aby powodować stukanie.

Edytowany przez Krzysiek23c, 12 maj 2012 - 16:43.

  • 0

#15 Śliwa

Śliwa
  • Forumowicz
  • 1438 postów
  • Dołączył:09 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Knurów
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra x18xe1 99r.

Napisany 12 maj 2012 - 20:47

Ja nie twierdzę że przez te luzy nie ma stuków , ale na 100% nie ma takiej możliwości żeby te gumy w jakiś cudowny sposób wypadły. Miałem już tą nieprzyjemniść wymiany tych gum i wcale nie jest to łatwe a o wypadnięciu to można zapomnieć.
  • 0

#16 bench

bench
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Dołączył:14 wrz 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1,6 16V '99 X16XEL

Napisany 10 lipiec 2012 - 21:00

Witam czytalem na forum VU ze przyczyną stukania przedniego zawieszenia są poduszki amortyzatora nawet poduszki firmy Lemforder nie wyeliminowaly stukania tylko orginaly, zresztą przeczytajcie sobie sami http://forum.vectra-...ad.php?p=726465, jeszcze mam pytanko do Was gdzie ma byc rozciecie gumy stabilizatora w kierunku przodu czy tylu czy nie ma to znaczenia ?
  • 0

#17 matrox

matrox
  • Moderator
  • 3725 postów
  • Dołączył:30 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łopiennik
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:409
  • Auto:Vectra B 2,2 DTI Sport, Aprilia Scarabeo 100
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 10 lipiec 2012 - 21:20

Gumy stabilizatora zakładamy wycięciem do przodu... zostało to opisane nawet w klubowej poradzie -> http://www.vectraklu...dvices/pokaz/25
  • 0
[url="""]src="http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/matrox_305.png"[/url] border="0" />

#18 szczepoxx

szczepoxx
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Dołączył:06 cze 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra B -- 2.0 DTH -- grudzień 98' --

Napisany 26 lipiec 2012 - 13:57

Mi też zaczęło stukać coś z przodu ...
Myslę, że wymienię co się da ... końcówki drążków, stabilizatory, łączniki, gumy ... potem na zbieżność.

Pytanie mam do fachowców odnośnie cen. Chciałbym kupić na allegro części, ale różnice cenowe są kolosalne.
Dajmy na to 18zl za stabilizator jakiś tam i 60zł za LEMa ... Wiem, że LEM to LEM ale czy te tanie są aż tak badziewne ??
Autem jeżdżę ok 10 000km rocznie i raczej spokojnie po miescie. Dlatego nie oczekuje ekstremalnej trwalosci.

Co sądzicie o tanich częściach i ew. do których elementów warto dopłacić ???
  • 0

#19 bench

bench
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Dołączył:14 wrz 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1,6 16V '99 X16XEL

Napisany 30 lipiec 2012 - 10:19

Witam, powyzej mojego posta podalem linka gdzie Jaro1 pisze ze tylko orginalne poduszki wyeliminują stukanie, chcialem to sprawdzic czy faktycznie tak jest o tuz nie, u mnie tez stukalo zawieszenie zaczynalem od gum stabilizatora i drazkow (MOOG) nic to nie pomoglo, galki ( TRW) ukladu kierowniczego tez wymienialem, wymiana wahaczy (GM - orginaly) nie pomogla, dalej stuki, amorki KYB mialem wymieniane 3 - 4 lata temu, przyszedl czas na wymiane kielichow z lozyskami i poduszek, i co sie okazalo, zauwazylem ze poduszki kupione ASO mialy lekkie wybrzuszenie gdzie dotyka lozysko, dotykalo jedynie na krancach lozyska (byly zadziory na obudowie lozyska) , kupilem poduszki Topran a kielichy z lozyskami SWAG, i to bylo przyczyna stukania, teraz sie jezdzi jak w nowym, przy zakupie poduszek nalezy zwrocic uwage podstawe lozyska zeby byla prosta.

Edytowany przez bench , 30 lipiec 2012 - 10:20.

  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_