Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

P0234-5B obwod regulacji cisnienia odchylenie dodatnie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 eclipseFFM

eclipseFFM
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Dołączył:06 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Frankfurt
  • Województwo:DE
  • Auto:Vectra C Caravan 150KM 2006r.

Napisany 30 kwiecień 2012 - 08:44

Witam

Blad jak w tytule tematu. Zaczelo sie od szarpania mechanik stwierdzil ze 1 wtrysk padl a drugi nie jest na 100% sprawny ale na razie wymienilby tylko jeden. Majac w pamieci problem z lutowanymi kablami i kostkami oddalem wszystkie 4 wtryski do sprawdzenia do Boscha niestety okazalo sie ze machanik mial
racje. Po wymianie 2 wtryskow i filtra paliwa auto bylo zamulone... pojawil sie wkoncu blad filtra DPF za duza roznica cisnien w filtrze. Postanowilem wypalic DPF co tez pomoglo jednak nie na dlugo... po ok
1 tys. km pojawil sie nastepny blad "P0234-5B obwod regulacji cisnienia odchylenie dodatnie".
Raz silnik wszedl w tryb awaryjny po wylaczeniu i wlaczeniu jeszcze sie nie pojawil ale czuc ze samochod nie ma 100% mocy i czasem przy roznym zakresie obrotow 2 czasem 2,5 czasem 3 tysiacach auto traci nagle moc uczucie jakby sie wjechalo w rozlany olej... jakby kola sie krecily w miejscu albo jakby pasek rozrzadu sie slizgal... gumowe przewody przejrzalem na pierwszy rzut oka nic nie widac. Prosze o pomoc i z gory dziekuje.

Adam
  • 0


#2 bizoneq2007

bizoneq2007
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:14 wrz 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC CARAVAN 2003 r. 2.2 DTR

Napisany 04 maj 2012 - 09:48

blad "P0234-5B obwod regulacji cisnienia odchylenie dodatnie".

Z tego co ja wyczytałem na forum w różnych postach to twój błąd jak i u mnie pokazuje że masz niedoładowaną turbinę. Szukałem tak jak opisywali inni forumowicze i znalazłem.
Rurka plastikowa podciśnieniowa od gruszki przy turbo w tej aluminiowej osłonie stopiła się i nie była drożna. Wymieniłem ją , ale na wężyk gumowy ( nie ma różnicy co założysz , byle było szczelne) i pojawił się POWER :).
Proponuję posprawdzać wszystkie połączenia węży gumowych TD -IC IC- przepustnica itd . podociągaj opaski, posprawdzaj wężyki podciśnieniowe plastikowe i gumowe i trójniczki. U siebie wyczyściłem czujnik ciśnienia na przepustnicy .
Ogólnie pomogło i jest lepiej.
Wydałem 100 zł na skasowanie błęduw i odczyt kodów.
  • 0

#3 Kermit01

Kermit01
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Dołączył:10 cze 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra C 1,9 CDTI 150KM+automat

Napisany 05 maj 2012 - 07:34

Witam
Na forum jest dość dużo o tym błedzie.
P0234 5b oznacza, że turbina nie doładowuje.
Szukaj w podciśnieniu (między pompą VAC a zaworkiem sterującym łopatkami turbiny).
Ja miałem taki sam problem u mnie też tracił moc przy wyższych obrotach. Węzyki miałem ok.
Umnie padł zaworek koszt zaworka na allegro 150zł. Więc jeszcze niema tragedi. I wkoncu czuc te 150km.
  • 0

#4 eclipseFFM

eclipseFFM
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Dołączył:06 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Frankfurt
  • Województwo:DE
  • Auto:Vectra C Caravan 150KM 2006r.

Napisany 11 lipiec 2012 - 09:43

blad "P0234-5B obwod regulacji cisnienia odchylenie dodatnie".

Z tego co ja wyczytałem na forum w różnych postach to twój błąd jak i u mnie pokazuje że masz niedoładowaną turbinę. Szukałem tak jak opisywali inni forumowicze i znalazłem.
Rurka plastikowa podciśnieniowa od gruszki przy turbo w tej aluminiowej osłonie stopiła się i nie była drożna. Wymieniłem ją , ale na wężyk gumowy ( nie ma różnicy co założysz , byle było szczelne) i pojawił się POWER :).
Proponuję posprawdzać wszystkie połączenia węży gumowych TD -IC IC- przepustnica itd . podociągaj opaski, posprawdzaj wężyki podciśnieniowe plastikowe i gumowe i trójniczki. U siebie wyczyściłem czujnik ciśnienia na przepustnicy .
Ogólnie pomogło i jest lepiej.
Wydałem 100 zł na skasowanie błęduw i odczyt kodów.

Z tego co wiem w silniku Z19DTH nie ma takiego wezyka od gruszki...
  • 0

#5 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 11 lipiec 2012 - 09:54

Z tego co wiem w silniku Z19DTH nie ma takiego wezyka od gruszki...

W Z19DTH tak samo jak w innych CDTI jest tylko jeden układ podciśnieniowy, idzie od vacum do zaworu sterującego turbiną i dalej do turbiny araczej do gruszki sterującej łopatkami, w przedliftach między zaworkiem a vacum jest jeszcze akumulator podciśnienia, który w późniejszych latach został zlikwidowany.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_