Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Z19DTH 150KM brak mocy na wysokich obrotach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 marcinsz0

marcinsz0
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:24 mar 2011
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Signum 1,9 150km

Napisany 03 lipiec 2011 - 20:21

Witam
Mój Signum stracił moc na wysokich obrotach,przez co znacznie obnizyła się jego prędkość maksymalna .Wcześniej jadąc autostradą bez najmniejszego wysiłku i to na krótkim odcinku potrafiłem osiągnąć 210km/h samochód ciągle przyspieszał do tej prędkosci bez najmniejszego zająknięcia.Niestety coś się stało i bez zadnych blędów ze strony kompa obniżyła się moc .Samochod płynnie przyspiesza na 5 biegu do około 180km/h póżniej dalsze rozpędzanie trwa wieczność .Na 6 biegu zdaje się już wogóle nie rozpędzać powyżej 190km/h.
Podejrzewałem ze problem sprawia kolektor ssący który miał totalnie wywalone klapki wirowe i były bardzo duze przedmuchy.Tak więc odstawiłem samochód do garażu i zostały wykonane następujące czynności :
-regeneracja kolektora ssącego ,nowe klapki +czyszczenie
-wymiana dziurawego intercoolera
-sprawdzenie kierownic turbiny oraz gruszki
-naprawa nieszczelnosci kolektora wydechowego :planowanie +nowa uszczelka+wszystkie szpilki nowe
-czyszczenie zaworu EGR+zaślepka
-czyszczenie zaworu overboost turbiny
-czyszczenie czujnika ciśnienia w kol.ssącym
-wymiana wszystkich filtrów

Wyżej wymienione czynnosci o dziwo nie przyniosły najmniejszej nawet poprawy a pieniędzy poszło sporo... :( .Nie pojawiają się zadne blędy w op-comie.W czasie jazdy mam wrażenie ze silnik reaguje maksymalnie na 1/2 skoku pedału gazu,wciskając go od połowy do konca nie ma zauwazalnej poprawy przyspieszenia .Nagrałem log-a z op-comu w czasie jazdy,proszę o interpretację :
https://spreadsheets...JfUUZxSkE&hl=pl

Edytowany przez marcinsz0, 03 lipiec 2011 - 21:52.

  • 0


#2 <Lukasz>

<Lukasz>
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Dołączył:22 cze 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI 16V 00'r Sedan

Napisany 03 lipiec 2011 - 21:36

Kolego ja mam teraz tak w VB spokojnie rozpedzała się do 180 i jeszcze ciut ciągnęła dalej. Dziś wracając stanoł licznik na 160 i powoli wskazówka szła do dołu. Ale na to liczą się inne czynniki np. ciężar załadunku, rodzaj paliwa ,wiatr itp. Nie ma chyba co się martwić na zapas.
  • 0

#3 marcinsz0

marcinsz0
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:24 mar 2011
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Signum 1,9 150km

Napisany 03 lipiec 2011 - 21:54

u mnie problem ten jest od dłuższego czasu,tak więc to nie jest chwilowe niedomaganie lub zależność od warunków drogowych
  • 0

#4 <Lukasz>

<Lukasz>
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Dołączył:22 cze 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI 16V 00'r Sedan

Napisany 04 lipiec 2011 - 08:58

Wydaj 50 zł i podjedz na hamownie i zobacz czy ci koniki nie pozdychały a potem jedz do dobrego mechanika powiedz mu jaka jest sytuacja i czy spadły KM.
  • 0

#5 marcinsz0

marcinsz0
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:24 mar 2011
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Signum 1,9 150km

Napisany 13 lipiec 2011 - 20:42

Na hamownię w tej chwili nie mam mozliwosci wjechać,nie ma w najbliższej okolicy zadnego warsztatu wyposażonego w nią.
Ostatnio pojawiły mi się inne niepokojące objawy tzn.gdy samochód jest zimny bardzo słabo przyspiesza,praktycznie nie ma reakcji na gaz ,czy go wcisnę do konca czy lekko jest takie samo przyspieszenie czyli zadne,gdy silnik się rozgrzeje moc a wraz z nim przyspieszenie wraca.Myslałem ze to EGR ktory był niedawno czyszczony ale po jego całkowitym zaślepieniu brak poprawy .
DPF zapchany w 88% może to być przyczyną problemów ?
  • 0

#6 dudus_signum

dudus_signum
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Dołączył:13 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dobrzeń Wielki (OPOLSKIE)
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Opel Signum z22yh

Napisany 13 lipiec 2011 - 20:56

Może, może. Wykonywałeś procedurę przepalania katalizatora? Jakie trasy samochodem jeździsz?
  • 0

#7 marcinsz0

marcinsz0
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:24 mar 2011
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Signum 1,9 150km

Napisany 13 lipiec 2011 - 21:59

Przepalanie katalizatora ? Jezeli masz na mysli wypalanie DPF w opcomnie to nie robiłem tego.
Ostatnio głownie jezdze w mieście,jazda cały czas na niedogrzanym silniku po 2 km i gaszenie,teraz wiem ze kupowanie diesla a w szczegołnosci z dpf dla uzytkowania w mieście to była totalna pomyłka
  • 0

#8 Trinity

Trinity
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Dołączył:31 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:dyszel i 150 kuni

Napisany 14 lipiec 2011 - 00:16

na 90% winny DPF,.. jeśli zapchany na 88%
  • 0

#9 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 14 lipiec 2011 - 05:37

Jeśli zamulenie jest w całym zakresie obrotów i nie ustępuje nawet po zaślepieniu EGRa to winny jest na pewno DPF, dowiesz się ze 100% pewnością gdy rozszczelnisz układ wydechowy przed DPFem.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#10 knorski

knorski

    Przewodniczący Oddziału Mazowieckiego

  • Klubowicz
  • 1748 postów
  • Dołączył:31 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa Tarchomin
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:836
  • Auto:Opel Signum Z19DTH
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 14 lipiec 2011 - 06:48

Aczkolwiek nasycenie filtra na poziomie 88% to normalne. Wypalanie następuje po osiągnięciu wartości nieco ponad 100%.
  • 0

#11 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 14 lipiec 2011 - 08:14

Aczkolwiek nasycenie filtra na poziomie 88% to normalne. Wypalanie następuje po osiągnięciu wartości nieco ponad 100%.


Mogę ci zrobić tak, że opcom pokaże nasycenie 0% a filtr będzie zatkany tak jakbyś w niego kołka wcisnął więc tymi wskazaniami kompa bym się tak strasznie nie podniecał.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#12 marcinsz0

marcinsz0
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:24 mar 2011
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Signum 1,9 150km

Napisany 14 lipiec 2011 - 19:13

Mogę ci zrobić tak, że opcom pokaże nasycenie 0% a filtr będzie zatkany tak jakbyś w niego kołka wcisnął więc tymi wskazaniami kompa bym się tak strasznie nie podniecał.

Faktycznie coś nie tak z op-comem ,parę dni temu sprawdzałem w op-com zapchanie filtra i pokazywało 88% ,przebieg od ostatniej regeneracji 1250km ,dzisiaj sprawdzam a tam zapchanie 30% i przebieg od ostatniego wypalania 350km ,przy czym od ostatniego sprawdzania op-comem przejechałem maksymalnie 150km :blink:,tak więc przestaję już pomału wierzyc we wskazania op-coma

Edytowany przez marcinsz0, 14 lipiec 2011 - 19:14.

  • 0

#13 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11381 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 16 lipiec 2011 - 08:01

Faktycznie coś nie tak z op-comem ,parę dni temu sprawdzałem w op-com zapchanie filtra i pokazywało 88% ,przebieg od ostatniej regeneracji 1250km ,dzisiaj sprawdzam a tam zapchanie 30% i przebieg od ostatniego wypalania 350km ,przy czym od ostatniego sprawdzania op-comem przejechałem maksymalnie 150km :blink:,tak więc przestaję już pomału wierzyc we wskazania op-coma


To raczej z czujnikami masz coś nie hallo a nie z opcomem...
Takie zwariowane odczyty zdarzają się wtedy kiedy DPF jest nieprawidłowo wypalany bądź z winy kierowcy albo wadliwych odczytów...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#14 marcinsz0

marcinsz0
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:24 mar 2011
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Signum 1,9 150km

Napisany 16 lipiec 2011 - 21:58

Witam
Dzisiaj doszedł kolejny problem a mianowicie spalanie... Gdy go kupiłem palił średnio ze wskazan na konpie 7.7 litra głównie miasto (z uszkodzonymi klapkami wirowymi,nieszczelnym intercoolerem i na starych filtrach) w tej chwili przy spokojnej jezdzie miejskiej i po usunięciu wszystkich niedomagań silnika kom pokazuje zuzycie paliwa 9,3 litra a rzeczywiste jak się dzisiaj okazało wynosi ponad 10litrów :((( mam juz dość tego samochodu .
Dzisiaj zrobiłem trasę autostradą 150km predność około 160km/h ,spaliło mi też 10 litrów na 100km ,masakra .
  • 0

#15 Supel

Supel
  • Forumowicz
  • 331 postów
  • Dołączył:25 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rybnik
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VECTRA C GTS 1.9 CDTI 185

Napisany 16 lipiec 2011 - 22:13

ooo widze, ze pojawil sie ktos z podobnym problemem. Wymienilem kolektor na ten od Pawla, nowy EGR i... auto nie jedzie na wysokich obrotach - tak samo jak u kolegi problemy powyzej 180 190 :/ aa i spalanie wzroslo o 1 litr w trasie i w miescie troche wiecej niz 1 litr
  • 0

#16 marcinsz0

marcinsz0
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:24 mar 2011
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Signum 1,9 150km

Napisany 24 lipiec 2011 - 08:38

Jeśli zamulenie jest w całym zakresie obrotów i nie ustępuje nawet po zaślepieniu EGRa to winny jest na pewno DPF, dowiesz się ze 100% pewnością gdy rozszczelnisz układ wydechowy przed DPFem.



Witam
Problem ciągle nie rozwiązany....Wydeje mi się ze samochód jednak muli w całym zakresie obrotów i przy dodawaniu gazu czuć ze silnik ciężko wchodzi na obroty,nie mam bezposredniego porównania do silnika 1.9 ale u znajomego z silnikiem 2.2D w vectrze po dodaniu gazu zdecydowanie lżej i szybciej silnik reaguje na dodanie gazu,wskazówka obrotomierza bez opóznienia wskakuje na wyższe obrotu u mnie tak niestety nie jest.

Chyba bede musiał dobrac sie do DPF :(
  • 0

#17 wektra

wektra
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Dołączył:02 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:szczecinek
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VC 1.9cdti 150KM 2007

Napisany 25 lipiec 2011 - 21:25

dawniej jak nie było dpf- mozna bylo łatwiej coś stwierdzić bo nadmierne kopcenie czy kolor spalin bardzo dużo mówił.
Ja bym skupił się na zasilaniu w paliwo - sprawdz cisnienie paliwa no i wtryskiwacze - najpierw korekcje a poźniej na stanowisku.
a z tym rozszczelnieniem
wydechu to też dobry pomysł bo przynajmniej wyeliminujesz w łatwy sposob dpf
  • 0

#18 marcinsz0

marcinsz0
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:24 mar 2011
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Signum 1,9 150km

Napisany 28 lipiec 2011 - 21:59

odnośnie wtrysków to sprawdzałem tylko dawki korekcyjne i według kompa jest wszystko ok,nie przekracza nigdzie 0,6 .

Zastanawiam się nad tym DPF czy jest mozliwe zeby był zapchany a komputer nie pokazuje żadnych blędów ? W czasie jazdy pod obciążeniem na wysokich obrotach maksymalna różnica ciśnien wynosi 17 kPa no chyba ze czujnik jest uwalony ,ech.... same problemy z tym samochodem

Znajomy mechanik zasugerował ze może być uszkodzona przepływka ,czy jest jakiś 100% sposób sprawdzenia poprawnosci działania przepływki ??
  • 0

#19 marcinsz0

marcinsz0
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:24 mar 2011
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Signum 1,9 150km

Napisany 28 sierpień 2011 - 09:38

W dalszym ciągu nie znalazłem przyczyny zamulenia samochodu,doszedł też kolejny problem a mianowicie gdy odpalam zimny silnik losowo różnie zdarza się ze auto wogóle nie ma mocy do 2.5tyś ,pedał w podłogę a samochód ledwo jedzie,EGR miałem zaślepiony ,zero poprawy.Blędy też zadne się nie pojawiają .
  • 0

#20 Piotr z Podkarpacia

Piotr z Podkarpacia
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Dołączył:16 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:mazowieckie
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra Essentia 1.9 CDTI 120 kM

Napisany 28 sierpień 2011 - 20:00

W dalszym ciągu nie znalazłem przyczyny zamulenia samochodu,doszedł też kolejny problem a mianowicie gdy odpalam zimny silnik losowo różnie zdarza się ze auto wogóle nie ma mocy do 2.5tyś ,pedał w podłogę a samochód ledwo jedzie,EGR miałem zaślepiony ,zero poprawy.Blędy też zadne się nie pojawiają .


Przepatrz dokładnie wszystkie wężyki z podciśnieniem na silniku - centymetr po centymetrze.

Ja miałem podobny przypadek - samochód nagle zamulił (a właściwie coraz bardziej mulił). Okazało sie że zaraz przy zderzaku (środek)od silnika był gumowy łącznik metalowych rurek podciśnienia (taki trójniczek). W wyniku wibracji guma częściowo pękła i uklad dostawał "lewe" powietrze.

Naprawa - owinałem tasma samoprzylepną i samochód chodzi jak szatan. Koszt 2 - 3 grosze ;), czas 5 minut. Stawiam właśnie na taką prostą usterkę.

Edytowany przez Piotr Ortyl, 28 sierpień 2011 - 20:20.

  • 0
petersien
Vectra C




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_