Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Tarcze i Klocki / jakie?, za ile? itp


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1582 odpowiedzi na ten temat

#621 Spectral

Spectral
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Dołączył:26 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:2.0T

Napisany 22 lipiec 2012 - 08:59

jak zostawisz klocki to Ci szybko zniszczą nowe tarcze a przynajmniej skutecznie obniżą ich poziom żywotności :P
  • 0


#622 Redsik

Redsik
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Dołączył:20 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krakow/Stavern Norwegia
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel VC Kombi 1.9 CDTI 168KM I 390NM

Napisany 22 lipiec 2012 - 09:37

no to chyba zrobie tak jak mowicie caly zestaw wymienie.Jakies propozycje dotyczace zestawu??Co myslicie o zimermannie??
  • 0

#623 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11380 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 22 lipiec 2012 - 10:47

Panowie mam pytanie czy mozna wymienic same tarcze a klocki zostawic stare??Jakis czas temu wymienilem klocki na orginalne GM i sa jeszcze w dobrym stanie troche zal ich.Tarcze juz powoli musze wymienic i nie wiem czy moge same wymienic...Jaka jest dopuszczalna dolna granica grubosci tarczy??

... jeśli wymieniasz tarcze to klocki również.
Same klocki można wymienić ale jeśli już trzeba tarcze to w komplecie z klockami.
Te "stare" klocki zostaw sobie na zapas, może się przydadzą jeszcze chociaż osobiście nie robiłbym takich oszczędności...

Zimmermann jak najbardziej...

Minimalna grubość tarczy wynosi 22 mm...

Edytowany przez Piotreq, 22 lipiec 2012 - 10:53.

  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#624 Apofis

Apofis
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:06 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Włocławek
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VC GTS 2.2 DTI

Napisany 26 lipiec 2012 - 10:53

Miesiąc temu u mnie też już nadszedł ten czas na wymianę ( po gruntownym przeglądzie ) i wybór padł na firmę ATE:

TARCZE HAMULCOWE ATE PRZÓD - 2 SZTUKI
nr. katalogowy: 24.0125-0141.1

KLOCKI HAMULCOWE ATE PRZÓD- KOMPLET
nr. katalogowy: 13.0460-7172.2

TARCZE HAMULCOWE ATE TYŁ - 2 SZTUKI
nr. katalogowy: 24.0112-0157.1

KLOCKI HAMULCOWE ATE TYŁ- KOMPLET
nr. katalogowy: 13.0460-7194.2
+ Czujnik zużycia.
Zakupiłem od kolegi:
Maniek1986

w bardzo fajnej cenie ( pozdro :) ). Po przejechaniu około 500 km +- hamulce sprawują się bardzo dobrze. Nic nie piszczy, pyli troszeczkę, ale o wiele mniej niż moje poprzednie. Generalnie jestem zadowolony - lepiej imo pewne rzeczy kupować lepszej marki niż oszczędzać na czymś co może ocalić ci życie.
Pozdrawiam
  • 0

#625 Pampam69

Pampam69
  • Forumowicz
  • 1619 postów
  • Dołączył:28 maj 2009
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 26 lipiec 2012 - 11:53

Generalnie jestem zadowolony - lepiej imo pewne rzeczy kupować lepszej marki niż oszczędzać na czymś co może ocalić ci życie.
Pozdrawiam


Dokladnie i to nie tylko z hamulacami tylko tak ze wszystkim po pozniej trza drugi raz wymieniac ;)
  • 0

#626 kosa8071

kosa8071
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Dołączył:16 cze 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Barczewo
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Opel Vectra 2.0 GTS Turbo , Opel Corsa 1,3 CDTi

Napisany 29 lipiec 2012 - 16:24

Ja mam komplet Zimmerman i jest OK. przebieg 185tys
  • 0

#627 pizmak

pizmak
  • Forumowicz
  • 1202 postów
  • Dołączył:12 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:wolnossące 155KM 2.2 2006

Napisany 13 sierpień 2012 - 07:27

witam,
piszę tutaj aby poradzić się Was, jako bardziej doświadczonych użytkowników...
muszę wymienić tarcze z przodu i chyba zdecyduję się na firmy Textar 145zł/szt. I pytanie mam odnośnie klocków...obecnie mam boscha, które przejechały nieco ponad 3tyś km. Czytając kilka postów wyżej, i tak muszę wymienić klocki, więc pytanie moje jest takie: który zestaw polecicie i czy w ogóle opłaca się go brać:
1) Bosch tarcze plus klocki Bosch -389zł
2)Textar tarcze(145zł/szt) + klocki Mintex(129zł)
3)Textar tarcze + klocki TRW(149zł)


Nie aktualne, zamówiony zestaw Textar Pro i Ferodo Premier :)

Edytowany przez pizmak, 13 sierpień 2012 - 13:30.

  • 0

#628 Redsik

Redsik
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Dołączył:20 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krakow/Stavern Norwegia
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel VC Kombi 1.9 CDTI 168KM I 390NM

Napisany 13 sierpień 2012 - 16:18

Daj znac jak zalozysz taki zestaw jak sie sprawuje.
  • 0

#629 ra_decki

ra_decki
  • Forumowicz
  • 436 postów
  • Dołączył:09 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świnoujście/Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Signum 1.9 CDTI 150KM

Napisany 13 sierpień 2012 - 18:04

Panowie pytanie tak na szycbko, nie chcialem zakladac nowego teamtu a ten wydaje sie odpwoiedni, ostatnio zauwazylem ze prawy klocek tyl sciera sie szybciej niz lewy a i felga lewa jest znacznie cieplejsza po jezdzie od prawej, juz przy wymianie klockow widzialem ze te uszczelki sa w kiepski stanie ale nie majac pod reka sklepu ktory by mial zestawy naprawcze zmuszony bylem zostawic tak jak bylo, w tym tygodniu zabieram sie za wymiane tych zestawow narpawczyc i stad moje pytanie, czy poza dokladnym wyczyszczenie zaciskow potrzebne bedzie cos do przesmarowania zaciskow ? tlocza ?? oraz czy po wszystkim bedzie koniecznosc odpowietrzyc uklad paliwowy ?? widzialem gdzies instrukcje odpowietrzania ale mi zginela i nie moge znalezc, moze ktos podrzuci ??
  • 0

#630 pizmak

pizmak
  • Forumowicz
  • 1202 postów
  • Dołączył:12 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:wolnossące 155KM 2.2 2006

Napisany 13 sierpień 2012 - 18:17

Daj znac jak zalozysz taki zestaw jak sie sprawuje.

Jutro pojadę po nasadkę E20 i jak znajdę to jeszcze jutro albo w czwartek wymienię i oczywiście po kilkuset km dam znać jak hamuje...pod koniec sieprnia będzie płyn wymieniany, więc to też trochę zmieni hamowanie
  • 0

#631 dare40

dare40
  • Klubowicz
  • 3847 postów
  • Dołączył:25 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Nr klubowy:633
  • Auto:Vectra c 2.2 DTi+ GTS LeMans
  • Oddział VKP:Pomorski

Napisany 13 sierpień 2012 - 18:43

Panowie pytanie tak na szycbko, nie chcialem zakladac nowego teamtu a ten wydaje sie odpwoiedni, ostatnio zauwazylem ze prawy klocek tyl sciera sie szybciej niz lewy a i felga lewa jest znacznie cieplejsza po jezdzie od prawej, juz przy wymianie klockow widzialem ze te uszczelki sa w kiepski stanie ale nie majac pod reka sklepu ktory by mial zestawy naprawcze zmuszony bylem zostawic tak jak bylo, w tym tygodniu zabieram sie za wymiane tych zestawow narpawczyc i stad moje pytanie, czy poza dokladnym wyczyszczenie zaciskow potrzebne bedzie cos do przesmarowania zaciskow ? tlocza ?? oraz czy po wszystkim bedzie koniecznosc odpowietrzyc uklad paliwowy ?? widzialem gdzies instrukcje odpowietrzania ale mi zginela i nie moge znalezc, moze ktos podrzuci ??


a po co chcesz odpowietrzac układ paliwowy :mysli:
przy włączonym zapłonie
1-przedni lewy
2-przedni prawy
3-lewy tylny
4-prawy tylny

Edytowany przez dare40, 13 sierpień 2012 - 19:29.

  • 0

3742451129.png
 


#632 Apofis

Apofis
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:06 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Włocławek
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VC GTS 2.2 DTI

Napisany 13 sierpień 2012 - 19:09

Układ Hamulcowy ? :mysli:
  • 0

#633 dare40

dare40
  • Klubowicz
  • 3847 postów
  • Dołączył:25 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Nr klubowy:633
  • Auto:Vectra c 2.2 DTi+ GTS LeMans
  • Oddział VKP:Pomorski

Napisany 13 sierpień 2012 - 19:13

Układ Hamulcowy ? :mysli:


wiem wiem tylko ciekaw jestem co powie autor ;)
  • 0

3742451129.png
 


#634 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11380 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 13 sierpień 2012 - 20:01

... a ja odpowietrzałbym w innej kolejności...
Najpierw strzykawką wyssałbym zawartość zbiorniczka z płynem hamulcowym, następnie uzupełniłbym zawartość a następnie :
prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód...
Oczywiście trzeba kontrolować zawartość (poziom) płynu w zbiorniczku.

Nie aktualne, zamówiony zestaw Textar Pro i Ferodo Premier :)


Ja wybrałbym Brembo/TRW (LUCAS)/Remsa...
Ale to Twój wybór.
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#635 Maniek1986

Maniek1986
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Dołączył:09 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 3.2 GTS

Napisany 13 sierpień 2012 - 20:06

dokladnie, od najdalszego kola w ukladzie sie zaczyna

co do zestawu brembo to juz slabizna klepana w dąbrowie górniczej, remsa lubi sobie popiszczec
  • 0

#636 dare40

dare40
  • Klubowicz
  • 3847 postów
  • Dołączył:25 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Nr klubowy:633
  • Auto:Vectra c 2.2 DTi+ GTS LeMans
  • Oddział VKP:Pomorski

Napisany 13 sierpień 2012 - 20:16

i tu sie mylicie tak można był oodpowietrzać w polonezie ale nie nowoczesnych układach hamulcowych ABS/ESP , zreszta w literaturze tez jest moja kolejnośc opisana , no ale przeciez ja się nie znam :mysli:
  • 0

3742451129.png
 


#637 Maniek1986

Maniek1986
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Dołączył:09 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 3.2 GTS

Napisany 13 sierpień 2012 - 20:22

juz tak sie nie unos ;)

Edytowany przez Maniek1986, 13 sierpień 2012 - 20:22.

  • 0

#638 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11380 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 13 sierpień 2012 - 20:38

dokladnie, od najdalszego kola w ukladzie sie zaczyna

co do zestawu brembo to juz slabizna klepana w dąbrowie górniczej, remsa lubi sobie popiszczec

Remsa (klocki) nie piszczy w zestawie z tarczami Brembo...

i tu sie mylicie tak można był oodpowietrzać w polonezie ale nie nowoczesnych układach hamulcowych ABS/ESP , zreszta w literaturze tez jest moja kolejnośc opisana , no ale przeciez ja się nie znam :mysli:

... nie mylisz się ale...
Jeśli układ został zapowietrzony to przyznaję Ci rację, bo wtedy najpierw trzeba odpowietrzyć pompę...
Jeśli idzie natomiast o "wymianę płynu w układzie" to lepszy jest ten starszy sposób, bo z dłuższych przewodów schodzi więcej starego płynu i nie miesza się on ze świeżym...
Ja nie mówiłem, że się nie znasz... :)

Edytowany przez Piotreq, 13 sierpień 2012 - 20:39.

  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#639 pizmak

pizmak
  • Forumowicz
  • 1202 postów
  • Dołączył:12 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:wolnossące 155KM 2.2 2006

Napisany 13 sierpień 2012 - 20:44

Ja wybrałbym Brembo/TRW (LUCAS)/Remsa...
Ale to Twój wybór.


Taki zestaw został mi polecony w dobrych cenach przez jednego z kolegów z forum i taki zamówiłem :)
Różnica w tarczach Brembo a Textar to połowa ceny klocków, a na Textary nie narzekają użytkownicy innych aut jak również naszych Vectr stąd taki zestaw...
Ale nie ma co pisać, zamontuję, pojeżdżę i wtedy wydam opinię czy dobry wybór

Edytowany przez pizmak, 14 sierpień 2012 - 05:05.

  • 0

#640 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11380 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 13 sierpień 2012 - 21:05

Ale nie ma co pisać, zamontuję, pojeżdżę i wtedy wydam opinię czy dobry wybór


Czekam zatem na opinię ale jak to w życiu bywa... inaczej będzie w lato a inaczej zimą...
Ważne by były skuteczne...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_