Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

wymiana płynu hamulcowego - dylemat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 remigiuszz

remigiuszz
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Dołączył:09 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra B kombi 97 1.6 16 V X16XEL

Napisany 16 lipiec 2010 - 12:08

Witam, [Viki B 97 combi] planuje dzisiaj daleki wyjazd swoją bryczką (700km), a tuż przed zaplanowałem wymianę płynu hamulcowego (nie wymieniany był od min 4 lat :(). Spotkałem się z opinią iż przed samym wyjazdem lepiej tego nie robić, jakie są Wasze opinie ? Jest to bezpieczny pomysł ? Co wybrać? Jazdę na starym płynie? Czy może wymienić i liczyć że nie będzie problemów z zapowietrzonym układem ?

dzięki za wszelkie opinie
  • 0


#2 Xspeed

Xspeed
  • Przyjaciel VKP
  • 2753 postów
  • Dołączył:13 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gostynin
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 2.0 16v Karawan CD i inne :)

Napisany 16 lipiec 2010 - 12:34

kolego jedz na stary plynie.Nie ma co rozgrzebywac przed taka trasa,zycie moze skutecznie utrudnic odpowietrznik ;]



A po wyjezdzie na spokojnie wymienic ;)
  • 0

#3 przemty

przemty
  • Forumowicz
  • 692 postów
  • Dołączył:17 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:AH

Napisany 16 lipiec 2010 - 12:39

kolego jedz na stary plynie.Nie ma co rozgrzebywac przed taka trasa,zycie moze skutecznie utrudnic odpowietrznik ;]



A po wyjezdzie na spokojnie wymienic ;)



można wymienic bez konieczności odpowietrzania. Wysysamy strzykawka płyn ze zbiorniczka tak żeby na dnie zostało go z 2-5 mm i zalewamy nowy. Po tygodniu powtarzamy czynnośc i płyn napewno w 99% będzie w całości wymieniony :)
  • 0

#4 YaSIu

YaSIu

    Opiekun Rekrutów

  • Klubowicz
  • 1641 postów
  • Dołączył:04 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdnica
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:625
  • Auto:Vectra B 2.0 16V CDX
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 16 lipiec 2010 - 22:22

można wymienic bez konieczności odpowietrzania. Wysysamy strzykawka płyn ze zbiorniczka tak żeby na dnie zostało go z 2-5 mm i zalewamy nowy. Po tygodniu powtarzamy czynnośc i płyn napewno w 99% będzie w całości wymieniony :)

Taka wymiana to żadna wymiana gdyż stary płyn miesza się z nowym - najlepiej wymienić płyn za pomocą urządzonka do odpowietrzania hamulców - podłączamy urządzonko do odpowietrzników poszczególnych kół i dolewamy nowego do zbiorniczka - wtedy mamy pewność że mamy nowy płyn wszędzie w całym układzie hamulcowym
  • 0
I miejsce 1/4 mili w klasie 2.0 - XI Ogólnopolski Zlot VKP Konin / Kazimierz Biskupi 2009

Dodany obrazek

#5 przemty

przemty
  • Forumowicz
  • 692 postów
  • Dołączył:17 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:AH

Napisany 17 lipiec 2010 - 06:49

Taka wymiana to żadna wymiana gdyż stary płyn miesza się z nowym - najlepiej wymienić płyn za pomocą urządzonka do odpowietrzania hamulców - podłączamy urządzonko do odpowietrzników poszczególnych kół i dolewamy nowego do zbiorniczka - wtedy mamy pewność że mamy nowy płyn wszędzie w całym układzie hamulcowym


wcale nie twierdzę, że jest to dobry sposób tylko napisałem że jest to sposób na szybką wymiane bez odpowietrzania ukladu...

a z drugiej strony jeżeli w przeciagu tygodnia zrobisz tak jak pisałem to procentowo ile tego starego płynu zostanie w nowym 5% ? Myślę, że nie ma co popadać też w paranoję i jeżeli ktoś nie chce sie bawić w odpowietrzanie to może spokojnie wykorzystać sposób wyżej opisany przeze mnie...

ale żeby nie było, że jestem kontrrewolucjonista :lauh: to wymiana z całkowitym spuszczeniem płynu jest najlepszym sposobem na wymianę płynu :29:

Edytowany przez przemty, 17 lipiec 2010 - 07:03.

  • 0

#6 KrisKRAK

KrisKRAK
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Dołączył:11 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra 1,6 16V 96r / VW Passat LS 1.6 1975r

Napisany 17 lipiec 2010 - 07:07

Czy wy wiecie o czym mówicie ???

Wymiana płynu = odpowietrzenie całego układu
  • 0
mechanika klimatyzacja 518 799 222

#7 YaSIu

YaSIu

    Opiekun Rekrutów

  • Klubowicz
  • 1641 postów
  • Dołączył:04 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdnica
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:625
  • Auto:Vectra B 2.0 16V CDX
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 17 lipiec 2010 - 08:20

Czy wy wiecie o czym mówicie ???

Wymiana płynu = odpowietrzenie całego układu

A czytałeś w ogóle mój post?? Z Twojej wypowiedzi wynika, że nie...
  • 0
I miejsce 1/4 mili w klasie 2.0 - XI Ogólnopolski Zlot VKP Konin / Kazimierz Biskupi 2009

Dodany obrazek

#8 przemty

przemty
  • Forumowicz
  • 692 postów
  • Dołączył:17 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:AH

Napisany 17 lipiec 2010 - 17:47

A czytałeś w ogóle mój post?? Z Twojej wypowiedzi wynika, że nie...


mojego chyba też nie czytał...:dash:
  • 0

#9 mały7611

mały7611
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Dołączył:24 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stargard Szczeciński
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VECTRA C Z18XE + LPG 2003r. sedan

Napisany 18 lipiec 2010 - 19:55

potwierdzam !!!
Wymiana płynu to konieczność odpowietrzenia układu hamulcowwgo. Tydzień temu robiłem wymianę klocków i przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy
  • 0

#10 piotrek6666

piotrek6666
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Dołączył:24 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CHEŁM -- WŁODAWA
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:VECTRA B '01 2.2 DTI SPORT ZENDER EDITION

Napisany 18 lipiec 2010 - 20:13

można wymienic bez konieczności odpowietrzania. Wysysamy strzykawka płyn ze zbiorniczka tak żeby na dnie zostało go z 2-5 mm i zalewamy nowy. Po tygodniu powtarzamy czynnośc i płyn napewno w 99% będzie w całości wymieniony :)


Nie słyszałem jeszcze o takiej metodzie, napewno płyn z cylinderków wymiesza się z tym w zbiorniczku. Życzę powodzenia... :dash:
  • 0

#11 przemty

przemty
  • Forumowicz
  • 692 postów
  • Dołączył:17 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:AH

Napisany 19 lipiec 2010 - 06:02

a czy ktokolwiek czyta co ja pisze?? odsysam dzisiaj niemal wszystko ze zbiorniczka, dolewam nowy jezdze tydzien i drugi raz za tydzien powtarzam odsysanie i dolewanie. Wiem, że trochę starego płynu zostanie ale w stosunku do nowego jego ilośc będzie znikoma. Tak jak pisałem nie jest to metoda wymiany płynu ale jest to sposób aby uniknąć odpowietrzania jak komuś na tym zależy...
  • 0

#12 pudeleQ

pudeleQ
  • Forumowicz
  • 3358 postów
  • Dołączył:02 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka / Olsztyn
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Viki B 1.6, 3.2

Napisany 19 lipiec 2010 - 07:34

Wcale ilość nie będzie taka znikoma. Przewody krótkie nie są i jeżeli do przelania całego układu potrzeba 1l plynu hamulcowego, a zbiorniczek na płyn ma na bank pojemność mniejszą, równą 0,5l, to gdzie jest pozostałe 0,5l? Oczywiście w przewodach. Skoro nie jest to metoda wymiany płynu, to jaki to ma sens?
  • 0

#13 przemty

przemty
  • Forumowicz
  • 692 postów
  • Dołączył:17 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:AH

Napisany 19 lipiec 2010 - 07:58

a jaki sens ma jeżdzenie na bieźnikowanych oponach?? Poprostu niektórym to wystarcza!!! Myślę, że dalej nie ma co ciągnąc temat... :)
  • 0

#14 zbigos74

zbigos74
  • Klubowicz
  • 4290 postów
  • Dołączył:08 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko obecnie Wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1044
  • Auto:VC GTS 2.2DTI MY2003,Corsa D 1,3CDTI MY2008
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 19 lipiec 2010 - 08:31

można wymienic bez konieczności odpowietrzania. Wysysamy strzykawka płyn ze zbiorniczka tak żeby na dnie zostało go z 2-5 mm i zalewamy nowy. Po tygodniu powtarzamy czynnośc i płyn napewno w 99% będzie w całości wymieniony :)

na pewno to będzie stary płyn rozrzedzony nowym płynem, wprawdzie będzie odświeżony, ale gdzie tu sens i logika?
  • 0

Programowanie TECH2 - aktualizacja sterowników silnika, Elobau out, aktualizacja softu UWA itp.
Modyfikacja kolektorów dolotowych 1.9cdti 150KM (zaślepianie, wymiana)
Mody mechaniczne (wymiana hamulców, regeneracja zacisków), mechanika ogólna, rozrządy.
Wykonuję swapy silników. Montaż, serwis WEBASTO, EBERSPACHER.
Kontakt na PW, lub tel. 604150592. Zapraszam


#15 HarryBDG

HarryBDG
  • Klubowicz
  • 1774 postów
  • Dołączył:22 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz (Fordon)
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Nr klubowy:776
  • Auto:dupowóz VC 2,0T '04
  • Oddział VKP:Kujawsko-Pomorski

Napisany 24 lipiec 2010 - 18:54

Autentycznie Panowie 1.5L ( kupilem 2 bo puszka 0.5 ATE mi sie nie oplacala :) ) - tyle płynu trzeba bylo u mnie przepompowac zeby z kazdego odpowietrznika polecial czysciutki płyn bez sladu zanieczyszczenia.

Z kazdego zacisku mniej wiecej po 0.5L - potem postawilismy te pojemniczki kolo siebie i podziwialismy jakie to bylo brudne ( zaluje ze fotki nie zrobilem ).


2 litry ?? coś dużo...


Panowie,
właśnie wróciłem z serwisu - wymiana płynu hamulcowego.
Może napisze mi ktoś dlaczego mechanikowi udało mu się wlać tylko 0,4 litra a Wam wychodzi 1,5 - 2 litrów?

Dodam, że po wymianie pedał hamulca jest jakby wyżej i jest bardziej twardy - może układ jest zapowietrzony?

UP ;)

Edytowany przez HarryBDG, 24 lipiec 2010 - 13:53.

  • 0

Była: Vectra B 1,6 16V

Była: Vectra B 3,2 V6

Jest: Vectra C 2,0T


#16 YaSIu

YaSIu

    Opiekun Rekrutów

  • Klubowicz
  • 1641 postów
  • Dołączył:04 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdnica
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:625
  • Auto:Vectra B 2.0 16V CDX
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 24 lipiec 2010 - 20:46

Panowie,
właśnie wróciłem z serwisu - wymiana płynu hamulcowego.
Może napisze mi ktoś dlaczego mechanikowi udało mu się wlać tylko 0,4 litra a Wam wychodzi 1,5 - 2 litrów?

Dodam, że po wymianie pedał hamulca jest jakby wyżej i jest bardziej twardy - może układ jest zapowietrzony?

UP ;)

1,5 - 2 litry to zdecydowanie za dużo - na przepłukanie całego układu wchodzi od 0,5 do mniej więcej 1 litra płynu hamulcowego, wszystko zależy jaki duży jest zbiorniczek płynu hamulcowego i jaki sam układ hamulcowy.
  • 0
I miejsce 1/4 mili w klasie 2.0 - XI Ogólnopolski Zlot VKP Konin / Kazimierz Biskupi 2009

Dodany obrazek

#17 HarryBDG

HarryBDG
  • Klubowicz
  • 1774 postów
  • Dołączył:22 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz (Fordon)
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Nr klubowy:776
  • Auto:dupowóz VC 2,0T '04
  • Oddział VKP:Kujawsko-Pomorski

Napisany 24 lipiec 2010 - 21:27

Mechanikowi weszło tylko 0,4 l - mało.
Czyli co? Wylał stary płyn i wlał nowy? Bez przepłukania?
  • 0

Była: Vectra B 1,6 16V

Była: Vectra B 3,2 V6

Jest: Vectra C 2,0T





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_