Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Kable od zapalniczki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 davidus

davidus
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Dołączył:31 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jasło
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Vectra B 1.8 16V+lpg

Napisany 20 październik 2010 - 18:18

Witam,od razu mówię że nie jestem specem ale lubię uczyć się nowych rzeczy(w miarę mi to idzie :rolleyes: ),otóż mam taki problem i jeżeli dałoby się wolałbym to naprawić samemu niż jeździć po elektrykach,w końcu pasuje troszeczkę pogrzebać przy autku,a nie z każdą błahostką jeździć po specjalistach bo kiedyś może się to zemścić.Do rzeczy:nie mam prądu w zapalniczce,sprawdzałem na włączonym zapłonie,wymieniłem oczywiście też żarówkę i sprawdziłem(tzn.chciałem sprawdzić) bezpiecznik(37),którego nie ma,nie ma nawet jak go włożyć.
Moje pytanie:
1.Nie wiecie gdzie mogą być podłączone te przewody od zapalniczki
2.Gdzie powinny być podłączone skoro nie ma miejsca na bezpiecznik
3.Czy między zapalniczką a źródłem zasilania powinien być bezpiecznik i na jakim przewodzie
4.Idzie to zrobić samemu czy lepiej jednak oddać w ręce elektryka
Pytam się teraz żeby po rozebraniu panelu środkowego i co tam jeszcze będzie trzeba,nie szukać na gwałt odpowiedzi :dash: wole mieć jakiś pogląd na sprawę zanim się za to zabiorę :36: Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić słucham.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
  • 0


#2 Nomad

Nomad

    Opiekun Rekrutów

  • Klubowicz
  • 2366 postów
  • Dołączył:22 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Województwo:pomorskie
  • Nr klubowy:869
  • Auto:Vectra B '97 x16szr & SAAB 9-3 II Aero by Hirsch
  • Oddział VKP:Pomorski

Napisany 20 październik 2010 - 18:41

Nie martw się - u mnie też nie ma bezpiecznika 37 i pinów w jego gnieździe... co więcej od samego początku zapalniczka działa na stałe :D
Ale niestety nie udało mi się dojść do tego którędy i gdzie idą kable od niej.
  • 0
Moje porady znajdziesz na stronie "O mnie"
Moja Vectra B RED&BLACK EDITION:
Dodany obrazek

#3 Banned

Banned
  • Banned
  • 7277 postów
  • Dołączył:01 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 październik 2010 - 18:44

BEZPIECZNIK F37 10A [PRZEWOD CZARNY] ----- ZAPALNICZKA ----- MASA [BRĄZOWY]
schemat masz w zalaczniku.

na gorny pin F37 przychodzi napiecie ze stacyjki [+12V po stacyjce].
z dolnego pinu F37 idzie przewodem czarnym bezposrednio do zapalniczki.
z zapalniczki brazowym przewodem idzie masa.

przewod czarny idzie od skrzynki bezpiecznikow wiazka w strone tunelu srodkowego az do zapalniczki.

Załączone pliki

  • Załączony plik  11.png   528,95KB   39 pobrań

Edytowany przez Ravcio1985, 20 październik 2010 - 18:45.

  • 1
Użytkownik ma zablokowaną możliwość korzystania z forum (w tym odpowiedzi na PW) z uwagi na rażące naruszenie regulaminu - Administracja VKP

#4 davidus

davidus
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Dołączył:31 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jasło
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Vectra B 1.8 16V+lpg

Napisany 21 październik 2010 - 05:15

Ok jak znajdę chwile czasu to postaram się za to zabrać,mam nadzieje że niczego nie spier.... :klaps:



No i d*pa zbita rozebrałem panel środkowy ale te kable od zapalniczki idą gdzieś dalej i są oklejone z innymi kablami.Tak więc bez rozebrania całego lub prawie całego kokpitu nie dostane się,dopiero zaczynam przygodę z elektryką samochodową i nawet jakbym dostał się do tych kabli nie wiem czy wiedziałbym co gdzie podpiąć żeby było pewnie.Skończy się na wizycie u elektryka :angry2: trochę szkoda w sumie zależało mi tylko na podświetleniu zapalniczki.

Edytowany przez davidus, 21 październik 2010 - 17:42.

  • 0

#5 Jaackx

Jaackx
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Dołączył:23 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Opel Signum 2.2DTI '03

Napisany 01 listopad 2010 - 18:56

może troszkę nie w temacie. ale akurat mi zależy na prądzie w gniazdku zapalniczki. mam zasilanie gniazdka jeżeli jest włączony zapłon. co zrobić aby prąd był także kiedy nie mam kluczyka w stacyjce. (wkurzające gasnące cb i nawigacja)
  • 0

#6 GAJEŚ

GAJEŚ
  • Forumowicz
  • 2248 postów
  • Dołączył:19 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Toruń
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VB X18XE '98 LPG

Napisany 01 listopad 2010 - 19:01

Podłączyć cb pod akumulator

Navi przeciez ma baterię, więc jeśli nawet wyłączysz silnik, to navi będzie działać
  • 0

#7 Banned

Banned
  • Banned
  • 7277 postów
  • Dołączył:01 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2010 - 19:13

mam zasilanie gniazdka jeżeli jest włączony zapłon. co zrobić aby prąd był także kiedy nie mam kluczyka w stacyjce. (wkurzające gasnące cb i nawigacja)


jezeli nie masz skrzyni automatycznej to przepnij przewod z dolnego pinu bezpiecznika F37 [zasilany + po stacyjce] do dolnego pinu bezpiecznika F39 [zasilany stalym napieciem].
do tego musialbys przeciac przewod od podswietlenia zapalniczki i podlaczyc przewod pod +12V po stacyjce.
opisywalem ten trik na forum

Edytowany przez Ravcio1985, 01 listopad 2010 - 19:14.

  • 1
Użytkownik ma zablokowaną możliwość korzystania z forum (w tym odpowiedzi na PW) z uwagi na rażące naruszenie regulaminu - Administracja VKP




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_