Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Elektrozawór sterujący EGR-em


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 Marcin W

Marcin W
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Dołączył:29 mar 2010
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI

Napisany 18 styczeń 2011 - 17:48

Witam

Pytanie dotyczące osprzętu silnika Opel VECTRA B, 2.0 DTH.

Wygląda na to że mam uszkodzony elektrozawór sterujący EGR-em, mam małe podciśnienie w układzie vacum, po nitce do kłębka doszedłem przyczyny, okazuje się że nieszczelny jest elektrozawór sterujący EGR-em. Wyeliminowałem złączki przewodów podciśnienia i sam EGR.

http://www.sklep.szp...in 5851028.html

Nie należy ta rzecz to tanich, nawet na allegro cenią go mocno. Czy jest on rozbieralny i da się go naprawić ?? Ewentualnie czy można podpiąć ten od klapek zawirowań a klapki bezpośrednio do układu vacum ? Z tego co zaobserwowałem elektrozawór klapek zawirowań jest cały czas otwarty.

Edytowany przez Marcin W, 18 styczeń 2011 - 19:07.

  • 0


#2 Marco123

Marco123
  • Klubowicz
  • 440 postów
  • Dołączył:03 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:860
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 yDTH, CDX 01r.
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 18 styczeń 2011 - 18:05

Kolego jest taka opcja jak SZUKAJ. Jest tego na forum bardzo dużo, wystarczy poszukac i nie zakładac nowego tematu. A tak pozatym w chwili obecnej morzesz zaslepic EGR na jakis czas lub kupic urzywke
  • 0
JEŚLI CI POMOGŁEM TO POPROSZĘ O PLUSIKA....

#3 neo_82

neo_82

    v-ce Prezes VKP ds. Technicznych

  • Zarząd VKP
  • 5883 postów
  • Dołączył:27 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Nr klubowy:810
  • Auto:vectra b 2.0 dti hatchback X20DTH +
  • Oddział VKP:Wielkopolski

Napisany 18 styczeń 2011 - 18:13

tylko licz się że wywali ci błąd egr i zmuli silnik
zaworki
http://www.opel-shop...el=26&x=38&y=13

Edytowany przez neo_82, 18 styczeń 2011 - 18:16.

  • 0
PRZED KONTAKTEM Z ODDZIAŁEM WIELKOPOLSKIM ZAPOZNAJ SIĘ Z TREŚCIĄ LISTY ZAGROŻEŃ,BĄDŹ SKONSULTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ,GDYŻ KAŻDY ŻART NIEWŁAŚCIWIE ZROZUMIANY ZAGRAŻA TWOJEMU ŻYCIU LUB ZDROWIU!
 
http://forum.vectrak...neonowa-vectra/

#4 Dziadek vec

Dziadek vec
  • Forumowicz
  • 1401 postów
  • Dołączył:25 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mysłowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Zafira A 2.0 DTL 16V82KM

Napisany 18 styczeń 2011 - 18:19

Czyszczenie elektro zaworków.
Bywa że tyle oleju jest w elektro zaworku.
Foto zapożyczone dla zobrazowania.
Dodany obrazek
Bierzemy sie do roboty potrzebny płaski śrubokręt i szuszarka lub opalarka
którymi podgrzewamy ten rant co by stał sie elastyczy troszke zimny pęknie.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Wkładamy go w szczeline i lekko odginamy ale z czuciem kciukiem podnosimy tą zaślepke
i przytrzymujemy i tak z każdą szczeliną aż góra odpadnie pilnować sprężynek i części.
Dodany obrazek
Dół zaworku tylko podważamy tam nic nie ma ale przedmuchać zawsze można.
Dodany obrazek
Reszte rozebranych części czyścimy w ropie i tylko w niej ostrożnie z membramą silikonową.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Po wyczyszczeniu składamy dobrze zaciskamy i jest ok.W razie pęknięcia tego rantu
można użyć opaski metalowej do zaciśnięcia.
Ja zrobiłem dla sprawdzenia czy pompa vacum nie puszcza oleju w układ podciśnienia a zarazem zabezpieczyłem się przed tym.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Teraz tylko rzut okiem i widać czy jest olej z pompy.
Elektro zawór od klapek zawirowań jest cały czas otwarty ale podczas przyduszenia silnika on wtedy działa możesz to zaobserwować podpinając wakuometr po ten czujnik przypiąć go do wycieraczki i zrobić test z przyduszeniem silnika i wtedy będziesz widział kiedy działa.A elektrozawór od EGR jest otwarty po zapaleniu EGR jest podciągany ale jak mu zwiększysz obroty to opada czyli zasysa powietrze od dołu tego elektrozaworka.

Edytowany przez Dziadek vec, 18 styczeń 2011 - 18:45.

  • 0

#5 neo_82

neo_82

    v-ce Prezes VKP ds. Technicznych

  • Zarząd VKP
  • 5883 postów
  • Dołączył:27 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Nr klubowy:810
  • Auto:vectra b 2.0 dti hatchback X20DTH +
  • Oddział VKP:Wielkopolski

Napisany 18 styczeń 2011 - 18:39

Proponuje to jakoś oczyścić i podpiąc ciekawe foto i przejrzyste
  • 0
PRZED KONTAKTEM Z ODDZIAŁEM WIELKOPOLSKIM ZAPOZNAJ SIĘ Z TREŚCIĄ LISTY ZAGROŻEŃ,BĄDŹ SKONSULTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ,GDYŻ KAŻDY ŻART NIEWŁAŚCIWIE ZROZUMIANY ZAGRAŻA TWOJEMU ŻYCIU LUB ZDROWIU!
 
http://forum.vectrak...neonowa-vectra/

#6 romi72

romi72
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Dołączył:05 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gryfice
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VB combi 2.0 dti

Napisany 18 styczeń 2011 - 18:41

Kolego jest taka opcja jak SZUKAJ. Jest tego na forum bardzo dużo, wystarczy poszukac i nie zakładac nowego tematu. A tak pozatym w chwili obecnej morzesz zaslepic EGR na jakis czas lub kupic urzywke


Kolega ma patent zeby zaślepić zawór egr w vectra 2.0 dth ??
Może kolega da jakieś rysunki opis tego manewru.
Bo ja jakoś przyglądałem sie temu zaworowi i nie da rady go zaślepić. :):)
Otwór który trzeba zaślepić jest głęboko.
  • 0

#7 Dziadek vec

Dziadek vec
  • Forumowicz
  • 1401 postów
  • Dołączył:25 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mysłowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Zafira A 2.0 DTL 16V82KM

Napisany 18 styczeń 2011 - 18:50

Ale można to zrobić a przy okazji wyczyścić kolektor dolotowy,tylko jak będzie sie miał czujnik ciśnienia na dolocie do czujnika barycznego czy będą błędy ?.
  • 0

#8 Marco123

Marco123
  • Klubowicz
  • 440 postów
  • Dołączył:03 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:860
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 yDTH, CDX 01r.
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 18 styczeń 2011 - 18:51

Kolega ma patent zeby zaślepić zawór egr w vectra 2.0 dth ??
Może kolega da jakieś rysunki opis tego manewru.
Bo ja jakoś przyglądałem sie temu zaworowi i nie da rady go zaślepić. :):)
Otwór który trzeba zaślepić jest głęboko.

Kolego Chodzi mi o zaślepienie zaworu EGR w tym miejscu gdzie wchodzi węzyk od elektrozaworku, oczywiwscie węzyk tez zaslepiamy. To jest metoda na krutki czas bo tak bład silnika wywali. Czytajcie uwarznie i szukajcie na forum.
  • 0
JEŚLI CI POMOGŁEM TO POPROSZĘ O PLUSIKA....

#9 Marcin W

Marcin W
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Dołączył:29 mar 2010
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI

Napisany 18 styczeń 2011 - 19:02

Dzięki za dobry opis.

Mam tylko jedno pytanie dot. pompy vacum, to jest pompa ssąca więc ona nie może wtłoczyć oleju do układu, mogłaby go co najwyżej wyssać z układu. Więc moje pytanie, skąd w układzie może się znaleźć olej z pompy.

... a przy okazji wyczyścić kolektor dolotowy


Chciałbym to zrobić, tym bardziej że turbina leje olejem i kol. ssący na pewno jest zawalony. Niestety po czyszczeniu trzeba odpowietrzyć pompę paliwową - jest opis jak to zrobić - ale ja się boję że coś skopię i będzie źle odpowietrzony układ paliwowy co wiąże się z zabójstwem pompy wtryskowej.

Są również do wymiany uszczelniacze - zakład w którym będę to robił, przy okazji tej operacji czyści kolektor ssący - operacja wliczona w cenę wymiany uszczelniaczy i przelewów.
  • 0

#10 romi72

romi72
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Dołączył:05 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gryfice
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VB combi 2.0 dti

Napisany 18 styczeń 2011 - 19:10

Kolego Chodzi mi o zaślepienie zaworu EGR w tym miejscu gdzie wchodzi węzyk od elektrozaworku, oczywiwscie węzyk tez zaslepiamy. To jest metoda na krutki czas bo tak bład silnika wywali. Czytajcie uwarznie i szukajcie na forum.


Kolego to nie jest zaślepienie tylko zatkanie zaworu i n ie da się z tym jeździć!!!
  • 0

#11 Dziadek vec

Dziadek vec
  • Forumowicz
  • 1401 postów
  • Dołączył:25 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mysłowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Zafira A 2.0 DTL 16V82KM

Napisany 18 styczeń 2011 - 19:12

Dzięki za dobry opis.

Mam tylko jedno pytanie dot. pompy vacum, to jest pompa ssąca więc ona nie może wtłoczyć oleju do układu, mogłaby go co najwyżej wyssać z układu. Więc moje pytanie, skąd w układzie może się znaleźć olej z pompy.

Jak wyłączysz silnik to puszczają wszystkie membramy i od wspomagania hamulca i to wysysa olej z nieszczelnej już pompy vacum.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_