Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wymiana paska wielorowkowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 marmal004

marmal004
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Dołączył:18 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin(okolice)
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Vectra C 2.0 DTI

Napisany 29 czerwiec 2010 - 20:05

Witam! Na zegarach mojej viki jest juz ponad 150 tys przebiegu w książce serwisowej nie widze aby pasek klinowy był wymieniany w związku z czym mam pytanie przy jakim przebiegu należałoby go wymienić??
I czy tylko pasek czy tez może napinacz, rolke prowadzącą??


BTW: Autko ciężko pali po postoju w nocy, temp rano pokazuje ok 18-20 świece sie nawet nie załączają, czytałem że można wgrać nowy soft i będzie lepiej ale czy na pewno??
W sumie aku też na już 6 lat ale w zimie przy -25 palił na dotyk a obecnie przy nawet +28 na dworze i postoju po nocy kręci kilka razy ;/ i puści dymek ale na bardzo krótko.
wszystkie filtry wymieniałem miesiąc temu.

THX!
  • 0


#2 grand

grand
  • Forumowicz
  • 747 postów
  • Dołączył:15 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdnica
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Audi A4 2.7 TDI

Napisany 30 czerwiec 2010 - 20:13

A jak odpala gdy silnik jest ciepły?
  • 0

#3 marmal004

marmal004
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Dołączył:18 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin(okolice)
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Vectra C 2.0 DTI

Napisany 30 czerwiec 2010 - 20:50

A jak odpala gdy silnik jest ciepły?



gdy silnik ciepły pali na dotyk
  • 0

#4 pawelxl

pawelxl
  • Forumowicz
  • 420 postów
  • Dołączył:04 lut 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:vectra c DTI 2.0 kombi 04' CZARNULA :-)

Napisany 07 październik 2010 - 11:35

Witam, czy ktos wymiweniał sam pasek wieloklinowy? Nosze sie z zamiarem jego wymiany i chciałbym to zrobic sam tylko ze niewiele widac jak sie do niego dobrac . Mam kanał checi i pasek ;) ,tylko niewiem czy potrzeba jakis "specjalnych" narzędzi lub sposób . Silnik w jakim chce to zrobic to 2.0 DTI . Jeżeli ktoś już to przerabiał to poprosze o wskazówki
  • 0

#5 zubek

zubek
  • Moderator
  • 22871 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 07 październik 2010 - 11:54

W sam naprawiam jest opisane krótko
1. Odkręcić osłonę paska (4 śruby)
2. Zdjąć dolną osłonę silnika
3. Zwolnić naciąg paska (obrócić napinacz)
4. Wymienić pasek
  • 1

#6 pawelxl

pawelxl
  • Forumowicz
  • 420 postów
  • Dołączył:04 lut 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:vectra c DTI 2.0 kombi 04' CZARNULA :-)

Napisany 07 październik 2010 - 12:05

Dziękuje bardzo za szybką odpowiedz
  • 0

#7 aras2075

aras2075
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Dołączył:18 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żnin
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VECTRA C 2.0 16V DTI '03

Napisany 20 styczeń 2011 - 18:06

Witam wszystkich forumowiczów!
Mam taki mały problem. Chciałem wymienić pasek wieloklinowy (alternator, klima, itd.) robiłem już dwa podejścia, ale nie mogę dojść do niego ani od góry (zdemontowałem zespół filtra), ani od dołu po zdjęciu osłony silnika. Może ktoś wymieniał i zna jakiś sprytny sposób, aby się do niego dostać. Mam silnik 2.0 DTI 16V i w książce z serii "Sam naprawiam" jest to słabo opisane (niby dojście jest od spodu???).
Pozdrawiam.

  • 0

#8 BLADY2006

BLADY2006
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Dołączył:13 lut 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BYDGOSZCZ
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:nie VECTRA

Napisany 20 styczeń 2011 - 18:13

Witam! Ja musialem zdemontowac cala oslone, i dopiero moglem wymienic pasek od dolu z kanalu. Musisz "zluzowac" napinacz przy pomocy klucza-chyba 19.
Zanim go zdejmiesz narysuj sobie na kartce jak on "idzie" aby pózniej nie glówkowac!-jak tak poszedlem na zywiol,ale udalo sie.
  • 0

#9 snookie

snookie
  • Forumowicz
  • 392 postów
  • Dołączył:19 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Józefów / Otwock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 2.2 dTI

Napisany 20 styczeń 2011 - 18:31

Dojście tylko i wyłącznie od dołu. Napinacz można zluzować jak kolega powiedział albo cały odkręcić (tak ja zrobiłem) i sprawdzić jego stan przy okazji. Uwierz mi, że sposobu na to nie ma tylko i wyłącznie cierpliwość. Dorzucam schemat jak idzie pasek

Dodany obrazek
  • 0

#10 aras2075

aras2075
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Dołączył:18 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żnin
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VECTRA C 2.0 16V DTI '03

Napisany 20 styczeń 2011 - 20:17

Witam! Na zegarach mojej viki jest juz ponad 150 tys przebiegu w książce serwisowej nie widze aby pasek klinowy był wymieniany w związku z czym mam pytanie przy jakim przebiegu należałoby go wymienić??
I czy tylko pasek czy tez może napinacz, rolke prowadzącą??


BTW: Autko ciężko pali po postoju w nocy, temp rano pokazuje ok 18-20 świece sie nawet nie załączają, czytałem że można wgrać nowy soft i będzie lepiej ale czy na pewno??
W sumie aku też na już 6 lat ale w zimie przy -25 palił na dotyk a obecnie przy nawet +28 na dworze i postoju po nocy kręci kilka razy ;/ i puści dymek ale na bardzo krótko.
wszystkie filtry wymieniałem miesiąc temu.

THX!



Według książki "Sam Naprawiam" Vectry C diesel wymiana paska wieloklinowego co 10 lat lub 120 000 km (chyba, że są widoczne uszkodzenia to należy wymienić wcześniej).
  • 0

#11 marus_30

marus_30
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:15 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mońki
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI

Napisany 20 styczeń 2011 - 20:30

Miałem podobnie, zrobiłem rozrusznik i jest ok. A jeśli chodzi o pasek to jeżeli nie hałasuje podcza uruchomionego silnika to bym go nie ruszał. Jeśli pasek nie jest popękany to powinien pracować bez większych hałasów, najprostszym sposobem na sprawdzenie jest polanie po nim wodą i jeśli po tym zabiegu słychać wyraźną zmianę w jego pracy to pasek do wymiany. Sama wymiana jest banalnie prosta- zdemontować osłonę dolną silnika klucz nasadowy 19 mm chyba (dokładnie nie pamiętam rok temu zmieniałem u siebie) z długim przedłużeniem no i ewentualnie drugą osobę do pomocy ( ja wymieniłem sam )



Witam! Na zegarach mojej viki jest juz ponad 150 tys przebiegu w książce serwisowej nie widze aby pasek klinowy był wymieniany w związku z czym mam pytanie przy jakim przebiegu należałoby go wymienić??
I czy tylko pasek czy tez może napinacz, rolke prowadzącą??


BTW: Autko ciężko pali po postoju w nocy, temp rano pokazuje ok 18-20 świece sie nawet nie załączają, czytałem że można wgrać nowy soft i będzie lepiej ale czy na pewno??
W sumie aku też na już 6 lat ale w zimie przy -25 palił na dotyk a obecnie przy nawet +28 na dworze i postoju po nocy kręci kilka razy ;/ i puści dymek ale na bardzo krótko.
wszystkie filtry wymieniałem miesiąc temu.

THX!


  • 0

#12 aras2075

aras2075
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Dołączył:18 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żnin
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VECTRA C 2.0 16V DTI '03

Napisany 20 styczeń 2011 - 20:31

Dojście tylko i wyłącznie od dołu. Napinacz można zluzować jak kolega powiedział albo cały odkręcić (tak ja zrobiłem) i sprawdzić jego stan przy okazji. Uwierz mi, że sposobu na to nie ma tylko i wyłącznie cierpliwość. Dorzucam schemat jak idzie pasek

Dodany obrazek


Sprawdzałem u siebie i rysunek jest OK. Ja mam klimatronik i z prawej strony mam dwa koła. Od góry jest koło wolnobieżne i drugie od kompresora klimy. Jest jeszcze alternator z lewej, pompa wody i u dołu koło pasowe wału, oraz oczywiście napinacz.

Edytowany przez aras2075, 23 styczeń 2011 - 15:43.

  • 0

#13 JosziAKP

JosziAKP
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Dołączył:18 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz - Fordon
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Astra F 17DT, Vectra C 2.2DTI

Napisany 20 styczeń 2011 - 20:43

kurcze ten rysunek założenia paska powinien być gdzieś na forum podwieszony. Ile ja się nagłówkowałem nad tym jak załozyć pasek po tym jaki mi koło pasowe zerwało :/
  • 0

#14 snookie

snookie
  • Forumowicz
  • 392 postów
  • Dołączył:19 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Józefów / Otwock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 2.2 dTI

Napisany 20 styczeń 2011 - 23:38

Trochę nie pasują mi te rysunki. Ja mam klimatronik i z prawej strony mam tylko jedno koło od kompresora. Jest jeszcze alternator z lewej, pompa wody i u dołu koło pasowe wału. oraz oczywiście napinacz.


W zeszły poniedziałek zmieniałem sam pasek i miałem pomoc w tym rysunku (tzn u mnie tak jest). Być może się mylę albo rysunek ;)
  • 0

#15 zubek

zubek
  • Moderator
  • 22871 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 21 styczeń 2011 - 08:33

tu jest od zafiry 2.0 dti i układ jest tak samo więc eaczej rysunki są OK:
http://www.zafiraklu...opic.php?t=2007
  • 0

#16 przemolll

przemolll
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Dołączył:18 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Turek
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Signum 2.2dti

Napisany 21 styczeń 2011 - 12:16

Rysynek jest z VB lub zafiry ktore maja hydrauliczne wspomaganie, w VC nie ma tego kola u gory po prawej stronie bo jest wspomaganie elektrohydrauliczne.

ps. gdzie moge kupic sama rolke napinacza do vc y22dtr??? bo jakos nie moge znalezc, sa ale kompletne z napinaczem.

Edytowany przez przemolll, 21 styczeń 2011 - 12:17.

  • 1

#17 zubek

zubek
  • Moderator
  • 22871 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 21 styczeń 2011 - 13:26

Np. u Stachowiaka:
http://allegro.pl/ro...1391604478.html
albo w ASO ale zapłacisz więcej niż za cały napinacz ;) (420zł)
  • 0

#18 Kola76

Kola76
  • Forumowicz
  • 315 postów
  • Dołączył:20 gru 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:ASTRA H CDTI

Napisany 21 styczeń 2011 - 16:25

Bardzo dobre same rolki można kupić tu http://www.polimetal.pl/
Ja za 2 rolki do 1.7cdti dałem 40zł z 2 lata temu i śmigają aż miło :rolleyes: Mają rolki chyba do każdego auta bo katalog taki wielki :rolleyes: Ja kupowałem na miejscu ale facet mówił że i wysyłają
  • 0
ttp://yfrog.com/jp4ec2beb042j

#19 danielprg

danielprg
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Dołączył:28 lip 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra C kombi 1.9 cdti 150 źrebaków

Napisany 22 styczeń 2011 - 13:14

a powiedzcie mi , bo wymienilem pasek i napinacz i kuzwa teraz bo jakims czasie na nagrzanym silniku jak wylacze auto to pasek pisknie.(pasek Gates). Przed wymiana paska tego nie bylo? Trefny pasek ? czy problem z alternatorem?
  • 0

#20 dare40

dare40
  • Klubowicz
  • 3484 postów
  • Dołączył:25 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Nr klubowy:633
  • Auto:Vectra c 2.2 DTi+ GTS LeMans
  • Oddział VKP:Pomorski

Napisany 22 styczeń 2011 - 13:49

Wymiana paska wielorowkowego

W sam naprawiam jest opisane krótko
1. Odkręcić osłonę paska (4 śruby)
2. Zdjąć dolną osłonę silnika
3. Zwolnić naciąg paska (obrócić napinacz)
4. Wymienić pasek
Aby go zdemontować należy odkręcić cala osłonę, i dopiero można wymienić pasek od dołu z
kanału. Musisz "zluzować" napinacz przy pomocy klucza-chyba 19. Dojście tylko i wyłącznie od
dołu. Można go również odkręcić i sprawdzić jego stan przy okazji. Nie ma innego sposobu na to
tylko i wyłącznie cierpliwość. Dorzucam schemat jak idzie pasek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Załączone miniaturki

  • koło pasowe.jpeg
  • koła pasowe.jpeg

Edytowany przez JarekS, 02 listopad 2012 - 17:33.

  • 0
Dodany obrazek




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_