Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Elektryczna przelotowa pompka paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 Lesniak

Lesniak
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Dołączył:21 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lidzbark
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Cee'd SW 1.6 CRDI

Napisany 03 maj 2011 - 12:45

Temat zapowietrzanie jest jak rzeka, długi i nie ma końca, a na dodatek jeszcze strasznie denerwuje. Nowa pompa pomogła u mnie na kilka miesięcy, teraz znów coś jest nieszczelne. Zaworek zwrotny jest, przelewy sprawdzone, w sumie niedawno wymienione, filtr paliwa odpada bo jest ominięty i założony tylko przelotowy (rano widzę, że nie ma w nim paliwa). Najpierw założę "gruszkę" i zobaczymy jak to się sprawdzi, ale to rozwiązanie na krótko. Zainteresowałem się pompkami paliwowymi, które mogłyby napełniać układ paliwowy przed odpaleniem. Idealnym jak dla mnie rozwiązaniem byłaby pompka przelotowa, zamontowana przed filtrem paliwa, która włącza się wraz z grzaniem świec, a że u mnie przy każdym w sumie odpaleniu je grzeje, byłoby super rozwiązaniem. Czy są w ogóle takie pompy? Czy nie stawiałby oporu przed zaciąganiem paliwa przez pompę wtryskową? A może pompka paliwowa mogłaby pracować bez przerwy wraz z silnikiem? Może ktoś zna się na tym temacie, proszę o opinie.
  • 0
300 tys.km minęło jak jeden dzień.... ;)


#2 drano

drano
  • Forumowicz
  • 3171 postów
  • Dołączył:29 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra b 20 DTI Caravan

Napisany 03 maj 2011 - 18:21

Było już o tym.Gruszka nie do końca da radę.Niskociśnieniowa elektryczna pompa paliwa do silników benzynowych gażnikowych zamontowana w dowolnym miejscu międzu bakiem a fitrem paliwa jest jednym z rozwiązań.

Tu ciekawa propozycja http://allegro.pl/po...1574466866.html

nie wiem tylko czy wydajnośc wystarczy dla silnika 20.DTI.

Dodatkowe, montowane w baku, elektryczne pompy paliwa do współpracy z pompą wtryskową VP44 stosowane są od dawna w amerykańskich modelach aut-gdzie długośc przewodów paliwowych między bakiem a silnikiem oraz duża różnica poziomów mocowania zbiornka i pompy VP -skutecznie wspomagala nie do końca udaną konstrukcję pompy Boscha.

Edytowany przez drano, 03 maj 2011 - 18:21.

  • 0

#3 Dziadek vec

Dziadek vec
  • Forumowicz
  • 1273 postów
  • Dołączył:25 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mysłowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Zafira A 2.0 DTL 16V82KM

Napisany 03 maj 2011 - 19:05

No jasne są takie pompki np http://allegro.pl/po...1591965888.html
  • 0

#4 Lesniak

Lesniak
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Dołączył:21 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lidzbark
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Cee'd SW 1.6 CRDI

Napisany 03 maj 2011 - 23:25

Chodzi mi bardziej o to, czy musi ona cały czas chodzić? Czy jest to przelotowa tj. czy przestaną grzać świece i zarazem ona się wyłączy to paliwo dalej będzie zaciągane? Czy będzie zbyt wielki opór? Czy jeżeli miałaby chodzić cały czas to wydajność może być zbyt mała lub zbyt duża?
  • 0
300 tys.km minęło jak jeden dzień.... ;)

#5 drano

drano
  • Forumowicz
  • 3171 postów
  • Dołączył:29 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra b 20 DTI Caravan

Napisany 04 maj 2011 - 06:37

No jasne są takie pompki np http://allegro.pl/po...1591965888.html



Ta bardziej sie nadaje - http://allegro.pl/po...1583816433.html

jej zadaniem jest tylko wspomaganie fukcji ssania zużytej pompy VP44 oraz odpowietrzanie ukladu paliwowegp VB DTI.

Pelna regeneracja VP44 i usuniecie powodów zapowietrzania układu paliwowego -wyklucza potrzebe montażu dodatkowej elektrycznej pompy paliwa.(ale to oczywiste :rolleyes: )

Chodzi mi bardziej o to, czy musi ona cały czas chodzić? Czy jest to przelotowa tj. czy przestaną grzać świece i zarazem ona się wyłączy to paliwo dalej będzie zaciągane? Czy będzie zbyt wielki opór? Czy jeżeli miałaby chodzić cały czas to wydajność może być zbyt mała lub zbyt duża?


jeśli powodem problemów z odpalaniem jest zapowietrzanie - to lepiej usunąc jego przyczynę.

Natomiast gdy za problem odpowiedzialna jest zuzyta pompa VP -to napewno montaz elektycznej pompki paliwa da poczatkowo pożądany skutek=pózniej może być już inaczej -i w końcu regeneracja pompy wtryskowej bedzie konieczna.

Ta dodatkowa IMO powinna pracować nonstop-ewentualny nadmiar paliwa powinien byc skierowany bypassem do baku.

Edytowany przez drano, 04 maj 2011 - 09:16.

  • 0

#6 Lesniak

Lesniak
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Dołączył:21 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lidzbark
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Cee'd SW 1.6 CRDI

Napisany 04 maj 2011 - 10:41

Pompa jest po regeneracji, widzę tylko sam pusty filterek z rana, mimo wszystko odpala bez problemu, gdyż za filtrem mam zawór zwrotny (czyli od filtra nie wraca do baku), a w pompie też zostaje paliwo, bo "łapie od ręki", taka pompka automatycznie rozwiązuje problem, bo już nie mam chęci szukać i zastanawiać się co to może być....
  • 0
300 tys.km minęło jak jeden dzień.... ;)

#7 robertoz

robertoz
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Dołączył:18 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kuj-pom
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Vectra 2.0 DTi 130 PS 290 NM Kombi

Napisany 04 maj 2011 - 19:35

Wbrew pozorom dobór pompki nie jest taki prosty, zastosowanie pompki od benzyniaka doprowadziłoby w krótkim czasie do rozszczelnienia całego układu paliwowego-zbyt duże ciśnienie.Ta zaproponowana przez Drano jest idealna,wytwarza niskie ciśnienie więc jest idealnym wspomagaczem dla wysilonej ssąco-tłoczącej vp44.Gdzieś był temat założony przez użytkownika który ma taką pompkę u siebie i zapomniał o problemie zapowietrzania.
  • 0

#8 Silver

Silver
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:21 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Węgierska Górka
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra 2.0 DTL

Napisany 29 maj 2011 - 23:58

Apropos gruszki- kolega ma założoną taką w Audi 2,5 TDi (V6) też na VP44 i absolutnie nic to nie daje jeżeli nie ma szczelnych przewodów to po nocy i tak musi popracować gruszką, aż stwardnieje a i nawet wtedy rozrusznik ma co robić. Mało tego podczas pracy w układnie zasilania panuje podciśnienie (pompa wtryskowa ssie paliwo z baku) i owa grucha zaciska się na przewodzie paliwowym (jeszcze do tego niedoszło ale podejrzewam że przy ostrym pałowaniu mogła by nawet ograniczyć przepływ paliwa). Co do zasilania VP44 w paliwo pozwolę sobie zacytować fragment książki którą powinna być biblią właścicieli diesli z tym wynalazkiem(Wtrysk bezpośredni w silnikach diesla [co ciekawe pisownia orginalna])I tak za autorem:

"Paliwo ze zbiornika jest tłoczone przez filtr pompą zasilająca do pompy wtryskowej. Znajdująca się w pompie rozdzielaczowej pompa łopatkowa zwiększa ciśnienie maksymalnie do 180-240
MPa (18-24 bar). Ciśnienie można zmierzyć manometrem z odpowiednią złączką (M14x1,5) na śrubie przelewu paliwa. Tak wysokie ciśnienie w układzie jest niezbędne, ponieważ paliwo ma skomplikowaną drogę do tłoczków promieniowych. Pompa VP44 jest smarowana paliwem i nie może pracować na sucho, ponieważ w przeciwieństwie do pompy VP30 nie jest pompą samoodpowietrzającą się (.....) W silnikach czterozaworowych Opel 2,0 lub 2,2 dm3 przewody odpływu nadmiaru paliwa (przecieków)z wtryskiwaczy są podłączone do obwodu doprowadzenia paliwa. Zatem nieszczelny przewód odpływu paliwa z wtryskiwacza może być przyczyną zapowietrzenia układu zasilania. Silnik szarpie, a nawet nie daje się uruchomić.(.....)
Jeśli samochód jest wyposażony w elektryczną pompę wstępnego zasilania paliwem, to filtr można napełnić przez kilkakrotne włączenie i wyłączenie zapłonu. Jeśli w samochodzie nie występuje pompa wstępnego zasilania paliwem, należy zassać paliwo do filtra za pomocą ręcznej pompki podciśnienia."

Mam nadzieję że owa książka jest znana i cytuje tylko te fragmenty które mogą mieć znaczenie dla dalszej części wypowiedzi. Jeśli gadam głupoty proszę o wyjaśnienie i sprostowanie
Z pierwszej części wnioskuję że optymalnym (jedynym rozwiązującym problemy) miejscem na instalację pompy paliwa jest zbiornik, pompa łopatkowa zwiększa ciśnienie, które można zmierzyć na powrocie paliwa (czyli do baku przychodzi nam z powrotem paliwo pod zacnym ciśnieniem, z drugiej zaś strony ( przy szczelności układu: zbiornik paliwa pompa wtryskowa),zasysanie przez pompę również musi być dość mocne więc wszelkie drobne nieszczelności wychodzą w postaci bąbli powietrza). Do tego do zasilania są podlączpne przelewy ze wtrysków paliwa, do powoduje w razie nieszczelności uszczelnień że zasyfiamy olejem wtryski, a w razie nieszczelności przelewów paliwo schodzi z całego układu na postoju do baku. Słowem niesczęście
A co gdyby tak:
1. Wsadzić pompę do baku w miejsce smoka podającą paliwo stale gdy jest zapłon (coś jak w benzynie, ponoć nawet wiązka elektryczna jest taka sama i pasuje wszystko plug & play (lub jeżeli nie chcemy dużego ciśnienia to jakąś pompę gaźnikową do zbiornika paliwa)
2. Przelewy ze wtrysków puścić w przelew, a nie w zasilanie pompy wtryskowej, lub nawet wpuścić go do baku bezpośrednio (osobny przelew od pompy, osobny od wtrysków)
3. Pojawia się pytanie o wydajność pompy w baku, ponoć były montowane pompy wstępne w TDS ach bmw i wystarczało 100 ltr/h,(wygrzebane w sieci) co więcej jeżeli na przelewach jest 18 barów (nie sprawdzałem samemu, ale ta księga raczej nie kłamie, ja bym zaryzykował twierdzenie, że jeśli przewody powrotu wytrzymują takie ciśnieneie to zasilenie nie będzie gorsze.Nie wiem za to jaka by była reakcja tej pompy łopatkowej na takie ciśnienie na wejściu (czy aby nie sprężała by tego jeszcze bardziej i nie padła przez, nie jestem fizykiem).
4. Jeżeli już mamy pompę w baku która daje jakieś ciśnienie chyba nie ważne jakie i przepływ(pewnie za duży) czy nie można by było puścić przelewu, np z puszki filtra paliwa albo jeszcze lepiej zaraz przed pompą (wtedy ewentualnie pomiędzy zasilaniem a powrotem zaworek jednokierunkowy który zapobiegałby mieszaniu się paliwa z powrotu -> ciepłego i z baku zimnego i drugi atut eliminujemy wpływ wszystkich nieszczelności(możliwości ssania powietrza) łącznie z filtrem paliwa.
Przy takim układzie eliminujemy problem zapowietrzania przez nieszczelności przy przelewach wtrysku -> bo idą do baku, nie musimy się martwić szczelnością zasilania bak, filtr pompa, bo pompa w baku zawsze wybuduje nadciśnienie w tym układzie, a przelew z tego układu do baku powinien zagwarantować, że wytworzony nadmiar ciśnienia znajdzie ujście w baku i ta pompa łopatkowa nie zwariuje. Tak też to prezentuje książka (wersja z przelewem z filtra paliwa).
*Tu schemat pierwotny schemat
Co wy na to koledzy?
  • 0

#9 piotrek6666

piotrek6666
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Dołączył:24 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CHEŁM -- WŁODAWA
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:VECTRA B '01 2.2 DTI SPORT ZENDER EDITION

Napisany 22 październik 2011 - 21:05

Temat zapowietrzanie jest jak rzeka, długi i nie ma końca, a na dodatek jeszcze strasznie denerwuje. Nowa pompa pomogła u mnie na kilka miesięcy, teraz znów coś jest nieszczelne. Zaworek zwrotny jest, przelewy sprawdzone, w sumie niedawno wymienione, filtr paliwa odpada bo jest ominięty i założony tylko przelotowy (rano widzę, że nie ma w nim paliwa). Najpierw założę "gruszkę" i zobaczymy jak to się sprawdzi, ale to rozwiązanie na krótko. Zainteresowałem się pompkami paliwowymi, które mogłyby napełniać układ paliwowy przed odpaleniem. Idealnym jak dla mnie rozwiązaniem byłaby pompka przelotowa, zamontowana przed filtrem paliwa, która włącza się wraz z grzaniem świec, a że u mnie przy każdym w sumie odpaleniu je grzeje, byłoby super rozwiązaniem. Czy są w ogóle takie pompy? Czy nie stawiałby oporu przed zaciąganiem paliwa przez pompę wtryskową? A może pompka paliwowa mogłaby pracować bez przerwy wraz z silnikiem? Może ktoś zna się na tym temacie, proszę o opinie.



Witam

I jakie rozwiązanie zastosowałeś? Też jestem zainteresowany taka pompą!
  • 0

#10 Lesniak

Lesniak
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Dołączył:21 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lidzbark
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Cee'd SW 1.6 CRDI

Napisany 22 październik 2011 - 21:47

Temat póki co dla mnie nie aktualny. Przyjrzałem się dokładnie przelewom i jednak na zasilaniu pompy jeden przepuszczał :/ Mała poprawka i odpukać chodzi bez problemu do dziś. Pamiętam pytałem kiedyś sprzedawców takich pompek elektrycznych, lecz do silników benzynowych na gaźniku. Zapewniano mnie, że są w pełni przelotowe i można zastosować do diesla (na allegro wpisz pompa gaźnik i znajdzie). Można zadzwonić do sprzedawcy, opisać problem i wypytać szczegółowo.
  • 0
300 tys.km minęło jak jeden dzień.... ;)

#11 angy22

angy22
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:23 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jastrzębie-Zdrój
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI

Napisany 23 październik 2011 - 09:18

Witam...A co myślicie o przelewach podpiętych na spływ od pompy a nie na zasilanie .Mój znajomy tak ma i ma problemy z zapowietrzaniem czy wrócić do orginału czy zostawić tak jak jest.Co to daje.
  • 0

#12 zdzisduma

zdzisduma
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:06 paź 2013
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel zafira

Napisany 06 październik 2013 - 12:44

ja terz chyba mamten proble z namierzeniem miejsca zapowietrzani tylko umnie jest tak ze pali na dotyk ale pochodzi 15/20 sekund i sie zpowietrzy gdzie to szukac
  • 0

#13 marcinek180

marcinek180
  • Forumowicz
  • 7850 postów
  • Dołączył:27 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Czarna VB kombi Y20DTH +chip, 02r.

Napisany 06 październik 2013 - 20:07

najczęściej obudowa filtra. potem przelewy lub oring na pompie wtryskowej.
  • 0

#14 Dziadek vec

Dziadek vec
  • Forumowicz
  • 1273 postów
  • Dołączył:25 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mysłowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Zafira A 2.0 DTL 16V82KM

Napisany 07 październik 2013 - 13:16

pochodzi 15/20 sekund i sie zapowietrzy gdzie to szukać

Proste jak drut należy użyć szukajki forumowej, już nie raz pisałem podać pod ciśnieniem paliwo do filtra paliwa od strony dopływu paliwa z baku i obserwować gdzie wycieka.
Nie wiemy czy masz jeszcze ori podłączone przelewy jeżeli tak to pierwsze pooglądaj powrót przelewu do pompy na końcówce tego wężyka lubi pęknąć ta guma i już jest nie szczelność z resztą na wszystkich wężykach należy to pooglądać a jeżeli już jest ta przypadłość to pozakładać nowe,ja na każdą końcówke takiego wężyka zakładam pasowną koszulke termokurczliwą i wciskam mocno i teraz mam pewność że guma tego wężyka nie pęknie na końcach.
Dodany obrazek

I tak jak pisze @marcinek180.

Dodany obrazek

Ale pierwsze próba ciśnienia z paliwem bo jest jeszcze wiele miejsc i możliwości zapowietrzania.

ja terz chyba mamten proble z namierzeniem miejsca zapowietrzani tylko umnie jest tak ze pali na dotyk ale pochodzi 15/20 sekund i sie zpowietrzy gdzie to szukac


I teraz popatrz gdzie piszesz o twoim problemie
Elektryczna przelotowa pompka paliwa

I jak potem chcesz znaleść jakąś podpowiedź skoro ona jest ukryta w innym temacie a nie np w temacie zapowietrzania.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_