Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Demontaż mechanizmu wycieraczek - wymiana silniczka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 jachuBN

jachuBN
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Dołączył:11 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:będzin/Śląsk
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B kombi 1.6 16V

Napisany 11 styczeń 2011 - 00:37

Porada demontażu mechanizmu wycieraczek i wymiana silnika.

Podobno jest to ten sam silnik co w Corsie B. Ja użyłem z Astry II i okazało się że silnik ma mniejszy skok i byłem zmuszony przy montażu ustawić wycieraczki (w parkowaniu) wyżej niż seryjnie (dzięki temu dochodzą do końca szyby).

Do wymiany potrzebujemy:

klucz 13 nasadkowy,
Klucz 8 – obojętnie jaki polecam nasadkę + grzechotkę,
płaski mały śrubokręt,
klucz 10 lub torx (zależy od modelu)
jakiś większy klucz lub śrubokręt płaski i młoteczek,
WD40 lub pochodne podobne :)

Czas wykonanie: demontaż, czyszczenie, wymiana, montaż – około 1 godz

Do roboty !

1. Mechanizm wycieraczek znajduje się na podszybiu po stronie kierowcy.
Dodany obrazek


2. Demontujemy kapturki zaślepiające śrubki na ramionach wycieraczek.

Dodany obrazek
3. Kluczem 13 (koniecznie nasadka innym nie podejdziemy !!) odkręcamy ramiona wycieraczek. Pod nakrętką znajduje się podkładka – proszę nie zgubić. Po odkręceniu nakrętek możemy ściągnąć ramiona wycieraczek. W przypadku dużego oporu podczas ściągania ramion psikamy WD40 i podważamy od strony silnika kluczem lub jakimś śrubokrętem i schodzi. Najlepiej jak by ktoś nam w tym pomógł abyśmy nie pozbyli się przedniej szyby przez przypadek.
Dodany obrazek

4. Kolejnym krokiem jest odkręcenie cienkiej nakrętki które mocuje mechanizm do osłony na podszybiu. Ja osobiście nie miałem tak dużego klucza i zbiłem to młoteczkiem i śrubokrętem.
Dodany obrazek

Dodany obrazek

5. Teraz możemy już zdjąć plastikową osłonę z podszybia.
Dodany obrazek
6. Musimy uważać na wężyk po stronie kierowcy. Proponuję otworzyć klapkę od filtra przeciwpyłowego – ułatwia w manewrach i zginaniu tego plastiku podczas demontażu.
Dodany obrazek
7. Po zdjęciu plastiku rozpinamy wtyczkę od silnika wycieraczki. Odkręcamy 3 śrubki kluczem 8.
Dodany obrazek

Dodany obrazek
8. Wyciągamy mechanizm – wychodzi bezproblemowo.


9. Teraz odkręcamy silnik od mechanizmu przekładni. Wykręcamy 3 śrubki kluczem 10 a następnie nakrętkę 12. W przypadku gdyby silnik nie chciał zejść po dobroci możemy uderzyć w trzpień [gwint] na którym znajdowała się nakrętka 12. Silnik zeskoczy.
Dodany obrazek



Dodany obrazek

10. Wkręcamy nasz nowy silnik (analogicznie do wykręcenia) i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Dodany obrazek



pozdrawiam
JachuBN
  • 2
nie myli się ten kto nic nie robi...


#2 JarekS

JarekS
  • Administrator
  • 9689 postów
  • Dołączył:27 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:511
  • Auto:Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 11 styczeń 2011 - 00:55

Mam wrażenie że gdzieś to już widziałem ale plusik za fatygę poleciał. PS jak chcesz to mam silniczek od vb, mogę Ci go sprzedać za przysłowiowe piwo i koszty przesyłki
  • 0

#3 jachuBN

jachuBN
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Dołączył:11 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:będzin/Śląsk
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B kombi 1.6 16V

Napisany 11 styczeń 2011 - 12:32

Mam wrażenie że gdzieś to już widziałem ale plusik za fatygę poleciał. PS jak chcesz to mam silniczek od vb, mogę Ci go sprzedać za przysłowiowe piwo i koszty przesyłki

ok napisałem na pw
  • 0
nie myli się ten kto nic nie robi...




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_