Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

szarpie przy dodawaniu gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#1 dawid+

dawid+
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Dołączył:15 cze 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SOKÓŁKA
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Vectra B 97'

Napisany 26 listopad 2010 - 16:03

witam wszystkich klubowiczow. mam problem ze swoja viki (1.8 16V 116KM X18XE) od pewnego czasu przy dodawaniu gazu silnik zaczyna mi sie dlawic i delikatnie drga. jak trzymam rowne obroty i nie przyspieszam to jedzie normalnie, dopiero gdy dodam gazu zaczynaja sie brawerie. moze wie ktos co moze sie dziac? na komputerze wyswietlilo blad: P1690-002 Lampka sterujaca. Obecny ca, zbyt niskie napiecie. pomoc bardzo mile widziana.

Edytowany przez dawid+, 26 listopad 2010 - 16:04.

  • 0


#2 Eko00

Eko00
  • Forumowicz
  • 300 postów
  • Dołączył:08 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowe Miasto Lubawskie
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Opel Vectra B 1.8 16v GAZolina

Napisany 28 listopad 2010 - 00:35

witam wszystkich klubowiczow. mam problem ze swoja viki (1.8 16V 116KM X18XE) od pewnego czasu przy dodawaniu gazu silnik zaczyna mi sie dlawic i delikatnie drga. jak trzymam rowne obroty i nie przyspieszam to jedzie normalnie, dopiero gdy dodam gazu zaczynaja sie brawerie. moze wie ktos co moze sie dziac? na komputerze wyswietlilo blad: P1690-002 Lampka sterujaca. Obecny ca, zbyt niskie napiecie. pomoc bardzo mile widziana.

jesli w gazie to przewody WN lub siece albo to i to
  • 0

#3 karo26

karo26
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:28 lis 2010
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:vectra b 2001

Napisany 28 listopad 2010 - 20:44

Witam,jestem szczęśliwym posiadaczem VB 1.8 16 v mam podobny problem z szarpaniem przy dodawaniu gazu z małej prędkości obrotowej po przekroczeniu 2tys.obr. silnik przestaje przerywać ale cały czas czuć spadek mocy. Problem objawił się jakieś pół roku temu. Pierwsza wizyta w warsztacie i podłączenie do kompa nic nie wykazało. A ponieważ nie kroiło się żadne większe jeżdżenie-( tylko w obrębie powiatu) poradzono mi jeździć dopóki czegoś nie pokarze w najbliższym czasie. ale trochę to denerwowało- więc wizyta w drugim warsztacie, gdzie zaczęliśmy jeździć z podłączonym komputerem, by sprawdzać poszczególne parametry. Więc na pierwszy ogień poszedł do wymiany przepływomierz powietrza który zaczął podawać dobrą dawkę i przez jeden dzień było dobrze, potem znowu szarpanie i ponowna rada by jeździć- zanim czegoś nie wykaże. Po ok 2 tyg., zapaliła się kontrolka silnika.....sonda do wymiany....i dalej szarpanko......
Minął jakiś czas znowu kontrolka silnika pokazywała błąd, wymieniliśmy czujnik położenia wałka rozrządu...i dalej to samo...zauważyliśmy ,że szarpanie i spadek mocy nasila się wraz ze wzrostem temperatury silnika wiec wymieniłem czujnik temp. i ssania bez zmian.
Świece i zespół cewkowy również zostały sprawdzone
jestem od 3 lat drugim właścicielem auta które zostało sprowadzone z Niemiec i do tej pory wszystko chodziło bez zarzutu, a inne wymiany przebiegały zgodnie z kalendarzem.
  • 0

#4 karo26

karo26
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:28 lis 2010
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:vectra b 2001

Napisany 06 grudzień 2010 - 21:41

Chyba się udało....dostałem namiary na mechanika który lubi tzw. ciężkie przypadki......no i miał Gość nosa . Po wcześniejszej rozmowie tel. w której opisałem "historię choroby", postawił na cewkę. Załatwił używkę do sprawdzenia i pojechałem na wizytę, i to był strzał w 10. Viki śmiga jak dawniej. Pozdrawiam, może komuś się to przyda.
  • 0

#5 Rudy2111

Rudy2111
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • Dołączył:13 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Andrychów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra B 1.8 16V

Napisany 08 grudzień 2012 - 20:26

Witam
Od wczoraj mam podobne objawy czyli przy jeździe szarpie, dławi go nie ma mocy i strzela z tłumika,
Na biegu jałowym idealnie nic nie skacze, już posprawdzałem prawie wszystko kable, świece, cewka, i nie wiem co to może być, aha bym zapomniał od ok 3100 obrotów nie szarpie
  • 0

#6 czaro_1990

czaro_1990
  • Forumowicz
  • 477 postów
  • Dołączył:14 lis 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żuromin
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 96r x20xev podtlenek LPG sedan

Napisany 08 grudzień 2012 - 20:46

już posprawdzałem prawie wszystko kable, świece, cewka, i nie wiem co to może być, aha bym zapomniał od ok 3100 obrotów nie szarpie


W jaki sposób to sprawdziłeś?? czyściłeś egr albo zaślepiałeś go?? osobiście polecam zaślepić, gdzieś na forum czytałem że to było zbawieniem :D

I najważniejsze czy masz jakieś błędy???

Edytowany przez czaro_1990, 08 grudzień 2012 - 20:48.

  • 0

#7 Rudy2111

Rudy2111
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • Dołączył:13 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Andrychów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra B 1.8 16V

Napisany 08 grudzień 2012 - 20:49

Błędów nie ma a erg już dawno zaślepiony
  • 0

#8 czaro_1990

czaro_1990
  • Forumowicz
  • 477 postów
  • Dołączył:14 lis 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żuromin
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 96r x20xev podtlenek LPG sedan

Napisany 08 grudzień 2012 - 21:02

Jeżeli kicha to wygląda na układ zapłonowy. Mówisz że sprawdziłeś ale w jaki sposób? sprawdziłeś czy wymieniłeś?
  • 0

#9 michael5262

michael5262
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Dołączył:15 gru 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łochów
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.0 16V

Napisany 02 marzec 2013 - 14:49

Witam, Mam ten sam problem. Na komputerze pokazało mi błąd P1690-002. Wie ktoś co to za błąd? Jak się pozbyć tego problemu z szarpaniem?
  • 0

#10 michalm83

michalm83
  • Klubowicz
  • 1556 postów
  • Dołączył:14 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dęblin/Europa
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:1024
  • Auto:Vectra B kombi '99 x18xe1+LPG
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 02 marzec 2013 - 15:05

Witam, Mam ten sam problem. Na komputerze pokazało mi błąd P1690-002. Wie ktoś co to za błąd? Jak się pozbyć tego problemu z szarpaniem?

1690 Lampka kontrolna układu. Zapaliła ci sie kontrolak Check??
PS . Napisz łaskawie jaki masz silnik , czy masz gaz ,itd.

Edytowany przez michalm83, 02 marzec 2013 - 15:07.

  • 0
Dodany obrazek

#11 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4261 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 02 marzec 2013 - 15:17

Pewnie standardowo ma gaz zakładany u magika. Gratis dorzucił odcięcie checka
  • 0

#12 michalm83

michalm83
  • Klubowicz
  • 1556 postów
  • Dołączył:14 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dęblin/Europa
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:1024
  • Auto:Vectra B kombi '99 x18xe1+LPG
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 02 marzec 2013 - 15:23

Gratis dorzucił odcięcie checka

Dokładnie dlatego pytam o gaz . Tylko czy wtedy nie wystepował by też bład 0130??

Edytowany przez michalm83, 02 marzec 2013 - 15:23.

  • 0
Dodany obrazek

#13 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4261 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 02 marzec 2013 - 15:34

To dlatego że wywala 0130 odcinają checka. Może zdarzyć się że akurat przez 30 uruchomień ten błąd nie wystąpi i sam się skasuje
  • 0

#14 mateusz6367

mateusz6367
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:09 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:opel calibra x25xe

Napisany 02 marzec 2013 - 15:56

panowie podepne sie pod temat zeby nie smiecic. mam zaslepiny EGR ale zgubilem gdzies tą rzecz Dodany obrazek i nie wiem czy ma to wplyw na falujace obroty sam skacze do 2,5 -3 tysiecy i opada i tak ciagle. druga sprawa poczulem benzyne na bagnecie i teraz boje sie ze to piperscienie oby nie. wczesniej mialem nie dobra cewke bo na 4 i 5 gar nie dawala iskry i troche go na tej cewce probowalem odpalac moglo byc ze benzyna w tym 4 i 5 garze po przez zalanie poleciala cylindrami do oleju? cewke narazie mam zmieniona od omegi nie pasuje w oryginalne miejsce wiec dalej ja do podstawy akumulatora ale to chyba nie ma zadnego wplywu prosze o pomoc silnik x25xe
  • 0

#15 michael5262

michael5262
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Dołączył:15 gru 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łochów
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.0 16V

Napisany 02 marzec 2013 - 17:37

Silnik x20xev.
Gaz mam założony od jakiś 4 tygodni i do tej pory nic się nie działo. Zakładany u faceta polecanego przez kilka osób.
Żadna kontrolka mi się nie zapaliła.

Edytowany przez michael5262, 02 marzec 2013 - 17:38.

  • 0

#16 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4261 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 02 marzec 2013 - 17:41

Jaki gaz?
  • 0

#17 michael5262

michael5262
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Dołączył:15 gru 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łochów
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.0 16V

Napisany 02 marzec 2013 - 17:44

sekwencja.Mogę wrzucić spis części, które zostały założone.
  • 0

#18 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4261 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 02 marzec 2013 - 17:49

Check ci się wogóle zaświeca? Co do szarpania to na początek kable i świece. Jeśli nie pomoże to odłączenie aku i przejażdżka na benzynie i do gazownika żeby dobrze ustawił
  • 0

#19 michael5262

michael5262
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Dołączył:15 gru 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łochów
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.0 16V

Napisany 02 marzec 2013 - 17:56

Chceck się nie zaświeca. Na benzynie jest to samo co na gazie. Aku odłączałem i dalej tak samo.
  • 0

#20 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4261 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 02 marzec 2013 - 18:20

Kable i świece? Może EGR pada. Może przepływka. Ciężko powiedzieć.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_