Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Vectra B duze spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#41 mankut210

mankut210
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Dołączył:19 sty 2012
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra B 2.0DTI 99r.

Napisany 21 styczeń 2012 - 23:29

Scantool pokazał mi 124g/s na przepływomierzu. Czy to dobre wskazanie jak dodawałem gazu wskazania były 2x większe. dodam że spalanie podczas jazdy mi spadło przy 70-90km/h zuzycie momentalne 5,5l więc chyba dobrze. ale na wolnych wciąż pokazuje 1,1 na rozgrzanym silniku. wtf??

Według moich wyliczeń wyszło ze przepływomierz daje 446,4kg/godzine. Czy prawidłowa powinna być 10-13kg/godz. Dodam ze jak odłączyłem przepływke to komputer wskazywał 330g/s. czyli jeszcze więcej. To możliwe czy jechać na OP-COM'a i sprawdzić. ??

Edytowany przez mankut210, 20 styczeń 2012 - 21:36.

  • 0


#42 Crismon

Crismon
  • Forumowicz
  • 722 postów
  • Dołączył:03 cze 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:52°28'N 20°92'E
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB HB FL X20DTL

Napisany 22 styczeń 2012 - 18:55

A spróbuj oczyścić przepływkę. Może nie prawidłowe dane jakie podaje przepływka do ECU jest spowodowane jej zabrudzeniem.
  • 0

#43 mankut210

mankut210
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Dołączył:19 sty 2012
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra B 2.0DTI 99r.

Napisany 27 styczeń 2012 - 14:39

Przepływka wyczyszczona według instrukcjii na necie (jak czyścić przepływomierz bosh'a).
W weekend jade podmienić przepływke . zobaczymy co sie wydarzy.

Witam dzisiaj zakupiłem używaną przepływke od astry 1,7DTi i problem jest taki ze świeci mi sie kontrolka od silika co by wskazywało że nie działa przepływka może nie pasować od 1,7dti do 2.0 dti?? Prosze o szybką odpoweidź bo nie wie mc orobić czy oddać czy co.
  • 0

#44 marcinek180

marcinek180
  • Forumowicz
  • 7817 postów
  • Dołączył:27 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Czarna VB kombi Y20DTH +chip, 02r.

Napisany 27 styczeń 2012 - 15:28

Przepływka wyczyszczona według instrukcjii na necie (jak czyścić przepływomierz bosh'a).
W weekend jade podmienić przepływke . zobaczymy co sie wydarzy.

Witam dzisiaj zakupiłem używaną przepływke od astry 1,7DTi i problem jest taki ze świeci mi sie kontrolka od silika co by wskazywało że nie działa przepływka może nie pasować od 1,7dti do 2.0 dti?? Prosze o szybką odpoweidź bo nie wie mc orobić czy oddać czy co.

Sprawdź po numerach i wszystko będzie jesne.
  • 0

#45 Przemo21

Przemo21
  • Forumowicz
  • 354 postów
  • Dołączył:19 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB X18XE + LPG (STAG300 ISA2) 99r. PRZEDLIFT

Napisany 27 styczeń 2012 - 21:26

z tego co wiem to od 1.7 niepasuje do 2.0 dti
  • 0

#46 piotr3293

piotr3293
  • Forumowicz
  • 309 postów
  • Dołączył:27 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żabno ,Tarnów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Viki B 1.6 16V+STAG 4 , BMW E46 318I :)

Napisany 29 styczeń 2012 - 20:07

Witam mam pytanie co do rezerwy w nieszczęsnym 1.6 16v. Ostatnio miałem koło 10l w baku pojeździłem troche jakieś 30km spadła wskazówka na 1 kreske potem 2 drugą kreskę. Nastepnie pare razy do sklepu pojechałem i już zaczeła leżec wskazówka i migac więc kupiłem za 20zł-3.60l. Wlałem i podniosła sie wskazówka minimalnie nad 1 kreske czerwoną. I nie swiecił sie żyd. wczoraj byłem zrobiłem jakieś 8km dzisiaj jakieś 5 i wjeżdzam na osiedle to znowu miga miga a co dziwne wskazówka nie jest na samym dole tylko na 2 kresce rezerwy i tak czy tak miga kiedys mi migała jak była na 1 kresce rezerwy. Już nie ogarniam tego co kupic używany czujnik ? Tak samo nie wiadomo co wartał będzie.... .
  • 0

#47 pysiekja

pysiekja
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:05 lip 2008
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra b 2.0 DTI 2001r.

Napisany 24 luty 2012 - 00:06

sanowni koledzy wróćmy do meritum sprawy, i u mnie jest problem z mocą- do puki turbina się nie załączy (w granicach 2k obrotów) silnik jest dosłownie mułowaty. mam viki 2,0 dti z końcówki 2001r. ogolnie na przesptzeni roku stawło się to coraz bardziej nasilone. spalanie średnie zawsze było na poziomie 6 l/100 pozniej zaczeło powoli rosnąć , gdy przekroczyło 7,2 rosło szybciej. obcnie mam 10 l/100 (oczywiscie są to wskazania zawyzone bo rzeczywiste mam około 8 litrów nie mniej jednak kiedyś miałem rzeczywiste 5,8-6,2. robi się coraz gorzej. coraz slabiej mu sie zebrać, nawet przy 120 po ododaniu gazu juz nie ma takeigo kopa. zadnego błędu na kompie, zadnego checka..... co robić? nikt nie wie co jest? kolektor był czyszczony (pomimo ze był czysty) zawory EGR tez mam na 100% OK. miał ktoś doświadczenie? sprawdze jeszcz przepływke tak jak piszecie ale i tak była juz sprawdzana....


:tancze: :haha:
  • 0

#48 drano

drano
  • Forumowicz
  • 3169 postów
  • Dołączył:29 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra b 20 DTI Caravan

Napisany 24 luty 2012 - 11:09

Test z ominieciem elektrozaworu sterujacego WG-zrobiłes?
  • 0

#49 pysiekja

pysiekja
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:05 lip 2008
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra b 2.0 DTI 2001r.

Napisany 26 luty 2012 - 22:21

tak... i bez zmian :(

a powiem wiecej- jeżdzę z reguły oszczędnie. na pełnym baku robiłem po 1050km.... aktualnie przy 600 zaswieca się rezerwa, ;/
  • 0

#50 drano

drano
  • Forumowicz
  • 3169 postów
  • Dołączył:29 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra b 20 DTI Caravan

Napisany 26 luty 2012 - 22:51

Podepnij auto pod Techa-sprawdż parametry przepływki i wydajnosc Turbo.
  • 0

#51 pysiekja

pysiekja
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:05 lip 2008
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra b 2.0 DTI 2001r.

Napisany 27 luty 2012 - 08:32

miałem to badane wszystki. co prawda nie znam sie na konkretnych parametrach ale wszystko było w normach- tacha ma mój szwagier i jest mechanikiem

ale i takw w wolnej chwili zbadamy to wszyzstko ejszcze raz posposuje parametry i zobaczymy co z tym bedzie..... z tym że na pewno nie w tym tygodniu ;/
  • 0

#52 brusiu

brusiu
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Dołączył:06 sie 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Opel Vectra 2.0 DTI 16V CDX

Napisany 09 grudzień 2012 - 22:18

Witam wszystkich jestem tu nowy więc prosze o ulgowe traktowanie . Mam problem ze swoją Vectrą B ,a a mianowicie ok 2 miesięcy temu padł mi sterownik pompy paliwa. no i od tego czasu zaczeły się problemy z moją Vicią. Gdy odebrałem auto z warsztatu okazało się ze ma baaardzo duze spalanie (momentalne na biegu jałowym na postoju 1,6-2,2l/h) gdy pojechałem do mechanika wyregulował mi spalanie na 1,1-1,4l/h. Obecnie wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem EGR. i termostat ponieważ coś sie nie chciał zagrewać. Teraz gdy juz się nagrzewa tak do 90 stopni no moze 85-87. spalanie wacha sie w granicach 0,9-1,1l/h (przy wyłaczonych światłach i wentylatorze). pamiętam ze spalanie wachało mi się kiedyś od 0,6-0,8 a teraz takei duze. tak samo przy jeździe 6,8 trasa max co mogę zejść. Co się moze jeszcze dziać . Pomooocy. moja vectra to: 2,0 DTI 16v 99r. po lifcie bodajże silnik Y20DTH. jeśli się nie myle. Dziękuje z góry wszystkim za pomoc.



Witam, mam podobną sytuacje, pare dni temu odebralem auto od mechanika po regeneracji pompy, niestety auto na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku pali 1.0l - 1.2l i do tego jest zmulone nie chodzi jak wczesniej (przed awaria pompy auto na jałowym palilo 0.4l - 0.5l i co najwazniejsze sie zbieralo) a srednie spalanie teraz wynosi ok 10l/100km gdzie wczesniej wynosilo ok 5.8l/6.2l. Po podpieciu pod kompa wyskoczyl blad od EGR-u (nie pamietam dokladnie jaki). Dodam, ze podczas jazdy gdy auto sie troche nagrzeje (po przejechaniu jakis 10/15km) wyskakuje na desce check i dostaje juz kompletnego muła. A i po parokrotnym nacisnieciu pedalu hamulca na postoju takze wyskakuje check co by moglo chyba swiadczyc ze poszla pompa vacum ta od podcisnienia ale czemu takie spalanie??
  • 0

#53 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4238 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 09 grudzień 2012 - 22:24

Ja bym poszukał problemu w podciśnieniu. Może z tego powodu wywala EGR
  • 0

#54 Grodek

Grodek
  • Forumowicz
  • 449 postów
  • Dołączył:10 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wyszków / Strachówka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:AUDI S8 4.2 V8

Napisany 09 grudzień 2012 - 22:28

EGR - P0400

Na jałowym gdy zapali Ci się check przyciśnij do dechy, powinien wtedy kręcić do 3500obr/min


Najlepiej podepnij się pod kompa i zczytaj wszystkie błędy

Edytowany przez Grodek, 09 grudzień 2012 - 22:34.

  • 0

Dodany obrazek


#55 brusiu

brusiu
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Dołączył:06 sie 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Opel Vectra 2.0 DTI 16V CDX

Napisany 09 grudzień 2012 - 22:30

Ale mozliwe jest ze jesli pojdzie pompka od podcisnienia to bedzie tyle palic??
  • 0

#56 Grodek

Grodek
  • Forumowicz
  • 449 postów
  • Dołączył:10 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wyszków / Strachówka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:AUDI S8 4.2 V8

Napisany 09 grudzień 2012 - 22:38

sciagasz plastikowa oslone z silnika,EGR jest przykrecony dwoma srubami do takiej obudowy,wypinasz z niego wezyk podcisnienia,odkrecasz te 2 sruby i go wyciagasz, wymocz go w benzynie ekstrakcyjnej - wyczyść - może pomoże

tu masz bardzo fajną poradę
krok po kroku:

http://www.vectraklu...dvices/pokaz/14

Lektura do poczytania: http://forum.vectrak..._1

http://forum.vectrak..._1

hmm.. i zobacz przepływkę - też może pokazywać, że to EGR

przeplywomierz o nr. 0 281 002 180

Edytowany przez Grodek, 09 grudzień 2012 - 22:33.

  • 0

Dodany obrazek


#57 brusiu

brusiu
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Dołączył:06 sie 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Opel Vectra 2.0 DTI 16V CDX

Napisany 10 grudzień 2012 - 13:53

no coz rano moze przeloze z bratem egr z jego astry do vectry i zobaczymy co sie bedzie dzialo, a pozniej pojade do mechanika zeby sprawdzil mi pompke vacum

no i niech podlaczy ja pod kompa

No i bylem u mechanika no i sprawdzalismy kolejno kazde wezyki wakuometrem no i wychodzi na to ze jeden elektro zaworek przy akumulatorze (ten co od niego wezyk idzie do turbiny) nie trzyma cisnienia. Moze to byc przyczyna wiekszego spalania i tego ze auto jest zamulone??

Edytowany przez brusiu, 09 grudzień 2012 - 22:55.

  • 0

#58 drano

drano
  • Forumowicz
  • 3169 postów
  • Dołączył:29 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra b 20 DTI Caravan

Napisany 10 grudzień 2012 - 14:18

Zaden z elektrozaworów przy aku nie steruje Turbo.

Podwyższone spalanie na biegu jałowym może być spowodowane wyższą prędkością obr,silnika.-mozna ja ustawic Techem.
Przy okazji można sprawdzić ustawienie pompy -tzw, kąt wtrysku.

Nie bez znaczenia przy regeneracji pompy wtryskowej -jest też zakres naprawy.-przy kompleksowej naprawie otrzymuje się wydruk z parametrami ze stołu probierczego.

Wracając do tematu za podwyższenie spalania -odpowiada ewentualna usterka przepływki lub błędne informacje z czujników temperatury w przepływce i korpusie silnika tzw,2 pinowy.

Natomiast nieszcelnośc lub usterka elekrozaworu w obwodzie sterowania zaworem WG-powoduje tzw,muła-przeważnie bez cheka.

Edytowany przez drano, 10 grudzień 2012 - 14:26.

  • 0

#59 brusiu

brusiu
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Dołączył:06 sie 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Opel Vectra 2.0 DTI 16V CDX

Napisany 10 grudzień 2012 - 15:15

Mam cały wydruk jest tego chyba 4 czy 5 stron ale co z tego jak te cyferki to dla mnie czarna magia

Zaden z elektrozaworów przy aku nie steruje Turbo.

Podwyższone spalanie na biegu jałowym może być spowodowane wyższą prędkością obr,silnika.-mozna ja ustawic Techem.
Przy okazji można sprawdzić ustawienie pompy -tzw, kąt wtrysku.

Nie bez znaczenia przy regeneracji pompy wtryskowej -jest też zakres naprawy.-przy kompleksowej naprawie otrzymuje się wydruk z parametrami ze stołu probierczego.

Wracając do tematu za podwyższenie spalania -odpowiada ewentualna usterka przepływki lub błędne informacje z czujników temperatury w przepływce i korpusie silnika tzw,2 pinowy.

Natomiast nieszcelnośc lub usterka elekrozaworu w obwodzie sterowania zaworem WG-powoduje tzw,muła-przeważnie bez cheka.


prawidlowo ile powinny wynosic obroty silnika na jałowym??
  • 0

#60 drano

drano
  • Forumowicz
  • 3169 postów
  • Dołączył:29 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra b 20 DTI Caravan

Napisany 10 grudzień 2012 - 15:52

810 obr/min +/- 50 regulowana Techem2.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_