Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

strzelanie w prawym przednim kole


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 Brookliyn

Brookliyn
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:05 lip 2009
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra C 1.9 cdti 150 KM

Napisany 09 luty 2011 - 20:07

Witam, mam pewien problem z prawym przednim kołem, mianowicie przy skręcaniu kierownicą w obojętnie którą strone, słyszę takie strzelanie w prawym kole. Najlepiej słychać jak stoje w miejscu i kręce kierownicą tak jakby cos przeskakiwało, strzelało lekko, nie wiem jak to dokładnie nazwać. Przy jeździe prosto i nie ruszaniu kierownicą wszystko jest okej.

Prosiłbym o jakieś wzkazówki co to by mogło prawdopodobnie być. :rolleyes:
  • 0


#2 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11194 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 09 luty 2011 - 20:23

Witam, mam pewien problem z prawym przednim kołem, mianowicie przy skręcaniu kierownicą w obojętnie którą strone, słyszę takie strzelanie w prawym kole. Najlepiej słychać jak stoje w miejscu i kręce kierownicą tak jakby cos przeskakiwało, strzelało lekko, nie wiem jak to dokładnie nazwać. Przy jeździe prosto i nie ruszaniu kierownicą wszystko jest okej.

Prosiłbym o jakieś wzkazówki co to by mogło prawdopodobnie być. :rolleyes:


Łożysko górne amortyzatora, kosztuje około 80 - 100 zł za komplet plus wymiana...
Sprawdź też czy przypadkiem nie pękła sprężyna, kawałek zwoju - 5 cm zazwyczaj, jak będziesz sobie to łożysko wymieniał...

Edytowany przez Piotreq, 10 luty 2011 - 05:59.

  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#3 epson509

epson509
  • Forumowicz
  • 508 postów
  • Dołączył:24 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin-Biłgoraj
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTi Z19DT

Napisany 09 luty 2011 - 20:46

ja tam miałem przy pękniętej sprężynie, sprawdź ręką czy nie jest gdzieś pęknięta, w jej dolnym mocowaniu

albo jak Piotreq napisał łożysko amortyzatora do wymiany
  • 0

#4 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23223 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 09 luty 2011 - 21:18

Ja już odróżniam sprężynę od łozyska ;). Żeby sprawdzić czy to nie sprężyna wystarczy za nią złapać (bez zdejmowania koła) i pokręcić kierownicą. Przy łożysku są tylko niewielkie przeskoki a sprężyna strzela głosniej i "daje" po łapkach.
  • 0

#5 pauldeloop

pauldeloop
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Dołączył:04 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:3city i okolice
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Z19DTH 168,5 KM 389 Nm

Napisany 09 luty 2011 - 21:54

Prosiłbym o jakieś wzkazówki:


Ponadto jak będziesz zakładał nowe łożyska to poproś żeby w miarę możliwości dobrze zabezpieczyli je przed dostawaniem się do środka wody na przykład za pomocą jakiegoś gęstego smaru. Słyszałem że są jakieś ochronne pierścienie zakładane podczas montażu, ale niech w tej kwestii wypowie się ktoś kto miał rzeczywiście z tym doświadczenie, bo ja przy wymianie swoich zastosowałem tylko smar.
  • 0
no pain - no gain!

#6 wolf80

wolf80
  • Forumowicz
  • 1167 postów
  • Dołączył:02 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BDG/GB-ok.cambridge
  • Województwo:UK
  • Auto:VC kombi Z19DTH+DPF MY05

Napisany 09 luty 2011 - 22:34

zanim wymienisz lozysko, sprawdz jak sie ma lacznik stabilizatora.
najlepiej miec kogos do pomocy...
odpalasz auto i na postoju ktos kreci kierownica a ty w tym samym momencie trzymasz lacznik.
moze byc tak ze poprostu ktoras glowka sie zaciera w laczniku moze gorna lub dolna(trzymajac lacznik poczujesz w dloni takie drganie-wybracje w czasie skretu, nie wiem jak to okreslic ale jesli bedzie to lacznik to poczujesz).
drugi sposob gdzies wyczytany na forum ktory moze pomoc wykluczyc lacznik, to strzykawka z igla i musisz wstrzyknac np. olej silnikowy przekuwajac gumy w ktorych umieszczone sa glowki w laczniku.

kiedys, gdy mialem astre g, wlasnie jakos po takich mrozach cos zaczelo strzelac-przeskakiwac w czasie skrecania w miejscu i w czasie jazdy.
po sprawdzeniu, wymienilem laczniki i jak reka odjal
pozdro i szerokosci
  • 0

#7 Piols

Piols
  • Klubowicz
  • 380 postów
  • Dołączył:08 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kuj- pom
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Nr klubowy:386
  • Auto:Opel Vectra BBMGH
  • Oddział VKP:Kujawsko-Pomorski

Napisany 09 luty 2011 - 23:22

porada z forum jak wymienic
http://forum.vectrak...w/page__st__120

a tu link do dobrego zamiennika

http://moto.allegro....1413084404.html
  • 0
A Ty masz samochód czy Opla vectrę???

#8 enoch70

enoch70
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:02 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Władysławowo
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:opel vectraCTDI 1.9

Napisany 09 luty 2011 - 23:27

Jestem właśnie po wymianie tego łożyska objawy miałem identyczne jak opisujesz znajomy wymienił mi za 60zł cena z łożyskiem.
  • 0

#9 Brookliyn

Brookliyn
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:05 lip 2009
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra C 1.9 cdti 150 KM

Napisany 10 luty 2011 - 06:49

PANOWIE DZIĘKUJE WSZYSTKIM za rady ;) dziś albo jutro podjade do znjomego mechnika i zobaczymy co z tego wyniknie :rolleyes:
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_