Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 1 głosów

Montaż świateł jazdy dziennej DRL LED


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
68 odpowiedzi na ten temat

#1 gumis7

gumis7
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Dołączył:07 cze 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Iława
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra C Hatchback GTS 1.9CDTi 120KM

Napisany 06 kwiecień 2012 - 10:21

*
POPULARNY

Instrukcja montażu świateł jazdy dziennej DRL LED Witam, zamontowałem w moim aucie LEDy i chciałbym się podzielić informacjami co i jak robiłem (elektrykiem nie jestem). Widziełem na forum poradę, ale jak dla mnie zbyt skomplikowana a naprawdę niewelkim nakładem pracy można zrobić to samemu.
I. Niezbędne elementy: 1. Swiatła LED (rzecz jasna) 2. Przekaźnik (zwany przez sprzedawców automatem) 3. Bezpiecznik 5A 4. Gniazdo przekaźnika samochodowego z zaczepem 5. Gniazdo bezpiecznika samochodowego z zaczepem 6.. Uchwyt do gniazda przekaźnika samochodowego x 2 (jeden do gniazda przekaźnika i jeden do gniazda bezpiecznika - są identyczne) 7. Kilka konektorów (do łączenia przewodów) kto jakie woli, w tym jeden konektor A męski 2,8 mm do wpięcia w zasilanie i konektor oczkowy 6,2 mm 9. Szybko złączka samochodowa 10. Peszel samochodowy cięty 7/4,5 mm - 5m 11. Trochę przewodu (kolor brązowy i niebieski) wykorzystałem plecionkę 1,5mm 12. Koszulki termokurczliwe Dodany obrazek
II. Jak już mamy wszystko to do dzieła
Światła zamonotujemy w kratce przy światłach przeciwmieglnych. Nie trzeba demontować zderzaka ani osłony od spodu silnika etc. Najpierw zdjełem lewą kratkę (stojąc na wprost auta). Kratkę zdejmujemy wyhaczjąc najpierw jej prawy górny róg. Potem całą prawą stronę (fot. 2 zaznaczone zaczepy) na koniec używając trochę siły pociągamy za jej górę i kratka na wierzchu.

Fot.1 - widok lewej kratki z góry Dodany obrazek
Fot. 2 - tu zaczepy prawej strony lewej kratki Dodany obrazek

Fot.3 - zderzak bez kratki widoczne są miejsca mocowań zaczepów. Dodany obrazek

Fot. 4 - widok DRLi - zakupione na Allegro (pewnie chińszczyzna) tylko one były na tyle "chude" aby zmieścić się między żeberka kratki, wysokość ok 20mm, dł. 160mm Dodany obrazek

Fot. 5. A teraz najgorsza robota czyli tniemy zderzak i kratkę. Musimy wyciąć mała szparkę w zderzaku, aby ładnie spasować LEDy w kratkach bez ich wystawania poza krawędzie auta. Użyłem widocznej kątówki, ale tylko do wycięcia otworu w zderzaku, w kratce wyciełem otwór nożem do tapet. Dodany obrazek

Fot. 6. Widoczne wycięcie w zderzaku.
Dodany obrazek

Fot. 7. Tu widoczne LEDy przykręcone do kratki na dwa wkręty. Dodany obrazek

Fot. 8. Widok z góry. Ledy trzeba tak dopasowac aby pokrywały się z krawędziami kratki, czyli nie za głęboko i nie za płytko, aby nam nie wystawały. Dodany obrazek

Fot. 9. Wyprowadzone przewody z DRLi są długości ok 10cm trzeba więc je przedłużyć - użyłem konektorów 4.7 mm + koszulki termokurczliwe Dodany obrazek

Fot. 10. Przykładamy do koszulek zapalniczkę i gotowe, woda nam nie straszna. (uważamy aby nie popalić izolacji). Dodany obrazek

Fot. 11. Wpasowana kratka ze światłami. Dodany obrazek

Fot. 12. A tu już gotowy efekt, ale to jeszcze nie koniec prac przed nami. Teraz pozostała cała elektryka. Dodany obrazek

Fot.13. Schamat połączeń elektrycznych. Dodany obrazek
Fot. 14. Tu widzimy wyprowadzenia przewodów z DRLi - z zieloną koszulką to zasilanie DRLi wepniemy je do pinu nr 87a w przekaźniku, konektor zaizolowany taśmą samowulkanizującą (połączony z konektorem oczkowym) to masa. Wpinawy go do pinu nr 85 w przekażniku a konektor oczkowy wpinamy do masy auta (ja wpiełem się do klemy akumulatora proszę zerknąć na fot. 16). Możemy teraz sprawdzić nasze LEDy na "krótko" przykładając konektory do "+" i "-" akumulatora. Brązowe przewody w aucie to masa(-) ! Dodany obrazek

Fot. 15. Na tym zdjęciu widzimy zamontowane uchwyty gniazd przekaźnika oraz bezpiecznika w komorze akumulatora. Wszyskie przewody, jakie tylko mogłem schowałem do peszli (jak na widocznym zdjęciu) zwłaszcza te idące od lewego LEDa do przekaźnika. Chronią one przewody przed uszkodzeniem mechanicznym oraz przed bezpośrednim oddziaływaniem czynników atmosferycznych. Uszkodzenie przewodów mogło by doprowadzić do zwarcia i pożaru ! Stąd też dodatkowo dla bezpieczeństwa zastosowałem bezpiecznik 5A. Przewody z lewego LEDa poprowadziłem dołem zderzaka podczepiając je czarnymi opaskami do dolnego "grila". Dodany obrazek

Fot. 16. Widoczne miejsce wpięcia do masy - tu zacisk na klemie. Dodany obrazek

Fot. 17. Stąd wziełem zasilanie (tu pojawiło się napięcie po załączeniu zapłonu). Przewód wędruje do zacisku bezpiecznika a od bezpiecznika do pinu nr 30 na przekaźniku. Dodany obrazek

Fot. 18. Tu szybkozłączką wpinamy się do przewodu od świateł postojowych (u mnie białoszary przwód dal peności sprawdzamy próbnikiem lub miernikiem). Załączenie tych świateł wyłączy nasze LEDy. Aby poprawnie założyć szybkozłączkę należy wypiąć wtyczkę z prawego leflektora. Wtyczka ta zabezpieczona jest czerwoną zawleczką, aby zdjąć wtyczkę należy tę zawleczkę gdzieś do połowy długości wtyku wysunąć (niestety brak fotki, ale łatwizna). A i aby ułatwić sobie dostęp do wtyczki zdejmujemy szyjkę wlewu płynu do spriskiwacza (wystarczy kręcić i ciągnąć do góry). Dodany obrazek

Fot. 19. A tak z góry widzimy całe podłączenie. Pomarańczowy to bezpiecznik, osadzony w gnieździe bezpiecznika, całość wpięta do gniazda, podobnie przekaźnik. Dodany obrazek

Fot. 20. Jeszcze raz widok z góry całości. Dodany obrazek

Fot. 21. A tak prezentuje się moja "Czarna Perła" z LEDami.


Dodany obrazek Dodany obrazek

Edytowany przez gumis7, 04 listopad 2012 - 22:03.

  • 5


#2 marek750

marek750
  • Klubowicz
  • 1253 postów
  • Dołączył:14 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:się wziął Opel?? Dąbrowa Górnicza Sosnowiec Będzin
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:806
  • Auto:Signum 1,9 CDTi TECH2
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 06 kwiecień 2012 - 11:00

Porada bardzo ładna, ale szkoda że światełka takie lipne wybrałeś. Gdybyś kupił Philips DRL 4 LED nie musiał byś ciąć zderzaka. :(
  • 0

 Części z poliftowych reflektorów AFL, Klamki zewn, UEC pod AFL, Dokładka tył Signum, Progi..

Diagnostyka Tech2

Auto Detailing
Nowe części z ASO w niższej cenie, na zamówienie - PW

jkt5.jpg


#3 gumis7

gumis7
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Dołączył:07 cze 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Iława
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra C Hatchback GTS 1.9CDTi 120KM

Napisany 06 kwiecień 2012 - 11:19

co prawda to prawda, w następnej VC wstawie takie:), póki co muszą te starczyć
  • 0

#4 ZOHAN

ZOHAN
  • Klubowicz
  • 235 postów
  • Dołączył:21 lut 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kępno
  • Województwo:wielkopolskie
  • Nr klubowy:998
  • Auto:Vectra 2.0DTL 82KM '97, Astra H 1,7CDTI 80KM '05
  • Oddział VKP:Wielkopolski

Napisany 06 kwiecień 2012 - 11:32

Super opis.. Proponuje wrzucić to na stronie głównej w "PORADY"
  • 0

#5 hawkeyen

hawkeyen
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:30 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VECTRA C KOMBI Y22DTR '04

Napisany 16 kwiecień 2012 - 16:54

Witam.
Właśnie jestem po montażu takich światełek u siebie i muszę powiedzieć, że trochę musiałem pokombinować z elektryką. Otóż po podpięciu według schematu zamieszczonego wyżej (tak naprawdę bardzo logicznego i prawidłowego) okazało się, że nie działa to wszystko jak powinno. Mianowicie zamiast gaszenia LED gasło mi światło od postojówek... i wszystko dziwnie szalało...
Po jednej przepalonej żarówce i parunastu minutach kombinacji doszedłem do prostego wniosku :) . Nie potrzebny jest żaden przekaźnik. Vectra ma można by powiedzieć wbudowany pewien system ( z tego co wiem to jest w większości innych marek aut), który tak naprawdę nie wiem do końca czemu służy... Moje podłączenie wygląda następująco : "+" po zapłonie ze skrzynki bezpieczników bezpośrednio do "+ LED" przez bezpiecznik. "- LED" do "+" żarówki postojowej. Teraz wyjaśnienie tego - do +. Przy zgaszonej żarówce postojowej na kablu ją zasilającym mam masę (LED świecą). Po włączeniu postojówek na tym samym kablu mam +12V (LED gasną). Zmienia się polaryzacja kabla (nie tylko postojówki ale i pozostałych żarówek w lampie). Dlatego nie jest potrzebny przekaźnik do tego układu. Jak możecie sprawdzcie czy u was też tak jest z tą polaryzacją kabla postojówki. Może ktoś nawet wie czemu tak jest, to chętnie się dowiem :)

Edytowany przez hawkeyen, 16 kwiecień 2012 - 16:56.

  • 0

#6 grzes2121

grzes2121
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Dołączył:28 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie

Napisany 16 kwiecień 2012 - 16:58

Bardzo fajna porada :ok:
  • 0

#7 snookie

snookie
  • Forumowicz
  • 392 postów
  • Dołączył:19 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Józefów / Otwock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 2.2 dTI

Napisany 16 kwiecień 2012 - 21:37

Witam.
Właśnie jestem po montażu takich światełek u siebie i muszę powiedzieć, że trochę musiałem pokombinować z elektryką. Otóż po podpięciu według schematu zamieszczonego wyżej (tak naprawdę bardzo logicznego i prawidłowego) okazało się, że nie działa to wszystko jak powinno. Mianowicie zamiast gaszenia LED gasło mi światło od postojówek... i wszystko dziwnie szalało...
Po jednej przepalonej żarówce i parunastu minutach kombinacji doszedłem do prostego wniosku :) . Nie potrzebny jest żaden przekaźnik. Vectra ma można by powiedzieć wbudowany pewien system ( z tego co wiem to jest w większości innych marek aut), który tak naprawdę nie wiem do końca czemu służy... Moje podłączenie wygląda następująco : "+" po zapłonie ze skrzynki bezpieczników bezpośrednio do "+ LED" przez bezpiecznik. "- LED" do "+" żarówki postojowej. Teraz wyjaśnienie tego - do +. Przy zgaszonej żarówce postojowej na kablu ją zasilającym mam masę (LED świecą). Po włączeniu postojówek na tym samym kablu mam +12V (LED gasną). Zmienia się polaryzacja kabla (nie tylko postojówki ale i pozostałych żarówek w lampie). Dlatego nie jest potrzebny przekaźnik do tego układu. Jak możecie sprawdzcie czy u was też tak jest z tą polaryzacją kabla postojówki. Może ktoś nawet wie czemu tak jest, to chętnie się dowiem :)


Daj znać za parę dni czy nic nie szaleje w aucie i czy wszystko jest ok
  • 0

#8 xpirat

xpirat
  • Forumowicz
  • 7703 postów
  • Dołączył:06 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:koło UK- Podkarpackie
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra C / Audi A5 TDI S Line 2010

Napisany 16 kwiecień 2012 - 21:42

Zmienia się polaryzacja bo po wyłączeniu świateł + zanika i masa dostaje się przez żarówkę (wyjmij żarówkę a masa pewno zniknie )

ale jak załączają się ledy to minus idzie przez żarówkę dobrze myślę (nie jara się lekko światło mijania przy załączonych ledach )

Edytowany przez xpirat, 16 kwiecień 2012 - 21:45.

  • 0

#9 Pampam69

Pampam69
  • Forumowicz
  • 1619 postów
  • Dołączył:28 maj 2009
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 17 kwiecień 2012 - 07:30

Troche trzeba sie pomeczyc z elektryka wg tej instrukcji. Nie prościej wrzucić ledy Philipsa prosty modul do swiatel pozycyjnych, +/- do aku i to wszystko.

Możesz też luknac na moja

>>>>Instrukcja montażu ledów DLR PHILIPS DAYLIGHT<<<<

Plus dla autora za sam fakt i checi podzielenia sie wiedza

Fajna porada :ok:

Edytowany przez Pampam69, 17 kwiecień 2012 - 07:33.

  • 0

#10 hawkeyen

hawkeyen
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:30 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VECTRA C KOMBI Y22DTR '04

Napisany 17 kwiecień 2012 - 15:30

Zmienia się polaryzacja bo po wyłączeniu świateł + zanika i masa dostaje się przez żarówkę (wyjmij żarówkę a masa pewno zniknie )

ale jak załączają się ledy to minus idzie przez żarówkę dobrze myślę (nie jara się lekko światło mijania przy załączonych ledach )



Raczej przez żarówkę "-" się nie dostaje, bo ten minus mam na pinach wyjętej wtyczki od lampy

Troche trzeba sie pomeczyc z elektryka wg tej instrukcji. Nie prościej wrzucić ledy Philipsa prosty modul do swiatel pozycyjnych, +/- do aku i to wszystko.

Możesz też luknac na moja

>>>>Instrukcja montażu ledów DLR PHILIPS DAYLIGHT<<<<

Plus dla autora za sam fakt i checi podzielenia sie wiedza

Fajna porada :ok:



Owszem, fajne są te Philipsy, ale te co mam dostałem można powiedzieć za symboliczną złotówkę i tylko dlatego się zdecydowałem na ich montaż

Znalazłem dzisiaj instrukcję montażu innych lamp. Napisano tam, że jeden kabel do plusa po zapłonie, a drugi do plusa na świetle postojowym lub mijania. Czyli to co ja mam u siebie. Faktycznie działa tutaj zasada, że jak światło zgaszone to jest masa poprzez żarówkę na kablu dodatnim ... czyli nie pierwszy wpadłem na takie rozwiązanie i widać nie tylko u mnie to tak działa :)
  • 0

#11 gumis7

gumis7
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Dołączył:07 cze 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Iława
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra C Hatchback GTS 1.9CDTi 120KM

Napisany 17 kwiecień 2012 - 19:58

Hm może i tak jest.. ale taki przekaźnik nawet Philips stosuje (tylko w elegantszym "opakowaniu") http://www.led-drl.c...ation_guide.pdf str. 36
  • 0

#12 Coola

Coola
  • Klubowicz
  • 134 postów
  • Dołączył:21 lut 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Inowrocław
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Nr klubowy:1074
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI 150KM OPC Line SPORT CARAVAN
  • Oddział VKP:Kujawsko-Pomorski

Napisany 18 kwiecień 2012 - 12:02

Zamonotwałem swoje DLR 4 Philipsa w tym samym miejscu - jednakże, bez ingerencji w kratki (poza 3 otworami na mocowanie i przewód). Część elektryczna jest łatwiejsza, gdyż wszystko jest w komplecie i w instrukcji montażu. U mnie DLR 4 wyglądają tak:

Dodany obrazek

Świetna porada - poleciał plusik.

Pozdrawiam

Edytowany przez Coola, 18 kwiecień 2012 - 17:28.

  • 0

#13 hawkeyen

hawkeyen
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:30 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VECTRA C KOMBI Y22DTR '04

Napisany 24 kwiecień 2012 - 14:01

Daj znać za parę dni czy nic nie szaleje w aucie i czy wszystko jest ok


Przejechałem już trochę i nic się nie dzieje z elektryką, zero alarmów czy błędów.
  • 0

#14 Arkadiusz77

Arkadiusz77
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Dołączył:19 sie 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wojcieszyce Lubuskie
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.8 90 kW / 122 KM Z18XE

Napisany 01 listopad 2012 - 19:21

Witam serdecznie czy ma ktoś foto instrukcje jak zamontować światła do jazdy dziennej w oplu Vectra 2002 1.8 ben?

Dzięki z góry
  • 0

#15 Pampam69

Pampam69
  • Forumowicz
  • 1619 postów
  • Dołączył:28 maj 2009
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 01 listopad 2012 - 20:23

Witam serdecznie czy ma ktoś foto instrukcje jak zamontować światła do jazdy dziennej w oplu Vectra 2002 1.8 ben?

Dzięki z góry


a czym sie rozni od tej? dobrze poszukaj w tym temacie
  • 0

#16 Arkadiusz77

Arkadiusz77
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Dołączył:19 sie 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wojcieszyce Lubuskie
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.8 90 kW / 122 KM Z18XE

Napisany 01 listopad 2012 - 20:30

Ja mam same kratki bez tych oryginalnych świateł co ty a poza tym chciałem zobaczyć montaż od A do Z jak to ludzie robią.Może są różne wersie.
  • 0

#17 Pampam69

Pampam69
  • Forumowicz
  • 1619 postów
  • Dołączył:28 maj 2009
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 01 listopad 2012 - 20:32

Ja mam same kratki bez tych oryginalnych świateł co ty a poza tym chciałem zobaczyć montaż od A do Z jak to ludzie robią.Może są różne wersie.


Instrukcja montażu ledów DLR PHILIPS DAYLIGHT

tylko odejmj sobie halogeny... to jest moj temat
  • 0

#18 rudiksax

rudiksax
  • Forumowicz
  • 568 postów
  • Dołączył:16 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:dębica
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra kombi OPC Line

Napisany 02 marzec 2013 - 12:47

koledzy pojawiły się takie LEDY do jazdy dziennej

http://allegro.pl/os...2998292457.html

jak to się ma do przepisów? z tego co mi wiadomo to LEDY nie mogą się świecić razem z mijania bo Policja może zabrać

Podpowie mi ktoś czy mogę śmiało takie zakładać?

i jeszcze jedna sprawa czy to może współpracować z funkcją AUTO??

Pozdrawiam
  • 0

#19 satariel666

satariel666
  • Banned
  • 756 postów
  • Dołączył:04 kwi 2012
  • Płeć:Kobieta

Napisany 02 marzec 2013 - 13:14

Te ojsramy dawno juz widzielm. Na wzor merca sa robione ale maja jedna wade...oprocz merca raczej do niczego innego nie pasuja. Maja homologacje? To sie nadadza. Te tym bardziej bo markowe.

Nie, nie moga swiecic razem z mijania. 95% dziennych ma automat wiec podlaczasz jeden przewod pod mijania czy postojowke i same po zaloczeniu mijania beda sie wylaczac.

Funkcje AUTO jak i dzienne led mam i sprawuje sie mega. Na tunel czy delikatne sciemnianie dziala wysmienicie.

Zapominasz co to swiatla...

Edytowany przez satariel666, 02 marzec 2013 - 13:21.

  • 0

#20 lukiLack

lukiLack
  • Forumowicz
  • 361 postów
  • Dołączył:02 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:śląsk
  • Województwo:śląskie
  • Auto:BYŁO VC kombi 1.9cdti DT Jest Octavia II 2.0

Napisany 02 marzec 2013 - 13:15

możesz sobie takie założyć spokojnie, tak będzie CI to funkcjonować z auto ale nie wiem czy nie trzeba opcomem zaprogramować tego, jest sens tyle pchać kasy za ledy ?
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_