Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 3 głosów

X18XE1 - "falowanie na wolnych obrotach" - wg TIS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
205 odpowiedzi na ten temat

#101 volan1

volan1
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:14 sty 2008
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:vectrab

Napisany 15 styczeń 2008 - 13:38

Mam Vectre 2.0 16V /1998r/ ,kupiłem na Allegro siniczek krokwy .Po założeniu samochódu nie mogłem odpalic.Po trzech dniach poszukiwań elektryk doszedł,że przyczyna leży w silniczku,który wybija 20A bezpiecznik.założył stary i na razie muszę sie cieszyć ,że jeźdze a nie stoję. Silniczek kosztował mnie 88 zl a orginał 500-700 zł.Dużo kasy ...co Wy na to.Facet z Allegro stwierdził,że jest to jego pierzwszy przypadek" odrzucenia" przez Vectrę silniczka,które sprzedaje od 6 lat.
  • 0


#102 radeks1968

radeks1968
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:17 lut 2008
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:opel vectra B

Napisany 22 luty 2008 - 13:26

Witam,

być może nie jest to w temacie tym ale bojawy bardzo podobne. Mam Vectre B z 95 r 1.8 16 V i co jakiś czas na rozgrzanym silniku gasnie i nie da sie jej odpalic . Zapala sie kontolka od silnika , silnik zakreci , jak sie przytrzyma na noge na gazie chodzi gdy zdejmie zgasnie. Trwa to jakies 20 miut poczym silnik odpala normalnie kontrolka gasnie.
Dodam silnik krokowy wymieniony na nowy , gdy podepnie sie pod kompa ten nie pokazuje błędów. Dzis doszło cos dziwnego. Obroty zaczeły falowac do 2,5 lub 3 spadały i znów wzrastały. Czy ktoś miał do czynienia z takimi objawami ??

mailem taki objaw tyle ze od 800 do 2500 obrotow wymienilem silnik krokowy i stoi rowno 800
  • 0

#103 dudi403

dudi403
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:06 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:swiecie/gloucester
  • Województwo:UK
  • Auto:vectra b 1.8 1999r

Napisany 19 kwiecień 2008 - 17:59

hej.
Mam vectre 1.8 1999r po lifcie. silniczek krokowy jest juz w innum niejscu niz w starszych modelach.
mozecie powiedziec gdzie, bo nie moge znalesc :(

z gory dziekuje
  • 0

#104 arturk1978

arturk1978
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:15 kwi 2008
  • Województwo:UK
  • Auto:vauxhall vectra SRI 120

Napisany 12 maj 2008 - 14:10

Mam Vectre z 99 roku 1800 16V SRI 115KM i problem z falujacymi obrotami ???? Juz mowie jak sie go pozbylem. Pierwszym razem wymienilem przepływomierz i bez rezultatu poczym zabralem sie za ERG i dalej to samo. Koledzy mi doradzili zebym przeczyscil przepustnice,po rozkreceniu jej byla tam cala masa oleju.Umylem wszystko zmywaczem i udroznilem wszystkie otwory a sprawcą falujacych obrotow byl zapchany malutki otworek ktory prowadzi gumowym przewodem do zbiorniczka wyrownawczego i to byla cala przyczyna.Mam nadziej ze komus ta rada pomoze.
  • 0

#105 chudychudy

chudychudy
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:21 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:mazowieckie
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vectra B OPC (2,2 DTR)

Napisany 14 maj 2008 - 13:18

Witam kupiłem Vectre 1,8 16V z 97 r.
właśnie działy się dziwne rzeczy z obrotami gasł albo trzymał wysoki lub śmiesznie falowały.
Trzeba zdemontować silniczek krokowy to jest przy przepustnicy: rozkręcić bo skłąda się z 2 części, i wyczyścić szmatką delikatnie ile sie tylko da a potem nalać ropy do środka, poszelontać (dosyć długo) będzie syłychać jak popychacz się rusza w środku .Pozbyć się nadmiaru ropy i poskładać, zalecam zresetować komputer pokładowy ściągając klamre z akumulatora na kilka minut Ale plusową.
Dlaczego się tak dzieje: po prostu powietrze wnosi ze sobą zabrudzenia i popychacz się klinuje, i wtedy komputer daje większe napięcie gdy popychacz ruszy przeskakuje on punkt w którym się klinował i pozostają większe obroty.
Miłej zabawy jak by co to zadawać pytania :P


  • 0

#106 Nao-Mi

Nao-Mi
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:19 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Włocławek
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Vectra B Caravan 1.8 16V; 2000r.

Napisany 19 maj 2008 - 20:35

Mój problem jest podobny oczywiście w silniku x18xe1. Podobny o tyle że też dotyczy przepustnicy. świeci się kontrolka check (błąd 0505 - błąd w układzie regulacji biegu jałowego). Jak odpalam silnik to nie trzyma obrotów i przygasa ale po chwili jak się pooperuje pedałem gazu to się stabilizuje. Wkręcając silnik na obroty powiedzmy do 3000 i tak trzymając silnik faluje 3tys-2tys-3tys-2tys. Natomiast przy obrotach powyżej 2500-3000 dławi się i w czasie jazdy po odpuszczeniu pedału gazu i ponownym dodawaniu jest jakby "dziura" i szarpnięcie. Czasem się zdarza że kontrolka zgaśnie i wtedy jest ok, ale to bardzo sporadycznie. Ostatnio się tak zdarzyło na chwile po jakiś 3 miesiącach ciągłego błędu. Przepustnica wygląda na czystą ale już sam nie wiem czy wymieniać ją czy jeszcze czyścić. Objawy są trochę inne niż u Was ale może ktoś ma jakiś pomysł? Dodam jeszcze że zmierzył mi kumpel opór na konektorze do przepustnicy i np między pinami 6 i 7 powinno byc 20ohm (wg danych z softu) a u mnie wyszło 90ohm. Więc chyba jednak coś nie tak :/


Czy znalazłeś kogoś kto Ci pomógł? Czy masz już usterke usunietą? Pytam bo mam identyczny problem - błąd 505 i brak równej jazdy... szarpanie. Mi w serwisie OPLA doradzili wymiane sterownika silnika... (chyba mówi się ECU - nowy jestem :) )
  • 0

#107 dudi403

dudi403
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:06 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:swiecie/gloucester
  • Województwo:UK
  • Auto:vectra b 1.8 1999r

Napisany 04 lipiec 2008 - 23:39

Wymontowałem cala przepustnice ( okazalo sie , ze w moim modelu silniczek krokowy jest w nią wbudowany) i znalazlem dwie małe dziurki, z których jedna byla totalnie zaszlamiona. Wyczyscilem wszystko dokładnie i ... nie ten samochód. Nawet klima przestała mi wyłączać silnik na wolnych obrotach.
Respect for my self :)
  • 0

#108 psych0dad

psych0dad
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:09 sie 2008
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:vauxhall vectra 2.0 ls 16v estate

Napisany 09 sierpień 2008 - 15:24

no hej. kupilem wlasnie taka vectre 2.0 z 99 i tez ma takie objawy. pytanie mam takie - jak dlugo moge jezdzic z tym falowaniem na obrotach na jalowym i czy w ogole moge?? bo musze za 2 tyg 2tys Km przejechac i sie martwic zaczalem troche, a moja wiedza nie jest na tyle dobra zeby samemu krok po kroku wyczyscic co tam trzeba. z gory dzieki i prosze o rade
  • 0

#109 holek1

holek1
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:28 sie 2008
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra B 1.8 16 v 99'

Napisany 29 sierpień 2008 - 20:03

Witam, posiadam Opla Vectre B 99' 1.8 16v (X18XE1) mam problem z odpalaniem jak auto troche postoi, jak jest ciepłe to odpala bez problemu a na zimnym silniku trzeba troche pokręcić rozrusznikiem. Czy ktoś może mi pomóc, dodam że przepustnica bła już czyszczona i jak już odpali to nie ma żadnych problemów. Hołek
  • 0

#110 Setler

Setler
  • Przyjaciel VKP
  • 828 postów
  • Dołączył:26 mar 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Augustów
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Astra H 2005 Z13DTH

Napisany 24 listopad 2008 - 18:28

Moja VB X18XE zachowuje się następująco- odpala wzorowo czy zimna czy ciepła, ciągnie jak szalona na pełnym zakresie obrotów (dzisiaj na II biegu 100km/h aż odciął obroty), ale jest jedno "ale" . Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach (800 obr./min) na postoju spalanie wskazuje 0,8-1,0, ale kiedy już auto znajduje się w ruchu i wrzucam jałowy albo wciskam sprzęgło to w zależności od prędkości (zaznaczam na luzie!) obroty delikatnie rosną, a spalanie wskazuje nawet 6l/h. I tak proporcjonalnie im wolniej jadę tym wyższe obroty, a co za tym idzie komp wskazuje większe spalanie. Obrazuję to wskazaniami spalania, ponieważ ciężko określić wskazania obrotomierza, wahania są naprawdę niewielkie. No i oczywiście kiedy już się zatrzymam to spalanie momentalnie spada na 0,9l/h. Wszystko odbywa się płynnie, bez szarpnięć.
Czy może być to spowodowane tym, że mam nie najnowszy akumulator i obroty zwiększają się w celu dostarczenia odpowiedniej ilości energii dla samochodu??? Czy zabrać się za czyszczenie krokowego i przepustnicy???


Pozdrawiam B)

Temat jest o silniku X18XE1, a nie o X18XE. To są dwa różniące się silniki
  • 0

#111 farma

farma
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Dołączył:10 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:bradford
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:vectra 1.8 SRI

Napisany 02 grudzień 2008 - 23:00

Witam!!Panowie mam vectre X18XE1 zaświeciła mi się kontrolka (check)na zimnym silniku, samochód gasł w ogóle nie trzymał obrotów po pierwszym sprawdzeniu, błąd(0505).Poczytałem na forum o tej usterce i zrobiłem tak jak pisaliście czyli;obczyściłem przepustnice.Po obczyszczeniu już jest lepiej ,ale nadal obroty falują jak mam np.3000 to spada do 2000 i znowu do 3000 i tak cały czas rosną i maleją.Na odpalonym silniku wyczepiłem kostkę przepływomierza powietrza i teraz mi się wyświetla kilka błędów (0505,0100,0110),po wczepieniu kostki błędy te same.Moje pytanie .Czy mam się skupić na przepływomierzu?? czy przepustnica do wymiany.Dodam że przewody sprawdzałem i nic nie znalazłem żadnej usterki.Dzięki pozdrawiam.
  • 0

#112 Setler

Setler
  • Przyjaciel VKP
  • 828 postów
  • Dołączył:26 mar 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Augustów
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Astra H 2005 Z13DTH

Napisany 03 grudzień 2008 - 06:33

Witam!!Panowie mam vectre X18XE1 zaświeciła mi się kontrolka (check)na zimnym silniku, samochód gasł w ogóle nie trzymał obrotów po pierwszym sprawdzeniu, błąd(0505).Poczytałem na forum o tej usterce i zrobiłem tak jak pisaliście czyli;obczyściłem przepustnice.Po obczyszczeniu już jest lepiej ,ale nadal obroty falują jak mam np.3000 to spada do 2000 i znowu do 3000 i tak cały czas rosną i maleją.Na odpalonym silniku wyczepiłem kostkę przepływomierza powietrza i teraz mi się wyświetla kilka błędów (0505,0100,0110),po wczepieniu kostki błędy te same.Moje pytanie .Czy mam się skupić na przepływomierzu?? czy przepustnica do wymiany.Dodam że przewody sprawdzałem i nic nie znalazłem żadnej usterki.Dzięki pozdrawiam.

Błędy przepływomierza które zczytałeś powstały poprzez wypięcie przepływomierza na załączonym silniku. Ponowne podpięcie przepływomierza dało tyle że zaczoł pokazywać jakieś wartości, ale błędy zostały. Skasować można je tylko poprzez Techa. Jeśli chcesz upewnić się w jakiej formie jest przepływomierz możesz sprawdzić go przy użyciu voltomierza ( procedura co i jak jest na forum, wystarczy poszukać) lub Techa ( odczyt wartości w trybie rzeczywistym ).
  • 0

#113 farma

farma
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Dołączył:10 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:bradford
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:vectra 1.8 SRI

Napisany 06 grudzień 2008 - 12:51

Witam!!Panowie mam vectre X18XE1 zaświeciła mi się kontrolka (check)na zimnym silniku, samochód gasł w ogóle nie trzymał obrotów po pierwszym sprawdzeniu, błąd(0505).Poczytałem na forum o tej usterce i zrobiłem tak jak pisaliście czyli;obczyściłem przepustnice.Po obczyszczeniu już jest lepiej ,ale nadal obroty falują jak mam np.3000 to spada do 2000 i znowu do 3000 i tak cały czas rosną i maleją.Na odpalonym silniku wyczepiłem kostkę przepływomierza powietrza i teraz mi się wyświetla kilka błędów (0505,0100,0110),po wczepieniu kostki błędy te same.Moje pytanie .Czy mam się skupić na przepływomierzu?? czy przepustnica do wymiany.Dodam że przewody sprawdzałem i nic nie znalazłem żadnej usterki.Dzięki pozdrawiam.

Dalej problem.
Po komputerowym wykasowaniu błędów check ponownie się zapala (błąd 0505),(przepustnica wyczyszczona bardzo dobrze),.Dzisiaj ponownie wykasowałem błędy i check zapalił się po dłuższym czasie (podczas przegazowywania )CZy ten błąd może również wskazywać na inna usterkę czy tylko i wyłącznie na błąd przepustnicy?
  • 0

#114 vectralodz

vectralodz
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:06 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:VECTAR C 1.9 CDTi 120KM

Napisany 06 grudzień 2008 - 15:55

Witam.

Jestem posiadaczem vectry b 1.8 16V 115 KM z instalacja gazową. Mój problem wydaje sie podobny do powyższego tematu. Jest problem z niewielkim falowaniem obrotów, ale połączone jest to również z nierówna pracą silnika i rzucaniem nim. Nie ma wielkiej różnicy czy silnik jest zimny czy ciepły i czy pracuje na gazie czy na benzynie. Wymienione świece, przewody, cewka zapłonowa, a jakieś pół roku temu silnik krokowy. Co może być powodem tego dziwnego objawu? Czekam na sugestie i z góry dziękuję.

Edytowany przez vectralodz, 06 grudzień 2008 - 15:57.

  • 0

#115 BRh+

BRh+
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Dołączył:13 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB '96 X18XE + AKME

Napisany 07 grudzień 2008 - 13:33

Wymienione świece, przewody, cewka zapłonowa, a jakieś pół roku temu silnik krokowy.


a może EGR??

Edytowany przez BRh+, 07 grudzień 2008 - 13:34.

  • 0


#116 vectralodz

vectralodz
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:06 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:VECTAR C 1.9 CDTi 120KM

Napisany 07 grudzień 2008 - 19:53

Czy zawór EGR nie powodowałby, że samochód byłby słabszy podczas jazdy. Ja tego nie odczuwam. Wspomnę jeszcze, że po dłuższym postoju jest problem z odpaleniem. Odpala na jednym cylindrze, a potem z trudem reszta.
  • 0

#117 SANTUMARIS

SANTUMARIS
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:14 kwi 2008
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra B 1.8 16v X18XE1 2000

Napisany 19 grudzień 2008 - 07:20

Rozumiem że falują Ci na luzie. Jeżeli tak to miałem podobny problem, w moim przypadku wystarczyło wyczyścić przepustnice. Od tamtej pory zrobiłem ponad 25tys i jest ok.
  • 0

#118 Novertis

Novertis
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Dołączył:27 gru 2008
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra b 1.8 x18xe1

Napisany 27 grudzień 2008 - 18:31

Witam,
Mam problem z falowaniem obrotów ale tylko po dłuższym postoju i na zimnym silniku.
Konkretnie jest tak:
Rano obroty wariują i jak dojeżdzam do skrzyżowania skaczą od 800 do 3000 i tak kilkakrotnie dopóki się nie zatrzymam.
Przeważnie dzieje się tak przy redukcji z 3 na 2 bieg.
Po 8 godzinach nie używania samochodu jest podobny problem.
Wszystko ustaje gdzieś po 5 minutach jak silnik się rozgrzeje.
Ktoś mi mówił że może to być czujnik temperatury silnika ale nie wiem gdzie on jest.
Kolejna sprawa to dzieje się tak na LPG i PB.Regulacja nic nie pomogła.
CZekam na spostrzeżenia.
Pozdrawiam
  • 0

#119 Setler

Setler
  • Przyjaciel VKP
  • 828 postów
  • Dołączył:26 mar 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Augustów
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Astra H 2005 Z13DTH

Napisany 28 grudzień 2008 - 11:29

Witam,
Mam problem z falowaniem obrotów ale tylko po dłuższym postoju i na zimnym silniku.
Konkretnie jest tak:
Rano obroty wariują i jak dojeżdzam do skrzyżowania skaczą od 800 do 3000 i tak kilkakrotnie dopóki się nie zatrzymam.
Przeważnie dzieje się tak przy redukcji z 3 na 2 bieg.
Po 8 godzinach nie używania samochodu jest podobny problem.
Wszystko ustaje gdzieś po 5 minutach jak silnik się rozgrzeje.
Ktoś mi mówił że może to być czujnik temperatury silnika ale nie wiem gdzie on jest.
Kolejna sprawa to dzieje się tak na LPG i PB.Regulacja nic nie pomogła.
CZekam na spostrzeżenia.
Pozdrawiam



Tutaj masz zdjęcie z zaznaczonym miejscem umieszczenia czujnika tamperatury. Na zdjęciu zaznaczyłem ten który daje sygnał do komputera, bo sygnał do wskazywania temperatury na desce daje drugi czujnik umieszczony tuż obok czujnika zaznaczonego na zdjęciu. Jeśli jest podejżenie że to czujnik to należało by zczytać błędy z komputera, a w 100% można by się przekonać o tym czy jest on dobry czy nie sprawdzająć wartości aktualne za pomocą Techa. Jeśli potrzebujesz taki czujnik to mam sprawne oba czujniki z całą obudową. Wymieniałem u siebie termostat niedawno i zakupiłem zały komplet, a orginalne zostały mi. Jak coś możemy się dogadać.
Załączony plik  508350301_7.jpeg.jpg   63,98KB   179 pobrań

Edytowany przez Setler, 28 grudzień 2008 - 11:34.

  • 0

#120 Novertis

Novertis
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Dołączył:27 gru 2008
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra b 1.8 x18xe1

Napisany 28 grudzień 2008 - 11:40

Jutro jadę na techa i zobaczymy.Jak cos to się odezwę.
Pozdrawiam
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_