Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Błąd P0087


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#1 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 26 marzec 2012 - 09:36

Witam Wszystkich. Zaczynam moją przygodę z Oplem i pozwoliłam sobie założyć pierwszego posta. Kilka dni temu kupiłam od znajomoge Opla Signum z silnikiem 1,9 CDTI o mocy 150 KM. W tym autku byłam zakochana od kiedy on je kupił i od dawna namawiałam go żeby mi go sprzedał i w końcu się udało. To za jego namową zalogowałam się na Waszym forum, bo mówił mi, że można tu znaleźć wiele ciekawych rzeczy i zawsze ktoś w czymś pomoże. Mój Signum jest z 2004 r. i ma wszystko: piękną brązową skórę, podgrzewane fotele, nawet lodówkę i wiele innych rzeczy, które kobiety juz aż tak bardzo nie interesują :) Zanim go kupiłam znajomy powiedział mi o wszystkich mankamentach jakie dręczyły ostatnimi czasy mojego opla, później pojechaliśmy do mechanika i elektryka. Autko zostało całe obejżane i przświetlone. Wiem, że ma nieszczęsny DPF, który co kilkaset kilometrów się wypala, wiem że ma wymieniony kolektor ssący i częściowo zaślepiony EGR, wiem, że miał naprawianą przepustnicę, wiem że ma 70 tys. km więcej przebiegu niż wskazuje czyli nie 150 tys.km, a 220 tys. km. Kumputer pokazał też jeden błąd - jak w temacie P0087 czyli zbyt niskie ciśnienie listwy. Znajomy, od którego kupiłam samochód powiedział mi, że objawia się to tym, że auto czasmi gaśnie, czasami często, a czasami wcale. Powiedzcie mi od czego zacząć walkę z tym błędem? Filtr paliwa? Czujnik ciśnienia? Pompa paliwa? Tego posta oczywiście pomagał pisać mój mąż - ja aż taka mądra nie jestem. Pozdrawiam.

Edytowany przez ania_m, 26 marzec 2012 - 10:11.

  • 1


#2 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23246 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 26 marzec 2012 - 10:34

czyżby to te signum?
http://forum.vectrak...__fromsearch__1
  • 0

#3 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 26 marzec 2012 - 10:53

Tak to ten. Wydaje mi się, że popróbuję pozbyć się tego błędu, bo autko jest naprawdę ładne i chodzi jak brzytwa (póki co przejechałam nim 80 km i ani razu nie zgasło).

Edytowany przez ania_m, 26 marzec 2012 - 11:01.

  • 0

#4 Robinek

Robinek
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Dołączył:15 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Z drogi śledzie... ASTRA JEDZIE !!!

Napisany 26 marzec 2012 - 11:17

Diagnostyka w skrócie
  • Mechaniczna usterka w sekcji niskiego ciśnienia
    lub
  • Usterka mechaniczna w obszarze układu wysokiego ciśnienia
  • Sprawdź następujące mechaniczne źródła usterek:
    Sito w zbiorniku paliwa
    Zawór nadmiarowy ciśnieniowy w zbiorniku paliwa
    Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej niskociśnieniowej jest za niskie
    Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej wysokociśnieniowej jest za niskie
lub
  • Uszkodzone części składowe:
    element składowy rozpoznany jako uszkodzony
    lub
    Y154 Zawór elektromagnetyczny - regulacja ciśnienia paliwa
    lub
    Y161 Zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliwa
Sama nie sprawdzisz :(
Na listwie(w środku) jest/nie ma/powinno być sitko - może być przytkane.

Pora zabrać Signum do warsztatu na sprawdzenie instalacji paliwa niskiego i wysokiego ciśnienia.

Edytowany przez Robinek, 26 marzec 2012 - 11:20.

  • 0

#5 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 26 marzec 2012 - 11:28

Brzmi kosmicznie, ale dzięki. Wiem, że bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie. A znacie jakiegoś dobrego mechanika na Śląsku?
  • 0

#6 Robinek

Robinek
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Dołączył:15 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Z drogi śledzie... ASTRA JEDZIE !!!

Napisany 26 marzec 2012 - 11:34

Brzmi kosmicznie

Uszkodzona pompa paliwa w zbiorniku paliwa

lub zatkane sitko owej pompy

lub

Uszkodzona pompa Common Rail

lub

uszkodzone zawory sterujące ciśnieniem na listwie

lub czeski błąd np w zbiorniku paliwa uszkodzony wężyk doprowadzający paliwo do układu, albo luźno dokręcona opaska :) i takie cuda były :)

Powodzenia

Edytowany przez Robinek, 26 marzec 2012 - 11:37.

  • 0

#7 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 26 marzec 2012 - 11:43

Dziwne jest to, że podobno samochód potrafi tydzień jeździć bez zarzutów, a jednego dnia zgasnąć 5 razy.
  • 0

#8 Robinek

Robinek
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Dołączył:15 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Z drogi śledzie... ASTRA JEDZIE !!!

Napisany 26 marzec 2012 - 11:46

Taki urok tej usterki :(

Jakby się to COŚ popsuło na 100% to nie było by tego tematu...
  • 0

#9 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 02 kwiecień 2012 - 07:42

No zobaczymy co z tego będzie, a w zasadzie nie co tylko ile... ile mnie to szarpnie po kieszeni? Nie ma co gadać, trzeba jechać do kogoś, kto się na tym zna i zobaczy. Tylko znając nasze, polskie realnia, to co by to nie było, to i tak okaże się, że będzie to ta najdroższa ewentualność. A powiedzcie mi jeszcze, czy jak taki mechanik porozkręca co trzeba, zobaczy i popróbuje, to od razu będzie wiedział, co jest przyczyną? Może warto zacząć od sprawdzenia/wymiany filtra paliwa? Słaszałam, że te diesle powinny mieć dobry filtry, a tu nie wiem jaki był zakładany - wiem tylko, że wszystkie filtry były wymianiane w czerwcu 2011 r. - od tego czasu autko przejechało 10 tys. km.

Z mechanikiem (podobno mega mózgiem od opli) jestem umówiona na koniec kwietnia. Ale powiedzcie mi jeszcze jedno... od czasu kiedy błąd P0087 został skasowany, to samochodzik jeździ jak żyletka. W weekend przejechałam kilka tras - łącznie jakieś 150 km i ani razu nie zgasł. Czy jest możliwe żeby sam się naprawił? :)

Edytowany przez ania_m, 26 marzec 2012 - 14:44.

  • 0

#10 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 02 kwiecień 2012 - 07:53

Czy jest możliwe żeby sam się naprawił? :)

A widziałaś żeby komuś odrosła ręka ?
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#11 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 02 kwiecień 2012 - 08:34

Ok - czyli czekam na koniec kwietnia i wizytę u mechanika :) Dzięki.
  • 0

#12 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 19 kwiecień 2012 - 09:20

Jeszcze się nad tą usterką trochę zastanawiałam. Po skasowaniu błędu przez 3 tygodnie samochodzik jeździł idealnie. Wczoraj raz zdarzyło mu się zgasnąć, więc pewnie znowu się zacznie? Ale reasumując, czy skoro samochód po skasowaniu błędu jeździ super, później trochę nawala, to raczej nie może to być zrypana pompa paliwa, a bardziej jakaś pierdołka, tylko jaka? Moim zdaniem (ale ja się nie znam) jeśli to byłoby coś poważnego samochód poprostu by nie jeździł. Ciekawe są te oplowskie diesle :)

Edytowany przez ania_m, 19 kwiecień 2012 - 09:21.

  • 0

#13 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 08 maj 2012 - 18:12

Byłam dziś u mechanika, podpiął autko do kompa i wywaliło błąd P0190 (błąd P0087 po skasowaniu jakieś 3 tygodnie temu, tym razem się nei pokazał). Co dokładnie oznacza błąd P0190? Stwierdzono, że to napewno coś z ciśnieniem paliwa. Ten warsztat nie podjął się naprawy, dostałam namiary na kogoś kto podobno lepiej się na tym zna. Co o tym sądzicie?
  • 0

#14 G.Redman

G.Redman
  • Klubowicz
  • 2632 postów
  • Dołączył:17 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Czeladź
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:440
  • Auto:na ropę
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 08 maj 2012 - 18:36

jakiś czas temu miałem klienta do wymiany kolektora, który też miał błąd dotyczący ciśnienia paliwa na listwie paliwowej, nie pamiętam już czy ten sam kod co u ciebie. Odpiąłem mu wtyczki które są po obu stronach listwy, spryskałem je środkiem do czyszczenia styków elektrycznych "kontakt" następnie przedmuchałem kompresorem. Pojechał na jazdę próbną sprawdzić czy wymiana kolektora sie powiodła ;). Po powrocie nie było żadnych błędów i samochód zachowywał się prawidłowo. Prosiłem go żeby dał mi znać gdyby coś złego sie działo, więcej nie zadzwonił, podejrzewam wiec że mu to pomogło.
  • 0
Wymiana Jabolkg'owych kolektorów 1.9 CDTI www.in-car.pl
Teraz również usuwanie DPF i EGR!

#15 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 08 maj 2012 - 19:04

Do G.Redman. Moje signum też miało u Ciebie wymieniany kolektor i częściowo zaśłepiany EGR, ale wtedy nie było jeszcze problemów z innymi błędami (poza DPF'em). Tyle, że ja nawet nie wiem, gdzie jest ta listwa? Bądź co bądź jutro dzwonię do tego poleconego mechanika i pewnie niebawem czeka mnie wizyta u niego. .

Edytowany przez ania_m, 09 maj 2012 - 20:49.

  • 0

#16 Robinek

Robinek
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Dołączył:15 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Z drogi śledzie... ASTRA JEDZIE !!!

Napisany 08 maj 2012 - 20:50

Cała sprawa z błędem P0190 kręci się wokół tego czujnika.

Dodany obrazek

Edytowany przez Robinek, 08 maj 2012 - 20:52.

  • 0

#17 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 08 maj 2012 - 21:11

Mam nadzieję, że te dwa błędy P0087, który miałem wcześniej i ten P0190, który pokazał się dziś są ze sobą powiązane.
A powiedzcie mi jeszcze, czy: "listwa (szyna) paliwowa" i "listwa wtryskiwaczy" to jest ta sama listwa?

Edytowany przez ania_m, 08 maj 2012 - 21:17.

  • 0

#18 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 09 maj 2012 - 06:08

A powiedzcie mi jeszcze, czy: "listwa (szyna) paliwowa" i "listwa wtryskiwaczy" to jest ta sama listwa?

Tak
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#19 ania_m

ania_m
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:26 mar 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Signum 1,9 CDTI

Napisany 16 maj 2012 - 08:18

Z tym mechanikiem, który pracuje u ktoregoś z dealerów opla, a w domu sobie dorabia, umówiłam się na przyszły tydzień. Mam mu zostawić samochód na kilka dni żeby zobaczył co i jak. Czy to bezpieczne? Pewnie będę musiała zostawić autko razem z papierami.

Do mechanika jade jutro, mam nadzieję, że coś zaradzi, bo autko coraz częściej się buntuje. W niedzielę zgasło raz, za to wczoraj wchodzę do garażu, próbuję odpalić i nic... udało się po 15 minutach może za 20 razem. Później podczas jazdy na trasie kilku kilometrów zgasło 3 razy. Mam nadzieję, że uda mi się dojechać jutro do tego warsztatu.
  • 0

#20 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 16 maj 2012 - 09:48

Czyli mechanik będzie miał łatwiejsze zadanie bo usterka występuje coraz częściej.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_