Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 2 głosów

Logowanie radia / Logowanie wyświetlacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
366 odpowiedzi na ten temat

#1 SIG_MAN

SIG_MAN
  • Klubowicz
  • 2046 postów
  • Dołączył:11 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z choinki się urwał...
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:683
  • Auto:SIG&VC modyfikowane genetycznie
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 07 grudzień 2010 - 11:36

*
POPULARNY

Wiele osób szuka odpowiedzi na pytania dotyczące logowania radyjek, wyświetlaczy i problemów związanych z zakupem elementu bez kodu czy nie wylogowanego.
Dziś postanowiłem podzielić się trochę moją wiedzą

Zapraszam do lektury tego posta, według mnie zawiera on wszystko w temacie logowania i wylogowywania.
Temat dotyczy Vectry C / Signum / Astry H / Zafiry B / Corsy C / Corsy D i radyjek poliftowych czyli z serii CD30, CD70, CDC OPERA itp oraz wyświetlaczy z nimi wspópracującymi.

RADIO:
Radio loguje się do auta - to raz
Radio loguje się do wyświetlacza - to dwa

WYŚWIETLACZ:
Wyświetlacz loguje się do auta - to raz
Podczas logowania radia do wyświetlacza wyświetlacz zapisuje sobie tą informację i powstaje para - to dwa.

----------------------------------------------------

Logowanie radia do wyświetlacza to inaczej "włączenie zabezpieczenia przeciwkradzieżowego".
Programujemy to w zakładce INFORMACJE i ROZRYWKA, w radiu, czyli w EHU (zarówno OP-COM jak i TECH2).
Radio i wyświetlacz łączą się w parę jak łabędzie - uwielbiam to określenie - i rozdzielone nie dają się przyuczyć do nowego partnera. To się nazywa miłość....

Jeżeli mamy parę to można ją rozparować albo TECH2 albo OP-COM (potrzebny kod SECURITY). Na karcie kodów często jest jeszcze RADIO CODE ale to jest oznaczenie modelu radia 0070 oznacza CD70 NAVI.
OP-COM nie zawsze daje radę, ale 80%-90% przypadków kończy się powodzeniem.
Nowy soft napisze że rozlogował ale tego nie zrobił... stary soft sobie radzi i po komunikacie że się udało radio robi "PING" a wyświetlacz na chwile pokazuje napis DISPLAY SAFE.
Od tego momentu można towar podłączyć do nowego partnera (oczywiście ówcześnie rozparowanego).

Powstaje pytanie co to jest logowanie do auta??? Czy jest ono konieczne?
Jest to przypisanie wielu ważnych informacji TYLKO poprzez TECH2 w zakładkce ZAPROGRAMUJ ECU... zostaniemy poproszeni o wpisanie wszystkich rzeczy jakie są w aucie(np: indeks audio, rodzaj klimatyzacji itp.) To samo dotyczy radia jak i wyświetlacza. Troszkę tych danych jest, to taki wywaiad o aucie Dodany obrazek

FAKT:
Zawsze można przerzucić cały zestaw z jednego auta do drugiego... ale ZAWSZE TRZEBA uzupełnić braki wyposażenia zazwyczaj TYLKO TECH2.
W tym przypadku nie trzeba mieć kodów security.
Jeśli dawca nie ma klimy automatycznej i wsadzimy do auta z taką klimą to .... może nie działać (napisałem może bo miałem przypadki, że raz działała raz nie).

!!! UWAGA !!!
MIT:
Po przerzuceniu całego zestawu wszystko jest OK w 100% - TO MIT !!!
Owszem, można uzupełnić dane auta ale dla przykładu nie można podłączyć do tego zestawu UWA (portal telefonu komórkowego) ani DAB (cyfrowy tuner radiowy).
Zarówno DAB jak i UWA również łaczą się z wyświetlaczem i z radiem i nie znając kodu zestawu nie podłączymy do zestawu tych elementów.
Bardzo często podczas uzupełniania danych zmieniamy kod VIN na nasz i w tej chwili tracimy możliwość uzyskania kodu SC poprzez ASO (jak wiemy podając VIN można uzyskać kod).

FAKT:
Zalogowanie (a nie edycja aktywnych funkcji) do auta możliwe jest TYLKO poprzez TECH2 (nie mylić z rozparowaniem).

Migający napis DISPLAY SAFE = wyświetlacz nie pamięta radia, ale pamięta auto
Migający napis DISPLAY SAFE i pod spodem PROGRAM DISPLAY = wyświetlacz jest jak nowy, nic nie wie, nic nie pamięta i trzeba z nim pogadać TECH2

Dodany obrazek

Można połaczyć w parę z wyświetlacze poprzez OP-COMa ale nadal będzie migał napisa PROGRAM DISPLAY.

Analogicznie jest w radiu.

MIGAJĄCE napisy poniżej oznaczają, że jest towar jest elegancko rozlogowany.


Dodany obrazek

Dodany obrazek

Idealny zestaw to taki w którym co chwile pojawia się napis DISPLAY SAFE a jak wejdziemy w radio to pojawia się napis RADIO SAFE... MIGAJĄCE NAPISY.
Jeśli na stałe zapali sie napis DISPLAY SAFE to niestety obydwie części zestawu nie są rozparowane... jak je uleczyć napiszę na końcu.

FAKT:
Do rozparowanego wyświetlacza nie da się przypisać nie rozparowanego radia.
Do rozparowanego radia nie da się przypisać nie rozparowanego wyświetrlacza.

MIT:
Kupująć sam wyświetlacz z kodem da się go tym kodem rozlogować.
Kupując samo radio z kodem da się je tym kodem rozlogować.
Da się skasować ECU czyli wpisane funkcje na temat auta ale nie da się sprawić by radio zapomniało o wyświetlaczu a wyświetlacz o radiu.

FAKT:
Kupując zestaw z kodem da się je rozlogować / rozparować.


A teraz obalę pewien MIT.

Można rozparować zarówno samo radio jak i sam wyświetlacz.
Można odratować UWA nie znajac kodu.
Więc jeśli ktoś Wam powie, że kupiliście radio, wyświetlacz czy moduł UWA i możecie wyrzucić sobie je do śmieci bo nie jest wylogowane to WPROWADZA WAS W BŁĄD.


No cóż, jak ktoś ma pytania, czegoś nie zrozumiał, bądź potrzebuje mojej pomocy w logowaniu, rozlogowaniu, porady ON-LINE proszę do mnie dzwonić....
numer telefonu jest w moim podpisie a adres mailowy to sig_man@wp.pl

Dziękuję za uwagę.

P.S. Coś dla śmiechu, taki komunikat miga jak rozlogujemy radio z polskim menu Dodany obrazek

Dodany obrazek

w angielskim jest tak:

Dodany obrazek

KTO TO TŁUMACZYŁ??????????????????????? Może jakiś błąd?????


!!! UWAGA !!!

Jeśli masz zamiar samemu cos wymieniać, to proszę przeczytaj ten temat:
http://forum.vectrak...a-wyswietlacza/
opisałem krok po kroku co, jak i dlaczego trzeba zrobić.

Edytowany przez SIG_MAN, 08 grudzień 2010 - 01:21.

  • 7
Dodany obrazek Bordowy diabeł... klik klik


#2 ozzy

ozzy
  • Klubowicz
  • 3505 postów
  • Dołączył:03 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:516
  • Auto:Mustang S197
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 10 grudzień 2010 - 12:45

Fajna porada. W końcu wiadomo, jak to jest.

Pytanie. Czy jak w aucie jest CD70 lub DVD90/DVD100 i jest z wyświetlaczem zwykłym, tj. z takim nie kolorowym :) to jak wygląda sprawa dołożenia do radia CID'a?
  • 0
Pozdrawiam :)
Piotr

#3 SIG_MAN

SIG_MAN
  • Klubowicz
  • 2046 postów
  • Dołączył:11 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z choinki się urwał...
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:683
  • Auto:SIG&VC modyfikowane genetycznie
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 10 grudzień 2010 - 13:11

Dobre pytanie !!!! Bo zapomniałem o jednej rzeczy.

Jak CD70 było podłączone pod GIDa to pierwsze trzeba dodać kabel RGB (w AH i ZB czasami kabel jest i czeka na CIDa).

CD70 bardzo często nie ma też zakładki mapy i trzeba ja potem aktywować... nie wiem jak to dokładnie jest.
Na CIDzie mamy wtedy TYLKO strzałki, bez graficznie wyświetlonej mapy.

Reszta bez zmian:

wejść w radio, rozlogować, wsadzić CIDa zalogować.
W CIDzie ustawić parametry auta.

Jak nie da się aktywować graficznego wyświetlania mapy ani tech2 ani op-com... dajcie mi znać, coś wymyślę :)

Edytowany przez SIG_MAN, 10 grudzień 2010 - 13:13.

  • 0
Dodany obrazek Bordowy diabeł... klik klik

#4 t9radek

t9radek
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Dołączył:23 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra C 2,2 DTI; Vectra B 1.8i 16V

Napisany 12 grudzień 2010 - 10:25

FAKT:
Do rozparowanego wyświetlacza nie da się przypisać nie rozparowanego radia.
Do rozparowanego radia nie da się przypisać nie rozparowanego wyświetrlacza.

A teraz obalę pewien MIT.
Można rozparować zarówno samo radio jak i sam wyświetlacz.
Więc jeśli ktoś Wam powie, że kupiliście radio, wyświetlacz czy moduł UWA i możecie wyrzucić sobie je do śmieci bo nie jest wylogowane to WPROWADZA WAS W BŁĄD.






Witam.
Ja mam właśnie taki problem, że mam, radio CDR 2005 niewylogowane - tak kupiłem samochód. Z tego opisu wiem jak radio zalogować do samochodu, ale jak mogę je wylogować z poprzedniego? Dam radę sam OP-COMem, czy muszę szukać jakiegoś elektronika? Dodam, że radio gra, tylko na wyświetlaczu nic nie widać i nie działają przyciski na kierownicy.
Pozdrawiam
t9radek
  • 0

#5 Marcin_Czosnek

Marcin_Czosnek
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Dołączył:04 wrz 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olsztyn
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:VECTRA C IX 2005 1.9 CDTI

Napisany 12 grudzień 2010 - 10:37

Witam.
Ja mam właśnie taki problem, że mam, radio CDR 2005 niewylogowane - tak kupiłem samochód. Z tego opisu wiem jak radio zalogować do samochodu, ale jak mogę je wylogować z poprzedniego? Dam radę sam OP-COMem, czy muszę szukać jakiegoś elektronika? Dodam, że radio gra, tylko na wyświetlaczu nic nie widać i nie działają przyciski na kierownicy.
Pozdrawiam
t9radek



Sig_man Ci wyloguje radio zgłoś się do niego na pw, kom, albo na maila
  • 0
Jeśli moje informacje przydały się wciśnij -------->>>>>> Dodany obrazek

#6 SIG_MAN

SIG_MAN
  • Klubowicz
  • 2046 postów
  • Dołączył:11 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z choinki się urwał...
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:683
  • Auto:SIG&VC modyfikowane genetycznie
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 12 grudzień 2010 - 22:03

Zapraszam do lektury tego posta, według mnie zawiera on wszystko w temacie logowania i wylogowywania.
Temat dotyczy Vectry C / Signum / Astry H / Zafiry B / Corsy C / Corsy D i radyjek poliftowych czyli z serii CD30, CD70, CDC OPERA itp oraz wyświetlaczy z nimi wspópracującymi.


Kolego, CDR2005, CDR2006, NCDC2013 i wszystkich przedlifotwych UNIKAM JAK OGNIA !!!!!!
Raz specjalnie dla kolegi Piotreq ruszyłem ten temat i nawet zrobiłem, niestety NIGDY WIECEJ :)
Ludzie mówią że się nie loguje a raz że się loguje... podobno można nawet zdjąć kod... ale jak????? NIE WIEM, JESZCZE NIE WIEM.
  • 0
Dodany obrazek Bordowy diabeł... klik klik

#7 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23484 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 12 grudzień 2010 - 22:09

Akurat CDR2005 nie jest logowane - jest na kod.
Wykaz które są kodowane/logowane:
http://www.opel-nied...n.de/radio.html
  • 1

#8 dare40

dare40
  • Klubowicz
  • 3904 postów
  • Dołączył:25 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Nr klubowy:633
  • Auto:Vectra c 2.2 DTi+ GTS LeMans
  • Oddział VKP:Pomorski

Napisany 12 grudzień 2010 - 23:01

FAKT:
Do rozparowanego wyświetlacza nie da się przypisać nie rozparowanego radia.
Do rozparowanego radia nie da się przypisać nie rozparowanego wyświetrlacza.





u mnie to nie zadziałało  , miałem GID  więc kupiłem ponoć wylogowanego CID i tak poprostu go włozyłem bez wylogowania i oczywiście napis DISPLAY SAFE  .pojechałem do ASO i gościu trochę się zdziwił co zrobiłem ale normalnie zologował CID do autka 
  • 0

3742451129.png
 


#9 SIG_MAN

SIG_MAN
  • Klubowicz
  • 2046 postów
  • Dołączył:11 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z choinki się urwał...
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:683
  • Auto:SIG&VC modyfikowane genetycznie
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 13 grudzień 2010 - 13:19

Jak napis mryga to pól biedy, zawsze zalogujesz.. podobno. Jak się zapali na stałe... umarł w butach :)
  • 0
Dodany obrazek Bordowy diabeł... klik klik

#10 Larenpentax

Larenpentax
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Dołączył:06 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Suwałki
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Opel Vectra C 1,9 CDTI 150KM 2005r.

Napisany 13 grudzień 2010 - 16:26

Jak napis mryga to pól biedy, zawsze zalogujesz.. podobno. Jak się zapali na stałe... umarł w butach :)

Ciekawy temat. Dzieki SIG_MAN.
  • 0

#11 kamil_p

kamil_p
  • Forumowicz
  • 1346 postów
  • Dołączył:11 lis 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Insignia 2.0CDTI 2009r.

Napisany 18 grudzień 2010 - 21:42

Jak by ktoś miał problem z zalogowaniem niewylogowanego wcześniej radia to służę pomocą :) Okazało się, że można bez problemu poradzić sobie samemu - bynajmniej z CD30/mp3 B) Ja właśnie takie niewylogowane CD30 mp3 kupiłem na allegro, poczytałem parę postów na elektrodzie, na zachodnich forach znalazłem wsady do pamięci do identycznego modelu radia ale wylogowanego (tu trzeba zwrócić uwagę bo były CD30 od różnych producentów Blaupunkta, Grundiga, Delphi). Za pomocą najprostszego programatora (4x rezystor i 1x kondensator) zgrałem stary wsad żeby jak coś można było do niego wrócić i wgrałem nowy. Co interesujące nie trzeba było wcale wylutowywać kostki pamięci - wystarczyło dolutować na chwilę parę kabelków przy użyciu najtańszej lutownicy z zaostrzonym grotem :) Oczywiście na koniec trzeba było zalogować radio w aucie za pomocą Opcoma (zakłądka Rozrywka/EHU/Włącz zabezpieczenie). Może to i mało profesjonalne ale przecież jestem amatorem - ważne, że radyjko działa.:)

Dodany obrazek
  • 1


#12 SIG_MAN

SIG_MAN
  • Klubowicz
  • 2046 postów
  • Dołączył:11 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z choinki się urwał...
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:683
  • Auto:SIG&VC modyfikowane genetycznie
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 22 grudzień 2010 - 12:10

Jak by ktoś miał problem z zalogowaniem niewylogowanego wcześniej radia to służę pomocą Dodany obrazek Okazało się, że można bez problemu poradzić sobie samemu - bynajmniej z CD30/mp3 Dodany obrazek Ja właśnie takie niewylogowane CD30 mp3 kupiłem na allegro, poczytałem parę postów na elektrodzie, na zachodnich forach znalazłem wsady do pamięci do identycznego modelu radia ale wylogowanego (tu trzeba zwrócić uwagę bo były CD30 od różnych producentów Blaupunkta, Grundiga, Delphi). Za pomocą najprostszego programatora (4x rezystor i 1x kondensator) zgrałem stary wsad żeby jak coś można było do niego wrócić i wgrałem nowy. Co interesujące nie trzeba było wcale wylutowywać kostki pamięci - wystarczyło dolutować na chwilę parę kabelków przy użyciu najtańszej lutownicy z zaostrzonym grotem Dodany obrazek Oczywiście na koniec trzeba było zalogować radio w aucie za pomocą Opcoma (zakłądka Rozrywka/EHU/Włącz zabezpieczenie). Może to i mało profesjonalne ale przecież jestem amatorem - ważne, że radyjko działa.Dodany obrazek


Kolego, uzupełnij poradę o brakujące dane, opisy i linki do oprogramowania.
Proponuję zrobić z tego nowy temat.

Podkreślę tylko, że tego typu działania mogą doprowadzić nie tylko do szczęścia z powodu uruchomienia radia ale i PŁACZU z powodu wysadzenia radia.
Pamięć jest zasilana tym samym napięciem co kilka innych elementów i amatorskie działania mogą skończyć się ŹLE.
Nalezy też pamiętać o macie antystatycznej a prosta lutownica też umie zrobić kuku.

Mam jedno CDC OPERA u siebie, dokładnie tak samo było rozlogowywane.
Podczas wgrywania pamięci wszystko poszło OK, radio dało się zalogować, elegancja francja ale PRZESTAŁA DZIAŁAĆ ZMIENIARKA.

Koszt PEWNEGO wylogowania radia to w ogłoszeniach na allegro razem z wysyłką około 120zł, koszt naprawy UWALONEJ elektroniki... (szukajcie nowego radia).

Post mocny, zasługuje na pochwałę, ale trzeba go dopracować i co ważne ROBICIE TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
  • 0
Dodany obrazek Bordowy diabeł... klik klik

#13 kamil_p

kamil_p
  • Forumowicz
  • 1346 postów
  • Dołączył:11 lis 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Insignia 2.0CDTI 2009r.

Napisany 23 grudzień 2010 - 14:06

Podkreślę tylko, że tego typu działania mogą doprowadzić nie tylko do szczęścia z powodu uruchomienia radia ale i PŁACZU z powodu wysadzenia radia.
Pamięć jest zasilana tym samym napięciem co kilka innych elementów i amatorskie działania mogą skończyć się ŹLE.
Nalezy też pamiętać o macie antystatycznej a prosta lutownica też umie zrobić kuku.

Mam jedno CDC OPERA u siebie, dokładnie tak samo było rozlogowywane.
Podczas wgrywania pamięci wszystko poszło OK, radio dało się zalogować, elegancja francja ale PRZESTAŁA DZIAŁAĆ ZMIENIARKA.

Koszt PEWNEGO wylogowania radia to w ogłoszeniach na allegro razem z wysyłką około 120zł, koszt naprawy UWALONEJ elektroniki... (szukajcie nowego radia).

Post mocny, zasługuje na pochwałę, ale trzeba go dopracować i co ważne ROBICIE TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.


Te radia na allegro chodzą po 150zł (mi udało się kupić za 120) więc dużo nie ryzykowałem:) Poza tym jak ktoś nie zrobi jakiegoś zwarcia to nie sądzę, żeby 3,5V z portu LPT w kompie zrobiło jakieś straty:) Co do tej opery to pewnie ktoś wgrał zły wsad - po powrocie do oryginalnego powinno na 99% być ok. Tak jak wspomniałeś każdy robi to na swoją odpowiedzialność oczywiście i nie radze grzebać w droższych radiach po 500zł ale w takim CD30 myślę, że gra jest warta świeczki:)
  • 0


#14 Dranek

Dranek
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:09 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczawno-Zdrój
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Signum 2.0 DTI, 2004r.

Napisany 27 grudzień 2010 - 20:15

Witam. Po przeczytaniu posta kolegi SIG_MAN i jego stwierdzeniu:
"Po przerzuceniu całego zestawu wszystko jest OK w 100% - TO MIT !!!", postanowiłem więc w swoim Signum również zalogować radio.
Dodam, że cały zestaw czyli radio NCDC 2015 + wyświetlacz CID kolor + tel. przeszczepiłem z jednego auta i wszystko działało super, pełny BC, komunikaty graficzne, aż do dzisiaj...
Odpaliłem Op Coma i wszedłem w ustawienia swojego radia, programowanie i wreszcie w włączenie zabezpieczenia przeciwwłamaniowego w celu zalogowania wszystkiego. Program wyświetlał dość długo komunikat proszę czekać, po czym tło wyświetlacza zmieniło kolor na czarny! Nie ma napisu display safe. Dodam, że wszystko działa jak należy, wyświetla wszystkie dane jak przedtem, tylko wszystkie symbole są białe na czarnym tle. Komunikaty graficzne np. o śliskiej nawierzchni wyświetlane są jak przedtem w kolorze. Próbowałem już wszystkiego żeby to zmienić, odłączyłem aku na 1h, odłączyłem nawet wyświetlacz na kilka minut, oczywiście funkcja kontrastu i pokrętło od regulowania intensywności podświetlenia nie pomagają.
Przed próbą zalogowania radia miałem problem z security code, w jakiejś innej opcji programu już niestety nie pamiętam jakiej poproszono mnie o kod który podałem, ale wystąpił jakiś dziwny błąd i pojawił się samochód z kluczem. Po jakimś czasie samo znikło i wszystko było dobrze. Przeszukałem ustawienia wyświetlacza w op comie i niestety nic nie zdołałem naprawić.
Jeżeli ma ktoś jakieś sugestie co mam zrobić to proszę o pomoc.
  • 0

#15 Kuba

Kuba
  • Klubowicz
  • 1813 postów
  • Dołączył:14 paź 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:100
  • Auto:Vectra C '05 Z19DTH & DPF
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 28 grudzień 2010 - 10:44

Witam. Po przeczytaniu posta kolegi SIG_MAN i jego stwierdzeniu:
"Po przerzuceniu całego zestawu wszystko jest OK w 100% - TO MIT !!!", postanowiłem więc w swoim Signum również zalogować radio.
Dodam, że cały zestaw czyli radio NCDC 2015 + wyświetlacz CID kolor + tel. przeszczepiłem z jednego auta i wszystko działało super, pełny BC, komunikaty graficzne, aż do dzisiaj...
Odpaliłem Op Coma i wszedłem w ustawienia swojego radia, programowanie i wreszcie w włączenie zabezpieczenia przeciwwłamaniowego w celu zalogowania wszystkiego. Program wyświetlał dość długo komunikat proszę czekać, po czym tło wyświetlacza zmieniło kolor na czarny! Nie ma napisu display safe. Dodam, że wszystko działa jak należy, wyświetla wszystkie dane jak przedtem, tylko wszystkie symbole są białe na czarnym tle. Komunikaty graficzne np. o śliskiej nawierzchni wyświetlane są jak przedtem w kolorze. Próbowałem już wszystkiego żeby to zmienić, odłączyłem aku na 1h, odłączyłem nawet wyświetlacz na kilka minut, oczywiście funkcja kontrastu i pokrętło od regulowania intensywności podświetlenia nie pomagają.
Przed próbą zalogowania radia miałem problem z security code, w jakiejś innej opcji programu już niestety nie pamiętam jakiej poproszono mnie o kod który podałem, ale wystąpił jakiś dziwny błąd i pojawił się samochód z kluczem. Po jakimś czasie samo znikło i wszystko było dobrze. Przeszukałem ustawienia wyświetlacza w op comie i niestety nic nie zdołałem naprawić.
Jeżeli ma ktoś jakieś sugestie co mam zrobić to proszę o pomoc.


A nie masz czasami ustawionego/przestawionego wyświetlacza w trybie "nocnym"?
  • 0
"Życie się zmienia, ale się nie kończy"

#16 Dranek

Dranek
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:09 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczawno-Zdrój
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Signum 2.0 DTI, 2004r.

Napisany 28 grudzień 2010 - 14:31

A nie masz czasami ustawionego/przestawionego wyświetlacza w trybie "nocnym"?


Dzięki za zainteresowanie. Niestety, czy ustawię na auto, czy na tryb dzienny lub nocny dalej jest to samo. Wydaję mi się, że wyświetlacz jest sprawny technicznie, ponieważ komunikaty graficzne wyświetla jednak w kolorze. Jutro odłączę samo radio od zasilania tak na 30min. może to coś pomoże. Chciałbym się zapytać znawców czy jest w op comie opcja przywrócenia ustawień domyślnych, widziałem tam reset ecu, ale to zbyt groźnie brzmi jak dla mnie i tego nie ruszam.

Niestety odłączenie radia nic nie dało. Tak mi się skojarzyło, że jak miałem wcześniej wyświetlacz monochromatyczny to też przecież było czarne tło z żółtymi napisami, teraz jest tak samo jak wcześniej tylko napisy białe. Może coś się pomieszało, tylko co? :dash: Dodam, że jak wchodzę poprzez op coma w bloki pomiarowe w radiu to nic nie pokazuję tylko cały czas myśli, aż do wyczerpania baterii w laptopie. Może ktoś się z tym spotkał... HELP

Edytowany przez Dranek, 29 grudzień 2010 - 15:16.

  • 0

#17 SIG_MAN

SIG_MAN
  • Klubowicz
  • 2046 postów
  • Dołączył:11 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z choinki się urwał...
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:683
  • Auto:SIG&VC modyfikowane genetycznie
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 05 styczeń 2011 - 13:26

Nie zajmuję się radiami z 2003 roku :) czyli CDR2005 i spółka :) Można przerzucić zestaw z auta do auta i może być tak, że wszystko będzie działało. Jeśli konfiguracja auta jest IDENTYCZNA będzie ok, jeśli zbliżona będą błędy a jak będzie INNA klima to może nie działać sterowanie.
  • 0
Dodany obrazek Bordowy diabeł... klik klik

#18 Dranek

Dranek
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:09 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczawno-Zdrój
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Signum 2.0 DTI, 2004r.

Napisany 11 styczeń 2011 - 16:55

Nie zajmuję się radiami z 2003 roku :) czyli CDR2005 i spółka :) Można przerzucić zestaw z auta do auta i może być tak, że wszystko będzie działało. Jeśli konfiguracja auta jest IDENTYCZNA będzie ok, jeśli zbliżona będą błędy a jak będzie INNA klima to może nie działać sterowanie.



Jeżeli SIG_MAN mi nie może pomóc, to już chyba nikt nie będzie potrafił. Dla ścisłości mam NCDC 2015. W przyszłym tygodniu pojadę do ASO, może oni coś wykombinują. Rada dla wszystkich posiadaczy radyjek przed liftem, jeżeli wszystko działa OK, to radzę nic nie logować, ani nie wylogowywać. Ja się skusiłem i mam problem, a wcześniej wszystko śmigało.

Jeżeli SIG_MAN mi nie może pomóc, to już chyba nikt nie będzie potrafił. Dla ścisłości mam NCDC 2015. W przyszłym tygodniu pojadę do ASO, może oni coś wykombinują. Rada dla wszystkich posiadaczy radyjek przed liftem, jeżeli wszystko działa OK, to radzę nic nie logować, ani nie wylogowywać. Ja się skusiłem i mam problem, a wcześniej wszystko śmigało.



Dzisiaj rozwiązałem problem. Pojechałem do ASO i tam podłączyli auto pod komputer. Wystarczyło w techu wejść w opcję związane z wyświetlaczem i zmienić kolor podświetlenia :) W op comie takiej funkcji nie ma, także nie wiem w jaki sposób mi się to wcześniej zmieniło. Co tech, to tech żaden op-com nigdy mu nie dorówna.
  • 0

#19 SIG_MAN

SIG_MAN
  • Klubowicz
  • 2046 postów
  • Dołączył:11 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z choinki się urwał...
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:683
  • Auto:SIG&VC modyfikowane genetycznie
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 11 styczeń 2011 - 21:13

Co tech, to tech żaden op-com nigdy mu nie dorówna.



AMEN :)
  • 0
Dodany obrazek Bordowy diabeł... klik klik

#20 mgen

mgen
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Dołączył:24 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:było VC 5D Z19DTH my06

Napisany 01 marzec 2011 - 08:56

Ja dodam od siebie to co może jest oczywiste ale ja nie wiedziałem a teraz już wiem.

U mnie logowanie i wylogowanie opcomem było możliwe TYLKO przy WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE I WŁĄCZONYM RADIU. Każda inna konfiguracja powodowała komunikat "programowanie nieudane".

Mam jedno CDC OPERA u siebie, dokładnie tak samo było rozlogowywane.
Podczas wgrywania pamięci wszystko poszło OK, radio dało się zalogować, elegancja francja ale PRZESTAŁA DZIAŁAĆ ZMIENIARKA.


Czy to jest to radio o którym myślę? ;)
  • 0
pzdr.
Michał
Dodany obrazek




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_