Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Vectra C 1.9 CDTI Srzęgło Problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 Siwy134

Siwy134
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:21 cze 2011
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Opel Vectra C 06 1.9 CDTI 120KM

Napisany 21 czerwiec 2011 - 17:10

Witam
Posiadam Vectre C 2006r 1.9 CDTI 120 KM.
Auto przyjechało z Belgii i odkąd kupiłem przy wciskaniu sprzęgła z silnika wydobywa się dziwny dźwięk. Przy wciśnięciu do końca sprzęgła ucisza się to, lecz nie do końca. Najbardziej nasila się to na półsprzęgle, natomiast gdy sprzęgło jest puszczone wszystko jest w porządku. Kontaktowałem się z dwoma mechanikami jeden stwierdził, że to koło dwumasowe, lecz drugi zaprzeczył temu i stwierdził, że to tylko łożysko. Brak objawów wskazujących, że to koło dwumasowe, nic nie telepie, nie rwie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań. Przedstawia się to jak na załączonym materiale



Proszę o pomoc. Z góry dziękuję
Pozdrawiam
  • 0


#2 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11285 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 21 czerwiec 2011 - 19:41

Jeśli dźwięk wycisza się przy wciskaniu pedału sprzęgła to nie jest dwumas tylko łożysko oporowe (centralny wysprzęglik hydrauliczny).
Takie "przydźwięki" są naturalne i nie świadczą o usterce lecz o stopniowym zużywaniu się elementów sprzęgła, jeśli biegi nie zgrzytają i włączają się płynnie, bez oporów to nie ma powodów do paniki.
Jeśli już będziesz się brał za wymianę sprzęgła to razem z kołem dwumasowym.
  • 1
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#3 Siwy134

Siwy134
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:21 cze 2011
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Opel Vectra C 06 1.9 CDTI 120KM

Napisany 21 czerwiec 2011 - 20:41

Jeśli dźwięk wycisza się przy wciskaniu pedału sprzęgła to nie jest dwumas tylko łożysko oporowe (centralny wysprzęglik hydrauliczny).
Takie "przydźwięki" są naturalne i nie świadczą o usterce lecz o stopniowym zużywaniu się elementów sprzęgła, jeśli biegi nie zgrzytają i włączają się płynnie, bez oporów to nie ma powodów do paniki.
Jeśli już będziesz się brał za wymianę sprzęgła to razem z kołem dwumasowym.


Czyli proponujesz się narazie tego nie czepiać ?? Dopiero jak będzie się coś działo poza tym stukaniem.
  • 0

#4 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11285 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 21 czerwiec 2011 - 21:07

Czyli proponujesz się narazie tego nie czepiać ?? Dopiero jak będzie się coś działo poza tym stukaniem.


Póki co tak...
  • 1
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#5 Siwy134

Siwy134
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:21 cze 2011
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Opel Vectra C 06 1.9 CDTI 120KM

Napisany 21 czerwiec 2011 - 21:16

Póki co tak...


Dzięki Bardzo Za Pomoc
  • 0

#6 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11285 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 21 czerwiec 2011 - 21:30

Dzięki Bardzo Za Pomoc


Pamiętaj, że im bardziej zużywa się sprzęgło w normalnym trybie pracy tym "pedał będzie brał wyżej".
Te odgłosy to po prostu wynik konstrukcji łożyska, które gdyby nie było hydrauliczne to byłoby ciche.
Osobiście przy założeniu, że biegi wchodzą ok to nie przejmowałbym się jeszcze tym zjawiskiem...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#7 Siwy134

Siwy134
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:21 cze 2011
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Opel Vectra C 06 1.9 CDTI 120KM

Napisany 22 czerwiec 2011 - 05:41

Pamiętaj, że im bardziej zużywa się sprzęgło w normalnym trybie pracy tym "pedał będzie brał wyżej".
Te odgłosy to po prostu wynik konstrukcji łożyska, które gdyby nie było hydrauliczne to byłoby ciche.
Osobiście przy założeniu, że biegi wchodzą ok to nie przejmowałbym się jeszcze tym zjawiskiem...


Dzięki
Jeszcze mam jedno pytanie po za tematem jakiej lepszej firmy proponujesz kupić amortyzatory na tylną oś ??

Edytowany przez Siwy134, 22 czerwiec 2011 - 05:42.

  • 0

#8 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11285 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 22 czerwiec 2011 - 06:20

Dzięki
Jeszcze mam jedno pytanie po za tematem jakiej lepszej firmy proponujesz kupić amortyzatory na tylną oś ??


Sachs, Bilstein (jak się uda) albo Kayaba.
W zasadzie między nimi można postawić znak równości jeśli idzie o jakość.
Ważne jest tylko czy masz obniżane zawieszenie czy nie, bo do obniżanych sprężyn Sachs pokazuje zupełnie inne amortyzatory, które trafiają się w Bilsteinie ale Kayaba ich nie ma w ofercie (nie widziałem jakoś)...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#9 Mack`

Mack`
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Dołączył:24 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kielce
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:1,9 cdti

Napisany 22 czerwiec 2011 - 06:55

Kolego jak po wciśnięciu pedału sprzęgła masz cisze to raczej na bank łożysko oporowe i zalecam Ci szybką wymianę póki go jeszcze szlak nie trafiło, bo będzie prawie tak jak u mnie tzn nie było go słychać jedynie trochę ciężej pedał chodził i teraz na dniach padło łożysko oporowe, które zarazem mi zniszczyło sprzęgło czyli dodatkowy prawie 1000zl plus lożysko oporowe jeszcze kolejne 400zł gdzieś.
  • 0

#10 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11285 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 22 czerwiec 2011 - 09:35

Kolego jak po wciśnięciu pedału sprzęgła masz cisze to raczej na bank łożysko oporowe i zalecam Ci szybką wymianę póki go jeszcze szlak nie trafiło, bo będzie prawie tak jak u mnie tzn nie było go słychać jedynie trochę ciężej pedał chodził i teraz na dniach padło łożysko oporowe, które zarazem mi zniszczyło sprzęgło czyli dodatkowy prawie 1000zl plus lożysko oporowe jeszcze kolejne 400zł gdzieś.


Jeśli będzie się za to zabierał to wymiana i tak w komplecie a nie na "raty", z dwumasą włącznie.
Jeśli jeździ i nic się nie dzieje to nie ma powodów do paniki. U mnie też słychać to łożysko ale nie zabieram się za to bo to bez sensu. W poprzedniej VB od samego początku jak ją kupiłem łożysko było słyszalne, zrobiłem 120 000 km, teraz jeździ nią kolejny właściciel i sprzęgło jest nadal ok.
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#11 jazzman

jazzman
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Dołączył:18 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Turek
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VC Z19DT '06

Napisany 18 lipiec 2011 - 20:02

a co jeśli metaliczny dziwięk pojawia się po wciśnięciu pedału sprzęgła?- to jedyny objaw.
nic poza tym nie puka, nie stuka, nie chrabocze. biegi wchodzą płynnie...tylko jak mówię po wciśnięciu pedału sprzęgła pojawia się jakby dzwięk tarcia metal o metal - po zwolnieniu pedału sprzęgła nie ma problemu

co to może być?
wysprzęglik?
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_