Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

świeci się kontrolka ABS i ESP


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 dragodan

dragodan
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:23 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowogard
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra kombi C 1.9 cdti 2004/05r

Napisany 08 październik 2010 - 14:48

Witam, od jakiegoś czasu świecą mi się kontrolki ABS i ESP. Auto rano ma problemy z odpaleniem. Byłem u mechanika, zrobił test akumulatora i kazał wymienić na nowy. Byłem u innego, powiedział żebym najpierw wymienił alternator bo daje za niskie napięcie w wyniku czego świecą się w/w kontrolki. Jak auto zrobi parę kilometrów, po kolejnym włączeniu silnika kontrolki gasną ale po kilku skrętach kierownicą, znowu się zapalają. Czasami gonię kilka kilometrów i się nie zaświecą. Inny magik odczytał błąd 0040 czujnik ABS prawy przód, po sprawdzeniu jest ok. Miał ktoś z was taki problem?
  • 0


#2 pawelxl

pawelxl
  • Forumowicz
  • 420 postów
  • Dołączył:04 lut 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:vectra c DTI 2.0 kombi 04' CZARNULA :-)

Napisany 08 październik 2010 - 15:00

Co prawda nie miałem takiego przypadku ale jezeli to rzeczywiscie cos z napieciem to moze sprawdz najpierw pasek wieloklinowy czy nie jest luzny. napewno o wiele mniejszy koszt niz akumulator czy alternator. tylko najpierw sprawdz zanim zmienisz. Nie śłyszysz np. takiego ni to pisku ni to szumu przy pracy silnika?

Edytowany przez pawelxl, 08 październik 2010 - 15:00.

  • 0

#3 dragodan

dragodan
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:23 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowogard
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra kombi C 1.9 cdti 2004/05r

Napisany 10 październik 2010 - 10:33

Dzięki za poradę, pasek jest ok. Założyłem nowy pożyczony akumulator i auto pali z kopa ale kontrolki już nie gasną. Pojutrze będę sprawdzał co się porobiło.
  • 0

#4 papas5

papas5
  • Forumowicz
  • 3489 postów
  • Dołączył:02 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kiedyś Płock teraz WARS i SAWA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Peugeot 301 ALLURE, 1,6 VTI, 2013 r.

Napisany 10 październik 2010 - 13:01

czy podpinałeś auto pod techa? skoro piszesz , że kontrolki zapalały sie po skreceniu kiery może warto poczytać o CIM-ie, 
  • 0

#5 salvado

salvado
  • Forumowicz
  • 1805 postów
  • Dołączył:15 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.8 Z18XE 04

Napisany 10 październik 2010 - 13:44

Popytaj na forum regionalnym gdzie blisko znajdziesz dobrego mechanika blisko domu, który ma czym zdiagnozować VC. Niestety też stawiam na CIM.


  • 0

#6 pawelxl

pawelxl
  • Forumowicz
  • 420 postów
  • Dołączył:04 lut 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:vectra c DTI 2.0 kombi 04' CZARNULA :-)

Napisany 10 październik 2010 - 14:08

A może to czujnik na maglownicy(kąta skrętu ) świruje, on z tego co kojarze współpracuje z ESP , a sam napisałes że po kilku ruchach kierownicy kontrolki gasły, tylko na ABSnie mam pomysłu <_<

Edytowany przez pawelxl, 10 październik 2010 - 14:09.

  • 0

#7 dragodan

dragodan
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:23 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowogard
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra kombi C 1.9 cdti 2004/05r

Napisany 12 październik 2010 - 17:14

Witam ponownie, dzisiaj miałem jechać na techa, ale od wczoraj nic się nie zapala (ABS,ESP). Pohamowałem trochę autem na szutrach, ABS działa poprawnie. Dałem jej w kitę,pokręciłem kółeczkami, pokazuje, że działa ESP. Pojechałem na myjnię, zmoczyłem porządnie autko i nic się nie dzieje. Dodam, że wczoraj bawiłem się z wymianą akumulatora i auto było z 20 minut bez prądu.
  • 0

#8 mafijny

mafijny
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:05 mar 2010
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.9 cdti Cosmo 150 km

Napisany 14 październik 2010 - 08:51

jak nic pada ci alternator
  • 0

#9 pool21

pool21
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:22 sie 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:jaworzno
  • Województwo:śląskie
  • Auto:dopiero na kupnie

Napisany 15 październik 2010 - 10:56

Witam nie koniecznie ja miałem podobny objaw wskazywał czujnik ABS też parę razy wyskakiwał potem gasł żeby później pojawić się na stałe po długich zmaganiach wyszedł krótki kabel w prawym przednim kole możesz to sprawdzić omomierzem , jest też wtyczka przy pompie też możesz tam zmierzyc ale musisz poszukać który pin do którego koła
  • 0

#10 HepiHipi

HepiHipi
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Dołączył:21 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bartoszyce
  • Auto:Opel Vectra C GTS, Vectra A

Napisany 16 październik 2010 - 13:49

Zanim będziesz się martwił CIM-em (co według mnie bez sensu jest) sprawdź przede wszystkim czujnik ABS w prawym kole. U mnie też mechanicy szukali Bóg wie czego, a okazało się że miałem tylko walnięty kabelek, ale nie tak jak u większości od strony czujnika a w głównej wiązce, która idzie do sterownika ABS=u. Objawy miałem dokładnie takie same, a wystarczyło tylko zlutować kabelek. Niestety teraz mam dużo większe problemy z elektroniką, co za chwilę będę pisał w innym wątku. A czujnik możesz sprawdzić omomierzem. jego rezystancja jest w granicach 1,2 kOhma, ale nie pamiętam dokładnie bo to było jakiś czas temu. I sprawdź czy na pewno masz połączenie do sterownika ABSU. Jak test wyjdzie pozytywnie to dopiero martw się CIM-em. Ogólnie to poszukaj gdzieś moich postów na forum i tam więcej o tym problemie chyba pisałem.
  • 0

#11 dragodan

dragodan
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:23 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowogard
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra kombi C 1.9 cdti 2004/05r

Napisany 20 październik 2010 - 08:42

Słuchajcie, przedwczoraj postanowiłem sam pogrzebać i zastosowałem się do wskazówek HepiHipi, za co Ci dziękuję, odkręciłem dwa przednie koła i odpiąłem przewody ABS. Mechanik ze mnie żaden ale jakoś sobie poradziłem. Przy ściąganiu przewodu prawego koła, połamałem taki plasticzek przy kostce co zapina tą prążkowaną osłonę przewodów. Następnie wszystkie złącza psiknąłem WD 40 no i poskręcałem autko. W lewym kole w kostce mam cztery wejścia. Z tego co zajarzyłem to jedno jest od ABS-u, drugie od czujnika klocków hamulcowych ale od czego są dwa pozostałe nie mam pojęcia. Wydaje mi się, że jedno może być od czujnika ciśnienia w kołach, ale to tylko moje przypuszczenie i tak tego bajeru nie mam. Jakby ktoś mnie oświecił, będę wdzięczny. Do rzeczy, wczoraj i przedwczoraj auto śmigało i nic się nie zapala, dzisiaj odwoziłem dziecko do przedszkola i też nic się nie dzieje. Mam nadzieję, że problem zniknął. Po wizytach u magików i rozmową z pracownikiem ASO, miałem już wymienić piastę, rozglądać się za CIMem, wymienić alternator, akumulator. Jak coś się zmieni będę pisał.

Edytowany przez dragodan, 20 październik 2010 - 08:43.

  • 0

#12 HepiHipi

HepiHipi
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Dołączył:21 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bartoszyce
  • Auto:Opel Vectra C GTS, Vectra A

Napisany 21 październik 2010 - 14:36

Fajnie, że jest OK, ale nie ciesz się do końca, bo być może tylko zagiąłeś przewód tak że teraz lepiej trzyma. Najgorzej jak będzie Ci to wszystko działo raz na jakiś czas bo nie będzie łatwo zdiagnozować usterki, (Wiem coś o tym bo sam mam takie problemy z ECU :/ ). Jak następnym razem Ci się zapali to sprawdź przede wszystkim rezystancję czujnika. Dopóki tego nie zrobisz zapomnij o wymianie piasty, bo możesz wyrzucić pieniądze w błoto. Oczywiście po wymianie piasty może być dobrze, bo wymienisz od razu kabelek, ale zanim to zrobisz sprawdź bardzo dokładnie ten kabelek przy złączu.
Co do poczwórnego wtyku, to o ile ja pamiętam czujniki nie są połączone bezpośrednio z masą samochodu, więc dwa wtyki są do czujnika ABS, a dwa kolejne do czujników klocków.
PS> Skoro pomogłem, to możesz kliknąć "Pomógł mi" :) Nie wiem w sumie po co ale fajnie by było :D

Edytowany przez HepiHipi, 21 październik 2010 - 14:37.

  • 1

#13 Pampam69

Pampam69
  • Forumowicz
  • 1619 postów
  • Dołączył:28 maj 2009
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 22 marzec 2012 - 09:48

Odgrzebalem kotleta. U mnie znowu sie to zaczelo. Piaste wymienilem rok temu na TRW bo swiecil sie blad i nie dal sie skasowac. Teraz znowu pojezdze troche i jak ostro skrece na parkingu w lewo zapala sie blad abs/tc kolo lewe. Moze dobrze na myjni wyplucze tam karcherem po zimie bo cos zalega i jej przejdzie...

Edytowany przez Pampam69, 22 marzec 2012 - 09:49.

  • 0

#14 radmax

radmax
  • Forumowicz
  • 1000 postów
  • Dołączył:22 lip 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Signum Z19DTH '05

Napisany 22 marzec 2012 - 15:05

Jak przy skręcie to by wskazywało na kabelki. Zdejmij koło i sprawdź wtyczki i kabelki. Rok to trochę mało na nową piastę. Sam też rok temu wymieniłem na TRW.
  • 0

#15 Pampam69

Pampam69
  • Forumowicz
  • 1619 postów
  • Dołączył:28 maj 2009
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 23 marzec 2012 - 08:26

Jak przy skręcie to by wskazywało na kabelki. Zdejmij koło i sprawdź wtyczki i kabelki. Rok to trochę mało na nową piastę. Sam też rok temu wymieniłem na TRW.


czyszczenie nic nie pomoglo jestem juz umowiony z doktorem PI na zrobienie tego.

Pozdro
  • 0

#16 Curtis

Curtis
  • Forumowicz
  • 501 postów
  • Dołączył:21 lis 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra C GTS

Napisany 23 marzec 2012 - 08:34

Miałem tak samo z tym że świeciła się kontrolka ESP i Serwis oraz miałem problem z uruchomieniem samochodu(jakby rozładowany akumulator).Wymieniony 2miesiące temu + nowe klemy(Car Power).Po przejechaniu 7km i zgaszeniu oraz ponownym kilku krotnym uruchomieniu autka problem zniknął.Nie podpinałem do tech-a ale podejrzewam że mógł zaliczyć jakiegoś laga bo zdecydowanie podczas jazdy szczęki były zacisnięte i samochód stawiał opór podczas jazdy.Jakoś dało się jechać ale nie polecam bo od tarcz można było papierosa odpalić ;) bałem się zgasić że nie odpali jak miał takie problemy z rozruchem,a rozkraczyć się na ulicy to już większy problem,po dotarciu do celu tak jak pisałem wszystko ustało po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu,nie wiem jak teraz sprawdzę na weekend.
  • 0

#17 Pampam69

Pampam69
  • Forumowicz
  • 1619 postów
  • Dołączył:28 maj 2009
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 23 marzec 2012 - 09:56

jak aku slabe to wali czasem bledem absu ale jak podpinalem kompa i blad absu obecny lewe przednie kolo wiec tam trzeba szukac

Edytowany przez Pampam69, 23 marzec 2012 - 09:56.

  • 0

#18 Curtis

Curtis
  • Forumowicz
  • 501 postów
  • Dołączył:21 lis 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra C GTS

Napisany 26 marzec 2012 - 06:25

Klocki się skończyły z tyłu :D tłoczek wyszedł i już się nie schował przez to cały czas jazda na hamulcu,ręcznego brak ;)
  • 0

#19 szofer21

szofer21
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Dołączył:17 gru 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra C kombi 1.9 cdti 150KM

Napisany 28 lipiec 2012 - 22:09

rowniez i mi zapalila sie dzis ta nieszczesna kontrolka od esp ;/ zgasilem silnik zapalilem na nowo przejechalem jakies 2 km i przy ostrym skrecie w prawo znowu sie zapalila nie dawno zmienialem tzn regenerowalem alternator
  • 0

#20 Redsik

Redsik
  • Forumowicz
  • 848 postów
  • Dołączył:20 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krakow/Stavern Norwegia
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel VC Kombi 1.9 CDTI 168KM I 390NM

Napisany 28 lipiec 2012 - 22:13

Czujnik kata skretu mialem to samo.Znajduje sie w Cimie.Nie ma sensu kupowac nowki poniewaz jest strasznie droga ewentualnie uzywka z Allegro.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_