Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

ustawienie rozrządu po zerwaniu paska motor 1,6 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 koubiushy

koubiushy
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:24 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:opel vectra b 1,6 16v

Napisany 24 sierpień 2010 - 22:28

Witam!
Mam pytanie odnośnie ustawienia rozrządu. Jak ustawić rozrząd, jeżeli nie wiem czy 1-wszy tłok jest na sprężaniu czy w innej pozycji? To nie jest takie proste jak się wydaje na pierwszy rzut oka (przynajmniej dla mnie ;)). Zerwałem pasek, silnik nie pracował tak więc nie rozpierdzieliło np głowicy ale jak mam ustawić ten zapłon? Ustawiłem cechy na kółkach zębatych wałków rozrządów na wale korbowym i chyba 1-wszy tłok na sprężaniu (ale też może być np na wydechu).
Z góry dziękuję za wszystkie rady. Pozdrawiam

Edytowany przez koubiushy, 24 sierpień 2010 - 22:30.

  • 0


#2 remlen

remlen
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Dołączył:22 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:PO
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VB 1.6 16V Caravan 1999 FL

Napisany 25 sierpień 2010 - 05:30

Witam!
Mam pytanie odnośnie ustawienia rozrządu. Jak ustawić rozrząd, jeżeli nie wiem czy 1-wszy tłok jest na sprężaniu czy w innej pozycji? To nie jest takie proste jak się wydaje na pierwszy rzut oka (przynajmniej dla mnie ;)). Zerwałem pasek, silnik nie pracował tak więc nie rozpierdzieliło np głowicy ale jak mam ustawić ten zapłon? Ustawiłem cechy na kółkach zębatych wałków rozrządów na wale korbowym i chyba 1-wszy tłok na sprężaniu (ale też może być np na wydechu).
Z góry dziękuję za wszystkie rady. Pozdrawiam

No najprościej to: wykręć świece zapłonowe, jakiś długi pręcik włóż do środka przez otwór świecy i kręcąc wałem (zgodnie z kierunkiem obrotów silnika) zobacz kiedy podejdzie Ci pod GMP. Najlepiej mieć też zwaloną pokrywę od zaworów i wtedy widać najlepiej kiedy zamykają się zawory w danym cylindrze.
  • 0

#3 YaSIu

YaSIu

    Opiekun Rekrutów

  • Klubowicz
  • 1641 postów
  • Dołączył:04 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdnica
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:625
  • Auto:Vectra B 2.0 16V CDX
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 25 sierpień 2010 - 19:59

Witam!
Mam pytanie odnośnie ustawienia rozrządu. Jak ustawić rozrząd, jeżeli nie wiem czy 1-wszy tłok jest na sprężaniu czy w innej pozycji? To nie jest takie proste jak się wydaje na pierwszy rzut oka (przynajmniej dla mnie ;)). Zerwałem pasek, silnik nie pracował tak więc nie rozpierdzieliło np głowicy ale jak mam ustawić ten zapłon? Ustawiłem cechy na kółkach zębatych wałków rozrządów na wale korbowym i chyba 1-wszy tłok na sprężaniu (ale też może być np na wydechu).
Z góry dziękuję za wszystkie rady. Pozdrawiam

Nie ma znaczenia w jakim suwie jest tłok - ustawiasz wał na znak na kole pasowym i obudowie - wtedy tłok jest w GMP. To rozrząd ustala suw i jak ustawisz rozrząd na znaki do siebie i jak założysz pasek to wtedy pierwszy tłok będzie w suwie pracy i tylko ten sposób jest prawidłowy podczas montażu rozrządu. Trochę to zamotane ale mam nadzieję, że wiesz o co chodzi :)
  • 0
I miejsce 1/4 mili w klasie 2.0 - XI Ogólnopolski Zlot VKP Konin / Kazimierz Biskupi 2009

Dodany obrazek

#4 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13131 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 25 sierpień 2010 - 20:52

Dokładnie - po to są znaki na wale i kółkach rozrządu aby ustawić według nich.
Jak ustawisz na znaki i dobrze napniesz napinacz - wszystko będzie dobrze.
  • 0
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#5 koubiushy

koubiushy
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:24 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:opel vectra b 1,6 16v

Napisany 26 sierpień 2010 - 10:09

Dokładnie - po to są znaki na wale i kółkach rozrządu aby ustawić według nich.
Jak ustawisz na znaki i dobrze napniesz napinacz - wszystko będzie dobrze.

Dzięki wszystkim za rady. Zrobiłem wszystko wg książki i waszych sugestii. Dziś poskładałem wszystko jak trzeba ale kurde autko nie chce mi odpalić.
Co to może być?
  • 0

#6 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13131 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 26 sierpień 2010 - 13:27

Może napisałbyś więcej szczegółów ?

silnik kręci ale nie odpala?
Paliwo dostaje ?
próbuje załapać podczas kręcenia ?
nie kręci?
błędy jakieś są ?

wszystkie przewody podłączone ?
tzn. czujnik wału, czujnik wałków rozrządu, do czujników temperatury.
  • 0
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#7 kwiatek

kwiatek
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Dołączył:17 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:VB 2.5 V6+gaz,suzuki gsr

Napisany 27 sierpień 2010 - 11:57

a na pewno ustawiłeś pierwszy tłok w GMP jak ustawiałeś rozrząd?
  • 0
Dodany obrazek-2.5 v6

#8 YaSIu

YaSIu

    Opiekun Rekrutów

  • Klubowicz
  • 1641 postów
  • Dołączył:04 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdnica
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:625
  • Auto:Vectra B 2.0 16V CDX
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 27 sierpień 2010 - 18:48

Dzięki wszystkim za rady. Zrobiłem wszystko wg książki i waszych sugestii. Dziś poskładałem wszystko jak trzeba ale kurde autko nie chce mi odpalić.
Co to może być?

Po złożeniu obróciłeś wałem co najmniej 2 pełne obroty i sprawdziłeś znaki??
Sprawdź też to wszystko o czym pisze Miły - obstawiam albo źle ustawiony rozrząd albo któryś z czujników nie podpięty
  • 0
I miejsce 1/4 mili w klasie 2.0 - XI Ogólnopolski Zlot VKP Konin / Kazimierz Biskupi 2009

Dodany obrazek

#9 koubiushy

koubiushy
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:24 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:opel vectra b 1,6 16v

Napisany 28 sierpień 2010 - 15:14

Zacznę może od początku...
W trakcie pracy silnika zaczęło coś brzęczeć (jak rozsypujące się łożysko), wyłączyłem silnik (nie zgasł sam!) i po oględzinach stwierdziłem, że rozsypała się jedna z dwóch rolek prowadzących pasek rozrządu a dokładniej wysypały się kulki z wianuszka łożyska. Rolka została na miejscu, tak więc pasek dalej był na swoim miejscu i nie przestawił się rozrząd. Wymieniłem pasek rozrządu (stary nie wyglądał najlepiej ale nie był zerwany), oczywiście uszkodzona rolkę, oring pod pompą wodną. Dokonałem ustawienia rozrządu wg wszelkich prawideł. Po złożeniu w całość przystąpiłem do rozruchu silnika. Motor zapalił ale pracował tak jakby nie na wszystkie cylindry palił (dźwięk jak traktor) i nie wchodził na obroty.
Co mu może dolegać?

Dodam, że przed rozsypaniem się rolki jak i teraz żadna kontrolka mi się nie oświeca. Wszystko wygląda tak jak przy sprawnym aucie.

Edytowany przez koubiushy, 28 sierpień 2010 - 15:34.

  • 0

#10 YaSIu

YaSIu

    Opiekun Rekrutów

  • Klubowicz
  • 1641 postów
  • Dołączył:04 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdnica
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:625
  • Auto:Vectra B 2.0 16V CDX
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 29 sierpień 2010 - 11:37

Zacznę może od początku...
W trakcie pracy silnika zaczęło coś brzęczeć (jak rozsypujące się łożysko), wyłączyłem silnik (nie zgasł sam!) i po oględzinach stwierdziłem, że rozsypała się jedna z dwóch rolek prowadzących pasek rozrządu a dokładniej wysypały się kulki z wianuszka łożyska. Rolka została na miejscu, tak więc pasek dalej był na swoim miejscu i nie przestawił się rozrząd. Wymieniłem pasek rozrządu (stary nie wyglądał najlepiej ale nie był zerwany), oczywiście uszkodzona rolkę, oring pod pompą wodną. Dokonałem ustawienia rozrządu wg wszelkich prawideł. Po złożeniu w całość przystąpiłem do rozruchu silnika. Motor zapalił ale pracował tak jakby nie na wszystkie cylindry palił (dźwięk jak traktor) i nie wchodził na obroty.
Co mu może dolegać?

Dodam, że przed rozsypaniem się rolki jak i teraz żadna kontrolka mi się nie oświeca. Wszystko wygląda tak jak przy sprawnym aucie.

Ponowie pytanie - po złożeniu sprawdziłeś ustawienie rozrządu?? Po złożeniu obróciłeś wałem co najmniej 2 pełne obroty i sprawdziłeś znaki?? Objawy wskazują na źle ustawiony rozrząd, być może przestawił Ci się o ząbek lub dwa
  • 0
I miejsce 1/4 mili w klasie 2.0 - XI Ogólnopolski Zlot VKP Konin / Kazimierz Biskupi 2009

Dodany obrazek

#11 koubiushy

koubiushy
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:24 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:opel vectra b 1,6 16v

Napisany 29 sierpień 2010 - 14:56

Ponowie pytanie - po złożeniu sprawdziłeś ustawienie rozrządu?? Po złożeniu obróciłeś wałem co najmniej 2 pełne obroty i sprawdziłeś znaki?? Objawy wskazują na źle ustawiony rozrząd, być może przestawił Ci się o ząbek lub dwa




Ustawienie na znaki, sprawdzałem kilka razy. Po dwóch obrotach się cechy zgadzają. Jutro sprawdzę dla pewności jeszcze raz.
Boje się szlag trafił silnik. Tylko dlaczego od w ogóle odpala?
  • 0

#12 Banned

Banned
  • Banned
  • 7277 postów
  • Dołączył:01 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2010 - 16:41

na dole, kolo kola walu korbowego tez jest znak ktory ma sie pokrywac. moze ma to jakies znaczenie..
  • 0
Użytkownik ma zablokowaną możliwość korzystania z forum (w tym odpowiedzi na PW) z uwagi na rażące naruszenie regulaminu - Administracja VKP

#13 YaSIu

YaSIu

    Opiekun Rekrutów

  • Klubowicz
  • 1641 postów
  • Dołączył:04 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdnica
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:625
  • Auto:Vectra B 2.0 16V CDX
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 29 sierpień 2010 - 21:07

Ustawienie na znaki, sprawdzałem kilka razy. Po dwóch obrotach się cechy zgadzają. Jutro sprawdzę dla pewności jeszcze raz.
Boje się szlag trafił silnik. Tylko dlaczego od w ogóle odpala?

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia sprężania - sprawdź i napisz c wyszło
  • 0
I miejsce 1/4 mili w klasie 2.0 - XI Ogólnopolski Zlot VKP Konin / Kazimierz Biskupi 2009

Dodany obrazek

#14 kier

kier
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Dołączył:26 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świętochłowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VC 2.0 DTI Y20DTH

Napisany 14 wrzesień 2010 - 10:18

Kubuś, napisz co z samochodem. Z tego co widzę to nadal stoi na parkingu a to świadczy że nie jest jeszcze zrobiony.
  • 0




1 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_