Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Kontrolka układu elektronicznego silnika - błąd?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 neromann

neromann
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:13 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM 2005

Napisany 13 wrzesień 2010 - 22:18

Witam wszystkich forumowiczów!!
Jestem nowy na forum, zatem z góry przepraszam za ewentualne niedociągnięcia...
Mam taki mały problem - otóż po włączeniu stacyjki zapala się kontrolka układu elektronicznego silnika (ta pod obrotomierzem). Gaśnie po jakiś 1 - 2 minutach lub przejechaniu krótkiego odcinka drogi (około kilometra). Auto było w serwisie i pan stwierdził błąd zaworu EGR i ogólny błąd wtryskiwaczy. Po przeczyszczeniu zaworu EGR i wykasowaniu błędów zwrócono auto z informacją, że jest ok. Niestety podczas uruchamiania auta po 8h pracy kontrolka ponownie się zapaliła i zgasła znów po czasie określonym powyżej. Pomóżcie - nie wiem czy jest się czym przejmować czy to tak po prostu jest w tych autach... dodam, że mam VC 1.9 120 KM (Z19DT) z 2005 r. Dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi... :o
  • 0


#2 zbigor

zbigor
  • Forumowicz
  • 280 postów
  • Dołączył:17 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Auto:Astra H z19dt

Napisany 13 wrzesień 2010 - 22:27

Jeśli był błąd EGRa to czyszczenie raczej mu nie pomoże. Tylko wymiana na nowy. Te EGRy są o tyle parszywe że nawet jak są uszkodzone to często nie dają błędów.
Podaj numery błędów to będzie prościej coś doradzić.
  • 0

#3 neromann

neromann
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:13 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM 2005

Napisany 13 wrzesień 2010 - 22:36

Jeśli był błąd EGRa to czyszczenie raczej mu nie pomoże. Tylko wymiana na nowy. Te EGRy są o tyle parszywe że nawet jak są uszkodzone to często nie dają błędów.
Podaj numery błędów to będzie prościej coś doradzić.

Niestety pan z serwisu tego nie powiedział. Wypowiedź była dość lakoniczna i ogólnikowa. Z tego co zdążyłem zauważyć na dokumencie były to błędy o numerach PO400 i PO880 ale pewien nie jestem... :( . Niemniej sugestia była, aby zregenerować EGR (co teoretycznie zostało wykonane) lub wymienić wtryskiwacze - po czyszczeniu błedy usunięto i podczas kolejnych uruchomień silnika się nie pojawiały zatem przyjąłem, że jest ok. Dopiero wieczorem, gdy uruchomiłem silnik kontrolka ponownie się zapaliła a później zgasła. Dodam, że auto zachowuje się normalnie tzn, żadnego spadku mocy, "kaszlenia", duszenia się szarpania. Spalanie również w normie - 0,7 l/h podczas postoju, przy spokojnej jeździe (100 km) komputer pokazuje 5 - 6 litrów.

Edytowany przez neromann, 13 wrzesień 2010 - 23:50.

  • 0

#4 zbigor

zbigor
  • Forumowicz
  • 280 postów
  • Dołączył:17 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Auto:Astra H z19dt

Napisany 14 wrzesień 2010 - 07:14

Błąd P0400 rzeczywiście wskazuje na EGR. Dlatego IMHO lepiej jest od niego zacząć bo to tańsza impreza niż wtryski. Olej czyszczenie czy regenerację bo jak sypie błedami to już mu nic nie pomoże. Jan mam na zapas na czarną godzinę stary EGR który nie daje błędów, przechodzi test na TECHu a mimo to jest zepsuty bo sie przycina. przejechał ledwie 40 tyś...
Błedu P0880 nie znalazłem wiec pewnie coś źle zapamiętałeś.
Warto było by znać dawki korekcyjne wtryskiwaczy. Diagnosta zapewne robił Techem test balansu cylindrów i na tej podstawie stwierdził że wtryski do wymiany. Czasami pomaga na to kilka zbiorników jakiejś Vervy albo innej ropki klasy wyższej. Oraz dodatkowe wzmocnienie w postaci dodatku do wtryskiwaczy diesla . Ja dolewałem STP i Xeramic. Na najgorszym cylindrze wartość spadła z ok 2,3 do ok 1,5 co jest już dla z19dt w Astrze H prawie normą. Co prawda w Vectrze norma jest od 0,8 ale jakby na teście było 1-2 1,5 to też by nie było źle.
  • 0

#5 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23484 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 14 wrzesień 2010 - 07:33

Skoro kontrolka (rozumiem, że auto z kluczem) zapala się tylko po dłuższym "odpoczynku" to może świeca żarowa padła. Może diagnoście błąd wyszedł jako nieaktywny i nie zwrócił na niego uwagi.
  • 0

#6 neromann

neromann
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:13 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM 2005

Napisany 14 wrzesień 2010 - 09:47

Jak kontrolka się zapali to pali się już przy każdym uruchomieniu i gaśnie tak jak wsponmiałem wcześniej. Paliwo lałem na Orlenie i Shellu - ale nie była to Verva ani to "lesze" z Shella. Przy następnym tankowaniu zaleję to "lepsze" i zobaczymy. Generalnie wnerwia mnie fakt, że serwis skasował i z uśmiechem oddał mi auto a błąd nadal się pojawia (albo wiedzą co robią albo jest to naciągactwo). Widzę, że dla VC z tym silnikiem to "norma", że sypie błedami. Pierwsza Astra F - bezawaryjna eksploatacja, następnie Astra G - również bezawaryjnie. A Vectra - od początku problem... ale to tylko moje rozgoryczenie :30:. Rozumiem, że mogę na razie z tym jeździć?
  • 0

#7 radeqs

radeqs
  • Forumowicz
  • 767 postów
  • Dołączył:09 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VC Caravan 19 CDTI 150 km '06

Napisany 14 wrzesień 2010 - 10:04

A Vectra - od początku problem... ale to tylko moje rozgoryczenie

Użytkujesz auto od nowości, że masz powody twierdzić, że sypiące błędami CDTI to norma? Jeśli jednak przypadkiem twój nabytek pochodzi od handlarza to przyjmij do wiadomości, że 5 letnia "igła" z Niemiec, ma prawdopodobnie naklupane koło 200 tys. km, więc nie jest to nówka z salonu. Kupując diesla trzeba mieć świadomość, że cześć oszczędności z paliwa trzeba czasem zainwestować w naprawy i części.
Jeśli to rzeczywiście świece żarowe to jest to aż tak duży powód do rozgoryczenia?
  • 0

#8 neromann

neromann
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:13 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM 2005

Napisany 14 wrzesień 2010 - 11:08

Auto pochodzi faktycznie z Niemiec ale nie od handlarza - na auto dostałem fakturę i pokazano mi dowody zakupu, z dokumentów wynikało, że był jeden właściciel. Jeśli uraziłem kolegę to przepraszam :29:. Próbuję rozwiązać problem i dojść do tego co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Liczę się z tym, że potrzebny będzie jakiś nakład tylko nie chciałbym wyrzucać pieniędzy w błoto... Stąd temat, który zarzuciłem na forum.
  • 0

#9 zbigor

zbigor
  • Forumowicz
  • 280 postów
  • Dołączył:17 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Auto:Astra H z19dt

Napisany 14 wrzesień 2010 - 11:51

Zacznij od wymiany EGRa. Wymiany a nie czyszczenia. Następnie jak nie pomoże to sprawdź dawki korekcyjne na wtryskach i je tu podaj. Podobnie jak kody błędów.
Masz DPFa? Jeśli tak to jeżdząc w takim stanie przyczyniasz się do jego szybszego zapchania wiec staraj sie jak najszybciej to naprawić bo to nie wpływa dobrze nanjego żywotność i zwieksza spalanie.
  • 0

#10 neromann

neromann
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:13 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM 2005

Napisany 14 wrzesień 2010 - 11:57

Mam DPF-a (niestety)... Postaram się w przyszłym tygodniu dokonać naprawy, zobaczymy z jakim skutkiem - oczywiście podzielę się swoimi spostrzeżeniami. A kody błędów i dawki korekcyjne odczytać jak mniemam Techem albo OP-COMEM?

Edytowany przez neromann, 14 wrzesień 2010 - 11:58.

  • 0

#11 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 14 wrzesień 2010 - 12:22

@Zbigor za przeproszeniem pitolisz z tym odradzaniem naprawy EGRa, jak się nie potrafi tego porządnie i dokładnie zrobić to nie znaczy, że nie da się tego zrobić ;)


@neromann rzuć okiem jeszcze raz na błędy i podaj co teraz się wyświetla wystarczy opcom nie musisz latać na techa, możliwe, że dalej P0400 bo jeszcze nie widziałem żeby jakieś ASO potrafiło oczyścić EGR, ale też możliwe, że coś innego, bez cyferek z kompa trudno dyskutować :)
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#12 neromann

neromann
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:13 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM 2005

Napisany 14 wrzesień 2010 - 13:17

Ok, postaram się jak najszybciej podać odczyty błędów. Dziś już nie dam rady bo jestem w pracy ale jak tylko będę miał dostęp do opcoma to napiszę jakie to błędy. Dzięki wszystkim za dotychczasowe spostrzeżenia... :D Jeszcze jedno pytanie: Czy mozna odczytać kody błędów Opel-techem na RS 232 lub czy interfejs na MAX232 współpracuje z OP-Comem?

Edytowany przez neromann, 14 wrzesień 2010 - 14:11.

  • 0

#13 zbigor

zbigor
  • Forumowicz
  • 280 postów
  • Dołączył:17 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Auto:Astra H z19dt

Napisany 14 wrzesień 2010 - 14:19

@Zbigor za przeproszeniem pitolisz z tym odradzaniem naprawy EGRa, jak się nie potrafi tego porządnie i dokładnie zrobić to nie znaczy, że nie da się tego zrobić ;)

Nie odradzam naprawy w sensie regeneracji tylko czyszczenia. Zaręczam Ci że w moim przypadku częśc mechaniczna zaworu była wyczyszczona na błysk łącznie z myciem w myjce ultradźwiekowej.
Robiłem to naprawde dokladnie i to 2 razy bo za pierwszym razem bez myjki i wydaje mi się że sam byś tego lepiej nie zrobił. Co do części elektrycznej to jej nie ruszałem ale powinna być OK bo dla zdobycia doświadczenia zrobiłem tymczasowy przeszczep z nowego zaworu a objawy nie ustały. Oczywiście czyściłem kanały do i z EGRa i odpiąłem kleme żeby sie ustawienia zresetowały. Dopiero złożenie do kupy i zamontowanie nowego zaworu załatwiło problem. Wniosek jest taki że przycinała się część mechaniczna zaworu i nawet najdokładniejsze czyszczenie nie pomogło. Zawór z 2008 roku po 40 tyś wymieniony w niemieckiej ASO. Mam wrazenie że zawory z silnika z19dt nie są tak podatne na czyszczenie jak te z Z19DTH. Ale to moje subiektywne zdanie. Dałem 4 stówki za nówke i mam spokój.
  • 0

#14 wojo200

wojo200
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Dołączył:13 sie 2010
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra 1.9 CDTI

Napisany 14 wrzesień 2010 - 19:52

za nim wezmiesz sie za EGR itp. sprawdz swiece zarowe, istrukcja sprawdzenia jest na forum, albo podjedz do eletryka samochodowego i za pare złoty Ci to sprawdzi
koszt jednej swiecy na allegro od 25pln
  • 0

#15 neromann

neromann
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:13 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM 2005

Napisany 14 wrzesień 2010 - 22:57

wojo200 - zapodaj link do instrukcji, szukałem i nie znalazłem (albo nie zauważyłem i pominąłem)...:(. Jeszcze jedno: zauważyłem, że na zimnym silniku kontrolka gaśnie po około minucie a gdy silnik jest rozgrzany to gaśnie od razu po uruchomieniu silnika. Co to może oznaczać??
  • 0

#16 MRQ

MRQ
  • Klubowicz
  • 599 postów
  • Dołączył:18 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Nr klubowy:877
  • Auto:Signum Z19DTH MY2007
  • Oddział VKP:Podkarpacki

Napisany 15 wrzesień 2010 - 01:40

Znaczy że któraś świeczucha nie grzeje jak trzeba.
Tu poczytaj jak można sprawdzić w domowych warunkach
http://www.elektroda...opic206895.html
  • 0

Co mam do usług
Moje Signum

Dodany obrazek


#17 neromann

neromann
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:13 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM 2005

Napisany 15 wrzesień 2010 - 18:24

Sprawdzę, niech tylko przestanie padać. A jak to jest z tym wykręcaniem świec - poczytałem trochę i widzę, że mogą być problemy a nie chciałbym ukręcić gwintu albo tym bardziej świecy? Tak nawiasem mówiąc to sporo trzeba rozebrać, żeby się do nich dostać :22:.
  • 0

#18 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23484 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 15 wrzesień 2010 - 19:10

Do sprawdzenia nie musisz wykręcać świec - wystarczy, że się do nic dostaniesz (w cdti trzeba trochę rozebrać ale nie wiem dokładnie - poszukaj). Tyle, że u Ciebie to chyba jednak nie świece...bo:

Jak kontrolka się zapali to pali się już przy każdym uruchomieniu

przy świecach to tylko na zimnym
  • 0

#19 neromann

neromann
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Dołączył:13 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM 2005

Napisany 16 wrzesień 2010 - 13:51

Krótki filmik, jak zachowuje się kontrolka - silnik rozgrzany...



...później dorzucę filmik, jak zachowuje się kontrolka na zimnym silniku.
Może ktoś z Was, drodzy użytkownicy VC na coś wpadnie.
  • 0

#20 MRQ

MRQ
  • Klubowicz
  • 599 postów
  • Dołączył:18 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Nr klubowy:877
  • Auto:Signum Z19DTH MY2007
  • Oddział VKP:Podkarpacki

Napisany 16 wrzesień 2010 - 14:08

a gdzie ten filmik? bo nie ogarniam kuwety ?

Edit - Sorki za powyższe, coś mi FF przymula i nie chce wszystkiego czasem pokazywać. Jaki pornoblocker czy co :dash:

Edytowany przez MRQ, 17 wrzesień 2010 - 03:54.

  • 0

Co mam do usług
Moje Signum

Dodany obrazek





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_