Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wymiana sondy lambda, swiec i przewodow


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 tomeknavy

tomeknavy
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Dołączył:05 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Reszel / Olsztyn warminsko-mazurksie
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Nr klubowy:247
  • Auto:Vectra B 1.8 Combi benz/lpg

Napisany 01 wrzesień 2005 - 07:59

Witam kazdego zaciekawionego no i w szczegolnosci ludzi co sie znaja na tym. Chcialbym poruszyc pewnie nie pierwszy raz temat sondy lambda, a mianowicie jest ona u mnie do wymiany choc nie dawno a ASO robilem tescik i wszystko bylo OK, ale od jakiegos czasu jezdze na gazie a autko ma kolo 83 tys km wiec pewnie nie byla ona wymieniana! I teraz kwestia tego typu CO NALEZY ROBIC ZEBY CZEGOS NIE SPARTOLIC wymieniajac samemu ten elemnent oczywiscie na oryginal! Chcialbym sie dowiedziec jak to zrobic zeby nic mi sie w aucie nie ryplo - zadnego kodu usterek, i zadnej check engine! Poza tym jesli sie stanie to ile w ASO moze kosztowac resecik albo cos takiego bo sie na tym nie znam. Pochodze z warmi i mazur i nie bardzo jestem doswiadczonym w naprawach auta! Wracajac do sondy bo wiem ze mam jednoprzewodowa - czy moge zrobic to sam czy lepiej pojechac do byle jakiego mechanika na kanal i on to zrobi, czy moze zrobic to u gazownikow , a moze w ASO. Co ciekawe u gazownikow sonda ta kosztuje 230 zeta i pewnie to jakis zamiennik ! moze sie myle niech ktos cos napisze! Czy ktos juz to robil sam>?? Co do swiec i przewodow to gazownicy polecaja jakies Boscha ale nie zielone tylko chyba jakies czarne, ale w sklepie zaufanym powiedzieli ze boscha zadnego nie polecaja. Ja szukam takich na ktorych gaz i benza bedzie chodzic dobrze. Pytanko jeszcze tego typu co ile trzeba i jaki kawalek drogi jezdzic na benzynie majac gaz w aucie. Bo caly czas prawie na gazie jezdze a nie chce miec klopotow z czymkolwiek potem! i co Do swiec jakiego klucza uzyc zeby samemu je zmienic! Bo przy zmianie przewodow chyba nie ma zadnych trudnosci?? prosze o pomoc ! i raczej zbiore kaske zeby do klubu przystapic! bo pewnie warto! dzieki i czekam na odpowiedzi!
  • 0


#2 bart

bart
  • Forumowicz
  • 616 postów
  • Dołączył:15 sty 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:opel vectra c cdti 150 km

Napisany 01 wrzesień 2005 - 08:09

autko ma kolo 83 tys km wiec pewnie nie byla ona wymieniana!

po kiego grzyba chcesz wymieniać sondę po 83 tysiącach km?! dzieje się z nią coś złego? z tego co piszesz nie wynika, żebyś miał jakieś niepokojące objawy. jeżeli chcesz pakować w auto niepotrzebnie kasę, to możesz to oczywiście robić, ale czy jest sens? jeżeli nawet, to nie zaczynaj od rzeczy, które powinny być jeszcze w niezłym stanie. miałem taki silnik jak twój w astrze, też zagazowany, jak ją sprzedawałem miała ok. 210 tys. km i chodziła na oryginalnej sondzie, w vectrze zmieniałem dopiero po 180 tysiącach. no ale jeżeli się upierasz, to zmieniaj. najlepiej kupować u mądrego albo stachowiaka, ale to opcja dla klubowiczy. wymiana trudna nie jest, możesz zrobić to sam z kanału.

Co do swiec i przewodow to gazownicy polecaja jakies Boscha ale nie zielone tylko chyba jakies czarne, ale w sklepie zaufanym powiedzieli ze boscha zadnego nie polecaja.

no i dobrze ci w sklepie powiedzieli, od bosha lepiej z daleka się trzymać. świece najlepsze oryginały gm albo ngk, przewodów jest cała masa - beru, ngk (to na bardziej zasobną kieszeń), niektórzy chwalą janmory i sentechy, poszukaj na forum.
  • 0

#3 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13119 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 01 wrzesień 2005 - 12:25

autko ma kolo 83 tys km wiec pewnie nie byla ona wymieniana

mam ten sam roczniki motor co ty tylko najechane mam 133tyś km i sondy jeszcze nie wymienialem a gaz mam ponad 2 latka.

Pytanko jeszcze tego typu co ile trzeba i jaki kawalek drogi jezdzic na benzynie majac gaz w aucie.

przecież przy odpaleniu jeżdzisz na benzynie, w zimie będzie to trwało dłużej znacznie.
zatankuj dobrego paliwa i wlej preparat do czyszczenia wtrysków i wystarczy.
jak by trzeba było co jakis czas specjalnie jeżdzić na benzynie to kto bu gaz zakładał.

Co do swiec i przewodow to gazownicy polecaja jakies Boscha ale nie zielone tylko chyba jakies czarne

Tak jak pisał bart te przewody do gazu się nie nadają.
Ja przy takim samym silniku jak ty mam świece NGK a przewody Ker Nelson High tech.barszo dobrze się sprawują na benzynce jak i na gazie. Kupowalem w OPEL MĄDRY w poznaniu ale ja mam tam zniżki więc nie pamiętam ile w detalu kosztują ale chyba około 130zł,są to angielskiej firmy silikonowe z płótnem węglowym w środku.

ale się napisałem :mrgreen:
  • 0

#4 tomeknavy

tomeknavy
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Dołączył:05 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Reszel / Olsztyn warminsko-mazurksie
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Nr klubowy:247
  • Auto:Vectra B 1.8 Combi benz/lpg

Napisany 01 wrzesień 2005 - 17:01

sam juz nie wiem! to dlatego ze gazownik mnie w blad wprowadza powiedzial ze jest zuzyta ta sonda, a to dlatego ze kilka razy silnik zgasl jak na luz sie wrzuca i na pierwsym przegladzie obroty faluja sobie! powiedzial ze dla benzy nie ma to znaczenia ale dla gazu ona jest zuzyta, zreszta nie wiem co niemiec z nia robil moze tez wymienial i jakis bubel wstawil, a co do kabli to kupilem juz tylko ze nie mam pojecia jakie i dalem 153 zeta! dalem ciala ze nie zrobilem tego u mądrego! ale przeciez sonda jest odpowiedzialna za nadmierne spalanie a u mnie troszke pali, co do falowania to poczytalem troche o czyszczeniu krokowego, ale narazie nie mysle o tym. wiec mowicie zeby nie wymieniac czy wymieniac. A jak wymienie to nie wyskoczy zaden blad i czy bede musial zrobic regulacje silnika?? dajcie znac! a co do klucza do swiec to wiecie gdzie mozna go kupic?? czekam na odpowiedzi.
  • 0

#5 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13119 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 01 wrzesień 2005 - 18:34

Klucz do świec kupisz chyba w każdym automoto.
jak byś mial sonde walnietom to powinna się świecić kontrolka silnika.
sonda nie jest odpowiedzialna za nadmierne spalanie tylko za właściwy skład mieszanki w dużym uproszczeniu.

a to dlatego ze kilka razy silnik zgasl jak na luz sie wrzuca i na pierwsym przegladzie obroty faluja sobie

powiedz mu niech dobrze wyreguluje ci instalke, nic nie ma prawa gasnąć jak na luz wrzucasz a obroty nie powinny falować.
mi nie gasnie i obroty nie falują a mam II generacji instalacje gazową.
albo ten twój gazownik nie umie jej wyregilować albo coś przy montarzu spartolił.
  • 0

#6 bart

bart
  • Forumowicz
  • 616 postów
  • Dołączył:15 sty 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:opel vectra c cdti 150 km

Napisany 01 wrzesień 2005 - 19:29

kilka razy silnik zgasl jak na luz sie wrzuca


dzieje się tak dlatego, że po wrzuceniu na luz ubożeje mieszanka - w uproszczeniu wpada za dużo powietrza. sprawa jest do wyregulowania, można też zdjąć tę rurkę, która bezpośrednio doprowadza powietrze do filtra powietrza, albo w puszce filtra zamontować w jej miejsce filtr powietrza od małego fiata, albo wykręcić tę rurę w taki psosób, żeby nie zaciągała powietrza bezpośrednio z wlotu.
  • 0

#7 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13119 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 01 wrzesień 2005 - 19:37

można też zdjąć tę rurkę, która bezpośrednio doprowadza powietrze do filtra powietrza

ale wtedy będzie zasysać cieple powietrze z pod maski i silnik stanie się mułowaty.

albo w puszce filtra zamontować w jej miejsce filtr powietrza od małego fiata

tego też bym nie przerabial dolot powietrza jest dobrany przez producenta do każdego silnika,przecież chodzi tu o podciśnienie musi być takie jak przewidzial producent do prawidlowej pracy silnika.
Po prostu muszą mu dobrze wyregulować instalacje gazową. żle założyli niech się martwią.
  • 0

#8 Kuba

Kuba
  • Klubowicz
  • 1813 postów
  • Dołączył:14 paź 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:100
  • Auto:Vectra C '05 Z19DTH & DPF
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 02 wrzesień 2005 - 08:37

sam juz nie wiem! to dlatego ze gazownik mnie w blad wprowadza powiedzial ze jest zuzyta ta sonda, a to dlatego ze kilka razy silnik zgasl jak na luz sie wrzuca i na pierwsym przegladzie obroty faluja sobie! powiedzial ze dla benzy nie ma to znaczenia ale dla gazu ona jest zuzyta, zreszta nie wiem co niemiec z nia robil moze tez wymienial i jakis bubel wstawil, a co do kabli to kupilem juz tylko ze nie mam pojecia jakie i dalem 153 zeta! dalem ciala ze nie zrobilem tego u mądrego! ale przeciez sonda jest odpowiedzialna za nadmierne spalanie a u mnie troszke pali, co do falowania to poczytalem troche o czyszczeniu krokowego, ale narazie nie mysle o tym. wiec mowicie zeby nie wymieniac czy wymieniac. A jak wymienie to nie wyskoczy zaden blad i czy bede musial zrobic regulacje silnika?? dajcie znac! a co do klucza do swiec to wiecie gdzie mozna go kupic?? czekam na odpowiedzi.


sonda nie jest odpowiedzialna za nadmierne spalanie tylko za właściwy skład mieszanki w dużym uproszczeniu.


Zapraszam do lektury tego tematu i nie tylko tego http://forum.vectrak...?showtopic=6285 :wink:
  • 0
"Życie się zmienia, ale się nie kończy"

#9 domel

domel
  • Forumowicz
  • 1214 postów
  • Dołączył:07 lis 2004
  • Skąd:Dzietrzniki

Napisany 02 wrzesień 2005 - 09:41

Co do przewodów to ja mam sentecha założone i nie ma z nimi żadnych problemów.Przejechałem na nich 30 tysięcy.Świece tak jak wyżej GM lub NGK.Pozdro
  • 0
Vectra B 1.8 16V X18XE + GAZ 1995r Była Sobie:(

#10 bart

bart
  • Forumowicz
  • 616 postów
  • Dołączył:15 sty 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:opel vectra c cdti 150 km

Napisany 02 wrzesień 2005 - 11:14

albo w puszce filtra zamontować w jej miejsce filtr powietrza od małego fiata

tego też bym nie przerabial dolot powietrza jest dobrany przez producenta do każdego silnika,przecież chodzi tu o podciśnienie musi być takie jak przewidzial producent do prawidlowej pracy silnika.


jak nie wierzysz, spytaj mickey'ego, gbos'a albo boby'ego, widzieli jak to jest zrobione i jak działa. ja osobiście również nie odniosłem wrażenia, żeby z autem działo się coś dziwnego.
  • 0

#11 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13119 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 03 wrzesień 2005 - 09:14

przecież nie mówie że nie wierze.jak jest dobrze i z głową zrobione to bedzie dzialać.napisalem tak ponieważ ktoś, kto się nie zabardzo zna może sobie tylko pogorszyc zamiast polepszyć.
Ale dalej twierdze że po co przerabiać jak można odpowiednio wyregulować instalacje gazową i po kłopocie. :wink:
  • 0

#12 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13119 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 03 wrzesień 2005 - 09:22

Mily napisał/a:
sonda nie jest odpowiedzialna za nadmierne spalanie tylko za właściwy skład mieszanki w dużym uproszczeniu.

Bije się w piersi zaćme musiałem miec jakąś w sumie sam sobie zaprzeczylem :oops:
przecież przy niewlaściwym skladzie mieszanki będzie więcej palić.sorka
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_