Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Która jednostka Vectry C?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 Herer

Herer
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:31 paź 2010
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Astra G

Napisany 13 listopad 2010 - 14:56

Witam,

proszę o pomoc w doborze Vectry C. wymieniam astrę g i przymierzam się do Vectry C. Ale pytanie która będzie najodpowiedniejsza?? Macie duże doświadczenie, wiecie który rocznik i która jednostak jest mniej lub bardziej awaryjna. Powiem czego oczekuję:
więcej mocy ( teraz mam w Aśce 81KM i chciałbym przynajmniej 120 a dobrze mieć 150KM)
na pewno diesel ( bo dużo robie km i chcę mniej spalać :) )
na pewno hatchback
na pewno po lifcie (czyli od 2006?)
bogate wyposażenie

myślałem o jednostce 3.0 CDTI 24V 184KM ale ktoś pisał że po 200.000 silnik jest do poprawek.Myślałem też o OPC...

Chce dokonać kupna na spokojnie i rozsądnie. Myślę też że Vika powinna być sprowadzana z zachodu- drogi.... moja obecna Aśka przyjechała z obcych landów w b.dobrym stanie ale po roku gdzie robię rocznie 50-60tys już taka nie jest..

Proszę Was o podpowiedzi- czego nie brać, a co warto rozważyć.

Dziękuję Wam !!!


#2 snoopy!

snoopy!
  • Przyjaciel VKP
  • 1127 postów
  • Dołączył:11 kwi 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Inowrocław
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:corsa GSi

Napisany 13 listopad 2010 - 17:20

2.0 T... i już.

#3 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13137 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 13 listopad 2010 - 17:23

150KM dieselek :)

Generalnie tematów jest kilka - warto poczytać zamiast zakładać nowy ;)
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#4 bucuwa

bucuwa
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Dołączył:16 lip 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krakow
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:125 p z 79 r i MONDEO ST 220 i vb 2,5

Napisany 13 listopad 2010 - 19:07

lubisz depnac tylko 2.8 v6 turbo i lpg zapodac
a opc prawdziwe z tego co mi wiadomo to jets 2.8v6 bi turbo

Edytowany przez bucuwa, 13 listopad 2010 - 22:00.


#5 Duke_

Duke_

    ..:: Admin VKP ::..

  • Root Admin
  • 8475 postów
  • Dołączył:24 sie 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zweibrücken
  • Województwo:DE
  • Nr klubowy:453
  • Auto:VB x18xe 98', VB 2.5 V6 i500 00' x2
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 13 listopad 2010 - 19:10

na pewno diesel ( bo dużo robie km i chcę mniej spalać :) )



2.0 T... i już.

lubisz depnac tylko 2.8 v6 turbo



prosze czytac uwaznie co autor tematu napisal a potem odpisywac a nie pisac cos co kogos nie interesuje

#6 ZeusSs

ZeusSs
  • Forumowicz
  • 947 postów
  • Dołączył:14 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wołów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:ASTRA H 1.7 CDTI '08 / ASTRA H 1.4 '06

Napisany 13 listopad 2010 - 19:25

No to kolega sobie właściwie sam odpowiedział - diesel i najlepiej żeby miał 150 koni, czyli jednostka 1.9CDTI (odmiana 150 konna, bo bywały słabsze), dużo ludzi używa, jeździ i chwali :) Moc wystarczająca, niskie spalanie i silnik raczej wytrzymały - chociaż o tym to niech się właściciele wypowiedzą :)

Edytowany przez ZeusSs, 13 listopad 2010 - 19:25.


#7 Herer

Herer
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:31 paź 2010
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Astra G

Napisany 13 listopad 2010 - 22:16

Panowie, dzięki za tak szybkie odpowiedzi. Tak jak Duke_ zauważył interesuje mnie tylko diesel. benzyna w lpg odpada.

ZeusSs powiadasz 1.9 CDTI 16V 150KM ?? hmm.. czy ktoś z tą jednostką podpowie jak się sprawuje ? z oficjalnych danych to ma całkiem optymalne spalanie. Zresztą nie chcę się TYLKO spalaniem kierować.

może jest ktoś kto uzywa 3.0 CDTI V6 177KM lub 186 KM ?

będę wdzięczny za jak najwięcej ciekawych informacji.

dziękuję wszystkim!

PS. mały OT: która wersja jest najbogatsza? (np. w Astrze miałem NJoy )

Edytowany przez Herer, 13 listopad 2010 - 22:38.


#8 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2538 postów
  • Dołączył:14 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Piastów
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 13 listopad 2010 - 22:58

To miałeś bidulkę w Astrze ;)

Generalnie najbogatsze jest zawsze Cosmo, ale i ono zależy od rynku: cosmo polskie < cosmo niemieckie.

Ja też polecam 150tkę - osiągi bardzo przyzwoite, jak każdy silnik ma parę swoich "myków" o których trzeba pamiętać (tutaj EGR, kolektor). 3.0V6 mają niestety złą sprawę ze względu na poważny błąd konstrukcyjny. Podobno w poliftach te silniki są już ok (tak słyszałem) ale ja i tak byłbym ostrożny (i byłem - stąd mam 1.9 a nie 3.0).
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#9 kalixt

kalixt
  • Forumowicz
  • 1915 postów
  • Dołączył:08 cze 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra OPC 2.8 & Cadillac CTS 3.6

Napisany 13 listopad 2010 - 23:04

lubisz depnac tylko 2.8 v6 turbo i lpg zapodac
a opc prawdziwe z tego co mi wiadomo to jets 2.8v6 bi turbo


Nie tak....OPC ma ten sam silnik, ale inny program, filtr powietrza...nie ma 2.8 biturbo. W rzeczywistości chodzi o to, że nie jeden, ale dwa przewody (z każdego rzędu cylindrów osobno) doprowadzają spaliny do turbiny...

Edytowany przez kalixt, 13 listopad 2010 - 23:05.


#10 Herer

Herer
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:31 paź 2010
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Astra G

Napisany 14 listopad 2010 - 08:57

To miałeś bidulkę w Astrze ;)


k4syx ja ją nawet nadal mam. jestem nadal klubowiczem astry-g ale powoli nastrajam się na VC. rzeczywiście bidulka ale wiesz, dotąd nie miałem mocnych jednostek więc najlepsze przede mną ;) właśnie co do 3.0 V6 to troszkę u Was czytałem o wadach.. dzięki za info od właściciele 1.9 150KM. a skrzynie masz jaką wersję?

OPC ma ten sam silnik, ale inny program, filtr powietrza...nie ma 2.8 biturbo

rozumiem że OPC tylko dla benzyny wyszło..? :blush:

#11 kalixt

kalixt
  • Forumowicz
  • 1915 postów
  • Dołączył:08 cze 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra OPC 2.8 & Cadillac CTS 3.6

Napisany 14 listopad 2010 - 10:02

k4syx ja ją nawet nadal mam. jestem nadal klubowiczem astry-g ale powoli nastrajam się na VC. rzeczywiście bidulka ale wiesz, dotąd nie miałem mocnych jednostek więc najlepsze przede mną ;) właśnie co do 3.0 V6 to troszkę u Was czytałem o wadach.. dzięki za info od właściciele 1.9 150KM. a skrzynie masz jaką wersję?

rozumiem że OPC tylko dla benzyny wyszło..? :blush:

Hehe....tak. Tylko 2.8 i tylko w benzynie...i tylko polift ;)



#12 gralex

gralex
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Dołączył:01 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Iława
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra B caravan in progress.

Napisany 14 listopad 2010 - 10:51

są tez OPC Line :)

#13 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2538 postów
  • Dołączył:14 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Piastów
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 14 listopad 2010 - 12:04

O ile mi wiadomo to do 150tek była tylko jedna jedyna skrzynia w VC: F40 (z ręcznych).
Był też automat, ale też przed liftem były z nimi problemy.

Tak jak pisze Gralek, były i są też VC z pakietem OPC line - wyglądają prawie jak OPC (są pewne różnice).
Pakiet można założyć w zasadzie na każdą :)

Pełne OPC - tylko benzyna.
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#14 papas5

papas5
  • Forumowicz
  • 3489 postów
  • Dołączył:02 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kiedyś Płock teraz WARS i SAWA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Peugeot 301 ALLURE, 1,6 VTI, 2013 r.

Napisany 14 listopad 2010 - 19:09

tez polecam traktor 150 konny, ma swoje wady i zalety jak każdy motor jak kupisz zadbany egzemplarz będzie PAN zadowolony Dodany obrazek

#15 Herer

Herer
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:31 paź 2010
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Astra G

Napisany 14 listopad 2010 - 19:54

dzięki Panowie za włączenie się w pomoc
chyba jestem przekonany do wersji 1.9 150KM. oczywiście po jeździe astrą z 81KM troszkę mi brakuje szybkości ale nie powiem abym na nią narzekał.zbiera się ładnie. pewnie mi to minie jak przesiądę się do VC :) do 3.0 V6 się nie przymierzam.

rozumiem że najlepiej szukac wersji COSMO. zamierzam kupić sprowadzaną z zachodu. jest coś specyficznego w VC na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie? nie mówie tu o elementach opisanych w poradnikach przy zakupie :rolleyes:

już wiem że:
1.9cdti 150KM
cosmo
ręczna skrzynia?

#16 papas5

papas5
  • Forumowicz
  • 3489 postów
  • Dołączył:02 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kiedyś Płock teraz WARS i SAWA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Peugeot 301 ALLURE, 1,6 VTI, 2013 r.

Napisany 14 listopad 2010 - 20:10

rozumiem że najlepiej szukac wersji COSMO. zamierzam kupić sprowadzaną z zachodu. jest coś specyficznego w VC na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie? nie mówie tu o elementach opisanych w poradnikach przy zakupie :rolleyes:

już wiem że:
1.9cdti 150KM
cosmo
ręczna skrzynia?


tak cosmo to już bogata wersja , ale może zdarzyc sie żę np: wersja elegance z doposażeniem bedzie bardziej wypasiona niż cosmo, uwage trzeba zwrócić przede wszystkim na stan licznika , potem EGR , listwa klapek na kolektorze ( w nowszych VC juz ta wadę poprawiono ), jak upatrzysz sobie autko weź vin i zadzwoń do GM , otrzymasz stan licznika z ostatniej naprawy gwarancyjnej , jak stan sie mniej więcej bedzie pokrywał to można pomysleć o wycieczce po auto

#17 Herer

Herer
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:31 paź 2010
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Astra G

Napisany 14 listopad 2010 - 20:30

papas5 wielkie dzięki za nr VINa i tel do GM. rzeczywiscie daje pewne informacje.

jak więc odróżnie bogatszą wersję elegance od zwykłej cosmo? hmm, jest to gdzie spisane co która wersja posiada?

myślę o roczniku 2006 i wzwyż
i za bardzo nie skumałem podpowiedz o listwie klapek na kolektorze..? możesz dojaśnić?

dzieki!

#18 bucuwa

bucuwa
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Dołączył:16 lip 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krakow
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:125 p z 79 r i MONDEO ST 220 i vb 2,5

Napisany 14 listopad 2010 - 20:31

Nie tak....OPC ma ten sam silnik, ale inny program, filtr powietrza...nie ma 2.8 biturbo. W rzeczywistości chodzi o to, że nie jeden, ale dwa przewody (z każdego rzędu cylindrów osobno) doprowadzają spaliny do turbiny...

hm to bylem w bledzie
dzieki za podpowiedz bo wlasnie mysle nad poniesieniem mocy i nie wiem od czego zaczac
a tym silnikiem na tym forum ludzi jak na lekarstwo

Edytowany przez bucuwa, 14 listopad 2010 - 20:31.


#19 unknownman

unknownman
  • Klubowicz
  • 733 postów
  • Dołączył:07 gru 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Województwo:lubelskie
  • Nr klubowy:838
  • Auto:Czarrrny GTS Z18XE
  • Oddział VKP:Lubelski

Napisany 14 listopad 2010 - 20:41

jak więc odróżnie bogatszą wersję elegance od zwykłej cosmo? hmm, jest to gdzie spisane co która wersja posiada?

Takiego spisu chyba nie ma, bo jest to zależne od konkretnego zamówienia no i wersja biedniejsza w Niemczech może być lepiej wyposażona niż najbogatsza u nas.
Więc nie patrz na to, czy jest to Elegance, czy Cosmo, ale na wyposażenie. Po rozkodowaniu VINu dostaniesz spis tego, co dane auto posiada :)

Pozdrawiam
Łukasz

Kłopot z nierobieniem niczego polega na tym, że nie wiesz, kiedy skończyłeś.


#20 admund

admund
  • Forumowicz
  • 291 postów
  • Dołączył:23 cze 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Vectra C 2.8T

Napisany 14 listopad 2010 - 20:51

Ja mam Cosmo 1.9 cdti 150hp.

Od czerwca latam i złego slowa nie powiem, dynamiczny, bardzo niskie spalanie, funkcja sport działa super. Jedyna wada to krótka 1-dynka.... ale za to 3ka :) miód.

jeśli diesel to polecam, wersję Cosmo ciężko trafić ale wypas jest mega. Z benzyny to tak jak ktos mówił 2.0T

Edytowany przez admund, 14 listopad 2010 - 20:56.





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_