Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Tył - prowadza po całej drodze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 Pokora

Pokora
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Dołączył:27 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 04 grudzień 2010 - 11:37

Witam,
Mam problem z moją Viki, mianowicie strasznie ja zaczęło prowadzać po drodze. Na suchej nawierzchni było wszystko OK., po wymianie oponek na zimowe też ok. (nawierzchnia nie oblodzona). Problem pojawił się w momencie nastania mrozów i śniegu. Przy prędkości około 50km/h tyłem zaczyna prowadzać po całej drodze i trzeba kontrować aby nie obróciło. Sprawdzałem innym samochodem tą samą trase przy prędkości 120km/h i ładnie się jechało.

Byłem u mechanika, powiedział ze reczny trzyma na jednym kole (po podniesieniu i przekręceniu Kola jedno się kecilo a 2gie stawało), wymiana linek niby mialo pomóc. Po teście na trasie problem cały czas ten sam.
Pojechałem na stacje kontroli, sprawdziłem amorki i maja po 80% (wiec ok.), na szarparkach stwierdzili ze zadnych luzów nie ma.

Ktos pomoże? Co Może być przyczyną tego prowadzania?
  • 0


#2 gawlak

gawlak
  • Forumowicz
  • 12254 postów
  • Dołączył:07 lis 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice 3miasta
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:JEEP XJ 4.0

Napisany 04 grudzień 2010 - 12:06

linki zmienil a sprawdzil dzialanie hamulca recznego ??
do tego tuleje zawieszenia konkretnie do spradzenia
nie na szarpakach tylko recznie
  • 0

#3 Pokora

Pokora
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Dołączył:27 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 04 grudzień 2010 - 12:15

Ręczny był sprawdzany przez mechanika i sam sprawdzałem ładnie obija nie ma zadnych tarć, kola się nie blokuja (nawet minimalnie).
Odnośnie sprawdzania luzów mimo ze byłem na szarpakach, ale przy wymianie linek mechanik niby sprawdzał luzy wziął jakąś łapkę, klucz, łomik, i zerkał tu i tam. Stwierdził ze wszystko ok.
To mie wlasnie dziwi, a nie chce wchodzic w koszta niepotrzebnie.
Dzis postaram się wymienić opony tył na przód. Zobacze czy co to da.
  • 0

#4 Rafał vici

Rafał vici
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Dołączył:08 wrz 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WA/LCH
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Signum 2.0T 03" LPG

Napisany 04 grudzień 2010 - 12:39

Miałem identycznie to samo. W lutym jak wracałem z Zakopca padał koszmarny śnieg, przednie koła bez problemu dawały radę a tył tańczył jak szalony przy 80km/h. Strach było jechać. Wymieniłem tuleje i problem ustał. Nie miały luzu, wyglądaly całkiem dobrze a jedna nie spełniały swoich zadań.
  • 0

#5 Pokora

Pokora
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Dołączył:27 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 04 grudzień 2010 - 13:03

Z tego co widze to chyba bez wymiany tych tuleji sie nie obedzie, widzialem na forum wiele tematów na ich temat ale jakie byscie polecali jakiej firmy aby nie robic znowu wymiany za powiedzmy pol roku. I od razu cały komplet wymiac jeśli się nie myle jest ich 10 szt.
  • 0

#6 patkos

patkos
  • Forumowicz
  • 2443 postów
  • Dołączył:24 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Hannover
  • Województwo:DE
  • Auto:VC GTS z22se

Napisany 04 grudzień 2010 - 13:06

Z tego co widze to chyba bez wymiany tych tuleji sie nie obedzie, widzialem na forum wiele tematów na ich temat ale jakie byscie polecali jakiej firmy aby nie robic znowu wymiany za powiedzmy pol roku. I od razu cały komplet wymiac jeśli się nie myle jest ich 10 szt.


lemforder
  • 0

#7 gawlak

gawlak
  • Forumowicz
  • 12254 postów
  • Dołączył:07 lis 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice 3miasta
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:JEEP XJ 4.0

Napisany 04 grudzień 2010 - 15:38

podjedz na sprawdzenie geometrii
jak tuleje sa cale i nie maja luzow to moze to masz skopane
u mnie tak rzucalo jak mialem rozregulowane ;)
  • 0

#8 robertoz

robertoz
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Dołączył:18 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kuj-pom
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Vectra 2.0 DTi 130 PS 290 NM Kombi

Napisany 17 grudzień 2010 - 17:25

Na 100% geometria. Jak wymieniłem tuleje to też tak miałem, po ustawieniu geometrii kół tylnych problem minął. No chyba że masz luzy na tulejach,to jak piszą koledzy, najpierw wymiana, potem geometria koniecznie.
  • 0

#9 SEBA

SEBA

    v-ce Prezes VKP ds. Technicznych

  • Zarząd VKP
  • 4086 postów
  • Dołączył:14 kwi 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Śrem
  • Województwo:wielkopolskie
  • Nr klubowy:344
  • Auto:VB ZENDER 2.2 DTI
  • Oddział VKP:Wielkopolski

Napisany 17 grudzień 2010 - 17:44

Po pierwsze, tuleje pływające i wahacza wzdłużnego, następnie geometria - mnie też tak ustawili, że nie mogłem jechać zimą na wprost. Okazało się że ustawili, ale nie pod sporta. Po zrobieniu tych elementów było prawie idealnie, ale dopiero zmiana opon na dobre zimowe rozwiązała problem całkowicie.
  • 0
Pijany mistrz:
Piszesz na forum lepiej, jeśli jesteś na bani. Pod wpływem alkoholu zyskujesz 20% do spamowania. Twoje posty są bardziej błyskotliwe i pełne polotu. Niestety, moderator tego nie rozumie - ryzyko zdobycia bana wzrasta o 50%.

#10 Paulinea

Paulinea
  • Klubowicz
  • 57 postów
  • Dołączył:27 lip 2010
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Bydgoszcz :-)
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Nr klubowy:850
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI
  • Oddział VKP:Kujawsko-Pomorski

Napisany 17 grudzień 2010 - 17:52

Mam ten sam problem co kolega. Wie ktoś ile wyniesie mnie wymiana tuleji?
  • 0

#11 tomekk1

tomekk1
  • Forumowicz
  • 532 postów
  • Dołączył:22 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Vectra 1.6 16V+GAZ KOMBII

Napisany 17 grudzień 2010 - 17:56

Ja jak kiedyś pytałem o wymianę tuleji w jednym serwisie powiedzieli mi 20zł od sztuki.
  • 0

#12 danielo1977k

danielo1977k
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Dołączył:31 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dębno
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra B 1.8 16v +LPG kombi 2001

Napisany 17 grudzień 2010 - 20:07

Mnie taka przyjemność kosztowała za wymiane 150zł,tuleje kosztuja od 40-100zł
za sztuke.wymieniłem tylko te 4 tuleje,a powinienem komplet(nie wiedziałem) :)
Coś mi jeszcze trzeszczy...
  • 0

#13 Bodzio

Bodzio
  • Klubowicz
  • 414 postów
  • Dołączył:08 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łęczna
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:865
  • Auto:VB 2.0 DTI '01 & VC 1.9 CDTI '05 GTS
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 18 grudzień 2010 - 12:09

Za pływające w serwisie biorą ok 30-40 zł za sztukę a za główne to ok 40-50 zł. Można to samemu zrobić lecz potrzebny jest ściągacz do pływających i dobre imadło do głównych.
  • 0

c803821ca626bc0c.jpg
1. Opel Astra F 1.6i TAILGATE x16sz E2 - BYŁO     2. Peugeot 206 1.9 D XR PRESENCE R4 1,9l SOHC - BYŁO   4. Opel Vectra A 2.0i GT C20NE - BYŁO 

 

3. Opel Vectra B 2.0 DTI ELEGANCE Y20DTH - JEST ! :D      5. Opel Vectra C 1.9 CDTI GTS SPORT Z19DTH  - JEST ! :D


#14 Paulinea

Paulinea
  • Klubowicz
  • 57 postów
  • Dołączył:27 lip 2010
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Bydgoszcz :-)
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Nr klubowy:850
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI
  • Oddział VKP:Kujawsko-Pomorski

Napisany 18 grudzień 2010 - 20:04

Myślałam, że zrobię prezent sobie i viki na święta, ale jeśli ta przyjemność tyle kosztuje to chyba poczekam do nowego roku :25:
  • 0

#15 Vojzz

Vojzz
  • Klubowicz
  • 2084 postów
  • Dołączył:15 cze 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nakło Śląskie
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:868
  • Auto:VB 2000r kombi X20XEV 2000 edition limited
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 18 grudzień 2010 - 20:18

U mnie było to samo....... od kilku dni jak pokazały sie na drodze przymrozki i lód na asfalcie "d*pa" Viki tańczyła..... W czwartek op południu podjechałem do znajomego mechanika..... Na stacji kontroli pokazdów po sprawdzeniu okazało się że mam skopconą goemetrię kół...... na podnośniku sprawdzaliśmy i zawieszenie jest ok. Dziś rano pojechałem na zbierzność i sie okazało że auto nie miało prawa na lodzie jechać prosto.

Ustawienie zbierzności z tyłu pomogła....:) dziś już jeździ sie o niego lepiej...;)
  • 0

>> prywatny 515 557 553 <<
REGENERACJA WTRYSKÓW Common Rail na 3 fazie z dokładnością do 0,001mm na sprzęcie BOSCH

REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK na oryginalnych zestawach i na najwyższej klasy wyważarkach CMT 47TR oraz CMT 48TWIN

DLA KLUBOWICZÓW RABATY! Zapraszam na PW oraz na http://service-omnibus.pl

 


#16 Bodzio

Bodzio
  • Klubowicz
  • 414 postów
  • Dołączył:08 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łęczna
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:865
  • Auto:VB 2.0 DTI '01 & VC 1.9 CDTI '05 GTS
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 19 grudzień 2010 - 00:55

Ustawienie zbierzności z tyłu pomogła....:) dziś już jeździ sie o niego lepiej...;)

A kolego ile Cie ta przyjemność kosztowała??
  • 0

c803821ca626bc0c.jpg
1. Opel Astra F 1.6i TAILGATE x16sz E2 - BYŁO     2. Peugeot 206 1.9 D XR PRESENCE R4 1,9l SOHC - BYŁO   4. Opel Vectra A 2.0i GT C20NE - BYŁO 

 

3. Opel Vectra B 2.0 DTI ELEGANCE Y20DTH - JEST ! :D      5. Opel Vectra C 1.9 CDTI GTS SPORT Z19DTH  - JEST ! :D


#17 michal1301

michal1301
  • Forumowicz
  • 299 postów
  • Dołączył:24 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B X20XEV cdx, a3 1.8T AGU 252/320+

Napisany 19 grudzień 2010 - 01:27

A kolego ile Cie ta przyjemność kosztowała??

Ja jak robiłem to ceny kształtowały się następująco:
przod 70pln
tyl 50pln
  • 0

#18 EWELA

EWELA
  • Przyjaciel VKP
  • 221 postów
  • Dołączył:13 kwi 2006
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Bolesławiec
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB X20XEV 136KM

Napisany 19 grudzień 2010 - 01:41

ustawienie zbieżności tył- 40zł

jak nie stuka i diagnosta potwierdzi Ci sprawność tulei (przynajmniej tych do których się może dostać) nie wymieniaj !!! (ja się sfrajerowałam i wymieniłam wszystkie bo moja V latała po drodze jak chciała.. niestety nie pomogło) zainewstowałam też w amortyzatory- mimo iż miały po 75%... i też nic !
(ja miałam kłopot z jazdą na prostej i suchej drodze- także lekko coś innego niżeli Ty)

teraz już wiem że najpierw sprawdza się wszystkie duprerle ustawia zbieżność i zerka na detale a nie robi wymiany po koei jak leci bo tak radzą..

Mam ten sam problem co kolega. Wie ktoś ile wyniesie mnie wymiana tuleji?



wszystkie jakie sa na zawieszeniu tylnym +/- 500zł zależy w jakiej części PL
  • 0

#19 Bodzio

Bodzio
  • Klubowicz
  • 414 postów
  • Dołączył:08 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łęczna
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:865
  • Auto:VB 2.0 DTI '01 & VC 1.9 CDTI '05 GTS
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 19 grudzień 2010 - 11:09

wszystkie jakie sa na zawieszeniu tylnym +/- 500zł zależy w jakiej części PL

Chyba ze sam będziesz wymieniał to 250 za części
  • 0

c803821ca626bc0c.jpg
1. Opel Astra F 1.6i TAILGATE x16sz E2 - BYŁO     2. Peugeot 206 1.9 D XR PRESENCE R4 1,9l SOHC - BYŁO   4. Opel Vectra A 2.0i GT C20NE - BYŁO 

 

3. Opel Vectra B 2.0 DTI ELEGANCE Y20DTH - JEST ! :D      5. Opel Vectra C 1.9 CDTI GTS SPORT Z19DTH  - JEST ! :D


#20 danielo1977k

danielo1977k
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Dołączył:31 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dębno
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra B 1.8 16v +LPG kombi 2001

Napisany 19 grudzień 2010 - 11:24

Można to samemu zrobić lecz potrzebny jest ściągacz do pływających i dobre imadło do głównych.

Pytanko-żeby wymienić główne,trzeba oczywiście ściągać cały wachacz?
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_