Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

dziwne dzwonienie w silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 pipok_23

pipok_23
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:30 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B Kombi 2,0 DTI

Napisany 09 wrzesień 2011 - 13:45

Witam. Koledzy mam mały problem. Mianowicie od niedlugiego czasu jak odpale auto słychac dziwne brzeczenie pod maska z prawej strony( patrzac z miejsca kierowcy) silnika(silnik 2,0 DTI). Jak temp pojdzie gdzies do 80 stopni to juz tego nie slychac. Moze miał ktos to kiedys z was i wie co to moze byc i czy to groźne jest cos. Dzieki za pomoc i Pozdrawiam
  • 0


#2 mar_jas

mar_jas
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:19 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bytom
  • Województwo:śląskie
  • Auto:opel vectra beeeeee

Napisany 09 wrzesień 2011 - 14:01

Witam. Koledzy mam mały problem. Mianowicie od niedlugiego czasu jak odpale auto słychac dziwne brzeczenie pod maska z prawej strony( patrzac z miejsca kierowcy) silnika(silnik 2,0 DTI). Jak temp pojdzie gdzies do 80 stopni to juz tego nie slychac. Moze miał ktos to kiedys z was i wie co to moze byc i czy to groźne jest cos. Dzieki za pomoc i Pozdrawiam


po prawej stronie , czyli jak patrzysz od przodu pod maske to po lewej ;) znajduje sie dogrzewacz paliwa w dieslu...za turbiną, zamontowany na grodzi....w mojej czasem sie zawiesi...to tez słychać dziwne buczenie z niego... jak osiaga temp 80st to sie wyłącza..jeśli to jest to, to myśle że dopóki nie masz innych niepokojacych objawów nie ma się co martwić ;)
  • 0

#3 pipok_23

pipok_23
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:30 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B Kombi 2,0 DTI

Napisany 09 wrzesień 2011 - 14:26

po prawej stronie , czyli jak patrzysz od przodu pod maske to po lewej ;) znajduje sie dogrzewacz paliwa w dieslu...za turbiną, zamontowany na grodzi....w mojej czasem sie zawiesi...to tez słychać dziwne buczenie z niego... jak osiaga temp 80st to sie wyłącza..jeśli to jest to, to myśle że dopóki nie masz innych niepokojacych objawów nie ma się co martwić ;)



tak jak sie patrzy od przodu to po lewej ale na wysokosci kola gdzies kolego i to nie buczenie tylko takie dzwonienie jak by sie cos tem poluzowalo ale jest wszystko przykrecone. a takie bzuczenie to mam czasami po prawej stronie kolo akumulatora ale to po chwili ustaje :)

Edytowany przez pipok_23, 09 wrzesień 2011 - 14:28.

  • 0

#4 marcinek180

marcinek180
  • Forumowicz
  • 8601 postów
  • Dołączył:27 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Czarna VB kombi Y20DTH +chip, 02r.

Napisany 09 wrzesień 2011 - 16:22

tak jak sie patrzy od przodu to po lewej ale na wysokosci kola gdzies kolego i to nie buczenie tylko takie dzwonienie jak by sie cos tem poluzowalo ale jest wszystko przykrecone. a takie bzuczenie to mam czasami po prawej stronie kolo akumulatora ale to po chwili ustaje :)



Po lewej czyli przy aku to brzęczy elektrozawór od sterowania EGRem - tak ma być. A po prawej jeśli dzwoni to może być za luźny łańcuch rozrządu! To trzeba sprawdzić koniecznie!
  • 0

#5 piter9020

piter9020
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Dołączył:21 lut 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:opel vectra B FL sedan 2.0 DTI

Napisany 09 wrzesień 2011 - 16:48

Jeśli na zimnym tylko słychać dzwonienie, a na rozgrzanym silniku już nie ma tego objawu to może popychacze hydrauliczne hałasują?
Sprawdź jaki masz poziom oleju i kiedy byla wymiana?
  • 0

#6 pipok_23

pipok_23
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:30 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B Kombi 2,0 DTI

Napisany 09 wrzesień 2011 - 17:06

Jeśli na zimnym tylko słychać dzwonienie, a na rozgrzanym silniku już nie ma tego objawu to może popychacze hydrauliczne hałasują?
Sprawdź jaki masz poziom oleju i kiedy byla wymiana?


wlasnie jestem przed wymiana. poziom jest ok bo dzis sprawdzalem.

Po lewej czyli przy aku to brzęczy elektrozawór od sterowania EGRem - tak ma być. A po prawej jeśli dzwoni to może być za luźny łańcuch rozrządu! To trzeba sprawdzić koniecznie!

kolego a moge to sam jakos sprawdzic czy musze jechac do mechanika? to grubsza robota jakas jest?
  • 0

#7 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11613 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 09 wrzesień 2011 - 17:36

Elektrozaworki moim zdaniem...

Dla pewności sprawdź pasek WPK, napinacz i alternator.

Onomatopeje (wyrazy dźwiękonaśladowcze) są w pisowni ciężkie do odzwierciedlenia więc... sami wiecie. Dla jednego brzęczy, dla drugiego dzwoni a trzeciemu jeszcze co innego...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#8 pipok_23

pipok_23
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:30 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B Kombi 2,0 DTI

Napisany 09 wrzesień 2011 - 17:48

Elektrozaworki moim zdaniem...

Dla pewności sprawdź pasek WPK, napinacz i alternator.

Onomatopeje (wyrazy dźwiękonaśladowcze) są w pisowni ciężkie do odzwierciedlenia więc... sami wiecie. Dla jednego brzęczy, dla drugiego dzwoni a trzeciemu jeszcze co innego...



kolego a moge to sam jakos sprawdzic czy musze jechac do mechanika? to grubsza robota jakas jest?
  • 0

#9 likom44

likom44
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Dołączył:01 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sochaczew
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vectra b lift 2.2 dti opc

Napisany 09 wrzesień 2011 - 18:14

dzwoni tarczka sprzegla sprezarki klimatyzacji.wystarczy zwiekszyc luz miedzy tarczka a kolem pasowym napedzajacym sprezarke.
  • 0

#10 pipok_23

pipok_23
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:30 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B Kombi 2,0 DTI

Napisany 09 wrzesień 2011 - 18:38

dzwoni tarczka sprzegla sprezarki klimatyzacji.wystarczy zwiekszyc luz miedzy tarczka a kolem pasowym napedzajacym sprezarke.



a jakas podpowiedz jak to zrobic ;)??
  • 0

#11 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11613 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 09 wrzesień 2011 - 18:46

a jakas podpowiedz jak to zrobic ;)??


Najpierw musisz wiedzieć co "dzwoni" i to konkretnie, dopiero potem zacznij działać...

Może to, może tamto a może jeszcze co innego - nie tędy droga.
Musisz sprawdzić co to jest konkretnie...

Edytowany przez Piotreq, 09 wrzesień 2011 - 18:48.

  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#12 pipok_23

pipok_23
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:30 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B Kombi 2,0 DTI

Napisany 09 wrzesień 2011 - 18:52

Najpierw musisz wiedzieć co "dzwoni" i to konkretnie, dopiero potem zacznij działać...

Może to, może tamto a może jeszcze co innego - nie tędy droga.
Musisz sprawdzić co to jest konkretnie...



jak kazdy napisal cos innego to sam nie wiem od czego zaczac hehe. moze mi cos poradzisz bo to Ty masz warsztat a nie ja hehehe ;)
  • 0

#13 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11613 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 09 wrzesień 2011 - 19:27

Aby wyeliminować alternator i sprężarkę klimy możesz zdjąć pasek i odpalić silnik. Jak ucichnie to szukasz dzwonienia w alternatorze, sprężarce czy też w napinaczu bądź rolce zwrotnej.
Jeśli ustanie to ok, jeśli nie to odepnij te elektrozaworki aby mieć pewność. Wyskoczy błąd, który trzeba będzie skasować...

Powiem tak - jeśli to te elektrozaworki to ok, znaczy, że żyją...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#14 pipok_23

pipok_23
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:30 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B Kombi 2,0 DTI

Napisany 30 marzec 2012 - 02:34

Witam. Odświrzam temacik. Koledzy wymieniłem olej ,sprawdziłem alternator i dzwonienie nadal jest. Nie wiem jak mam odsunąć ta tarczke sprężarki klimatyzajcj moze ktos z Was juz to robił i by mi podpowiedział bede wdzieczny. pozdrawiam
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_