Skocz do zawarto軼i

Vectra Klub Polska u篡wa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzie si wi璚ej. Aby usun望 t wiadomo嗆, prosz klikn望 w przycisk po prawej:    Akceptuje u篡cie cookie



Zdj璚ie
- - - - -

Bia造 dym po uruchomieniu Diesel


  • Prosz si zalogowa aby odpowiedzie
18 odpowiedzi na ten temat

#1 karol307

karol307
  • Forumowicz
  • 88 post闚
  • Dołączył:27 sie 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Otwock
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C 05' Z1.9DTH, Corsa D 2007 Z1.3DTH

Napisany 20 sierpie 2010 - 17:14

Witam wszystkich mam pytanko nie dotyczy vectry ale tez Opla tylko Corsy D 1,3CDTI z silnikiem Z13DTH ale pewnie mogło sie przydarzyć coś podobnego w Vectrze do sedna:
1. Po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju np. po nocy przez jakąś minute silnik pracuje nierówno z rury wydechowej wydostaje sie białawy dym po czym obroty stabilizują się z rury już nie widać wyziewu jest ok brak błędu.
2. Drugim objawem jest to ze samochód jeździ normalnie tylko przy delikatnym traktowaniu gazu, jak parę razy wyprostowałem mu rurkę to zdarzyło sie coś takiego jakby odłączała sie turbina (brak mocy wkręca sie do 3tyś obr.max) wystarczy wyłączyć silnik odczekać moment uruchomić ponownie i wraca do normy. Raz wywaliło błąd P0243 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie
(11) - Obecny
Nie zwróciłem uwagi czy wtedy kopcił

filtr powietrza ok
podciśnienie na swoim miejscu nie sparciałe
intercooler sprawdzony rury do i z ok nic nie zagięte
czujnik ciśnienia wyczyszczony
przepustnica wyczyszczona
zawór turbiny elektryczny od podciśnienia wyczyszczony grucha od turbo chodzi lekko
Olej ok nie ubywa
Płyn chłodniczy ok nie ubywa


został mi jeszcze EGR i Filtr paliwa

Proszę o jakieś sugestie

Edytowany przez karol307, 20 sierpie 2010 - 17:48.

  • 0
------------
Pozdrawiam
Karol


#2 ma_ko

ma_ko
  • Forumowicz
  • 26 post闚
  • Dołączył:28 mar 2010
  • Wojew鏚ztwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra

Napisany 20 sierpie 2010 - 18:34

Hmm, nie chce martwi ale chyba kl瘯a turbo...
  • 0

#3 karol307

karol307
  • Forumowicz
  • 88 post闚
  • Dołączył:27 sie 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Otwock
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C 05' Z1.9DTH, Corsa D 2007 Z1.3DTH

Napisany 21 sierpie 2010 - 11:47

Te to bior pod uwag zastanawia mnie jeszcze czy przypadkiem przez nieszczelny i zacinaj帷y sie EGR nie b璠zie podobnego efektu?
Wczoraj przyjrza貫m sie temu dymowi ca造 efekt trwa jakie 30sek wydaje mi sie ze jest niebieskawy smierdzi identycznie jak w Vektrze gdzie jest wszystko ok. Bada貫m op-comem ci郾ienie na szynie wymagane i aktualne s praktycznie identyczne, co do turbiny jak gazowa貫m odczyt bywa czasami ni窺zy od 膨danego ale tez bywa這 na + generalnie turbina reagowa豉, z ta utrata mocy to bywa tak ze potrafi przejecha 30km z gazem w pod這dze jest ok i po tym czasie zaczyna stopniowo traci moc reaguje na gaz ale tylko do 3ty obr. i dostaje mu豉.

Edytowany przez karol307, 21 sierpie 2010 - 12:21.

  • 0
------------
Pozdrawiam
Karol

#4 ma_ko

ma_ko
  • Forumowicz
  • 26 post闚
  • Dołączył:28 mar 2010
  • Wojew鏚ztwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra

Napisany 21 sierpie 2010 - 12:43

Dobrze by by這 rozebra turbo i zobaczy czy nie ma luzu...(pamietaj, 瞠 niewielki roboczy jest zawsze) niestety mia貫m ju taki problem i to by造 pocz徠ki zgonu turbo. Je瞠li czujniki s ok, to dop鏦i nie Padnie nie b璠zie ostatecznego werdyktu. Tak to ju jest jak s b喚dy z do豉dowaniem ujemnym lub dodatnim,a czujniki s OK, ten dymek jednak mo瞠 by wskazaniem, 瞠 to turbo, ale nie musi...Raczej EGR to nie b璠zie, my郵 瞠 gdyby kl瘯a to raczej 豉pa b貫dy wskazuj帷e na EGR lub czujnik od DPF (je郵i masz) ni ten b陰d kt鏎y 豉pie.
  • 0

#5 karol307

karol307
  • Forumowicz
  • 88 post闚
  • Dołączył:27 sie 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Otwock
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C 05' Z1.9DTH, Corsa D 2007 Z1.3DTH

Napisany 22 sierpie 2010 - 13:38

Dobrze by by這 rozebra turbo i zobaczy czy nie ma luzu...(pamietaj, 瞠 niewielki roboczy jest zawsze) niestety mia貫m ju taki problem i to by造 pocz徠ki zgonu turbo. Je瞠li czujniki s ok, to dop鏦i nie Padnie nie b璠zie ostatecznego werdyktu. Tak to ju jest jak s b喚dy z do豉dowaniem ujemnym lub dodatnim,a czujniki s OK, ten dymek jednak mo瞠 by wskazaniem, 瞠 to turbo, ale nie musi...Raczej EGR to nie b璠zie, my郵 瞠 gdyby kl瘯a to raczej 豉pa b貫dy wskazuj帷e na EGR lub czujnik od DPF (je郵i masz) ni ten b陰d kt鏎y 豉pie.


Witam
DPF-a w tym samochodzie na szcz窷cie niema, a co do EGR-a to kolega w swojej viki mia taki przypadek ze mia zablokowany EGR, ale nie pret wysuwaj帷y sie z cewki poruszaj帷y samym zaworkiem tylko ten zaworek by ca造 czas uchylony i tez by b陰d o do豉dowaniu i dymi z wydechu, wyczy軼ili鄉y EGR i wszystko wr鏂i這 do normy pisa貫m kiedy o tym.
Wymontuje jeszcze ten EGR sprawdz i dopiero zaczn szuka problemu w turbinie.
B璠zie ci篹ko jest tak schowany ze ja pie.... z TIS-a wynika ze trzeba wywali rozrusznik, spu軼i p造n, wycieraczki i podszybie o losie ca造 dzie roboty

Edytowany przez karol307, 22 sierpie 2010 - 13:39.

  • 0
------------
Pozdrawiam
Karol

#6 drano

drano
  • Forumowicz
  • 3173 post闚
  • Dołączył:29 sty 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Pozna
  • Wojew鏚ztwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra b 20 DTI Caravan

Napisany 22 sierpie 2010 - 14:11

Bia逝 dym z rury na zimnym silniku to nie spalony olej napedowy,
nier闚na praca silnika na to wskazuje.

Sprawdzi豚ym na pocz徠ek 鈍iece.

Przy awarii Turbo bia造 dym pokazuje si na gor帷ym silniku gdy rzuca olej w kolektor wydechowy.

Olej silnikowy przy awarii Turbo znika by szybko z silnika-sprawd poziom.
  • 0

#7 karol307

karol307
  • Forumowicz
  • 88 post闚
  • Dołączył:27 sie 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Otwock
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C 05' Z1.9DTH, Corsa D 2007 Z1.3DTH

Napisany 22 sierpie 2010 - 14:51

Bia逝 dym z rury na zimnym silniku to nie spalony olej napedowy,
nier闚na praca silnika na to wskazuje.

Sprawdzi豚ym na pocz徠ek 鈍iece.

Przy awarii Turbo bia造 dym pokazuje si na gor帷ym silniku gdy rzuca olej w kolektor wydechowy.

Olej silnikowy przy awarii Turbo znika by szybko z silnika-sprawd poziom.


Witam
Poziom oleju ok, rozebra貫m dolot w interculerze oleju by這 minimalnie mo積a powiedzie ze go nie by這, rury delikatnie nosi造 郵ady oleju, oleju jak na razie nie ubywa, nic nie by這 rozbierane wcze郾iej opaski 鈔uby bez 郵ad闚 ingerencji
Fakt jest taki ze lampka kontrolna 鈍iec 瘸rowych nawet nie mignie na chwile sprawdza貫m op-comem dzia豉 jest sprawna, mo瞠 to by dobry trop podjade chyba do ASO bo wyczyta貫m w TIS-ie ze zalecana jest aktualizacja oprogramowania ECU miedzy innymi ze wzgl璠u na problemy przy uruchamianiu zimnego silnika, a soft jest najstarszy z mo磧iwych.
Wymusz te op-comem podgrzanie 鈍iec przed rozruchem i zobacz jaki bedzie efekt.

Edytowany przez karol307, 22 sierpie 2010 - 15:03.

  • 0
------------
Pozdrawiam
Karol

#8 benskegg

benskegg
  • Forumowicz
  • 44 post闚
  • Dołączył:13 pa 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:UK
  • Wojew鏚ztwo:UK
  • Auto:Vectra 1.9 CDTi Z19DTH

Napisany 19 wrzesie 2010 - 02:11

Witam
Poziom oleju ok, rozebra貫m dolot w interculerze oleju by這 minimalnie mo積a powiedzie ze go nie by這, rury delikatnie nosi造 郵ady oleju, oleju jak na razie nie ubywa, nic nie by這 rozbierane wcze郾iej opaski 鈔uby bez 郵ad闚 ingerencji
Fakt jest taki ze lampka kontrolna 鈍iec 瘸rowych nawet nie mignie na chwile sprawdza貫m op-comem dzia豉 jest sprawna, mo瞠 to by dobry trop podjade chyba do ASO bo wyczyta貫m w TIS-ie ze zalecana jest aktualizacja oprogramowania ECU miedzy innymi ze wzgl璠u na problemy przy uruchamianiu zimnego silnika, a soft jest najstarszy z mo磧iwych.
Wymusz te op-comem podgrzanie 鈍iec przed rozruchem i zobacz jaki bedzie efekt.



Witam czy mo瞠sz podpowiedzie mi gdzie w op-comie wymusza si podgrzewanie 鈍iec bo mam ten sam problem i jak jest zimno na zewn徠rz i spiralka 鈍ieci d逝瞠j auto odpala normalnie.
Z g鏎y dzi瘯uj.
  • 0

#9 radeqs

radeqs
  • Forumowicz
  • 767 post闚
  • Dołączył:09 sty 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Ruda 奸御ka
  • Wojew鏚ztwo:郵御kie
  • Auto:VC Caravan 19 CDTI 150 km '06

Napisany 19 wrzesie 2010 - 07:59

Witam czy możesz podpowiedzieć mi gdzie w op-comie wymusza się podgrzewanie świec bo mam ten sam problem i jak jest zimno na zewnątrz i spiralka świeci dłużej auto odpala normalnie.
Z góry dziękuję.

Przed każdym uruchomieniem silnika będziesz podpinał op-com'a i ręcznie podgrzewał świece :blink: ?? Grzanie świec jest (znowu o ile pamiętam) silnik/test el. wykonawczych czy jakoś tak...

Edytowany przez radeqs, 19 wrzesie 2010 - 07:59.

  • 0

#10 benskegg

benskegg
  • Forumowicz
  • 44 post闚
  • Dołączył:13 pa 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:UK
  • Wojew鏚ztwo:UK
  • Auto:Vectra 1.9 CDTi Z19DTH

Napisany 19 wrzesie 2010 - 08:07

Przed ka盥ym uruchomieniem silnika b璠ziesz podpina op-com'a i r璚znie podgrzewa 鈍iece :blink: ?? Grzanie 鈍iec jest (znowu o ile pami皻am) silnik/test el. wykonawczych czy jako tak...



Nie, chc si tylko upewni na 100 procent 瞠 ide w dobrym kierunku. Dzi瘯i za odpowied.
  • 0

#11 JosziAKP

JosziAKP
  • Forumowicz
  • 230 post闚
  • Dołączył:18 gru 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Bydgoszcz - Fordon
  • Wojew鏚ztwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Astra F 17DT, Vectra C 2.2DTI

Napisany 20 wrzesie 2010 - 18:47

a jak to jest z luzami zaworowymi w tym silniku? regulowane czy s hydropopychacze? bo je郵i trzeba je regulowa to takie skakania na obrotach i bia造 dym mo瞠 by objawem podpartego zaworu. Przerabia貫m to w silniku isuzu

Mi tak ostatnio kopci這 na bia這 mi mia貫m problemy z odpalaniem przez s豉by akumulator. Nie mia si造 porz康nie zakr璚i

Co do podgrzewania 鈍iec to podejrzewam 瞠 jak wypniesz wtyczk z czujnika temperatury to 鈍iece powinny si za陰czy ;)
  • 0

#12 benskegg

benskegg
  • Forumowicz
  • 44 post闚
  • Dołączył:13 pa 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:UK
  • Wojew鏚ztwo:UK
  • Auto:Vectra 1.9 CDTi Z19DTH

Napisany 21 wrzesie 2010 - 20:51

a jak to jest z luzami zaworowymi w tym silniku? regulowane czy są hydropopychacze? bo jeśli trzeba je regulować to takie skakania na obrotach i biały dym może być objawem podpartego zaworu. Przerabiałem to w silniku isuzu

Mi tak ostatnio kopciło na biało mi miałem problemy z odpalaniem przez słaby akumulator. Nie miał siły porządnie zakręcić

Co do podgrzewania świec to podejrzewam że jak wypniesz wtyczkę z czujnika temperatury to świece powinny się załączyć ;)



Dzisiaj przy temp 19C na zewnątrz odpiąłem czujnik temperatury , spiralka od świec paliła się bardzo długo (nawet paliła się dłużej niż reszta kontrolek) aż zgasła. Auto od odpaliło od pierwszego pyknięcia BEZ żadnego dymu i nierównej pracy silnika.Wszystko jak należy , jak dawniej. Uruchomił się również od razu wentylator i chodził jeszcze z 1.5 min po zgaszeniu silnika.
Podłączyłem czujnik z powrotem, skasowałem błąd op-comem, przekręciłem kluczyk kontrolka zapaliła się może na 1 sekundę-odpaliłem i znowu trzęsawka, i bąk z rury na jasno niebiesko.

Nie wiem już jaki z tego wniosek tyle się dzisiaj naczytałem o tym silniku włącznie z Vectra owners forum że sam już nie wiem co teraz z tym zrobić. Co wymieniać?

Edytowany przez benskegg, 21 wrzesie 2010 - 20:53.

  • 0

#13 karol307

karol307
  • Forumowicz
  • 88 post闚
  • Dołączył:27 sie 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Otwock
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C 05' Z1.9DTH, Corsa D 2007 Z1.3DTH

Napisany 23 wrzesie 2010 - 17:16

Przed ka盥ym uruchomieniem silnika b璠ziesz podpina op-com'a i r璚znie podgrzewa 鈍iece :blink: ?? Grzanie 鈍iec jest (znowu o ile pami皻am) silnik/test el. wykonawczych czy jako tak...


Dok豉dnie tam test element闚 wykonawczych i przeka幡ik wst瘼nego podgrzewania czy jako tak sprawdz i opisze dok豉dnie

Dzisiaj przy temp 19C na zewn徠rz odpi掖em czujnik temperatury , spiralka od 鈍iec pali豉 si bardzo d逝go (nawet pali豉 si d逝瞠j ni reszta kontrolek) a zgas豉. Auto od odpali這 od pierwszego pykni璚ia BEZ 瘸dnego dymu i nier闚nej pracy silnika.Wszystko jak nale篡 , jak dawniej. Uruchomi si r闚nie od razu wentylator i chodzi jeszcze z 1.5 min po zgaszeniu silnika.
Pod陰czy貫m czujnik z powrotem, skasowa貫m b陰d op-comem, przekr璚i貫m kluczyk kontrolka zapali豉 si mo瞠 na 1 sekund-odpali貫m i znowu trz瘰awka, i b彗 z rury na jasno niebiesko.

Nie wiem ju jaki z tego wniosek tyle si dzisiaj naczyta貫m o tym silniku w陰cznie z Vectra owners forum 瞠 sam ju nie wiem co teraz z tym zrobi. Co wymienia?


Witam u mnie za豉twi這 spraw w tej Corsinie 1,3CDTI wgranie nowego softu nic nie dymi przy odpalaniu obroty r闚niutkie wszystko jak trza 125pln wybuli貫m i jest git. Moim zdaniem trzeba zmieni soft 瞠by d逝瞠j grza造 鈍iece przy wy窺zych temperaturach ten sam zabieg zrobi貫m jaki czas temu w mojej Vectrze i wyra幡ie d逝瞠j 鈍ieci si spiralka od podgrzewania silnik gada elegancko i nie kopci
  • 0
------------
Pozdrawiam
Karol

#14 benskegg

benskegg
  • Forumowicz
  • 44 post闚
  • Dołączył:13 pa 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:UK
  • Wojew鏚ztwo:UK
  • Auto:Vectra 1.9 CDTi Z19DTH

Napisany 23 wrzesie 2010 - 20:43

Dokładnie tam test elementów wykonawczych i przekaźnik wstępnego podgrzewania czy jakoś tak sprawdzę i opisze dokładnie



Witam u mnie załatwiło sprawę w tej Corsinie 1,3CDTI wgranie nowego softu nic nie dymi przy odpalaniu obroty równiutkie wszystko jak trza 125pln wybuliłem i jest git. Moim zdaniem trzeba zmienić soft żeby dłużej grzały świece przy wyższych temperaturach ten sam zabieg zrobiłem jakiś czas temu w mojej Vectrze i wyraźnie dłużej świeci się spiralka od podgrzewania silnik gada elegancko i nie kopci



Witam kolegę karol307. Dziękuję bardzo za odpowiedź. W pierwszej wolnej chwili pojadę więc do tego nieszczęsnego Vauxhalla i poproszę o zmianę softu. Byłbym bardzo wdzięczy jeżeli byłbyś tak uprzejmy i napisał numer softu który wgrałeś bo znając umiejętności angielskiego ASO to mogą zrobić wielkie oczy jak powiem o co mi chodzi a tak to chociaż będę miał numer.

Tak długo mnie to już męczy i drażni że muszę zlikwidować problem.

Z góry dzięki.

Edytowany przez benskegg, 23 wrzesie 2010 - 20:45.

  • 0

#15 karol307

karol307
  • Forumowicz
  • 88 post闚
  • Dołączył:27 sie 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Otwock
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C 05' Z1.9DTH, Corsa D 2007 Z1.3DTH

Napisany 23 wrzesie 2010 - 23:10

Witam koleg karol307. Dzi瘯uj bardzo za odpowied. W pierwszej wolnej chwili pojad wi璚 do tego nieszcz瘰nego Vauxhalla i poprosz o zmian softu. By豚ym bardzo wdzi璚zy je瞠li by豚y tak uprzejmy i napisa numer softu kt鏎y wgra貫 bo znaj帷 umiej皻no軼i angielskiego ASO to mog zrobi wielkie oczy jak powiem o co mi chodzi a tak to chocia b璠 mia numer.

Tak d逝go mnie to ju m璚zy i dra積i 瞠 musz zlikwidowa problem.

Z g鏎y dzi瘯i.



Identyfikator: 0x0738
VIN W0L0ZCF355xxxxxxxx
Numer sprz皻u:81011xxx
Typ silnika: Z19DTH
Numer cz窷ci:55193968
Numer wersji oprogramowania: VJQMS070_S
Hardware manufacturer number: 0281011xxx
Software Number: 1037379360P319_O83
Programming Date: 20091116
Hardware key number: T000079xxx
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B04022
Variant programming : 0x00005099
Kod alfa: YZ
Hardware manufacturer system name: EDC16
Code Index and version: O83JTD74


Prosz oto raport z op...a

Edytowany przez karol307, 23 wrzesie 2010 - 23:12.

  • 0
------------
Pozdrawiam
Karol

#16 radeqs

radeqs
  • Forumowicz
  • 767 post闚
  • Dołączył:09 sty 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Ruda 奸御ka
  • Wojew鏚ztwo:郵御kie
  • Auto:VC Caravan 19 CDTI 150 km '06

Napisany 24 wrzesie 2010 - 06:53

Witam koleg karol307. Dzi瘯uj bardzo za odpowied. W pierwszej wolnej chwili pojad wi璚 do tego nieszcz瘰nego Vauxhalla i poprosz o zmian softu. By豚ym bardzo wdzi璚zy je瞠li by豚y tak uprzejmy i napisa numer softu kt鏎y wgra貫 bo znaj帷 umiej皻no軼i angielskiego ASO to mog zrobi wielkie oczy jak powiem o co mi chodzi a tak to chocia b璠 mia numer.

Tak d逝go mnie to ju m璚zy i dra積i 瞠 musz zlikwidowa problem.

Z g鏎y dzi瘯i.

Kolega DJ_Tomcat w tym po軼ie poda link do sprawdzania najnowszej wersji firmware'u do ECM: http://forum.vectrak...ost__p__1362176
Mo瞠sz sobie sam sprawdzi, jak wersja jest najnowsza dla twojego samochodu.
  • 0

#17 Trinity

Trinity
  • Forumowicz
  • 236 post闚
  • Dołączył:31 sie 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:dyszel i 150 kuni

Napisany 24 wrzesie 2010 - 07:21

Byłbym bardzo wdzięczy jeżeli byłbyś tak uprzejmy i napisał numer softu który wgrałeś bo znając umiejętności angielskiego ASO to mogą zrobić wielkie oczy jak powiem o co mi chodzi a tak to chociaż będę miał numer.
.

No chyba nie chcesz wgrać sobie softu od 1,3 CDTI ?! ;)
Nie można też wgrać "ot tak" softu od innej Vectry. Podłączą Cie pod komputer i powinno im samo pokazać jaki najaktualniejszy soft będzie pasował do twojego auta.

Edytowany przez Trinity, 24 wrzesie 2010 - 07:24.

  • 0

#18 zbigor

zbigor
  • Forumowicz
  • 280 post闚
  • Dołączył:17 cze 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Auto:Astra H z19dt

Napisany 24 wrzesie 2010 - 12:02

Programming Date: 20091116

Jakie grzebanko w ECU by這 grane pod koniec 2009 wiec jest szansa 瞠 masz najnowszy soft
  • 0

#19 benskegg

benskegg
  • Forumowicz
  • 44 post闚
  • Dołączył:13 pa 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:UK
  • Wojew鏚ztwo:UK
  • Auto:Vectra 1.9 CDTi Z19DTH

Napisany 27 wrzesie 2010 - 19:50

Kolega DJ_Tomcat w tym poście podał link do sprawdzania najnowszej wersji firmware'u do ECM: http://forum.vectrak...ost__p__1362176
Możesz sobie sam sprawdzić, jaką wersja jest najnowsza dla twojego samochodu.



właśnie byłem na tej stronie przed chwilą i okazuje się że mam najnowsze oprogramowanie już wgrane 9804 -"naprawa doraźna-urządzenie zapobiegające szarpaniu" które ASO wgrało mi 14.07.2009 jak skarżyłem się na szarpanie po wymianie zaworu EGR.Z tego wynikałoby że to "ekstra" wydłużone podgrzewanie świec też już u mnie jest ?

Nie pamiętam jak lampka świeciła się przed wgraniem softu bo akurat z odpalaniem wszystko było ok. :angry2:



Czyli wracam do punktu wyjścia?

Dobrze że sezon zimowy się zaczyna przynajmniej silnik będzie odpalał rano normalnie. :rolleyes:








Dodam tylko jeszcze że przez ostatnie 4 dni ( poranki) było mniej niż 10 C i poranne odpalanie było przepiękne. Żadnych drgań silnika po zapaleniu i żadnego dymu....

Jak to rozwiązać ?
Bardzo proszę o poradę.
Dziękuje

Edytowany przez benskegg, 12 pa寮ziernik 2010 - 20:32.

  • 0




0 u篡tkownik闚 czyta ten temat

0 u篡tkownik闚, 0 go軼i, 0 anonimowych u篡tkownik闚


Skin Designed By Duke_