Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

kontrolka emisji spalin


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 kokosz1981

kokosz1981
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Dołączył:05 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Crawley RH11 West Sussex, kiedyś Sieradz (łódzkie)
  • Województwo:UK
  • Auto:Ceed 2009 1.6crdi 90KM, była VC 1.9cdti

Napisany 03 kwiecień 2010 - 07:02

1) Jakiś tydzień temu podczas jazdy na chwilkę zapalił się słynny kluczyk na tle samochodu ale po kilku minutach zgasł - autko jeździło najzupełniej normalnie. Pomyślałem, że jakiś błąd w elektronice - dużo padało, wilgotno to i mogło co namieszać w kabelkach. Później kluczyk znów się zapalił w czasie jazdy ale zgasł po przejechaniu przez "śpiącego milicjanta". 2) Kilka dni temu odpaliłem auto i zapaliły się kontrolki od wspomagania + emisji spalin (pomarańczowa po prawo); zgasiłem auto i odpaliłem ponownie - na blacie pozostała sama kontrolka od emisji spalin. Wszystko działało jak należy więc znów zgoniłem na pogodę. 3) Kilka kolejnych dni pojeździłem (krótkie odcinki po kilka km) najzupełniej normalnie i wczoraj niespodzianka. Odpaliłem auto (kontrolka od spalin oczywiście jest) i czuję, że coś nierówno na luzie pracuje; ale pomyślałem, że auta nie używałem kilka dni + diesel więc chyba wszystko okej, się rozgrzeje za minutkę to wróci do normy. Po przejechaniu 2km stanąłem na światłach, zapaliło się zielone i nie mogę ruszyć - auto muł jak h.., zupełnie jak w trybie awaryjnym - na luzie gaz w podłogę a obroty maks na 2500 i ani grama więcej (chociaż kontrolka z kluczykiem się nie zapaliła). Wrzuciłem awaryjne, zgasiłem auto i po kilku sekundach zapaliłem; pozostała sama kontrolka od spalin i autko odzyskało moc. Pojeździłem ciut ostrzej i jest najzupełniej normalnie (chociaż podświadomie myślę, że lekko muli). Jaka może być, najprostsza do zbadania, przyczyna takiego stanu rzeczy? Swoim opcomem nie mogę zczytać błędów (błąd komunikacji z ECU), EGR czyszczony około 20kkm temu, paliwo lane jak zwykle na BP lub Shellu. Badanie tech miesiąc temu i wszystkie odczyty z wydechu w normie.
  • 0


#2 Adrian440

Adrian440
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:13 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szydłowiec
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:OPEL VECTRA; 1.9 CDTI 150KM; 2006r

Napisany 03 kwiecień 2010 - 13:51

Możliwe, że DPF nie wypalal Ci się, z powodu krótkich dystansów, co go zabiło i falowały Ci obroty. Ostrzejsza jazda go pewnie przedmuchała trochę. Powinienś podjchać na OP-com'a lub tcha ktory Ci zczyta błąd. W ciągu miesiąca wiele mogło się pod maską zdarzyć. pozdro
  • 0

#3 kokosz1981

kokosz1981
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Dołączył:05 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Crawley RH11 West Sussex, kiedyś Sieradz (łódzkie)
  • Województwo:UK
  • Auto:Ceed 2009 1.6crdi 90KM, była VC 1.9cdti

Napisany 03 kwiecień 2010 - 15:53

mały updejt. DPF nie ma - tak powiedzieli w serwisie i kolega z forum po VINie.

Opcoma updejtowałem z 1.18 do 1.39 i wreszcie czyta błędy.

OP-COM - CAN Communication Window> 2006|Vectra-C / Signum|Engine|Z 19 DT


Read Info...

Identifier: 0x0750
VIN: W0L0ZCF6861051622
Hardware number:81012533
Motor type: Z19DT
Part Number:55197152
Software version number: WJLMS050_S
Hardware manufacturer number: 0281012533
Software Number: 1037377377P319_O90
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
System description: BOSCH0100
Type approval number: B06004
Variant programming : 0x00006088
Alpha code: AG
Hardware manufacturer system name: EDC16
Code Index and version: O90JTD75


Total number of fault codes: 2

P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
(5A) - Not present

U2103 - CAN-Bus Circuit Malfunction
(06) - Not present



p0400 to problem z EGR jak google mówi. Po kupnie auta był czyszczony, jak napisałem wyżej, 20kkm temu. Owszem, jeżdżę krótkie odcinki ( do kilku km) ale i tak 75% przebiegu jest zrobione na autostradach w odcinkach powyżej 70km. Możliwe, że znów go trzeba na warsztat brać?
U2103 - CAN-Bus Circuit Malfunction (06) - Not present - że niby co? Padający CIM? Nie mam żadnych typowych objawów jak karuzela z kontrolkami, niedziałające migacze itp., wszystko działa okej.

Poruszałem wszystkim co się dało w silniku i kontrola od emisji zgasła hehe, odpaliłem auto jeszcze 2 razy i już się nie pojawiła, ale i tak trochę mnie to daje do myślenia. Opcom dalej widzi jednak w/w błędy.

Przebieg obecny 143kkm; przy 138kkm zrobiony serwis (olej, regulacja luzu zaworowego+6 nowych płytek, uszczelka pokrywy głowicy, płyn hamulcowy)

Edytowany przez kokosz1981, 03 kwiecień 2010 - 16:14.

  • 0

#4 grand

grand
  • Forumowicz
  • 747 postów
  • Dołączył:15 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdnica
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Audi A4 2.7 TDI

Napisany 03 kwiecień 2010 - 16:06

Błąd P400 oznacza zbytni przepływ recylkulacji spalin.Więc musiał się zaciąć i pozostać w pozycji otwartej dlatego nie było reakcji na gaz.
Gdy Ci się przytnie jeszcze raz to popukaj w ten czarny element-u mnie to pomogło i się odwiesił.
  • 0

#5 kokosz1981

kokosz1981
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Dołączył:05 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Crawley RH11 West Sussex, kiedyś Sieradz (łódzkie)
  • Województwo:UK
  • Auto:Ceed 2009 1.6crdi 90KM, była VC 1.9cdti

Napisany 06 kwiecień 2010 - 07:46

I znów się zapaliła kontrolka od spalin - zgasiłem auto w Holandii coby dolać troszkę wachy do baku, odpaliłem i franca już nie zgasła. Nie ma żadnego wpływu na kulturę/spalanie itp., bez problemu dobiłem do 200km/h na autobahnie, ale lekko denerwuje. Przy okazji przestał działać tempomat, ale to chyba kwestia czujnika w pedale sprzęgła/hamulca bo podważeniu tegoż załączył się z powrotem. Jutro zabieram się do roboty.
  • 0

#6 driver44

driver44
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Dołączył:13 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BIRMINGHAM
  • Województwo:UK
  • Auto:VC 1.9 CDTI 2005

Napisany 06 kwiecień 2010 - 14:49

Błąd P400 oznacza zbytni przepływ recylkulacji spalin.Więc musiał się zaciąć i pozostać w pozycji otwartej dlatego nie było reakcji na gaz.
Gdy Ci się przytnie jeszcze raz to popukaj w ten czarny element-u mnie to pomogło i się odwiesił.


Witam.U mnie tez pojawil sie ten blad dwa dni temu.Z tym,ze najpierw bylo auto z kluczem,no i wskoczylo w tryb awaryjny (max 3200 obr.,brak tempomatu.)Po kilkunastu minutach postoju na parkingu odpalam znowu i juz wszystko zgaslo a obr ponad 5000.Dzien spokoju i dzisiaj znow ,,autko z kluczem,,.Jade do mechanika i odczytuje blad P400.Wiec podejrzewam EGR.Przepustnica byla czyszczona ok 2 tyg temu,wiec chyba za wczesnie na nia.W nastepny czwartek wymieniam caly EGR.Zobaczymy co z tego bedzie,bo tylko ta opcja chyba mi pozostala.Brak DPF.
  • 0

#7 kokosz1981

kokosz1981
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Dołączył:05 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Crawley RH11 West Sussex, kiedyś Sieradz (łódzkie)
  • Województwo:UK
  • Auto:Ceed 2009 1.6crdi 90KM, była VC 1.9cdti

Napisany 08 kwiecień 2010 - 22:21

A czy lipny termostat ma jakiś wpływ na pracę EGR? Prowadzi do jego znacznie szybszego zabrudzenia, co jest konsekwencją mułowatości itp.?

Zrobiłem jak napisał Grand - kilka puknięć młotkiem ale nic nie dało; później wsiadłem i dałem kilka minut buta po mieście i nagle kontrolka zgasła.
Zauważyłem, że autko jest lekko mułowate poniżej 2200obr/min, dopiero od tej granicy budzi się do życia co nie jest normalne; poprzednio pięknie zbierała się już od 1800-1900obr. Generalnie chyba jakby z pod maski uciekło z 10kucyków, jak nie więcej.
  • 0

#8 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 09 kwiecień 2010 - 05:29

Teoretycznie przy uwalonym termostacie gdy silnik nie ma odpowiedniej temperatury skład mieszanki jest inny bogatszy w paliwo co prowadzi do wyższego spalania, ale również do większego wydzielania się sadzy a to w następstwie uderza w EGR i w filtr cząstek stałych. Pisałem to ja użytkownik CDTI, który przez całą zimę jeździ z uwalonym termostatem :lol:

Puknięcie młotkiem wg sposobu granda faktycznie czasem pomaga, ale tylko czasem ponieważ jeśli EGR zablokuje się całkowicie to nawet młot pneumatyczny nie pomoże i jedyny ratunek to albo rozebranie i naprawa zaworu albo wymiana na nowy.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#9 Adrian440

Adrian440
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:13 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szydłowiec
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:OPEL VECTRA; 1.9 CDTI 150KM; 2006r

Napisany 09 kwiecień 2010 - 23:46

A gdy przyspieszam spokojnie na niskich obrotach, tak do lekko ponad 2000obr/min i czuć jakby auto zacinało, przerywało, to jaką winę odgrywa w tym zawór EGR? Gdy przyspieszam z wciśniętym głębiej pedałem tego nie czuć.
  • 0

#10 siwy_123

siwy_123
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Dołączył:12 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vecta C 1.9 DTH

Napisany 19 lipiec 2010 - 16:45

Witam.
MOże ktoś z kolegów się z tym spotkał.
Podczas pracy silnika pali się kontrolka emisji spalin.

Przy włączonym zapłonie zapalają sie te kontrolki które zwykle się zapalają przy uruchamianiu auta, ale też zapala się samochód z kluczem.
Po uruchomieniu silnika kontrolki gasną, gaśnie też auto z kluczem - tylko pozostaje zapalona kontrolka emisji spalin.

MOc jest spalanie normalne - co sie dzieje???

Motor 1.9 dth 120KM rocznik 2004

Pozdrawiam.
  • 0
Dodany obrazek

#11 jasiu-grudziądz

jasiu-grudziądz
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Dołączył:17 cze 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VC Z32SE / VB X16XEL

Napisany 19 lipiec 2010 - 21:07

Kolego, komputerek podłącz i wszystko będzie jasne. Przyczyn może byc wiele...
  • 0

#12 siwy_123

siwy_123
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Dołączył:12 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vecta C 1.9 DTH

Napisany 21 lipiec 2010 - 22:04

A znacie Panowie jakis dobrych macherow co sie dobrze znaja na tych autach, najlepiej w okolicach trojmiasta.
Bo jezdzenie na kompa a kazda zapalona kontrolka i 100pln to juz troche frustrujące.
  • 0
Dodany obrazek

#13 kokosz1981

kokosz1981
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Dołączył:05 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Crawley RH11 West Sussex, kiedyś Sieradz (łódzkie)
  • Województwo:UK
  • Auto:Ceed 2009 1.6crdi 90KM, była VC 1.9cdti

Napisany 22 lipiec 2010 - 08:44

1) miałem podobnie, z zapaloną kontrolką przejeździłem ze 3kkm a później silnik złapał muła+problemy z zapalaniem - zblokowany EGR;
2) kup sobie opcoma ze sprawdzonego źrodła - super inwestycja i można troszkę poszperać w komputerku; aha, musisz mieć jakiegoś laptoka coby opcoma podpiąć.
  • 0

#14 irson70

irson70
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:06 mar 2011
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:opel vectra c 2007 1,9 CDTI 120 KM

Napisany 06 marzec 2011 - 10:42

Witam!Mam Vectrę 1,9 CDTI 120KM 2007r. przebieg 58 tys.km.Z reguły tankuję DYNAMIC lub VERVĘ, ale wczoraj połaszczyłem się na EKODIESEL na ORLENIE. Po ponownym odpaleniu silnika nie zgasła mi lampka kontrolna układu emisji spalin. Silnik pracuje równo, bez falowań. Czy paliwo może być przyczyną zapalenia się kontrolki? Co robić?

Edytowany przez irson70, 06 marzec 2011 - 14:30.

  • 0

#15 szms

szms
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Dołączył:30 sty 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CWA / GD
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Mondeo MK4 2.0 TDCI, Superb II 2.0 TDI

Napisany 06 marzec 2011 - 10:55

Witam!Mam Vectrę 1,9 CDTI 120KM 2007r. przebieg 58 tys.km.Z reguły tankuję DYNAMIC lub VERVĘ, ale wczoraj połaszczyłem się na EKODIESEL na ORLENIE. Po ponownym odpaleniu silnika nie zgasła mi lampka kontrolna układu emisji spalin. Silnik pracuje równo, bez falowań. Czy paliwo może być przyczyną zapalenia się kontrolki? Co robić?


o ile sie nie myle w instrukcji obslugi na ten temat jest cos :)
chyba nie zagraza wybuchem :)

chyba to usterka ukladu kontroli emisji spalin, warto sie tym zajac :)

Edytowany przez szms, 06 marzec 2011 - 10:56.

  • 0

#16 irson70

irson70
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:06 mar 2011
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:opel vectra c 2007 1,9 CDTI 120 KM

Napisany 06 marzec 2011 - 13:22

Najbardziej zależy mi na odpowiedzi od osób, które się z tym problemem spotkały. Instrukcję czytałem, za radę, żeby jechać do ASO dziękuję. Zrobię to w ostateczności.Z doświadczenia wiem, że czasami wystarczy usunąć samemu jakąś usterkę, niż jeździć po warsztatach samochodowych, gdzie jeden mechanik powie ci to zepsute, a drugi, że tamto.
  • 0

#17 papas5

papas5
  • Klubowicz
  • 3489 postów
  • Dołączył:02 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kiedyś Płock teraz WARS i SAWA
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:723
  • Auto:Peugeot 301 ALLURE, 1,6 VTI, 2013 r.
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 06 marzec 2011 - 13:34

nie mam , teraz dostepu do instrukcji obsługi ale ta kontrolka oznacza jeszcze problem z katalizatorem , warto podpiąc kompa 



ps,. musze zapytac te 58 tys przebiegu to 100% oryginał ?


  • 0

#18 irson70

irson70
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:06 mar 2011
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:opel vectra c 2007 1,9 CDTI 120 KM

Napisany 06 marzec 2011 - 14:01

nie mam , teraz dostepu do instrukcji obsługi ale ta kontrolka oznacza jeszcze problem z katalizatorem , warto podpiąc kompa 



ps,. musze zapytac te 58 tys przebiegu to 100% oryginał ?


Oryginał z Polski bezpośrednio z salonu

A Ja w 7dr
  • 0

#19 kokosz1981

kokosz1981
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Dołączył:05 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Crawley RH11 West Sussex, kiedyś Sieradz (łódzkie)
  • Województwo:UK
  • Auto:Ceed 2009 1.6crdi 90KM, była VC 1.9cdti

Napisany 07 marzec 2011 - 12:59

nie mam , teraz dostepu do instrukcji obsługi ale ta kontrolka oznacza jeszcze problem z katalizatorem , warto podpiąc kompa 

Ogólnie układu spalin, w moim (opisanym wyżej przypadku) dotyczyła akurat EGR - blokował się w różnych położeniach stąd różne zachowanie silnika, od totalnego muła po całkiem normalną pracę lub zamulanie poniżej 2200obr.

Edytowany przez kokosz1981, 07 marzec 2011 - 13:01.

  • 0

#20 JanekM

JanekM
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Dołączył:24 mar 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.9 cdti 120KM sedan cosmo

Napisany 07 marzec 2011 - 14:03

Od paru dni ja też próbuję dowiedzieć się czegoś w temacie palącej się kontrolki emisji spalin.
Polecam długą, ale kształcącą lekturę wątków - sam właśnie przez nią przebrnąłem:
http://forum.vectrak...awne-dzialanie/
http://forum.vectrak...e-egr-w-z19dth/
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_