Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wymiana rozrządu Vectra A 1.6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 qu34

qu34
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:10 lut 2010
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Opel Vectra A 1.6i

Napisany 25 lipiec 2011 - 11:59

Witam serdecznie,

Auto: Vectra A 1.6i Kat 1990r

Pompa wyrwała mi kilka zębów w pasku rozrządu, tak więc kupiłem nowy pasek + pompę + oring + petrygo.

W tym rozrządzie z tego co widzę w książce "Sam naprawiam" jak i w aucie pasek naciągany jest pompą.

Moje pytanie?

Czy dam radę sam to zrobić? Bo z tego co widzę jest to bardzo proste. Dodatkowo wycięcia na kołach ułatwiają totalnie sprawę z ustawieniem.
Czy trzeba o czymś pamiętać? Czy są jakieś święte zasady wymiany :) ?

Jestem z Olsztyna, a tutejsi mechanicy czasu nie mają na mojego trupka :)

Ps. Wcześniej wymieniłem na nowe części: chłodnicę, nagrzewnicę, czujnik w chłodnicy, i wszystkie zaciski. Czy zacięcie/zatarcie pompy mogło coś uszkodzić?

Dzięki wielkie za odpowiedź.
  • 0


#2 marek0052

marek0052
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Dołączył:20 lis 2010
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Opel Vectra

Napisany 26 lipiec 2011 - 17:10

Zapomniałeeś o rolce ją też wymień.Samochód na podnośnik i w górę.Zdejmij prawe koło.Plastyki mocowane są na śrubki 6 a więc kluczyk 10.Koło pasowe ,Klucz nasadowy 17 i odkręcamy jednym silnym ruchem .Koło pasowe plastyki na bok i ustawiamy rozrząd. Rolkę napinacz blokujemy i można zdjąć pasek .Teraz zależy jaki masz silnik , ale myślę że trzeba zdjąć koło z wałka rozrządu.Pod tym kołem jest plastyk który trzeba zdjąć i pompa jest przykręcona na 2 śrubki , tylko powoli z nimi lubią się ukręcać .Dwie godziny i po sprawie.
  • 0

#3 qu34

qu34
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:10 lut 2010
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Opel Vectra A 1.6i

Napisany 27 lipiec 2011 - 07:19

Dzięki za odpowiedź :) - rolki nie mam, napina się pasek pompą...

Więc tak; zdjąłem koło zębate od wałka rozrządu, wyjąłem dla wygody filtr powietrza i zaciąłem się na trzech śrubach mocujących pompę... Jedną odkręciłem (imbus 5) a dwie są tak skorodowane że nie mam żadnego pomysłu jak się za nie zabrać...

Koło pasowe dziś odkręcę i zdejmę plastikową osłonę z tyłu. Resztę ogarniam jako tako ;)

Mam tylko pytanie: czy na kole pasowym wycięcie zawsze wskazuje ustawienie pierwszego tłoka w pozycji 1 ? Czy co 180 stopni to się zmienia i mam wykręcić świecę i sprawdzać czy jest on (po ustawieniu na znaku) na górze ?

Edytowany przez qu34, 27 lipiec 2011 - 07:19.

  • 0

#4 pico

pico

    Przewodniczący oddziału Opolskiego

  • Moderator
  • 4051 postów
  • Dołączył:26 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Oppeln
  • Województwo:opolskie
  • Nr klubowy:592
  • Auto:Vectra B x18xe `98 i Astra F c16nz `94
  • Oddział VKP:Opolski

Napisany 27 lipiec 2011 - 07:24

Ustaw na znaki,wiecej nie musisz nic robic. Jest to silnik bezkolizyjny.
  • 0

Sygnatura zostala usunieta bo byla za fajna i wszyscy zazdroscili :D


#5 qu34

qu34
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:10 lut 2010
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Opel Vectra A 1.6i

Napisany 27 lipiec 2011 - 12:52

Ustaw na znaki,wiecej nie musisz nic robic. Jest to silnik bezkolizyjny.


Koło od wałka rozrządu to ok, ja mówię o kole pasowym na wale. Z tego co mówią mi "znawcy osiedlowi" ustawiając w punkcie gar raz będzie na górze a po 360" gdy również będzie na punkcie może być gar na dole?
  • 0

#6 Luc3k

Luc3k
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Dołączył:12 lut 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra A 2000 C20XE, Vectra A CDX C20NE

Napisany 27 lipiec 2011 - 18:14

Koło od wałka rozrządu to ok, ja mówię o kole pasowym na wale. Z tego co mówią mi "znawcy osiedlowi" ustawiając w punkcie gar raz będzie na górze a po 360" gdy również będzie na punkcie może być gar na dole?



Po 180 stopniach tak, ale po 360 nie będzie w innym miejscu. Znawcy osiedlowi źle mówią.
  • 0

#7 Martimo

Martimo

    Opiekun Rekrutów

  • Klubowicz
  • 1579 postów
  • Dołączył:21 sty 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bochnia / Wrocław
  • Województwo:małopolskie
  • Nr klubowy:926
  • Auto:C5 II RHR HDI Break / Astra F C14NZ LPG
  • Oddział VKP:Małopolski

Napisany 27 lipiec 2011 - 22:43

nie słuchaj bzdur... Jak będzie ustawione na znaki to jest dobrze. Z tego co pamietam jak ustawisz na znaki dolne koło ( wał korbowy ) to 1 tłok powinien być w GMP ( górny martwy punkt ).

Wał główny robi 2 obroty na 1 obrót wałka rozrządu

Edytowany przez Martimo, 27 lipiec 2011 - 22:45.

  • 0

Dodany obrazek


#8 pico

pico

    Przewodniczący oddziału Opolskiego

  • Moderator
  • 4051 postów
  • Dołączył:26 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Oppeln
  • Województwo:opolskie
  • Nr klubowy:592
  • Auto:Vectra B x18xe `98 i Astra F c16nz `94
  • Oddział VKP:Opolski

Napisany 27 lipiec 2011 - 23:01

Na wale korbowym masz znak,on musi byc ustawony "do dolu". W tym momencie masz 1 tlok do gory. Zrobisz obrot o 360° to bedzie tak samo.
Walek rozrzadu na tej samej zasadzie,z tym ze znak jest znowu do gory.
Bedzie ustawiony na znaki to nic sie nie stanie.

Edytowany przez pico8, 27 lipiec 2011 - 23:02.

  • 0

Sygnatura zostala usunieta bo byla za fajna i wszyscy zazdroscili :D


#9 qu34

qu34
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:10 lut 2010
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Opel Vectra A 1.6i

Napisany 28 lipiec 2011 - 13:59

Na wale korbowym masz znak,on musi byc ustawony "do dolu".


Do dołu? Nie rozumiem znak wycięty na obudowie rozrządu jest u góry po prawej stronie (patrząc na niego od strony koła)
  • 0

#10 marek0052

marek0052
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Dołączył:20 lis 2010
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Opel Vectra

Napisany 28 lipiec 2011 - 14:46

Koło rozrządu znak pionowo do góry. Koło na wale znak na dole też pionowo ale do dołu.Rozrysuj sobie na kartce wtedy łatwiej zrozumiesz.Ustawiasz na znakach i zamykasz sprawę .Powodzenia .

A co do śrub ,to trzeba

przyspawać nakrętki ,oczywiście wd 40 puknąć młotkiem w nakrętkę i powinno puścić .Jeżeli nie to niech kolega napręży kluczem śrubę i w tym czasie stukaj młotkiem w śrubę. Po kilkakrotnym pukaniu śruba puszcza.
  • 0

#11 pico

pico

    Przewodniczący oddziału Opolskiego

  • Moderator
  • 4051 postów
  • Dołączył:26 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Oppeln
  • Województwo:opolskie
  • Nr klubowy:592
  • Auto:Vectra B x18xe `98 i Astra F c16nz `94
  • Oddział VKP:Opolski

Napisany 28 lipiec 2011 - 19:30

Na Twoim miejscu oddal bym to na warsztat bo widze ze jakos nie masz o tym pojecia. Zwalic sprawe mozna szybko ;)
  • 0

Sygnatura zostala usunieta bo byla za fajna i wszyscy zazdroscili :D


#12 qu34

qu34
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:10 lut 2010
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Opel Vectra A 1.6i

Napisany 29 lipiec 2011 - 10:27

pico8 i marek0052 - wg. książki sam naprawiam koło na wale ma być ustawione NIE pionowo do dołu a na znaku który jest po prawej stronie na plastikowej obudowie (strona 19 w książce).

Tak więc myślę, że mówimy o innych może silnikach.

Koło ustawione zgodnie z książką - autko sprawne.

Dzięki za podpowiedzi.
  • 0

#13 gizmo1

gizmo1
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Dołączył:01 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krosno
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:vectra A 2000

Napisany 30 lipiec 2011 - 11:55

w c16nz znak na wale ma byc w prawym gornym rogu.
  • 0

#14 acik

acik
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Dołączył:06 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:rybnik
  • Województwo:śląskie
  • Auto:va 1,6 c16nz 92r. pb+lpg i VC 1,8 z18xe 2005r.

Napisany 01 sierpień 2011 - 08:12

witam ja mam pytanko takie troszke z innej beczki tzn. mam silnik C16NZ ,rok 1992 pasek rozrządu napinany samo napinaczem i moze orientuje sie któryś z klubowiczów ile ten pasek ma zębów. bo chciałem zamówić pasek na allegro ale nie wiem jaki , prawdopodbnie 111 zębów ale nie jestem pewien na 100%. prosze o odpowiedz. pozdrawiam

Edytowany przez acik, 01 sierpień 2011 - 08:31.

  • 0

#15 qu34

qu34
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:10 lut 2010
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Opel Vectra A 1.6i

Napisany 01 sierpień 2011 - 09:11

Mój pasek napinany pompą 104 zęby, tak więc twój to 111.

Schemat dla 104:
http://img13.allegro...52/1716405275_1

Schemat dla 111:
http://cairoparts.pl.../4741/ct874.jpg


A teraz jeszcze ja :) Mam problem bo po kilku-kilkunastu minutach jazdy zapala mi się kontrolka silnika...

Słychać też łożysko alternatora, tak więc to muszę wymienić. Ale skąd ta kontrolka? Może to być czujnik położenia wału? Ew. Sonda?

Edytowany przez qu34, 01 sierpień 2011 - 09:18.

  • 1

#16 gizmo1

gizmo1
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Dołączył:01 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krosno
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:vectra A 2000

Napisany 02 sierpień 2011 - 22:44

zczytaj bledy i bedziesz wiedzial co jest grane
  • 0

#17 qu34

qu34
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:10 lut 2010
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Opel Vectra A 1.6i

Napisany 03 sierpień 2011 - 06:51

Tylko jak sczytać błędy, gdy kontrolka zapala się po przejechaniu nieraz kilku metrów a czasem po kilku kilometrów...
  • 0

#18 gizmo1

gizmo1
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Dołączył:01 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krosno
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:vectra A 2000

Napisany 03 sierpień 2011 - 09:22

zeby zczytac bledy nie musi ci sie swiecic kontrolka. komputer ma blad w pamieci. w kostce zwierasz pin a i b , wlaczasz zaplon i obserwujesz kontrolke. bylo duzo o tym.
  • 0

#19 marek0052

marek0052
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Dołączył:20 lis 2010
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Opel Vectra

Napisany 05 sierpień 2011 - 07:24

W celu uaktywnienia pamięci komputera zewrzeć styki AiB.Gniazdo ze stykami znajduje się za lewym mocowaniem kolumny zawieszenia do nadwozia.Właczyć zapłon .Lampka kontrolna zaczyna błyskać. Najpierw wyświetlany jest trzy razy kod 12. Kod 12wyświetlany jest 3 razy.Jeden błysk lampki.przerwa 1 sekundę dwa bLyski i tak 3 razy. Po około 3 sekundach jest wyświetlany błąd- trzy błyski przerwa cztery błyski ---34--.i po nastpnych 3 sekundach następny błąd jeżeli jest.Kody usterek wyświetlane są narastająco numerycznie .Aby skasować błąd wystarczy odłączyć akumulator na 10 sekund.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_