Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 6 głosów

Instalacja Koltec/Necam EGI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2445 odpowiedzi na ten temat

#921 Vaterlo

Vaterlo
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:20 lut 2007
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Auto:Opel

Napisany 23 luty 2007 - 19:18

Hmm, raczej ci gazownicy są do wymiany..
A gdzie ten gaz się wydobywa?
Tak czy owak, jak pisał Dziad - regeneracja powinna pomóc, o ile to reduktor.
Na pewno także czyszczenie rozdzielacza i oględziny stanu rdzenia i tłoczka.

A ze wskaźnikiem - zobacz czy przy butli wszystkie kable kontaktują.. A może coś z pływakiem w butli? Jest pewnie kilka możliwości...
Masz tak od początku czy dopiero się zepsuło?

Niestety od mometu zakupu nie wskazuje nic po przełączeniu na gaz- a jak było wcześniej nie wiem.
  • 0


#922 samson

samson
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Dołączył:27 lut 2007
  • Skąd:Kielce
  • Auto:volvo

Napisany 27 luty 2007 - 16:15

Witam Szanowne grono użytkowników instalacji Koltec-necam.Posiadam sam.Volvo 850 z instalacją Koltec-Necam Mega i jestem po lekturze 46 stron.Dzięki Waszym poradom doprowadziłem moją instalację do stanu w miarę poprawnej pracy.Zregenerowałem parownik oraz rozdzielacz.Ale mam jeszcze dwa problemy i bylbym bardzo wdzięczny za ewentualną pomoc w ich rozwiazaniu.Oto one:1)cały czas na wolnych obrotach pali się czerwona kontrolka na przełączniku,a po zczytaniu błędów jest kod 22 tj.niski sygnał TPS.2) nierówne obroty silnika(falujące ) a po puszczeniu nogi z gazu spadają do ok.300-400 i dopiero rosną do ok.800.i tu mam pytania:jak wzmocnić sygnał TPS i co może być przychyną nierównych obrotów silnika.Jednocześnie nadmieniam iż silnik krokowy jest sprawny, a tłoczek w rdzeniu chodzi lekko.I jeszcze jedno, od momentu zakupu sam.mam tzw.dziurę gazową (przy ostrym wciśnięciu pedału gazu).Czy jest to normale w tego typu instalacjach i ewentualnie co może być tego przyczyną.Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam.Adam
  • 0

#923 Jolo

Jolo
  • Forumowicz
  • 939 postów
  • Dołączył:29 cze 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KUTNO
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Nissan Primera P12 kombi 1.8 2002 r. KME DIEGO G3

Napisany 01 marzec 2007 - 20:16

cześć
TPS powiadasz ?
w tych instalkach to za TPS chyba odpowiada ten cienki wężyk dochodzący do reduktora, może sprawdź czy nie sparciały jest...
  • 0

#924 mim

mim
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:19 mar 2007
  • Skąd:Białystok
  • Auto:Peugeot 406

Napisany 19 marzec 2007 - 23:29

Witam wszystkich Jestem posiadaczem samochodu Peugeot 406 1,8 16V z 2000 roku auto kupione w polskim salonie z fabryczną instalacja Coltec Necam przebieg ok 200tys. prosze o pomoc w paru problemach z moją instalacją, gdzie moge znaleźć dobry serwis w woj podlaskim do tej instalacji.
Muszę wymienic zbiornik na gaz (jest w kole) żadna stacja diagnostyczna nie chce mi podbić badań mam świdectwo hom. na instalacje a niemam dozoru na baniak za 2 tyg kończy mi sie dowód i musze zrobić kolejne bad techn.Na dodatek od wczoraj przestał mi jeździć na gazie nie chce sie przełączyć na gaz (na benz ok), silnik krokowy ok,będę rozkręcał i czyścił cały roździelacz czy możę to byc wina mębrany znajdującej sie na dole roździelacza, tak jakby niedostawał dawki gazu d o roździelacza,parownik wymieniony ok 2 lata temu (50tys km)przez poprzedniego właściciela tylko niewiem czy na nowy czy używany.
Z góry dziekuje za pomoc
pozdr mim
  • 0

#925 chudy

chudy
  • Forumowicz
  • 221 postów
  • Dołączył:23 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wasilków/Białystok
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Reanaul Laguna

Napisany 20 marzec 2007 - 15:14

Co do badań na butle przechodziłem to samo. Taki dozor techniczny zrobilem w Białej Podlaskiej w firmie Zamel. Sprobuj jeszcze znalesc firme prip lub primagaz z lublina. swego czasu mieli butle do instalacji holenderskich (jesli o taka ci chodzi). a co do servisu w okolicy woj. podlaskiego to nic nie ma, jedynie do vectry i instalacji koltec to salon opla w krupnikach moze by cos zrobil, ale ceny zaporowe. ja jezdze do warszawy/ząbki do intergazu. pozdrawiam i zycze powodzenia

Edytowany przez chudy, 20 marzec 2007 - 15:16.

  • 0

#926 mim

mim
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:19 mar 2007
  • Skąd:Białystok
  • Auto:Peugeot 406

Napisany 20 marzec 2007 - 23:06

Wielkie dzięki za pomoc sprawy naprawy i zbiornika(dozór) mozna od razu załatwić w Lublinie firma Primagaz gość twierdzi ze zajmuje sie tym 15 lat troche daleko ale niemam wyboru, zobaczymy jak będzie.
pozdrawiam mim
  • 0

#927 iska123

iska123
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:20 mar 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:RADOM
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB 96 16V

Napisany 21 marzec 2007 - 00:08

Witam wszystkich, posiadam Opla Vectrę B z instalacją Koltec-Necam, samochód był sprowadzony z Holandi. Od pewnego czasu po przełączeniu się na gas samochód zaczyna się "dusić" tak jakby się zalewał, a silnik zaczyna drgać, dzieje się tak szczególnie przy ruszaniu, samochód zaczyna szarpać, na większym biegu jest to praktycznie nieodczuwalne. Zapala mi się również kontrolka Check. Proszę o pomoc jaka może być tego przyczyna, ewentualnie namiary na jakiegoś gazownika co się zna na tego typu instalacjach w okolicy Radomia
  • 0

#928 Jolo

Jolo
  • Forumowicz
  • 939 postów
  • Dołączył:29 cze 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KUTNO
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Nissan Primera P12 kombi 1.8 2002 r. KME DIEGO G3

Napisany 21 marzec 2007 - 15:46

cześć
TPS powiadasz ?
w tych instalkach to za TPS chyba odpowiada ten cienki wężyk dochodzący do reduktora, może sprawdź czy nie sparciały jest...

mogęCI spredać super butlę w koło STAKO 45 litrów za 230 zł + przesyłka z 2004roku z ważną homologacją do 2014 roku
  • 0

#929 js

js
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:01 paź 2006
  • Skąd:Katowice

Napisany 01 kwiecień 2007 - 09:49

Witam

Mam pytanie: w którą stronę należy kręcić 2 śrubami w parowniku, aby zwiększyć ciśnienie na obu stopniach?

Czy jest to analogicznie jak woda w kranie? Czym bardziej odkręcam, tym większe ciśnienie?
  • 0

#930 EMIL

EMIL
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Dołączył:01 kwi 2007
  • Skąd:Kluczbork
  • Auto:opel vectra C

Napisany 01 kwiecień 2007 - 17:26

Witam
Chciałem wyczyscic rozdzielacz kolteca do Vectry 1998r sprowadzonej z Holandi
I po odkreceniu silniczka krokowego wyskoczyła ta zawartość znalazłem tulejke, sprężynke i taką metalową podkładkę, czy tam powinna być jeszcze jakaś gumowa podkładka? bo po skręceniu gaz ucieka górą.
I czy mozna kupic gdzieś to w sklepie?
bo cos mi sie wydaje ze to to [url=http://www.sklep-lpg.pl/product_info.php/cPath/96_69/products_id/279]http:/
tylko jaki rozmiar by tego był?
Ps. nowy na tym forum, może znacie mnie z vectra-unlimited




WITAM JEZELI MACIE PROBLEM Z INSTALACJA KOLTEC NECAM AG SKIERUJCIE SIE DO SERWISU W KRAKOWIE POLECAM TEL 012/285 83 01 DOKłADNIE W WęGRZCACH GOśCIE MAJA DUżE POJęCIE O TYCH INSTALACJACH I POSIADAJą WSZYSTKIE CZęśCI NA MIEJSCU I LEPSZE CENY NIZ W TYM SKLEPIE NA NECIE.JA MIAłEM PROBLEM ZE SWOJA INSTALACJA AZ W KONCU ZNALAZłEM TEN SERWIS W WęGRZCACH I MOJE PROBLEMY SIE SKONCZYł.
POZDRAWIAM
  • 0

#931 EMIL

EMIL
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Dołączył:01 kwi 2007
  • Skąd:Kluczbork
  • Auto:opel vectra C

Napisany 01 kwiecień 2007 - 17:54

WITAM
POLECAM FIRME AUTO GAZ HOLANDIA TEL 012/285 83 01
FACHOWCY SPECJALIZUJą SIE W SYSTEMACH HOLENDERSKICH KOLTEC NECAM AG .
MAJą DUZE DOśWIADCZENIE I WSZYSTKIE CZęśCI NA MIEJSCU

autogazholandia.pl

akcesoria-lpg.com

POZDRAWIAM
  • 0

#932 dziad

dziad
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Dołączył:28 paź 2006
  • Skąd:P-śl

Napisany 04 kwiecień 2007 - 16:42

WITAM JEZELI MACIE PROBLEM Z INSTALACJA KOLTEC NECAM AG SKIERUJCIE SIE DO SERWISU W KRAKOWIE POLECAM TEL 012/285 83 01 DOKłADNIE W WęGRZCACH GOśCIE MAJA DUżE POJęCIE O TYCH INSTALACJACH I POSIADAJą WSZYSTKIE CZęśCI NA MIEJSCU I LEPSZE CENY NIZ W TYM SKLEPIE NA NECIE.JA MIAłEM PROBLEM ZE SWOJA INSTALACJA AZ W KONCU ZNALAZłEM TEN SERWIS W WęGRZCACH I MOJE PROBLEMY SIE SKONCZYł.
POZDRAWIAM



To może napisz co było - jakie uszkodzenie i ile Cię to kosztowało :P

Edytowany przez dziad, 04 kwiecień 2007 - 16:43.

  • 0

#933 Grzeskooo

Grzeskooo
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Dołączył:17 lis 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:VB kombi X20XEV + Koltec/Necam

Napisany 05 kwiecień 2007 - 22:37

Witam ja znowu ze swoim problemem a mianowicie chodzi o TC który zapala sie jak kola stracą przyczepność i gasnie dopiero po ponownym restarcie zaplonu. Dzieje sie tak tylko na gazie na benzynce jest wszystko ok. Byłem dzisiaj u Gaziarza na Tetmajera w Ząbkach powiedział ze to normalka i tak ma byc. Wierzyc mi sie niechce, ale cóż robić?? A jak jest u Was Koltekowcy czy naprawde mial On rację???
  • 0

#934 kusy007

kusy007
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:04 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Opel Vectra 96r 1,6 16V LPG Koltec

Napisany 10 kwiecień 2007 - 08:43

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Vectry 1,6 16V 96 r (u mnie od 3 lat) z instalacją Koltec. Auto ma ok. 200k przebiego z czego 80 k to moja zasługa. Problemy z gazem mam co okolo 15k. Zawsze korzystałem z ASO Lublin - pomagali. Mój ostatni problem polegał na tym, że na gaz nie chciał sie przełączać na zimnym silniku i czas się wydłużał, do około 20 km - wtedy zaskakiwał. Gdy podczas wizyty w ASO stwierdzili że do końca nie wiedzą co to - może to a może tamto i za czyszczenie rozdzielacza zaśpiewali 250 PLN nie gwarantujac sukcesu zdecydowałem sie sam to zrobić w koncu byłem na tym samym poziomie - tez do konca nie wiedziałem co jest. Z odkreceniem samego rozdzielacza był największy problem, przykręcony jest do obudowy głęboko pod servem - aby odkręcić trzeba namiętnie objąć silnik ramieniem od strony filtra powietrza i wolno ale daje rade :) Po trudach wyjąłem i zafundowałem mu kopiel w benzynce. Po złożeniu przełączył sie za pierwszym razem.

No i pare pytań
1. Od zawsze moja Viki ma problemy z wkręceniem sie na obroty po zdjęciu nogi z gazu, później jest ok (może świece lub przewody WN) ale na benzynie jest ok i kiedyś jak wymieniłem świece nie było różnicy.
2. Czy zestaw oringów do dystrybutora (definicja ASO) to podkładki miedziane do przewodów gazowych (bo oring to ja tylko jeden pod silnikiem krokowym zauważyłem).
3. Czy filtr fazy gazowej (który chciałbym założyć) coś poprawi w kwestii zasyfienia sitka przy dystrybutorze.
4. No i czy regeneracja parownika to rzeczywiście taki problem, bo w ASO mówią że oni mają problem z późniejszym uszczelniemiem go.

Dzieki za rady na forum, bez tego pewnie nie podjąbym sie roboty no i płakałbym i płaciłbym......
  • 0

#935 blady70

blady70
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:11 kwi 2007
  • Skąd:Pruszków
  • Auto:Opel Vectra

Napisany 11 kwiecień 2007 - 11:11

Witam wszystkich.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Vectry B 1,8 16V z instalacją Koltec-a. Niestety nie mam pojęcia jak to działa. Koleś od którego kupiłem autko też mało wiedział na ten temat. Pokazał mi tylko jak jest przełączone na gaz i to wszystko.
Mam kilka pytań:
1. Czy to możliwe że wskaźnik paliwa pokazuje poziom gazu a nie benzyny?
2. Czemu lampka na przełączniku gazu mi się zapala w czasie jazdy?
3. Czy w okolicach Warszaway jest jakiś dobry warsztat zajmujący się tymi instalacjami?
Z góry dziękuje za wszystkie rady.
Pozdrawiam
  • 0

#936 Wujek Abdi

Wujek Abdi
  • Przyjaciel VKP
  • 918 postów
  • Dołączył:18 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Nissan Qashqai+2 2.0dCi

Napisany 11 kwiecień 2007 - 12:43

kusy007
1. Możliwe, że tłoczek nie chodzi w rdzeniu tak swobodnie jak powinien? Odkręć krokowego, sprawdź czy chodzi lekko w całym zakresie i czy swobodnie odskakuje na sprężynie jak go wciśniesz do końca (lekko i pilnując, żeby nie wyleciał gdzieś w kosmos).
2. Pewnie tak, bo w rozdzielaczu gumowy jest tylko oring pod krokowym.
3. Poprawi, poprawi. To chyba oczywiste :D
4. Mi też mówili w ASO, że się zdarza, ale moim gazownikom udało się bez specjalnych wygibasów. Intergaz w Ząbkach też sobie poradzi B)

blady 70
1. Jak najbardziej. Na tym cały bajer polega. Na benie pokazuje poziom beny, a na gazie - gazu.
2. Zapala się jak? Świeci jednostajnie słabym światełkiem czy intensywnie na czerwono? Jeśli intensywnie i jednostajnie - zapamiętał jakiś błąd (można odczytać jaki)
3. Jest. Intergaz w Ząbkach, ewentualnie Abexim na Połczyńskiej - p. Piotr Czajka

Czytać cały temat - to wszystko tu już jest!!

Edytowany przez Wujek Abdi, 11 kwiecień 2007 - 12:44.

  • 0
Jeżdżę dla samego jeżdżenia.

#937 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23146 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 12 kwiecień 2007 - 07:54

Z uwagi na duże zainteresowanie tym tematem (chyba największe w całym dziale LPG myślę, że można go podpiąć - co też czynię. Jeśli są głosy przeciw - proszę o PW.
  • 0

================================================================

                     do 4VIII urlop / kontakt może być utrudniony lub wcale

================================================================


#938 Grzeskooo

Grzeskooo
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Dołączył:17 lis 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:VB kombi X20XEV + Koltec/Necam

Napisany 12 kwiecień 2007 - 09:28

dobry pomysł z tym podpięciem. wkońcu....:)
  • 0

#939 guton

guton
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Dołączył:13 mar 2006
  • Skąd:puławy

Napisany 15 kwiecień 2007 - 09:22

Witam wszystkich, nie było mnie tu z rok czasu bo nie miałem problemów ale wczoraj problem się znalazł a właściwie sam go zrobilem .Wymieniałem filtr gazu i po wymianie gdy już skręcałem poniosła mnie chyba fantazja aż urwałem całą obudowę filtra od parownika kur..... myślałem że mnie szlag trafi jaki ze mnie głąb nie wiem co teraz czy da się to zespawać czy wymienić nie mam pojęcia a najlepsze jest to że w czwartek jade do niemiec i nie ma czasu .Co tu zdziałać ???
  • 0

#940 Wujek Abdi

Wujek Abdi
  • Przyjaciel VKP
  • 918 postów
  • Dołączył:18 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Nissan Qashqai+2 2.0dCi

Napisany 15 kwiecień 2007 - 12:19

^^^^
Uuu, współczuję. Rozumiem, że gwint od filtra został w reduktorze?
Przerabiałem to samo - jest gdzieś na pierwszych stronach tematu.
Wszystko zależy gdzie pękło i czy uda się wyciągnąć. U mnie by się nie dało bez uszkodzenia reduktora, ale na szczęście udało mi sie od Banditosa dostać drugi i wymienić ten "plaster" z komorą pierwszego stopnia (mam teraz składaka z dwóch reduktorów).
Wrzuć foty jakieś!
  • 0
Jeżdżę dla samego jeżdżenia.




1 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_