Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wyciszanie silnika Z19DTH


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 dareczek1984444

dareczek1984444
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Dołączył:11 cze 2010
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:vectra c kombi cosmo 2006

Napisany 04 maj 2011 - 20:24

Witam powiem tak Vectry c z tym silnikiem to calkiem fajne auta tylko strasznie glosne. Denerwuje mnie halas silnika w kabinie a ostatnio jak jest zimno to slychac takie tyrkotanie i podejrzewam popychacze ale o tym pozniej. Nasze viki sa ubogo wyciszane bo jest tylko taka smieszna mata na scianie ogniowej i nic wiecej a halas dostaje sie (u mnie) tam gdzie sa przewody ktore ida do nagrzewnicy. Moze ktos ma pomysly jak polepszyc wyciszenie aby bylo fajniej?? A wracajac czy ktos slyszy u siebie dziwne tyrkotanie zimnego silnika ( temp na zewnatrz ok 0-5stopni w plusie} powiem szczerze wnerwia mnie to bo boje sie ze cos padnie
  • 0


#2 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11120 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 04 maj 2011 - 20:32

Moim zdaniem mylisz się, bo VC jeśli idzie o diesla a zwłaszcza Z19 DT/H - te samochody są fantastycznie wytłumione.
U mnie silnika praktycznie wewnątrz nie słychać, dopiero powyżej 120 km/h słychać szum z zewnątrz ale delikatnie, to tylko pęd powietrza...
Osłonę pod maską masz ok, na grodzi przedniej i pod silnikiem także?
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#3 wolf80

wolf80
  • Forumowicz
  • 1146 postów
  • Dołączył:02 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BDG/GB-ok.cambridge
  • Województwo:UK
  • Auto:VC kombi Z19DTH+DPF MY05

Napisany 04 maj 2011 - 21:36

Moim zdaniem mylisz się, bo VC jeśli idzie o diesla a zwłaszcza Z19 DT/H - te samochody są fantastycznie wytłumione.
U mnie silnika praktycznie wewnątrz nie słychać, dopiero powyżej 120 km/h słychać szum z zewnątrz ale delikatnie, to tylko pęd powietrza...
Osłonę pod maską masz ok, na grodzi przedniej i pod silnikiem także?


potwierdzam, tylko na zimnym silniku lekko slychac klekota w srodku.
pozniej cisza, nawet przy 160km/h betonowa autostrada, bardziej slychac powietrze i opony.
  • 0

#4 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 05 maj 2011 - 05:39

Kupiłem swoją VC w klekocie w zasadzie dlatego, że był to jedyny diesel jakiego znałem, którego nie słychać wewnątrz i nie rozumiem jak ktoś mógłby narzekać na słabą jakość wyciszenia :o Może po prostu powinien się kolega przejechać jakimś VW w TDI ;)
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#5 MRQ

MRQ
  • Klubowicz
  • 591 postów
  • Dołączył:18 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Nr klubowy:877
  • Auto:Signum Z19DTH MY2007
  • Oddział VKP:Podkarpacki

Napisany 05 maj 2011 - 10:32

Zgadzam się z przedmówcami, jak na klekota to raczej cichy jest, chyba że masz naklepany Bóg wie ile km i remontik silnika się zbliża.
  • 0

Co mam do usług
Moje Signum

Dodany obrazek


#6 Artz

Artz
  • Forumowicz
  • 393 postów
  • Dołączył:31 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Skawina
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vectra C 1.9 ZDTH

Napisany 05 maj 2011 - 11:10

U mnie po założeniu czujników parkowania z przodu, tak jakby hałas silnikowy bardziej przechodził do środka, czyżby zostało coś uszkodzone lub źle założone w ścianie oddzielającej silnik od kabiny ? Czy to jest możliwe ? Jest tam jakaś mata wygłuszająca?
  • 0

#7 MRQ

MRQ
  • Klubowicz
  • 591 postów
  • Dołączył:18 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Nr klubowy:877
  • Auto:Signum Z19DTH MY2007
  • Oddział VKP:Podkarpacki

Napisany 05 maj 2011 - 11:16

Jest na grodzi silnika taka klasyczna a'la pakuły w oknach z lat 70. Firmy do CA robią specjalne maty do wygłuszania grodzi, ale to chyba lekka przesada.
  • 0

Co mam do usług
Moje Signum

Dodany obrazek


#8 Supel

Supel
  • Forumowicz
  • 331 postów
  • Dołączył:25 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rybnik
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VECTRA C GTS 1.9 CDTI 185

Napisany 05 maj 2011 - 11:17

Zgodze sie z kolega, silnik w srodku jest dosc mocno slyszalny... Mam wrazenie, ze ktos cos zle zalozyl. Np. Auto nie bylo bite, ale wiem ze byla sciaga deska rozdzielcza i od strony pasazera przy drzwiach - gdzie sa naklejki od airbagow jest taka poszerzająca sie szczelina (od gory spasowane ale im nizej tym wieksza szpara) to po pierwsze, po drugie faktycznie mata wewnatrz komory silnika jakas uboga. A porownanie mam z dieslem w mazdzie 6. Cisza, cisza cisza...
  • 0

#9 Artz

Artz
  • Forumowicz
  • 393 postów
  • Dołączył:31 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Skawina
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vectra C 1.9 ZDTH

Napisany 05 maj 2011 - 11:47

Faktycznie mata za 650zł to przesada.
Ale kawałek jakiejś wełny mineralnej nie powinno załątwić sprawy?

Aż z ciekawości zobaczę pod kierownicę, czy czasem nie zostawili tam jakiejś dziury. Bo naprawdę, od czasy gdy kable z przedniego zderzaka zostały przeciągnięte do bagażnika, słyszę wyraźniej, dużo głośniej silnik.
  • 0

#10 dareczek1984444

dareczek1984444
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Dołączył:11 cze 2010
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:vectra c kombi cosmo 2006

Napisany 05 maj 2011 - 18:43

kolego autko jak kupilem mialo 2 lata i przebieg 120tys wiec jakos trudno mi uwierzyc ze silnik moze padac ale wez spojz pod maske tam nie ma nic mam mate na masce oryginalna plyte pod silnikiem oryginal a dzwiek zaczol sie rozchodzic po zimie a w miejscu gdzie ida weze do nagrzewnicy izolacji nie ma wcale jest tylko jakas cienkapianka ktora sie krucha zrobila. Brat ma bmw e46 2.0 diesel i tam jest masakrycznie powyciszane praktycznie caly silnik oblozony plastikiem i pianka i jest git. tutaj jest golas a silniki fiata nie slyna z cichości pracy a zwlaszcza tak wyżyłowane
  • 0

#11 rolando

rolando
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Dołączył:27 kwi 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żyrardów
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Signum 1,9 CDTi 150 KM rok 2005 lift

Napisany 05 maj 2011 - 20:52

kolego autko jak kupilem mialo 2 lata i przebieg 120tys wiec jakos trudno mi uwierzyc ze silnik moze padac ale wez spojz pod maske tam nie ma nic mam mate na masce oryginalna plyte pod silnikiem oryginal a dzwiek zaczol sie rozchodzic po zimie a w miejscu gdzie ida weze do nagrzewnicy izolacji nie ma wcale jest tylko jakas cienkapianka ktora sie krucha zrobila. Brat ma bmw e46 2.0 diesel i tam jest masakrycznie powyciszane praktycznie caly silnik oblozony plastikiem i pianka i jest git. tutaj jest golas a silniki fiata nie slyna z cichości pracy a zwlaszcza tak wyżyłowane



podłączę się pod temat i stwierdzę to samo co mój przedmówca - u mnie jest wyjątkowo głośno w kabinie. dla porównania mam jeszcze corollę e12 w dieslu i w niej jest dużo ciszej na postoju.
owszem przy prędkości ok. 120 km/h jest przyjemnie i klekota nie słychać, na postoju "ala traktor", dla porównania głośniej niż w Mazdzie 626 TD GF (rok 2001), głośniej niż w Touran 2,0 TDI 2005, co gorsza dużo głośniej niż w ciężarowym Kangoo 1,5 DCI (wszędzie oczywiście mowa o postoju i wolnej jeździe w trybie miejskim).

samochód kupiłem walony, miałem cały przód rozkręcony, zdjętą deskę i wszystko po złożeniu wygląda OK, nie sądzę by wcześniejsza kolizji miałby coś z tym wspólnego, nic raczej nie brakuje, wykluczam to na 100% (nic nie gwiżdże podczas szybkiej jazdy, a błąd byłby włąśnie wtedy najbardziej dostrzegalny).

po otworzeniu maski silnik pracuje bardzo ładnie, ale wyjątkowo głośno (typowa praca diesla), może winny jest EGR który u mnie na 99% szwankuje ??


pozdrawiam

Edytowany przez rolando, 05 maj 2011 - 20:55.

  • 0

#12 dareczek1984444

dareczek1984444
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Dołączył:11 cze 2010
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:vectra c kombi cosmo 2006

Napisany 05 maj 2011 - 21:55

podłączę się pod temat i stwierdzę to samo co mój przedmówca - u mnie jest wyjątkowo głośno w kabinie. dla porównania mam jeszcze corollę e12 w dieslu i w niej jest dużo ciszej na postoju.
owszem przy prędkości ok. 120 km/h jest przyjemnie i klekota nie słychać, na postoju "ala traktor", dla porównania głośniej niż w Mazdzie 626 TD GF (rok 2001), głośniej niż w Touran 2,0 TDI 2005, co gorsza dużo głośniej niż w ciężarowym Kangoo 1,5 DCI (wszędzie oczywiście mowa o postoju i wolnej jeździe w trybie miejskim).

samochód kupiłem walony, miałem cały przód rozkręcony, zdjętą deskę i wszystko po złożeniu wygląda OK, nie sądzę by wcześniejsza kolizji miałby coś z tym wspólnego, nic raczej nie brakuje, wykluczam to na 100% (nic nie gwiżdże podczas szybkiej jazdy, a błąd byłby włąśnie wtedy najbardziej dostrzegalny).

po otworzeniu maski silnik pracuje bardzo ładnie, ale wyjątkowo głośno (typowa praca diesla), może winny jest EGR który u mnie na 99% szwankuje ??


pozdrawiam

kolego EGR mam wymieniony ale zauwazylem ze wtryski glosno pracuja i popychacze zaworow. wlasnie czytalem ksiazke ze po 50tys powinno sie wyregulowac popychacze. kolega ma golfa 4 19 tdi i tez mu glosno chodzil zwlaszcza jak zimny byl i wymienil popychacze i normalnie pszczolka nie diesel a i jeszcze jedno najwazniejsze czyśćcie odme bo zimamialem opcje ze mi zamarzla i olej mi miarka wywalilo ale na szczescie w pore zauwazylem kleby bialego dymu z wydechu i spod maski ale po czyszczeniu auto odzylo i zaczelo dopiero ciagnac

Edytowany przez dareczek1984444, 05 maj 2011 - 21:58.

  • 0

#13 gucio2607

gucio2607
  • Przyjaciel VKP
  • 536 postów
  • Dołączył:10 wrz 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Morecambe
  • Województwo:UK
  • Auto:Insignia 2.0 CDTI EXCLUSIVE '09

Napisany 05 maj 2011 - 22:16

ja tam na mojego turbotraktorka nie narzekam tymbardziej że tesc ma passata b6 1.9 tdi i nie ma porownania...tam to dopiero jest głosno...
  • 0

#14 MRQ

MRQ
  • Klubowicz
  • 591 postów
  • Dołączył:18 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Nr klubowy:877
  • Auto:Signum Z19DTH MY2007
  • Oddział VKP:Podkarpacki

Napisany 06 maj 2011 - 05:18

Panowie, prosta sprawa, jak uważacie, że nie wystarcza, to kupujecie coś do zatkania dziur, albo polepszenia dźwiękoszczelności grodzi silnika.
  • 0

Co mam do usług
Moje Signum

Dodany obrazek


#15 kamil_p

kamil_p
  • Forumowicz
  • 1346 postów
  • Dołączył:11 lis 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Insignia 2.0CDTI 2009r.

Napisany 09 maj 2011 - 06:54

Ostatnio z kolegą gmmaxx przyglądaliśmy się wygłuszeniu jakie jest w naszych poliftowych Vectrach C GTS oraz Signumie(wszystkie z motorami z19dt). Okazało się, że Signum jest dużo lepiej wygłuszony i podczas jazdy jest dużo ciszej (głównie chodzi o szum opon i powietrza) bo ma np. dodatkowe wygłuszenie tylnych nadkoli(u mnie pod tapicerką nadkola są gołe) oraz grubszą matę pod osłoną koła zapasowego niż poliftowa VC. Domyślam się, że wygłuszenie ściany grodziowej też jest lepsze. Prawdopodobnie przedliftowe VC też miały grubsze maty tłumiące i stąd te rozbieżności w Waszych poglądach.
Pisząc czy wg. Was jest cicho czy głośno podawajcie też o jakie auto chodzi i czy to jest przed czy polift. Jak możecie to zmierzcie grubość mat w przedliftach w kufrze oraz ściany grodziowej i podajcie w tym temacie. Ja po południu pomierzę u siebie i napiszę.
W zeszłym roku poprawiałem fabrykę i dodałem dodatkowe wygłuszenie maski - pod fabryczną osłonę przykleiłem maty bitumiczne (popularny sposób wyciszenia silnika na forum VW) ale dało to tylko tyle, żejest minimalnie ciszej na zewnątrz auta.

Dodany obrazek

Edytowany przez kamil_p, 09 maj 2011 - 06:56.

  • 0


#16 rolando

rolando
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Dołączył:27 kwi 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żyrardów
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Signum 1,9 CDTi 150 KM rok 2005 lift

Napisany 09 maj 2011 - 17:00

ja mam auto poliftowe (Signum), maska wyciszona oryginalną szmatą, na postoju jest bardzo głośno w porównaniu z innymi dieslami, które mam, miałem lub użytkowałem. w trasie jest super cicho.

pozdr.

Edytowany przez rolando, 09 maj 2011 - 17:02.

  • 0

#17 kamil_p

kamil_p
  • Forumowicz
  • 1346 postów
  • Dołączył:11 lis 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Insignia 2.0CDTI 2009r.

Napisany 09 maj 2011 - 20:36

Zmierzyłem matę między silnikiem a ścianą grodziową i ta ma od 2mm na brzegach na przykład pod uszczelką, którą się zdejmuje przy wymianie filtra kabinowego do ok. 1cm ale tylko miejscowo (FOTO).
Natomiast w kufrze: mata filcowa pod płytą którą się unosi żeby dostać się do zapasu ma 7mm, nadkola są gołe, po lewej stronie od koła zapasowego do płyty podłogowej przylepiona jest mata bitumiczna (FOTO) i to tyle wygłuszenia. Vectra C GTS polift 2006r.

Napiszcie jak jest u Was - szczególnie Ci którzy uważają, że mają ciche i dobrze wytłumione auto :)

Edytowany przez kamil_p, 09 maj 2011 - 20:51.

  • 0


#18 osvch

osvch
  • Forumowicz
  • 350 postów
  • Dołączył:08 lut 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pabianice
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Astra H GTC Z19DTH @180KM & VC Z19DT @120KM

Napisany 09 maj 2011 - 21:35

Zmierzyłem matę między silnikiem a ścianą grodziową i ta ma od 2mm na brzegach na przykład pod uszczelką, którą się zdejmuje przy wymianie filtra kabinowego do ok. 1cm ale tylko miejscowo (FOTO).
Natomiast w kufrze: mata filcowa pod płytą którą się unosi żeby dostać się do zapasu ma 7mm, nadkola są gołe, po lewej stronie od koła zapasowego do płyty podłogowej przylepiona jest mata bitumiczna (FOTO) i to tyle wygłuszenia. Vectra C GTS polift 2006r.

Napiszcie jak jest u Was - szczególnie Ci którzy uważają, że mają ciche i dobrze wytłumione auto :)

Trochę mi to zajmie czasu zanim moją rozbiorę o takiego stanu na zdjęciach ale jak już to zrobię to podam grubość. W kombiaku są jeszcze maty z tyłu na błotniku, widać je jak od środka otworzy się schowki. Jutro pomierzę :)
  • 0

#19 hazell

hazell
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Dołączył:13 sty 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC GTS 3.2V6 AF33

Napisany 30 sierpień 2011 - 09:46

U mnie też jest bardzo głośno (polift), warczy ten diesel ze odechciewa mi się jeździć... W trasie owszem super, jak silnik mi się kręci 1500 obr przy 110km/h to musi być cicho. Po mieście kicha. Jeździłem avensis 2.2 i tam jest malina, cichutko jak w benzynie. Jeżdżę teraz chwilowo laguną 1 2.0 1996r i moje poczucie estetyki akustycznej odżyło...

Edytowany przez hazell, 30 sierpień 2011 - 09:47.

  • 0

#20 nexiapower

nexiapower
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Dołączył:19 lip 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Opole
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Opel Vectra C Kombi 1,9 CDTI 150KM Automat 2007r

Napisany 07 październik 2011 - 22:58

U mnie także klekota ale tak jakby metalicznie bardziej, przynajmniej na moje ucho. Dużo daje wyłączenie klimy, jest zauważalnie ciszej bo spada obciążenie silnika, porównywałem z 2 innymi VC z Z19DTH i klekotały tak samo. Na trasie opony i wiatr, przy 200 km/h słychać wyraźnie klikacz od kierunkowaskazów i można spokojnie rozmawiać nie krzycząc , ale w porównaniu do Vivaro CDTI z 2011 roku to na postoju jest sporo głośniej.
  • 0
Dodany obrazek
Vectra C Kombi 1,9 CDTI 150KM Automat z 2007r Bi-xenon AFL, Navi kolor, klima 2 strefowa.




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_