Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 5 głosów

Instalacja Koltec/Necam EGI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2421 odpowiedzi na ten temat

#1301 etaks

etaks
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:12 maj 2008
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Omega 2.0 16V + LPG Koltec

Napisany 22 czerwiec 2008 - 19:18

Spokojnie Panowie...

Jeśli chodzi o zakręcenie butli to tak jak już pisałem nie mam zaworu, którym można by to zrobić. Podobno nie mam nawet wielozaworu więc każdy kto podejdzie mi pod auto z gwoździem praktycznie może mnie pozbawić zawartości butli :angry: Nie wiem czy to czyjaś przeróbka czy tak jest fabrycznie w każdym razie nie jest tak jak być powinno.

Poszarpywanie, o którym pisałem jest na LPG. Na benzynce nie ma żadnych niepokojących objawów poza tym, że trzeba chwilę kręcić i dodawać gazu i po odpaleniu przez kilka sekund skaczą obroty - wg mnie sprawcą jest mieszanka LPG i PB.

Auto ma 290tys km. Reduktor ponoć był zmieniany rok temu, na pewno nie jest to oryginalny Kolteca bo nie ma żadnego oznaczenia.

Jakbym miał w ciemno sprawdzać i wymieniać poszczególne elementy (krokowy 300zł, jakiś reduktor od sekwencji 300zł, sonda 300zł) no to dajcie spokój, mam połowę ceny nowej sekwencji z montażem...

Coraz częściej mnie przerzuca na Pb ale dziś po kilku przełączeniach zaczął chodzić poprawnie na LPG?! Nie przełączył samoczynnie, przy wrzuceniu na luz w czasie jazdy obroty spadły do ok 1000 i sie utrzymywały. Niestety wątpię żeby ten stan rzeczy się utrzymał <_<

Natomiast ciągle nie daje mi spokoju krokowy pracujący przez kilka minut po zgaszeniu silnika. On wtedy chyba się całkowicie wykręca i przeskakuje na gwincie - tak wnioskuję po dzwięku - słychać wyraźne miarowe stuknięcia. Ma ktoś tak?

Pozdrawiam
  • 0


#1302 inspektorsim

inspektorsim
  • Forumowicz
  • 121 postów
  • Dołączył:02 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sławno
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Chrysler Stratus

Napisany 23 czerwiec 2008 - 06:51

Aha zapomniałbym. W sieci znalazłem sklep faceta z holandii który sprzedaje części do naszych instalek. Poniżej link:
http://www.verdampere.nl/
oraz holenderskie forum o Koltec-Necam, niektóre posty są po angielsku:
http://www.askanowne...n...2&lid=15657

Pozdrawiam!


co do forum to potwierdzam przy znajomości jezyka angielskiego i holenderskiego można się dużo dowiedzieć .(ja niestety tylko tym pierwszym operuję :( )... a co do tego sklepu to prowadzi sprzedaż w nim niejaki Kees - nick "kver" uważany na tym forum jako guru - chociaz muszę przyznac że też nie ma dostepu do pełnej dokumentacji.... chociąz ma pojęcie naprawdę o tych instalkach... proponuję wpierw jednak przejżeć wszytkie posty tam zanim zaczniecie zarzucac go pytaniami. To jest po prostu przyjazny handlarz częściami do kolteca który także stara się pomóc. niestety co do samego forum to nie wiem jak inni ale ja mam straszne problemy z "log in" za każdym razem mogę się jedynie raz zalogowac a później już mnie nie wpuszcza - nie wysyła po prostu linku aktywacyjnego i jedynie w momencie pierwszego logowania mogę zadać pytanie.

Co do części koltekowskich to znalazlem tez u nas sklepik gdzie pewne rzeczy można dostać w dobrej cenie (inne jednak przytłaczają swą wielkością): http://www.nagaz.pl/sklep/ (to nie jest reklama tylko link informacyjny - sam ostatnio u nich kupowałem :) )
  • 0

#1303 Janusz17

Janusz17
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Dołączył:04 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Włocławek
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:nissan almera

Napisany 23 czerwiec 2008 - 09:16

Spokojnie Panowie...

Jeśli chodzi o zakręcenie butli to tak jak już pisałem nie mam zaworu, którym można by to zrobić. Podobno nie mam nawet wielozaworu więc każdy kto podejdzie mi pod auto z gwoździem praktycznie może mnie pozbawić zawartości butli :angry: Nie wiem czy to czyjaś przeróbka czy tak jest fabrycznie w każdym razie nie jest tak jak być powinno.

Poszarpywanie, o którym pisałem jest na LPG. Na benzynce nie ma żadnych niepokojących objawów poza tym, że trzeba chwilę kręcić i dodawać gazu i po odpaleniu przez kilka sekund skaczą obroty - wg mnie sprawcą jest mieszanka LPG i PB.

Auto ma 290tys km. Reduktor ponoć był zmieniany rok temu, na pewno nie jest to oryginalny Kolteca bo nie ma żadnego oznaczenia.

Jakbym miał w ciemno sprawdzać i wymieniać poszczególne elementy (krokowy 300zł, jakiś reduktor od sekwencji 300zł, sonda 300zł) no to dajcie spokój, mam połowę ceny nowej sekwencji z montażem...

Coraz częściej mnie przerzuca na Pb ale dziś po kilku przełączeniach zaczął chodzić poprawnie na LPG?! Nie przełączył samoczynnie, przy wrzuceniu na luz w czasie jazdy obroty spadły do ok 1000 i sie utrzymywały. Niestety wątpię żeby ten stan rzeczy się utrzymał <_<

Natomiast ciągle nie daje mi spokoju krokowy pracujący przez kilka minut po zgaszeniu silnika. On wtedy chyba się całkowicie wykręca i przeskakuje na gwincie - tak wnioskuję po dzwięku - słychać wyraźne miarowe stuknięcia. Ma ktoś tak?

Pozdrawiam

CZES KOLOGO mialem podobne obiawy jak twoje u mnie byla walnieta sada lamda koszt uzywanej na alegro 100 silniczek krokowy od opla 40 w protonie za lodzią za tyle to mozesz sobie oni tylko spojrzą'Swoją drogą mysle ze krokowy u ciebie tez jest do kitu te obiawy co opisujesz sa dziwne ciekaw jestem czy twoje auto przy ruszaniu na bp i lpg zapiszczą opony chce przeprosic tez kolege ktory wczesniej ci doradzal ale butle mają elektrozawory bez pokreteł sory .
  • 0

#1304 roni

roni
  • Klubowicz
  • 1420 postów
  • Dołączył:28 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warszafka
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:379
  • Auto:SAAB 95 2.3 TS AERO
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 23 czerwiec 2008 - 10:17

Widzisz , jeśli nie masz zaworów itp to przy nieszczelności dostaje się do dolotu gaz i są problemy z odpaleniem auta ,ponieważ gaz wypiera powietrze z dolotu.... najtaniej ,pojedź do gaziarza i niech sprawdzi co z tymi zaworami czy odcięciami...... nadal twierdze że jak nie sprawdzisz i nie wykluczysz Lpg to do niczego nie dojdziesz i tylko kase wydasz na niepotrzebne wymiany wymyślonych usterek .


pozdro......
  • 0
SAAB 95 AERO 2.3 TS (2001r) -266,5 KM
OPEL VECTRA C 1.9 CDTI (2005) -150 KM +
OPEL VECTRA C 1.8 (2003r) -122 KM
OPEL VECTRA B 2.0 (1997r) -136 KM
...Dodany obrazek

#1305 macbieg

macbieg
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Dołączył:05 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Mazda 6 Kombi Sport '03 L8-DE

Napisany 24 czerwiec 2008 - 20:45

Witam wszystkich Koltecowców.

Mam VC silnik Z22SE z instalacją Koltec. Przy temperaturze powyżej 12oC przestaje palić jeden cylinder. To samo działo się w korkach - nawet jak było zimniej. Od ponad 2 miesięcy jeżdżę na paliwie :( W jedynym poznańskim serwisie chcieli wymieniać mi wszystkie wtryskiwacze po 1000 zł za sztukę. Byłem też u zaprzyjaźnionych gaziarzy, ale nikt nie chce tego dotykać, a ja sam nic nie zdziałam. Czy możecie poradzić jak doprowadzić Kolteca do porządku? Aha, jeszcze jedno - poprzedni właściciel wymieniał wtryskiwacze, tyle że było to jeszcze na gwarancji...

Pozdrawiam.
  • 0

#1306 etaks

etaks
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:12 maj 2008
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Omega 2.0 16V + LPG Koltec

Napisany 27 czerwiec 2008 - 19:42

Witam, dziś przy okazji uszczelniania klimy wziąłem się za sprawdzenie zaworów LPG i wszystko wskazuje na to, że są ok więc problemy z odpalaniem nie są spowodowane przeciekami gazu. Pierwszy raz od zakupu auta (czyt. od 2 miesięcy) postanowiłem powalczyć z reduktorem. Zacząłem i skończyłem na filtrze;) którego w ogóle nie było! Odkręciłem śrubę spod elektrozaworu, zdjąłem osłonę filtra a tam pustka... Teraz mam pytanie do znawców. Jaki reduktor zastosować jako zamiennik? Wiem tyle, że ma być od sekwencji. Może jakieś konkretne modele mi podpowiecie?

Pozdrawiam
  • 0

#1307 szybek

szybek
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:30 cze 2008
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:opel astra 1,6 16v

Napisany 30 czerwiec 2008 - 18:55

Witam, zalogowałem się w waszym portalu ze względu duże braki wiedzy oraz nadzieje na pomoc. :(
Wymieniłem membrany w parowniku KOLTEC VG392 oraz uszczelki w rozdzielaczu. Nie wiem co robie nie tak, ale po ustawieniu na parowniku ciśnienia 1,5 bar na rozdzielaczu maksymalnie uzyskuje 0,2 bar. Po zdjęciu przewodu podciśnienia ciśnienie podskakuje do 1 bar. Silnik pracuje ok. 750 obr. Tylko powolne dodanie gazu powoduje wejście na obroty, szybkie naciśnięcie na pedał powoduje zaduszenie i po ok. 1,5 sekundy wskakiwanie w obroty. Silnik na benzynie pracuje idealnie jest po wymianie regulator ciśnienia paliwa (miało pomóc, podobno paliwo przedostawało się podczas pracy na gazie), ale to w ogóle nie wpłynęło na prace na gazie. Potrzebuje pomocy lub adresu serwisu w okolicy Bydgoszczy.
  • 0

#1308 J 23

J 23
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:29 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój / Katowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B 1,6 16V

Napisany 03 lipiec 2008 - 07:09

Witam przyszedł czas ze moja viki ponownie ma problemy na kolteku. Jakiś rok temu mialem przeboje z szarpaniem przy ruszaniu i gasnieciem autka przy wrzuceniu na luz.Wymieniłem silniczek krokowy wyczyscilem rozdzielacz i jak reka odjał...do teraz. Teraz jest inny problem,autko z rana nie potrafi sie przełaczyc na gaz jesli nie osiagnie temp. ok 85 st C czyli musze przejechac pare km.Jak w końcu się przełączy to wraca spowrotem na Pb po przekroczeniu 3,5-4 tys obrotów.Stawiam na parownik i tu moje pytanie jaki najlepiej kupić.

Jeszcze jedno pokazuje mi błędy nr 13,33 a nie mogę nigdzie znaleźć rozpiski z kodami.

Edytowany przez J 23, 03 lipiec 2008 - 07:12.

  • 0

#1309 jaspajones

jaspajones
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:15 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B 1.6

Napisany 15 lipiec 2008 - 10:10

Może to Ci pomoże:

kod 12 Brak powrotnego sygnału z silnika.
kod 13 Brak sygnału z sondy lambda
kod 14 Sygnał z sensora temperatury jest za wysoki
kod 15 Sygnał z sensora temperatury jest za niski
kod 21 TPS sygnał za wysoki (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 22 TPS sygnał za niski (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 33 Sygnał z sensora MAP za wysoki
kod 34 Sygnał z sensora MAP za niski
kod 43 Parownik/reduktor nie działa
kod 45 Mieszanka gazu za bogata

Miałem też problemy z odpalaniem na gazie (szarpał), wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, sondę lambda i parownik (ten ostatni okazał się pęknięty) na włoski. Po wymianie szarpanie ustało ale przy odpalaniu gasł i za drugim razem odpalał i przełączał się na gaz. Po pewnym czasie problem z podwójnym odpalaniem ustał i teraz jest ok. Choć myślę, że potrzeba mu wykasować wcześniejsze błędy sterownika.

Pozdrawiam

Edytowany przez jaspajones, 15 lipiec 2008 - 10:21.

  • 0

#1310 CinekGlogow

CinekGlogow
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:21 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Głogów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB 3.0V6

Napisany 18 lipiec 2008 - 18:55

Witam.Czy jest ktos w stanie rozpoznac czy to instalka Koltec po tym zdjeciu:

Dodany obrazek
Dodany obrazek
  • 0

#1311 kusy007

kusy007
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:04 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Opel Vectra 96r 1,6 16V LPG Koltec

Napisany 20 lipiec 2008 - 20:55

zdecydowanie tak
  • 0

#1312 macbieg

macbieg
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Dołączył:05 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Mazda 6 Kombi Sport '03 L8-DE

Napisany 22 lipiec 2008 - 13:45

Witam, zalogowałem się w waszym portalu ze względu duże braki wiedzy oraz nadzieje na pomoc. :(
Wymieniłem membrany w parowniku KOLTEC VG392 oraz uszczelki w rozdzielaczu. Nie wiem co robie nie tak, ale po ustawieniu na parowniku ciśnienia 1,5 bar na rozdzielaczu maksymalnie uzyskuje 0,2 bar. Po zdjęciu przewodu podciśnienia ciśnienie podskakuje do 1 bar. Silnik pracuje ok. 750 obr. Tylko powolne dodanie gazu powoduje wejście na obroty, szybkie naciśnięcie na pedał powoduje zaduszenie i po ok. 1,5 sekundy wskakiwanie w obroty. Silnik na benzynie pracuje idealnie jest po wymianie regulator ciśnienia paliwa (miało pomóc, podobno paliwo przedostawało się podczas pracy na gazie), ale to w ogóle nie wpłynęło na prace na gazie. Potrzebuje pomocy lub adresu serwisu w okolicy Bydgoszczy.


Zadzwoń pod nr 052 3203100 i poproś z serwisem od instalacji gazowych. Nie mam pod ręką nazwiska faceta, ale jest tylko jeden, który wie o co chodzi. Firma "Mikołajczyk" Bydgoszcz - biorą najwięcej części od AG Holandia. Powodzenia.
  • 0

#1313 Monteki

Monteki
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:12 sie 2008
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VECTRA B 2.0 16V , CALIBRA TURBO 4x4

Napisany 20 sierpień 2008 - 21:40

Witam ,

Przeleciałem cały temat ale nie moge znaleźć ,

Czy może ktoś polecić serwis instalacji Koltec w Poznaniu lub okolicach . Moja Viki ( x20xev) zaczeła nierówno pracować na gazie oraz leciutko się dławić przy przyspieszniu na niskich obrotach (poniżej 2 tys) , Poza tym praktycznie niemożliwościa jest zapalić ją na gazie , podczas gdy na benzynie zapala na dotyk.

pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
  • 0

#1314 Jolo

Jolo
  • Forumowicz
  • 939 postów
  • Dołączył:29 cze 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KUTNO
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Nissan Primera P12 kombi 1.8 2002 r. KME DIEGO G3

Napisany 22 sierpień 2008 - 07:59

praktycznie niemożliwościa jest zapalić ją na gazie , podczas gdy na benzynie zapala na dotyk.

te instalki nie odpalają na gazie.......
ZAWSZE PIERWSZY STRZAŁ JEST NA PB

moim zdaniem nie trzyma Ci elektrozawór przy parowniku, albo się zanieczyścił i przepuszcza, albo popsuł się i cały czas otwarty jest.
u mnie też popuszcza, ale nie mam czasu na razie zrobić to - REMONT MIESZKANIA POCHŁANIA MNIE BEZ RESZTY

rozbierz, przeczyść, wymocz w rozpuszczalniku i sprawdź czy pomogło :)
wg mnie powinno
  • 0

#1315 Monteki

Monteki
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:12 sie 2008
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VECTRA B 2.0 16V , CALIBRA TURBO 4x4

Napisany 22 sierpień 2008 - 09:14

te instalki nie odpalają na gazie.......
ZAWSZE PIERWSZY STRZAŁ JEST NA PB

moim zdaniem nie trzyma Ci elektrozawór przy parowniku, albo się zanieczyścił i przepuszcza, albo popsuł się i cały czas otwarty jest.
u mnie też popuszcza, ale nie mam czasu na razie zrobić to - REMONT MIESZKANIA POCHŁANIA MNIE BEZ RESZTY

rozbierz, przeczyść, wymocz w rozpuszczalniku i sprawdź czy pomogło :)
wg mnie powinno


Dzięki za rade , ale nie rozbierałem nigdy instalacji gazowej , (mój LET śmiga tylko na 98 ) więc raczej nie będe się uczył na tym aucie :)

Zna ktos jakiś serwis gazowy w Poznaniu lub okolicy godny polecenia ??
  • 0

#1316 Lensen

Lensen
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:11 gru 2007
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vectra SEDAN 1.8 16V 115KM

Napisany 10 wrzesień 2008 - 14:52

Witam,
Jestem nowy na forum. Posiadam VB '00 1,8 16Vi oczywiście instalację LPG KOLTEC. Stan licznika 168tysiączków od 20 tys w Polsce. Samochód sprowadzony z NL. Gaz zamontowany w salonie w NL Przyznam si, że nie czytałem wszystkich 66 stron tylko kilkanaście wyrywkowo. Widzę, że większość ma te same problemy co ja i jakoś sobie radzi. Niestety po przeczytaniu tych kilkunastu postów nie wiem co dokładnie zrobić.
Mam identyczny pstryczek jak większość z was. Na benzynce kanister a na diodzie coś w rodzaju tubki która ma oznaczać LPG.
Proszę o radę co zrobić przy takich objawach:

1. Przy dodawaniu gazu mam dziurę i to dosyć konkretną. Po dodaniu gazu słychać syk jakby zasysanego powietrza a dopiero po chwili zaczyna wchodzić na obroty.

2. samochód zabiera się do życia dopiero po przekroczeniu 2kobr/min Dodam że nie mam problemu z wkręcaniem go na wyższe obroty (po przekroczeniu wspomnianych 2tys. obr/min) choć ostatnio przy wyższych obrotach zaczęło mnie przełączać na benzynę automatycznie, jakby brakowało gazu.

3. Na wolnych obrotach chodzi nierówno, szarpie silnikiem (obr w granicach 600-800). ciężko w ogóle ruszyć bo po dodaniu gazu ma wspomnianą dziurę i wtedy obroty spadają do 400-500 i dopiero po chwili trzymania gazu w jednym położeniu zaczyna wchodzić na obroty.

4. Często jak wyprzedzam to wiadomo dużo gazu i jak spuszczam nogę z gazu to czuję jakby wtedy nabierał mocy (dziwne), o ile wcześniej mnie nie przełączy na benzin.

5. Wskaźnik od stanu paliwa/gazu po zatankowaniu gazu na full pokazuje około 30L a po przejechaniu około 300 km pokazuje zero i tak do wyczerpania butli.

6. Problem z odpalaniem. Jak zgaszę samochód na gazie to są problemy z odpaleniem, głównie jak silnik jest zimny. Jak zgaszę go na Pb to pali od strzała. Czytałem że mogą to być elektrozawory czy napewno ??

7. Po zakupie często gasnął mi na wolnych obrotach. Zresetowałem komputer przez odłączenie klem i pomogło ale teraz wszystko wali się na kupę

Wszystkie opisane przypadki występują tylko na LPG.

Wczoraj byłem w firmie często tu wspominanej AG Holandia w Węgrzcach i po analizie rzucili mi ceną 1900zł. (wymiana reduktora - pan powiedział że nie da się zregenerować; wymiana rozdzielacza lub regeneracja; regulacja ciśnień i wymiana filterków oraz świec-świece mam GM dwużarowe a czytałem, że jednożarowe mają być przy tych instalacjach) Załamka totalna. Zasiadłem przed komp i trafiłem tutaj. Chłopaki pomóżcie bo z tego co czytałem to kolega Skvarek sprzedaje zestawy do regeneracji i że da się reduktor zrgenerować. Prawda ??

Proszę o krótkie odpowiedzi co może być przyczyną danego objawu i co zrobić. Opisy jak to zrobić widziałem już w tym temacie i sobie odszukam. Jeśli trzeba by było pstryknę parę fotek instalacji.

Z góry dziękuje za udzieloną pomoc desperatowi.
Pozdrawiam wszystkich Koltec-owców.
  • 0

#1317 Janusz17

Janusz17
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Dołączył:04 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Włocławek
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:nissan almera

Napisany 10 wrzesień 2008 - 17:22

Witam,
Jestem nowy na forum. Posiadam VB '00 1,8 16Vi oczywiście instalację LPG KOLTEC. Stan licznika 168tysiączków od 20 tys w Polsce. Samochód sprowadzony z NL. Gaz zamontowany w salonie w NL Przyznam si, że nie czytałem wszystkich 66 stron tylko kilkanaście wyrywkowo. Widzę, że większość ma te same problemy co ja i jakoś sobie radzi. Niestety po przeczytaniu tych kilkunastu postów nie wiem co dokładnie zrobić.
Mam identyczny pstryczek jak większość z was. Na benzynce kanister a na diodzie coś w rodzaju tubki która ma oznaczać LPG.
Proszę o radę co zrobić przy takich objawach:

1. Przy dodawaniu gazu mam dziurę i to dosyć konkretną. Po dodaniu gazu słychać syk jakby zasysanego powietrza a dopiero po chwili zaczyna wchodzić na obroty.

2. samochód zabiera się do życia dopiero po przekroczeniu 2kobr/min Dodam że nie mam problemu z wkręcaniem go na wyższe obroty (po przekroczeniu wspomnianych 2tys. obr/min) choć ostatnio przy wyższych obrotach zaczęło mnie przełączać na benzynę automatycznie, jakby brakowało gazu.

3. Na wolnych obrotach chodzi nierówno, szarpie silnikiem (obr w granicach 600-800). ciężko w ogóle ruszyć bo po dodaniu gazu ma wspomnianą dziurę i wtedy obroty spadają do 400-500 i dopiero po chwili trzymania gazu w jednym położeniu zaczyna wchodzić na obroty.

4. Często jak wyprzedzam to wiadomo dużo gazu i jak spuszczam nogę z gazu to czuję jakby wtedy nabierał mocy (dziwne), o ile wcześniej mnie nie przełączy na benzin.

5. Wskaźnik od stanu paliwa/gazu po zatankowaniu gazu na full pokazuje około 30L a po przejechaniu około 300 km pokazuje zero i tak do wyczerpania butli.

6. Problem z odpalaniem. Jak zgaszę samochód na gazie to są problemy z odpaleniem, głównie jak silnik jest zimny. Jak zgaszę go na Pb to pali od strzała. Czytałem że mogą to być elektrozawory czy napewno ??

7. Po zakupie często gasnął mi na wolnych obrotach. Zresetowałem komputer przez odłączenie klem i pomogło ale teraz wszystko wali się na kupę

Wszystkie opisane przypadki występują tylko na LPG.

Wczoraj byłem w firmie często tu wspominanej AG Holandia w Węgrzcach i po analizie rzucili mi ceną 1900zł. (wymiana reduktora - pan powiedział że nie da się zregenerować; wymiana rozdzielacza lub regeneracja; regulacja ciśnień i wymiana filterków oraz świec-świece mam GM dwużarowe a czytałem, że jednożarowe mają być przy tych instalacjach) Załamka totalna. Zasiadłem przed komp i trafiłem tutaj. Chłopaki pomóżcie bo z tego co czytałem to kolega Skvarek sprzedaje zestawy do regeneracji i że da się reduktor zrgenerować. Prawda ??

Proszę o krótkie odpowiedzi co może być przyczyną danego objawu i co zrobić. Opisy jak to zrobić widziałem już w tym temacie i sobie odszukam. Jeśli trzeba by było pstryknę parę fotek instalacji.

Z góry dziękuje za udzieloną pomoc desperatowi.
Pozdrawiam wszystkich Koltec-owców.

Sprawdz sonde lamda u pierwszego gaziaza sprawdz rure czy nie koci jak chodzi na bp pozdrawiam
  • 0

#1318 Jolo

Jolo
  • Forumowicz
  • 939 postów
  • Dołączył:29 cze 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KUTNO
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Nissan Primera P12 kombi 1.8 2002 r. KME DIEGO G3

Napisany 11 wrzesień 2008 - 10:04

Witam
Panowie nie wiecie jaki jest rozmiar rurki miedzianej doprowadzającej gaz do reduktora , 6 czy 8 mm ?
w instalce VG392.
mógłby ktoś sprawdzić ?
  • 0

#1319 dziad

dziad
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Dołączył:28 paź 2006
  • Skąd:P-śl

Napisany 12 wrzesień 2008 - 13:52

Bez pomiaru mogę powiedzieć ze na 99% jest fi 6

.......tak sprawdziłem jest 6 mm

Edytowany przez dziad, 12 wrzesień 2008 - 13:55.

  • 0

#1320 Jolo

Jolo
  • Forumowicz
  • 939 postów
  • Dołączył:29 cze 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KUTNO
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Nissan Primera P12 kombi 1.8 2002 r. KME DIEGO G3

Napisany 12 wrzesień 2008 - 14:03

Bez pomiaru mogę powiedzieć ze na 99% jest fi 6
.......tak sprawdziłem jest 6 mm

Super
dziękuję
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_