Skocz do zawarto軼i

Vectra Klub Polska u篡wa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzie si wi璚ej. Aby usun望 t wiadomo嗆, prosz klikn望 w przycisk po prawej:    Akceptuje u篡cie cookie



Zdj璚ie
- - - - -

Ubywa p造n ch這dniczy, hydrozagadka


  • Prosz si zalogowa aby odpowiedzie
41 odpowiedzi na ten temat

#1 Krystianos

Krystianos
  • Forumowicz
  • 123 post闚
  • Dołączył:13 cze 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra B DTI

Napisany 13 pa寮ziernik 2010 - 20:08

Witam,

Mam problem polegający na ubywaniu płynu chłodniczego, Vectra B DTI X20DTH.
Ubywa mi około 1 litra na 100 kilometrów w trasie, w mieście jest jeszcze gorzej.
Obecnie dolewek zrobiłem łącznie 8 litrów i mimo stałego zaglądania pod auto, macania i zaglądania pod maską nigdzie nie znalazłem żadnych wycieków płynu chłodniczego.
Przy odkręcaniu korka od zbiornika wyrównawczego po krótkiej czy długiej jeździe nie ma żadnego „psyk czy syczenia, które było kiedy jeszcze płynu nie ubywało” i wydaje mi się że nie ma też prawie żadnego ciśnienia w układzie.
Spaliny z wydechu – koloru białego nie zauważyłem, także przy rannym odpalaniu nie widzę białej chmury, bynajmniej nie jest dla mnie zauważalne.
Sprawdzałem też jazdę przy ustawionej temperaturze w kabinie na LOW (climatronic) aby obadać jak zachowuje się zawór nagrzewnicy z trójnikiem, nie widać wycieków tam także.
W aucie – kabina – jest ciepło kiedy ustawiona temperatura nawiewów na ciepło, zimno jak ustawione na zimno.
Płyn chłodniczy ubywa w takim samym tempie nawet jeśli nie idzie przez nagrzewnicę.
Odpalanie samochodu ok., bez problemów.
Zbiornik wyrównawczy – oleju nie widzę ani żadnych widocznych oczek, obecnie kolor przezroczysty z racji dolewek tylko wody destylowanej. Miałem płyn z glikolem pól na pół z wodą destylowaną.
Spalin nie widzę, nie czuję, paruje lekko płyn chłodniczy/woda na gorącym silniku przy odkręconym korku wlewu zbiorniczka wyrównawczego. Nie bulgocze, „nie gotuje się” nawet przy mocniejszym gazowaniu na postoju, ani drgnie praktycznie poziom przy odkręcaniu korka nawet przy zapalonym silniku.
Stan oleju na bagnecie – wydaje się że wzrósł, jest max a nawet trochę więcej. Sprawdzany olej był przy nagrzanym + 5 minut i również zimnym silniku.
Temperatura silnika stale w normie, ok 80-90 stopni, nie był przegrzany.
Olej silnika - bagnet - czarny, bez masła, bez oczek i oznak zmieszanej wody, bez koloru kakao, zapach – czuć spalenizną, przepracowanym olejem.
Brak masła, itp. na klawiaturze i korku wlewu oleju.
Węże wszystkie obejrzałem ale nic cieknącego nie znalazłem szukając na odpalonym silniku włącznie, wąż gumowy lecący od głowicy do chodniczki oleju jest trochę spuchnięty od strony głowicy, ale wycieków brak.
Dywaniki i wnętrze auta - przód - sucho.

Nie wiem co jeszcze można zweryfikować… może jakieś podpowiedzi ?
Prawdziwa hydro-zagadka. Jutro może próba w Oplu czy są spaliny w zbiorniczku wyrównawczym, Ew może ktoś zna tańszą opcję tego w Koszalinie lub okolicy (nie ASO) ?
Czy jest Ew. taka opcja że wali płyn chłodniczy w silnik i spala, ale nie widzę tego z rury wydechowej przy takiej ilości ubytku ?

Edytowany przez Krystianos, 13 pa寮ziernik 2010 - 22:11.

  • 0
__________________________________________

355 ty i dalej m鎩 DTI cyka


#2 Marco123

Marco123
  • Klubowicz
  • 440 post闚
  • Dołączył:03 lis 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Mi雟k Mazowiecki
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:860
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 yDTH, CDX 01r.
  • Oddzia VKP:Mazowiecki

Napisany 15 pa寮ziernik 2010 - 18:53

Kolego, mam ma陰 rade dla Ciebie. Jesli masz os這ne pod silnikiem, to postaraj sie ja zdj帷 w ca這sci. Postaw samoch鏚 odpalony na jakie 30min w takim miejscu np. chodniku, zeby by造 w razie czego widoczne plamy p造nu. Jesli to nic nie da to obstawiam ch這dnice ze jest uszkodzona. Skorzystaj z pierwszej mojej porady. Mam nadzieje ze pomog貫m
  • 0
JE印I CI POMOGΒM TO POPROSZ O PLUSIKA....

#3 Darek.G

Darek.G
  • Forumowicz
  • 959 post闚
  • Dołączył:21 sie 2007
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:
  • Wojew鏚ztwo:堯dzkie
  • Auto:vectra combi 2.0. dth -- 1999.

Napisany 15 pa寮ziernik 2010 - 19:30

jest taka mozliwość że woda idzie do silnika przez uszcelkę w głowicy ale to w takim stopniu że zostaje spalona . miałem tak w polonezie że ubywało a stan oleju , wygląd jego niczym nie przypominał niczego złego a płynu ubywało. jak w koncu pękła uszcelka poważnie to płyn polecial do silnika... i mały remoncik.

obejzyj dokładnie wszystkie węże od chłodnicy , łaczenia tych węzy . silnik z tyły - może leci w takim stopniu że na gorącym silniku szybko paruje i tego nie widać...

zdjęcie oslony pod silnikiem też jest dobrym pomysłem jak kolega wyżej napisał.

Edytowany przez Darek.G, 15 pa寮ziernik 2010 - 19:31.

  • 0

#4 emagik

emagik
  • Forumowicz
  • 1 post闚
  • Dołączył:19 cze 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:pomorskie
  • Auto:vectra 98 2.5 V6

Napisany 16 pa寮ziernik 2010 - 19:20

Popieram przedm闚ce te ubywa這 mi p造nu przez uszczelk g這wicy w cieniasie.Objawy jak u ciebie po pewnym czasie objawy nasili造 si Odkr璚i貫m 鈍iece kumpel obr鏂i silnikiem z jednego cylindra wyra幡ie wydoby造 si drobinki p造nu.
  • 0

#5 patryk23

patryk23
  • Forumowicz
  • 223 post闚
  • Dołączył:08 mar 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:menele maja na piwo?
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:byla vectra 8v 96 i zafira 1.8 16v 02

Napisany 16 pa寮ziernik 2010 - 19:34

Ja mialem tak w astrze. Zero obiawow poza z znikajacym plynem... i byla to uszczelka pod glowica. na sprawdzeniu CO2 wyjdzie nawet przy minimalnej zawartosci spalin w ukladzie. Jezeli to nie uszczelka niech sprawdza ci szczelnosc ukladu tzn. wkreci pompke do zbiorniczka napompuje i zobacza gdzie ucieka


teraz zauwazylem ze kolega z bliska

Edytowany przez patryk23, 16 pa寮ziernik 2010 - 19:36.

  • 0
Dodany obrazek

#6 drano

drano
  • Forumowicz
  • 3140 post闚
  • Dołączył:29 sty 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Pozna
  • Wojew鏚ztwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra b 20 DTI Caravan

Napisany 16 pa寮ziernik 2010 - 19:49

Nie por闚nujcie silnik闚 benzynowych z Dieslem -stopie spr篹ania spowodowa豚y uszkodzenie silnika gdyby woda w tej ilo軼i wlewa豉by si do cylindra.

Masz uszkodzon ch這dnic lub p瘯ni皻y zbiorniczek wyrownawczy -ma豉 mieszczelno軼 powoduje brak cisnienia w uk豉dzie.

Sprawdza貫s kiedy ubywa? czy tylko podczas jazdy czy na postoju po uzupe軟ieniu te?
  • 0

#7 michalplock

michalplock
  • Forumowicz
  • 42 post闚
  • Dołączył:02 sie 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:PΜCK
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra 1.8 85 KW 115KM x18xe1

Napisany 16 pa寮ziernik 2010 - 21:04

PANOWIE... siedzialem i szukalem dobre 10 minut postu wlasnie z tym tematem w miare swierzym ... mam identyczny objaw jak kolega :/ z tym ze nie mam pokrywy pod silnikiem mimo to nigdzie nie widac zeby plyn uciekal druga roznica to taka ze mam benzyniaka X18XE1 plynu zauwazylem ze ubywa w sierpniu wczesniej bylo chyba ok fakt ze auto mam od lipca ;/ ale nie zauwazylem jakis wiekszych wyciekow ostatnio tydzien temu zalalem na full plynu borygo ;| myslsalem ze dolewka i bedzie git ;/ dzisiaj spojrzalem bo mi komputer pokazal ze jest malo 1,5cm mniej niz nalalem ;/ weze ogladalem chlodnice z grubsza rownierz :/... uszczelka?? jak to sprawdzic ;/ dowiedzialem sie ze jest sprzet wewntualnie mozna samemu zrobic tylko trzeba miec stary korek albo jakis drugi od zbiorniczka wyruwnawczego... zrobi w nim dziurke dokleic wezyk poxipolem np. zeby bylo szczelne wszystko wziac spezarke ustawic na cisnienie ok 2 barow psiknac powietrzem i szukac gdzie leci czekac i czekac i to chyba jedyny sposob taki zeby dokladnie spradzic uklad innego nie widze ;/ kombinowalem wsypac srdek do uszczelnienia chlodnic i zobaczyc czy to to tylko podobnierz dobe to jest na krotka mete pozniej i tak pewnie wiazac sie to bedzie z wymiana chlodnicy i podobno w dalszym okresie paru innych czesci :/ nie chce mi sie wierzyc ze nikt z tym silnikiem nigdy nie mial na forum takiego problemu... :( idzie zima lepiej rzeby to zdiagnozowac ;/ pomocy ! ;)

Edytowany przez michalplock, 16 pa寮ziernik 2010 - 21:38.

  • 0

#8 bobek358

bobek358
  • Forumowicz
  • 173 post闚
  • Dołączył:29 maj 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:妃igiel
  • Wojew鏚ztwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra B 1.8 16v 98 rok.

Napisany 17 pa寮ziernik 2010 - 10:12

Mia貫m podobnie - tylko 瞠 mam silnik X18XE. W opelkach tych jest jeden s豉by punkt - zaw鏎 nagrzewnicy. Cz瘰to leci nim i tego nie wida bo np leci tylko przy prze陰czaniu w陰czenia klimy itp - kiedy otwiera si zaw鏎 do nagrzewnicy lub zamyka.
  • 0

#9 Krystianos

Krystianos
  • Forumowicz
  • 123 post闚
  • Dołączył:13 cze 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra B DTI

Napisany 17 pa寮ziernik 2010 - 20:07

Kolego, mam małą rade dla Ciebie. Jesli masz osłone pod silnikiem, to postaraj sie ja zdjąc w całosci. Postaw samochód odpalony na jakieś 30min w takim miejscu np. chodniku, zeby były w razie czego widoczne plamy płynu. Jesli to nic nie da to obstawiam chłodnice ze jest uszkodzona. Skorzystaj z pierwszej mojej porady. Mam nadzieje ze pomogłem


witam,

Osłona dawno u mnie na śmietniku jest, odpalałem auto zimne na postoju, zagrzewałem + bawiłem się temperaturą dając to na ciepło, to na zimno i nic z zaworu nie leciało, wykluczyłem go.
Niestety pojawiły się nowe objawy - kakaowe lekko olej na bagnecie i nalot kakaowy/masłowy na korku wlewu oleju.

Nie wiem dalej jak wykluczyć chłodniczkę oleju, ew jak się ją uszczelnia, wystarczy uszczelkę wymienić czy całość się wymienia - to co przkręcone do bloku ?

Nie porównujcie silników benzynowych z Dieslem -stopień sprężania spowodowałby uszkodzenie silnika gdyby woda w tej ilości wlewałaby się do cylindra.

Masz uszkodzoną chłodnicę lub pęknięty zbiorniczek wyrownawczy -mała mieszczelnośc powoduje brak cisnienia w układzie.

Sprawdzałes kiedy ubywa? czy tylko podczas jazdy czy na postoju po uzupełnieniu też?



ubywa tylko po jeździe, ale czy przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą będzie ciśnienie w układzie chłodzenia ?
Wydawało mi się że też nie będzie.
Druga rzecz to fakt że wcięło łącznie około 10 litrów płynów do chłodzenia silnika, bez widocznych przecieków w ukłądzie chłodzenia, jeśli to chłodniczka oleju to te płyny powinny być w silniku ?
Silnik to przerobi czy tłoczyć będzie ze zmieszanym olejem ?
Fakt - na bagnecie przybyło ale nie aż tak - jest obecnie maksimum + olej sięga aż jakieś 3cm dalej na bagnecie.

Miałem podobnie - tylko że mam silnik X18XE. W opelkach tych jest jeden słaby punkt - zawór nagrzewnicy. Często leci nim i tego nie widać bo np leci tylko przy przełączaniu włączenia klimy itp - kiedy otwiera się zawór do nagrzewnicy lub zamyka.



zawór wykluczyłem, macałem też jak szalony dla pewności po jeździe i testach

Edytowany przez Krystianos, 17 pa寮ziernik 2010 - 20:15.

  • 0
__________________________________________

355 ty i dalej m鎩 DTI cyka

#10 Levy_sdz

Levy_sdz
  • Klubowicz
  • 884 post闚
  • Dołączył:04 lut 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Sieradz
  • Wojew鏚ztwo:堯dzkie
  • Nr klubowy:939
  • Auto:Honda Civic VTi 1.8 185km 188nm
  • Oddzia VKP:鏚zki

Napisany 17 pa寮ziernik 2010 - 20:13

Skoro robi sie maslo - to idzie woda w olej (chociaz w 95% jest na odwrot) - bez zdjecia glowicy sie nie obejdzie - wg mnie to juz nie uszczelka a glowica. Jesli Ci ubywa tak plyn ja bym uwazal zeby go nie przegrac bo bedzie nie do odratowania.

Sprawdz jeszcze czy nie puchna Ci weze wodne - to kolejny objaw strzelonej uszczelki lub glowicy...

Edytowany przez Levy_sdz, 17 pa寮ziernik 2010 - 20:14.

  • 0
Sprowadzam auta - Vectra C, Signum, Insignia, Astra H, Astra J, Meriva, Zafira oraz inne.
Po prostu kup auto z pewnej r瘯i - tel. 503 42 42 43 - wi璚ej info KLIK TUTAJ

#11 Krystianos

Krystianos
  • Forumowicz
  • 123 post闚
  • Dołączył:13 cze 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra B DTI

Napisany 17 pa寮ziernik 2010 - 20:24

Skoro robi sie maslo - to idzie woda w olej (chociaz w 95% jest na odwrot) - bez zdjecia glowicy sie nie obejdzie - wg mnie to juz nie uszczelka a glowica. Jesli Ci ubywa tak plyn ja bym uwazal zeby go nie przegrac bo bedzie nie do odratowania.

Sprawdz jeszcze czy nie puchna Ci weze wodne - to kolejny objaw strzelonej uszczelki lub glowicy...


Masełka naprawdę jest niewiele, pojawiło się po gdzieś 800 kilometrach jazdy z uzupełnianiem płynu.


Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Rękaw mojej kurtki jest czarny, olej nie, a był czarny

Węże nie puchną, ew lekko spuchnięty jest wąż lecący do chłodniczki oleju z głowicy, ale nic się nie dzieje chyba z nim na zimnym ani na ciepłym silniku.
Silnik temperature ma stale w normie, mam świeży termostat, nie został przegrzany póki co przez 100 000 km.

Przy teście na obecność spalin w układzie chłodzenia wciągało tą niebieską ciecz do układu...

Edytowany przez Krystianos, 17 pa寮ziernik 2010 - 20:25.

  • 0
__________________________________________

355 ty i dalej m鎩 DTI cyka

#12 Darek.G

Darek.G
  • Forumowicz
  • 959 post闚
  • Dołączył:21 sie 2007
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:
  • Wojew鏚ztwo:堯dzkie
  • Auto:vectra combi 2.0. dth -- 1999.

Napisany 19 pa寮ziernik 2010 - 18:06

czyli chyba to jest to najgorsze. lepiej bedzie jakby si wzio za t uszczelk bo jak ci to p鎩dzie na drodze gdzie daleko od domu to bedziesz mia problemy!!! wiem 瞠 to s koszty - nawet nie wiem jakie ale lepiej to r鏏 szybko.
  • 0

#13 Krystianos

Krystianos
  • Forumowicz
  • 123 post闚
  • Dołączył:13 cze 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra B DTI

Napisany 20 pa寮ziernik 2010 - 01:01

czyli chyba to jest to najgorsze. lepiej bedzie jakbyś się wzioł za tą uszczelkę bo jak ci to pójdzie na drodze gdzieś daleko od domu to bedziesz miał problemy!!! wiem że to są koszty - nawet nie wiem jakie ale lepiej to rób szybko.


Autko stoi obecnie nieużywane, aby silnika nie zajechać, lada chwila zabieram się za głowicę i również za chłodnicę oleju w razie czego.

edit: buuu..

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Edytowany przez Krystianos, 01 listopad 2010 - 16:28.

  • 0
__________________________________________

355 ty i dalej m鎩 DTI cyka

#14 Krystianos

Krystianos
  • Forumowicz
  • 123 post闚
  • Dołączył:13 cze 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra B DTI

Napisany 25 listopad 2010 - 22:00

Odkopując -

Uszczelka głowicy wymieniona, ale zapomniałem sprawdzić szczelność głowicy w zakładzie.
Dalej woda idzie do oleju silnikowego.

Zdjąłem chłodniczkę oleju, dalem z kolegą na króćce wody 4 bary (z jednej strony zaślepione, z drugiej zawór z manometrem).
Bardzo powoli cisnienie schodziło, widocznych pęcherzyków z olejowych otworów brak (zalałem je wodą). Testowałem na zimnej chłodniczce.
Nie wiem czy prawidłowo ją testowałem, gdzieś widziałem w google że sprawdza się przy nagrzanej chłodniczce jej szczelność, gra to rolę ?

Gdzie jeszcze blisko przy sobie w silniku X20DTH jest woda i olej ? Ew jakieś pomysły ?

Edytowany przez Krystianos, 25 listopad 2010 - 22:19.

  • 0
__________________________________________

355 ty i dalej m鎩 DTI cyka

#15 drano

drano
  • Forumowicz
  • 3140 post闚
  • Dołączył:29 sty 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Pozna
  • Wojew鏚ztwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra b 20 DTI Caravan

Napisany 25 listopad 2010 - 22:24

P瘯nieta tuleja cylindra.
  • 0

#16 Krystianos

Krystianos
  • Forumowicz
  • 123 post闚
  • Dołączył:13 cze 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra B DTI

Napisany 25 listopad 2010 - 22:32

Pęknieta tuleja cylindra.


Jakieś objawy są tego dodatkowe ? Np kompresja mniejsza na cylindrze ?
Ubywa mi tylko płyn/woda, tylko płyn/woda idzie do oleju, silnik buja się tak samo, dalej ma moc i pięknie odpala.
Coś mi się wydawało jak by stukało w okolicach 1 cylindra po złożeniu do kupy, ale szybko ustało i przede wszystkim dość łatwo zapalił silnik przy odpowietrzaniu po załozeniu nowej głowicy (zdejmowałem kolektor dolotowy)
Wręcz zasysa wodę/płyn chłodniczy do układu oleju.

Dodatkowo:
Juz zgłupiałem czy to testowanie tylko cisnieniem chłodniczki ma sens...

http://www.francuski...opic.php?t=1067

Ostatni post:

"Cztery tygodnie ciężkiej charówy, kupe kasy wpakowane w to wszystko, no i przestuj w interesie, a to wszystko przez małą chłodniczke.
Sprtawdzałem ją trzy razy, na ciepło, zimno i w ogule, dałem ją sprawdzic na warsztat, nic.
Miała być szczelna.
Jerzeli ktoś z was będzie miał podobny problem, w pierwszej kolejności, zrób bajpas na układzie chłodzenia, a króćce z chłodnicy zaślep jakimś węzem. Pojeżdzij i sprawdz.
"

Kolejna opcja - czy może woda dostawać się do oleju przy uszkodzonej pompie wody, przez uszczelnienie wałka czy coś w tym stylu ? (nie mam schematu)

edit: chłodniczka oleju wykluczona, dalej kakao

Edytowany przez Krystianos, 26 listopad 2010 - 22:34.

  • 0
__________________________________________

355 ty i dalej m鎩 DTI cyka

#17 szymonmod

szymonmod
  • Forumowicz
  • 12 post闚
  • Dołączył:03 pa 2010
  • Wojew鏚ztwo:wielkopolskie
  • Auto:opel vectra 2.0 DTI

Napisany 04 grudzie 2010 - 00:28

Kolego mam to samo co Ty. Te mam diesla X20DTH, jeszcze 3 dni temu wszystko by這 oki , jeszcze uda這 mi si zrobi tras Pozna Bia造stok Pozna a na drugi dzie juz nie mia貫m p造nu w zbiorniczku wyr闚nawczym (suchutko). Kupi貫m 1l wody destylowanej dola貫m odpali貫m auto , i jak dodawa貫m gazu to by這 s造ch jakby gdzie woda ucieka豉 ale tylko przy dodawaniu gazu , na obrotach ze tak powiem ja這wych tego nie by這. No i po dolaniu i odpaleniu tak po 10 minutach juz wody nie by這 suchutko w zbiorniczku wyr闚nawczym, auto si nie przegrzewa temperatura oscyluje w granicach 85 stopni ,ogrzewanie dzia豉 , nie kopci na bia這 , na korku od wlewu oleju nie widac tzw budyniu, na bagnecie mo瞠 troch poziom wzr鏀. Auto nie dawno kupi貫m niestety nie wiedzia貫m jakim olejem by這 zalane , zaryzykowa貫m i zala貫m p馧syntetykiem 10W40 i tak teraz si zastanawiam czy to mo瞠 mia這 jaki wp造w na to co sie dzieje. Na nowym oleju zrobi貫m juz oko這 3tys kilometr闚. I zn闚 co w tym aucie , ju r璚e opadaj.
  • 0

#18 Krystianos

Krystianos
  • Forumowicz
  • 123 post闚
  • Dołączył:13 cze 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra B DTI

Napisany 04 grudzie 2010 - 13:55

Mi to stopniowo się rozwijało. Tak jakby nieszczelność w silniku rozwijała się. Kopresję miałem, temperatura zawsze byłą ok, nigdy nie przegrzany, normalnie jechał i odpalał bez problemu. Jedynie znikał płyn chłodniczy, powoli wzrastał poziom na bagnecie i nie było żadnego ciśnienia w układzie chłodzenia.
Generalnie jak wleci Ci odpowiednia ilość wody do oleju to masełko się pojawi a tu już dostaje za swoje silnik, panewki na wale korbowym, dodajmy jeszcze że jest mróz. Wody w silniku bedzie z każdym kiolometrem więcej.
Jedyne co to zaglądać na bagnet, bo stan ci się pewnie już pojawił daleko poza skalą...
U mnie nie słychać gdzie ucieka, obecnie wiem na 100 % że w silniku. Nie ma podciśnienia/ciśnienia w układzie chłodzenia jak silnik się nagrzeje.

Ja jeszcze walczę ale chyba tylko z diagnozą.. Dostałem kontakt na silnik X20DTH po remoncie, cena 2400 i mogę oddać swój zepsuty silnik to coś upuści. Generalnie człowiek ten szykuje silniki pod zamówienie z naszej linii.. - tak się zareklamował:)

Wczoraj dostaliśmy się do układu chłodzenia, podaliśmy ciśnienie kompresorem tak aby korek od wyrównawczego się nie otwierał. Jakoś 1 do 1,5 bara wychodziło i w miarę utrzymywało się ciśnienie, bardzo powoli schodziło, zakładam że możliwe że gdzieś złączkami.
Kręciliśmy powoli wałem korbowym i dalej niewiadoma, ciśnienie w zasadzie nie zmieniało się w układzie chłodzenia.
Miska jest oczywiście odkręcona...
Niestety warunki pozwoliły tylko na sprawdzanie na zimnym silniku bez oleju.... ale dzisiaj będzie palnik :)

Dziś zrzucam głowice, w poniedziałek sprawdzę chyba jej szczelność i podejmę decyzję.

Edytowany przez Krystianos, 04 grudzie 2010 - 14:25.

  • 0
__________________________________________

355 ty i dalej m鎩 DTI cyka

#19 szymonmod

szymonmod
  • Forumowicz
  • 12 post闚
  • Dołączył:03 pa 2010
  • Wojew鏚ztwo:wielkopolskie
  • Auto:opel vectra 2.0 DTI

Napisany 06 grudzie 2010 - 22:24

Umnie ca豉 sytuacja si na szcz窷cie wyja郾i豉.P造n ch這dniczy ucieka mi w篹em , kt鏎y wychodzi z termostatu. Teraz skojarzy貫m fakty i ju wszystko jasne. Zacz窸o si od tego 瞠 musia貫m wymieni nowo kupiony termostat na stary , gdy ten nowy by dobry tylko tydzie. Po tygodniu odrazu puszcza 2 w篹e wychodz帷e z termostatu r闚no si nagrzewa造 przez co d逝go si nagrzewa. Wi璚 termostat poszed na gwarancj. Za這篡貫m stary w篹e dokr璚i貫m z czuciem. Zala貫m p造nem i oki. Na drugi dzie mia貫m tras Pozna - Bia造stok-Pozna czyli prawie tysi帷 km i tak woda sobie tym w篹em ucieka豉 tak ,瞠 uby這 conajmniej 1,5litra mo瞠 wi璚ej , i jak zobaczy貫m 瞠 nie ma wody w zbiorniczku wyr闚nawczym to skoczy貫m na stacj i dola貫m litr, a jak odpali貫m silnik to wod wci庵這. Teraz w weekend wyla貫m p造n ch這dniczy , przep逝ka貫m ch這dnic gdzie oko這 10litrami gor帷ej wody ( na pocz徠ku lecia豉 mocno rdzawa , na ko鎍u czyszczenia ju czy軼iutka) zala貫m ch這dnic p造nem ( nowym ) reszt do zbiorniczka wyr闚nawczego . I jak narazie trzyma poziom , ci郾ienie w zbiorniczku jest. A co do oleju to wydawa這 mi si ze ro郾ie poziom ,teraz przez ostatni okres kontolowa貫m i jest wszystko oki. Olej czarny bez oznak jaki oczek czy budyniu. Jak narazie odpuka jest wszystko okii:):). A Tobie 篡cz szybkiego uporania si z problemem Pozdrawiam Szymon
  • 0

#20 Krystianos

Krystianos
  • Forumowicz
  • 123 post闚
  • Dołączył:13 cze 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra B DTI

Napisany 07 grudzie 2010 - 02:36

dzięki )

Głowica szczelna, został blok.

Dodany obrazek

edit:

Blok szczelny lecz podobno krzywy, zebrano 2/10 mm z bloku.
Niby winna krzywizna..

Edytowany przez Krystianos, 19 grudzie 2010 - 22:29.

  • 0
__________________________________________

355 ty i dalej m鎩 DTI cyka




0 u篡tkownik闚 czyta ten temat

0 u篡tkownik闚, 0 go軼i, 0 anonimowych u篡tkownik闚


Skin Designed By Duke_