Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

dziwne stukanie z przodu samochodu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 piotr9020

piotr9020
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Dołączył:21 lut 2011
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:opel vectra B FL sedan 2.0 DTI

Napisany 03 marzec 2011 - 11:52

Witam, od pewnego czasu niestety coś zaczęło mi pukać w samochodzie. Dźwięk jest słyszalny podczas jazdy na luzie i na biegu, natomiast gdy dodaje gaz stukanie ustaje. Zauważyłem także że objawy występują w zależności od prędkości, kiedy jade wolno puka wolniej natomiast gdy jade szybciej tak do 100 km/h pukanie jest szybsze, powyzej 100 pukanie ustaje. Wydaję mi się że dochodzi to ze strony pasażera i także tam w podłodze są wyczuwalne wibracje i troszkę na kierownicy kiedy skręcona jest lekko w prawo podczas jazdy. Byłem na stacji diagnostycznej i badanie amorów wykazało 78% prawa strona i 80% lewa strona. Amplituda, lewa 21 mm, prawa 19 mm. Diagnosta stwierdził że do wymiany jest lewa końcówka układu kierowniczego i lewy sworzeń wahacza co tez sam widziałem. Stwierdził że to może od tego występują te stuki. Zaznaczam ze na pewno nie jest to wina opon ponieważ wulkanizator sprawdzał mi wszystkie opony i sam przekładałem z zapasówką i problem nadal jest. Zastanawia mnie też dziwne zachowanie samochodu kiedy już powoli toczę się do skrzyżowania to przód samochodu lekko buja się na boki jakby opona miała gdzieś guza, ale to wykluczam bo jak już pisałem wszystko zostało sprawdzone. I teraz pytanie czy mam zabierać się za wymianę części które mi zasugerował diagnosta? Czy właśnie takie objawy towarzyszą tym zużytym częścią? Chce od razu wiedzieć co jeszcze mogę od razu wymienić żeby pozniej 1000 razy nie latać do mechanika, bo niestety samochód jest mi cały czas potrzebny a jak sam mu nie powiem co ma wymienić to on po prostu tego nie zrobi albo będzie naciągał mnie na koszty, proszę o pomoc :(
  • 0


#2 DarkoPa

DarkoPa
  • Forumowicz
  • 407 postów
  • Dołączył:25 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:włocławek
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Opel Vectra 1.9 dth Cosmo OPC

Napisany 09 marzec 2011 - 08:42

Witam, od pewnego czasu niestety coś zaczęło mi pukać w samochodzie. Dźwięk jest słyszalny podczas jazdy na luzie i na biegu, natomiast gdy dodaje gaz stukanie ustaje. Zauważyłem także że objawy występują w zależności od prędkości, kiedy jade wolno puka wolniej natomiast gdy jade szybciej tak do 100 km/h pukanie jest szybsze, powyzej 100 pukanie ustaje. Wydaję mi się że dochodzi to ze strony pasażera i także tam w podłodze są wyczuwalne wibracje i troszkę na kierownicy kiedy skręcona jest lekko w prawo podczas jazdy. Byłem na stacji diagnostycznej i badanie amorów wykazało 78% prawa strona i 80% lewa strona. Amplituda, lewa 21 mm, prawa 19 mm. Diagnosta stwierdził że do wymiany jest lewa końcówka układu kierowniczego i lewy sworzeń wahacza co tez sam widziałem. Stwierdził że to może od tego występują te stuki. Zaznaczam ze na pewno nie jest to wina opon ponieważ wulkanizator sprawdzał mi wszystkie opony i sam przekładałem z zapasówką i problem nadal jest. Zastanawia mnie też dziwne zachowanie samochodu kiedy już powoli toczę się do skrzyżowania to przód samochodu lekko buja się na boki jakby opona miała gdzieś guza, ale to wykluczam bo jak już pisałem wszystko zostało sprawdzone. I teraz pytanie czy mam zabierać się za wymianę części które mi zasugerował diagnosta? Czy właśnie takie objawy towarzyszą tym zużytym częścią? Chce od razu wiedzieć co jeszcze mogę od razu wymienić żeby pozniej 1000 razy nie latać do mechanika, bo niestety samochód jest mi cały czas potrzebny a jak sam mu nie powiem co ma wymienić to on po prostu tego nie zrobi albo będzie naciągał mnie na koszty, proszę o pomoc Dodany obrazek


diagnosta mial racje prawdopodobnie sworzen a i mechanik niech zwroci uwage na łozysko i piaste czy niepodrobiona a drazek tez mozesz wymienic drazek orginał ja płaciłem i stachowiaka 60 zł łozysko 130 skf a sworzen ok 100
  • 0

#3 neo_82

neo_82

    v-ce Prezes VKP ds. Technicznych

  • Zarząd VKP
  • 5853 postów
  • Dołączył:27 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Nr klubowy:810
  • Auto:vectra b 2.0 dti hatchback X20DTH +
  • Oddział VKP:Wielkopolski

Napisany 05 maj 2012 - 18:34

hehe odświeżę temacik mam to samo tyle ze nie patrzałem jak jest po przekroczeniu 100km/h
Generalnie 4 dni temu zmieniałem uszczelkę miski / olej (na syntetyk )itp
i przez te 4 dni było ok jeździłem i było fajnie dziś wsiadam rozpędzam się i nagle pukanie :(
dodam że zmieniałem zawieszenie tzn amorki / sprężyny (sporty seria) , piasty z 4x100 na 5 x 110 z tyłu jeszcze tuleje i jak do dziś było ok (używane)

EDIT

problem rozwiązany wystarczyło dokręcić koła :haha: :leze:

Edytowany przez neo_82, 05 maj 2012 - 19:28.

  • 0
PRZED KONTAKTEM Z ODDZIAŁEM WIELKOPOLSKIM ZAPOZNAJ SIĘ Z TREŚCIĄ LISTY ZAGROŻEŃ,BĄDŹ SKONSULTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ,GDYŻ KAŻDY ŻART NIEWŁAŚCIWIE ZROZUMIANY ZAGRAŻA TWOJEMU ŻYCIU LUB ZDROWIU!
 
http://forum.vectrak...neonowa-vectra/

#4 piotr9020

piotr9020
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Dołączył:21 lut 2011
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:opel vectra B FL sedan 2.0 DTI

Napisany 06 maj 2012 - 10:19

Jak już neo odswieżył temat to ja może dopiszę że przyczyną u mnie objawów opisanych powyżej był jednak ten sworzeń i końcówka drążka, sorki że dopiero po takim czasie odpowiadam ale całkowicie zapomniałem o tym temacie a może komuś na przyszłość przyda się ta informacja
Pozdrawiam
  • 0

#5 kowalmarcinek

kowalmarcinek
  • Forumowicz
  • 2002 postów
  • Dołączył:15 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/ LRA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.6 IRMSCHER LINE

Napisany 11 maj 2012 - 20:18

Koledzy u mnie puka coś w mocowaniu amortyzatora
śruba jest wyraźnie luźna ( w miarę lekko obracam śrubą amora za pomocą klucza)
co dokładnie muszę zmienić aby owe stukanie ustało ...??
  • 0

#6 matoslaw

matoslaw
  • Forumowicz
  • 1411 postów
  • Dołączył:07 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:dolnoslaskie WOJCIESZOW / EDE Holandia
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra C 06' Z1.9DTH Opc line 178KM 388Nm

Napisany 11 maj 2012 - 20:43

Jak naciskasz karoserie od strony tego amorka to tez stuka czy tylko narazie podczas jazdy. Tez kiedys mialem takie cos. Wymienilem wszystko co mozliwe ze strony z ktorej dochodzily dzwieki i nic. Okazalo sie ze to amortyzator. Wiesz gazowe maja to do siebie ze zywotnosc maja jeszcze w miare ale jeden zacznie stukac i do wymiany.
  • 1

#7 kowalmarcinek

kowalmarcinek
  • Forumowicz
  • 2002 postów
  • Dołączył:15 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/ LRA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.6 IRMSCHER LINE

Napisany 11 maj 2012 - 20:49

ciężko jest ugiąć zawias Irmiego -30mm
amory Irmscher są gazowe???
wyraźnie dźwięk dobiega z kielicha.... jakby amor pękł ale jest cały
na razie słyszalny podczas jazdy (dość mocno stuka)
  • 0

#8 matoslaw

matoslaw
  • Forumowicz
  • 1411 postów
  • Dołączył:07 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:dolnoslaskie WOJCIESZOW / EDE Holandia
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra C 06' Z1.9DTH Opc line 178KM 388Nm

Napisany 11 maj 2012 - 20:54

ciężko jest ugiąć zawias Irmiego -30mm
amory Irmscher są gazowe???
wyraźnie dźwięk dobiega z kielicha.... jakby amor pękł ale jest cały
na razie słyszalny podczas jazdy (dość mocno stuka)

Wiem ze ciezko. Ja mialem taki problem na sportowych Bilsteinach. Stukanie jakby sprezyna pekla albo cos takiego. Ja slyszalem to nawet przy wolnej jezdzie po gladkim asfalcie. Nie wiem czy amory Irmiego sa gazowe ale moga byc gazowo-olejowe i masz to samo.

Edytowany przez matoslaw, 11 maj 2012 - 20:57.

  • 1

#9 kowalmarcinek

kowalmarcinek
  • Forumowicz
  • 2002 postów
  • Dołączył:15 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/ LRA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.6 IRMSCHER LINE

Napisany 11 maj 2012 - 20:56

tak stuka nawet przy wolnej jeździe
sprawdzę jutro i dam znać
a co z luźnym mocowaniem amora w kielichu (śruba)???
  • 0

#10 matoslaw

matoslaw
  • Forumowicz
  • 1411 postów
  • Dołączył:07 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:dolnoslaskie WOJCIESZOW / EDE Holandia
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra C 06' Z1.9DTH Opc line 178KM 388Nm

Napisany 11 maj 2012 - 20:59

tak stuka nawet przy wolnej jeździe
sprawdzę jutro i dam znać
a co z luźnym mocowaniem amora w kielichu (śruba)???

Od tak sie napewno nie odkrecilo.
  • 0

#11 kowalmarcinek

kowalmarcinek
  • Forumowicz
  • 2002 postów
  • Dołączył:15 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/ LRA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.6 IRMSCHER LINE

Napisany 11 maj 2012 - 21:08

na pewno się nie odkręciło bo sprawdzałem
coś się rozwaliło...:-/ chyba muszę McPersona rozkręcić
  • 0

#12 matoslaw

matoslaw
  • Forumowicz
  • 1411 postów
  • Dołączył:07 paź 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:dolnoslaskie WOJCIESZOW / EDE Holandia
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra C 06' Z1.9DTH Opc line 178KM 388Nm

Napisany 11 maj 2012 - 21:13

W kazdym bac razie zycze ci tego zeby sie okazalo ze to nie to. Para dobrych amorkow swoje kosztuje.
  • 0

#13 kowalmarcinek

kowalmarcinek
  • Forumowicz
  • 2002 postów
  • Dołączył:15 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/ LRA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.6 IRMSCHER LINE

Napisany 11 maj 2012 - 21:22

hm.... jak już to Gwint ,zobaczymy ...
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_