Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Problem z klimatronic w VC- Przekaznik ukl. klimatyzacji, przerwany obwód:(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 Rostek

Rostek
  • Klubowicz
  • 525 postów
  • Dołączył:26 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa Wola
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:993
  • Auto:Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi 125 KM
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 22 marzec 2012 - 19:59

Witam. Zarówno Op-com jak i tech2 wyświetla mi taki błąd:


P1530 - Przekaznik ukl. klimatyzacji, przerwany obwód
(04) - Obecny


W którymś temacie wyczytałem, że za klime odpowiada:
- bezpiecznik pod maską: F4- 10A ( na zdjęciu zaznaczony żółtym kółkiem),
- przekaźniki pod maską: R1 i R4 (na zdjęciu zaznaczone czerwonymi strzałkami),
- bezpiecznik w skrzynce koło kierownicy: F25 (na drugim zdjęciu zaznaczony czerwonym kółkiem lub o 1 miejsce niżej),
- przekaźnik w skrzynce koło kierownicy (za bezpiecznikami: K3 (nie znalazłem go ani miejsca na niego).

U siebie mam tylko ten bezpiecznik zaznaczony żółtym kólkiem, a te miejsca zaznaczone na czerwono są puste. Czy w tych miejscach powinno coś być? Miał ktoś podobny problem? Jak go rozwiązać?

Zdjęcie nr 1: http://imageshack.us...05/podmask.jpg/
Zdjęcie nr 2: http://imageshack.us...kierownicy.jpg/

Moje auto to VC przed lift z silnikiem Y22DTR

P.S. Sorki za jakoś zdjęc- robione telefonem.

ma ktoś gts'a przedlifta z klimatronic żeby w ogóle sprawdzić czy w zaznaczonych przeze mnie na czerwono miejscach są przekaźniki i bezpieczniki?

PILNE
  • 0


#2 salvado

salvado
  • Forumowicz
  • 1821 postów
  • Dołączył:15 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.8 Z18XE 04

Napisany 22 marzec 2012 - 21:13

Przkaźnik masz ten mały obok strzałek, sprawdź bezpiecznik który go zasila F4 i ewentualnie podmień przekaźnik

Zrób test przrekaźnika, op com chba to robi
  • 0

#3 Rostek

Rostek
  • Klubowicz
  • 525 postów
  • Dołączył:26 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa Wola
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:993
  • Auto:Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi 125 KM
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 30 marzec 2012 - 09:08

Przkaźnik masz ten mały obok strzałek


Mówisz o tym czarnym?

ostatnio wynalazłem coś takiego: http://img560.images...iecznikiful.jpg czy oby napewno u mnie niczego nie brakuje?

Pomoze mi z tym ktos?
  • 0

#4 marikkk

marikkk
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Dołączył:04 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo:opolskie
  • Auto:VC 1.8 140KM

Napisany 30 marzec 2012 - 09:45

Witam

Mam podobny problem - nie załącza się sprężarka klimatyzacji.
Za jej włączenie odpowiada przekaźnik ten mały czarny - oznaczony na schematach K8_X125 (w "Sam Naprawiam" nr 13).
Jeśli masz miernik, wyciągnij przekaźnik i pomierz (przy włączonym silniku i załączonej klimatyzacji):
na styku 86: 14V - powinno być
na styku 30: 14V - powinno być
Po załączonej klimatyzacji przekaźnik zwiera styk 30 do 87.
U mnie nie załącza się przekaźnik, więc sprężarka nie startuje.
Jeśli zewrzesz styki 30 i 87 i sprężarka zastartuje to jest problem w zasilaniu/sterowaniu.
Sprawdź jeszcze przekaźnik.

Ja próbuje na razie połączyć się OPCOM'em.

Pojechałem sprawdzić klimę.
W ogóle nie było czynnika :( I żadnego śladu po wycieku (w zeszłym roku wymieniałem czynnik z barwnikiem).
Po napełnieniu sprężarka startuje.
Zobaczę po miesiącu, czy ubędzie czynnika w układzie.

Edytowany przez marikkk, 30 marzec 2012 - 11:50.

  • 0

#5 Rostek

Rostek
  • Klubowicz
  • 525 postów
  • Dołączył:26 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa Wola
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:993
  • Auto:Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi 125 KM
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 30 marzec 2012 - 14:24

czynnik mam. nie mam miernika wiec chyba pojade do sklepu dam ze 30 pln za ten przekaznik i bede wiedzial czy to jego wina. jak nie to go oddam spowrotem :)
  • 0

#6 salvado

salvado
  • Forumowicz
  • 1821 postów
  • Dołączył:15 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.8 Z18XE 04

Napisany 30 marzec 2012 - 15:29

W tylnej centralce REC po drugiej stronie bezpieczników znajdziesz taki przekaźnik, podmień sobie na próbę.
  • 1

#7 Rostek

Rostek
  • Klubowicz
  • 525 postów
  • Dołączył:26 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa Wola
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:993
  • Auto:Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi 125 KM
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 30 marzec 2012 - 19:41

W tylnej centralce REC po drugiej stronie bezpieczników znajdziesz taki przekaźnik, podmień sobie na próbę.


ok. a ten tylny za co jest odpowiedzialny?

Edytowany przez Rostek, 30 marzec 2012 - 19:41.

  • 0

#8 marikkk

marikkk
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Dołączył:04 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo:opolskie
  • Auto:VC 1.8 140KM

Napisany 01 kwiecień 2012 - 13:15

W tym temacie masz całą rozpiskę przekaźników:
http://forum.vectrak...niki-pod-maska/

i zależy który podmienisz...

A sprawdzenie, czy sprężarka zastartuje można zrobić bez miernika.
Po prostu jakimś kabelkiem zewrzyj styki 30 i 87 na chwilę.

Edytowany przez marikkk, 01 kwiecień 2012 - 13:19.

  • 1

#9 Rostek

Rostek
  • Klubowicz
  • 525 postów
  • Dołączył:26 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa Wola
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:993
  • Auto:Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi 125 KM
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 01 kwiecień 2012 - 14:10

Po prostu jakimś kabelkiem zewrzyj styki 30 i 87 na chwilę.


mozesz wytlumaczyc jak dla debila, ktore to dokladnie sa? sa jakos oznaczone? bo chwilowo jestem bez auta

Edytowany przez Rostek, 02 kwiecień 2012 - 18:26.

  • 0

#10 xpirat

xpirat
  • Forumowicz
  • 8066 postów
  • Dołączył:06 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:koło UK- Podkarpackie
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra C / Audi A5 TDI S Line 2010

Napisany 01 kwiecień 2012 - 19:44

mozesz wytlumaczyc jak dla debila, ktore to dokladnie sa? sa jakos oznaczone? bo chwilowo jestem bez auta


Dodany obrazek
Dodany obrazek

Teraz chyba czaisz co i jak
  • 1

#11 Rostek

Rostek
  • Klubowicz
  • 525 postów
  • Dołączył:26 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa Wola
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:993
  • Auto:Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi 125 KM
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 06 kwiecień 2012 - 14:24

Dzięki chłopaki za pomoc.

no i znowu problem. przekaznik dziala ale pali mi bezpiecznik F4 a jak zaloze mocniejszy to dymi sie z przodu przy chlodnicy. Nie wiem czy to ze spreżarki. Mial ktos z was taki przypadek?
  • 0

#12 hdi

hdi
  • Forumowicz
  • 518 postów
  • Dołączył:17 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:eurokołchoz
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:E46 328

Napisany 06 kwiecień 2012 - 15:50

to dymi sie z przodu przy chlodnicy

sprawdź dokładnie co dymi i usuń zwarcie, skor z chłodnicy to pewnie coś nie tak z sterowaniem wentylatorami?
  • 0

#13 salvado

salvado
  • Forumowicz
  • 1821 postów
  • Dołączył:15 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.8 Z18XE 04

Napisany 06 kwiecień 2012 - 16:09

Przyjrzyj się sprężarce
  • 0

#14 xpirat

xpirat
  • Forumowicz
  • 8066 postów
  • Dołączył:06 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:koło UK- Podkarpackie
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra C / Audi A5 TDI S Line 2010

Napisany 06 kwiecień 2012 - 19:52

salvado ma rację bo bezpiecznik steruje tylko sprzęgłem sprężarki klimy tak więc sprężarka do remontu (chyba że masz zwarcie na kablu co idzie do sprężarki wypnij wtyczkę od sprężarki i wyjdzie czy zwarcie czy sprężarka padła)



Dodany obrazek
  • 0

#15 Rostek

Rostek
  • Klubowicz
  • 525 postów
  • Dołączył:26 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa Wola
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:993
  • Auto:Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi 125 KM
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 07 kwiecień 2012 - 13:56

salvado ma rację bo bezpiecznik steruje tylko sprzęgłem sprężarki klimy tak więc sprężarka do remontu (chyba że masz zwarcie na kablu co idzie do sprężarki wypnij wtyczkę od sprężarki i wyjdzie czy zwarcie czy sprężarka padła)



Dodany obrazek


chyba będę musiał się wybrać z tym do mechanika, ile może kosztować naprawa sprężarki jeśli jest walnięta?
  • 0

#16 Rostek

Rostek
  • Klubowicz
  • 525 postów
  • Dołączył:26 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa Wola
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:993
  • Auto:Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi 125 KM
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 15 kwiecień 2012 - 14:02

No i diagnoza została postawiona. Padł elektormagnes, który załącza spreżarkę. Koszt naprawy ok 300 zł
  • 0

#17 marikkk

marikkk
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Dołączył:04 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo:opolskie
  • Auto:VC 1.8 140KM

Napisany 11 maj 2012 - 07:37

Witam

U mnie skończyło się na wymianie skraplacza klimatyzacji.
Całkowity koszt: skraplacz + napełnienie + robocizna = 750 zł.
Po wyjęciu skraplacza były 3 dziury. Mechanik powiedział, że po każdym sezonie zimowym delikatnie karcherem umyć skraplacz - sól na polskich drogach działa bardzo szybko, a i u umiejscowienie jego nie jest szczęśliwe.
  • 0

#18 Rostek

Rostek
  • Klubowicz
  • 525 postów
  • Dołączył:26 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa Wola
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:993
  • Auto:Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi 125 KM
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 11 maj 2012 - 08:09

no a u mnie sprzęgło (cewka) sprężarki klimatyzacji była do wymiany i teraz zamarznąć można :)
  • 0

#19 nynek11

nynek11
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Dołączył:11 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:OPEL ASTRA H 150KM CDTI

Napisany 11 maj 2012 - 13:27

koledzy jak sprawdzić wentylator od chłodnicy klimatyzacji po wymianie czujnika ciśnienia okazało się , że walnięty jest wentylator. Taka diagnoza mechanika.
  • 0

#20 marek750

marek750
  • Klubowicz
  • 1253 postów
  • Dołączył:14 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:się wziął Opel?? Dąbrowa Górnicza Sosnowiec Będzin
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:806
  • Auto:Signum 1,9 CDTi TECH2
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 11 maj 2012 - 13:32

koledzy jak sprawdzić wentylator od chłodnicy klimatyzacji po wymianie czujnika ciśnienia okazało się , że walnięty jest wentylator. Taka diagnoza mechanika.


W opcomie widziałem "testy wentylatorów" od 1 do bodajże 4.
  • 0

 Części z poliftowych reflektorów AFL, Klamki zewn, UEC pod AFL, Dokładka tył Signum, Progi..

Diagnostyka Tech2

Auto Detailing 

jkt5.jpg





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_