Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

świeca żarowa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 18bbdsz

18bbdsz
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Dołączył:14 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Czechowice-Dziedzice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:opel vectra B combi CD 98r

Napisany 20 maj 2010 - 19:30

Witam

Świece żarową mam do wymiany i mechanicy mówią że istnieje możliwość zerwania gwintu bo ponoć jest aluminiowy. Powiedzcie mi czy to jest prawda i czy jest jakiś sposób na odkręcenie tej swiecy zarowej. I mam jeszcze jedno pytanie : podpiąłem viki pod komputer i wyskoczył mi w silniku błąd żarzenia i to zapewne ta świeca prawda??? Powiedzcie mi czy silnik mocno cierpi kiedy jedna świeca nie iskrzy i jakie mogą być konsekwencje jeżdżąc na takiej świecy. Z góry wielkie dzięki. Czekam na info
  • 0


#2 riv11

riv11
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Dołączył:04 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI 16V Caravan FL

Napisany 20 maj 2010 - 19:43

Mogę Ci powiedzieć, że jeżeli masz diesla, to żadna świeca ci nie iskrzy. Jeżeli mechanik ci naopowiadał takich rzeczy to zmień mechanika. Świeca żarowa to nie świeca iskrowa.
A że nie wpisałeś jaki masz silnik to nie wiem czy chodzi ci o diesla i tam masz świece żarowe czy benzynowy bo wtedy masz iskrowe. Jeżeli masz benzynowy to oczywiście, że masz problem, że nie masz iskry, a jeżeli masz diesla to problem będziesz miał zimą. Jeżeli chodzi o zerwanie gwintu, to w odpowiednim warsztacie powinni sobie z tym poradzić, ale poszukaj najpierw takiego, gdzie spróbują wykręcić bez zrywania gwintu.
  • 0

#3 18bbdsz

18bbdsz
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Dołączył:14 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Czechowice-Dziedzice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:opel vectra B combi CD 98r

Napisany 20 maj 2010 - 20:07

mam silnik 2.0 dieselek. Sprawdzał mechanik na komputerze i wyszedł błąd żarzenia. Sprawdzam jakimś tam przyrządem świece z tyłu bloku silnika i 3 swiece zaiskrzyły a czwarta nie. Nie znam sie na tym więc proszę wytłumacz mi jak możesz o co tu chodzi. Z góry bardzo gorąco ci dziękuję i pozdrawiam
  • 0

#4 esiuabek

esiuabek
  • Klubowicz
  • 1549 postów
  • Dołączył:11 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SPS
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:640
  • Auto:Vectra B 2,0 DTI 1999 combi biała
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 20 maj 2010 - 20:17

Świeca żarowa w dieslu to najzwyklejsza grzałka dużej mocy. Z jedną uwaloną świecą możesz jeździć, może być jedynie problem z odpalaniem w ujemnych temperaturach.
Nie wiem gdzie w okolicy znalazłeś takiego "fachowca", ale podjedź do Bestwiny na górkę do auto-elektro Stanclik i oni sobie dadzą z tym radę. Chyba że chcesz spróbować na własną rękę odkręcić to pisz do mnie na p.w. i jakoś się zgadamy kiedy możesz podjechać.
  • 0
Dodany obrazek

Człowiek jest wielki nie przez to co ma, nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi.
Jan Paweł II

#5 riv11

riv11
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Dołączył:04 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI 16V Caravan FL

Napisany 20 maj 2010 - 20:23

Moja pierwsza i podstawowa rada- Zmień mechanika.
Jeżeli mechanik przyrządem sprawdził, że trzy świece iskrzą w dieslu to porostu nie ma pojęcia o silniku.
Masz oczywiście świece żarowe- są to świece, które nie dają iskry, one grzeją. Są potrzebne przy rozruchu zimnego silnika. Zresztą poczytaj to na czym polega różnica.
co do świecy żarowej przy obecnych temperaturach nie stanowi ona problemu, ale musisz ja wymienić, bo w zimie w ogóle nie odpalisz samochodu. znajdź mechanika, który się na tym zna i spróbuje ja wykręcić bez zrywania gwintu- choć samo zerwanie gwintu nie jest jakimś problemem, ale ja myślę, że twój mechanik ma na myśli "ukręcenie świecy", a wtedy to już może wchodzić w grę ściąganie głowicy. Więc spokojnie poszukaj dobrego mechanika, który spróbuje wyrządzić małe szkody. Po wykręceniu świecy gniazdo należny nagwintować gwintownikiem i dopiero wkręcić nową świecę.Poszukaj w dziale vectra b - diesel
, tam gdzieś była mowa o wymianie świec żarowych.
  • 0

#6 adam_hybrid86

adam_hybrid86
  • Forumowicz
  • 382 postów
  • Dołączył:17 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Vectra B 2.2 DTI Y22DTR '01

Napisany 20 maj 2010 - 21:23

Witam

Świece żarową mam do wymiany i mechanicy mówią że istnieje możliwość zerwania gwintu bo ponoć jest aluminiowy. Powiedzcie mi czy to jest prawda i czy jest jakiś sposób na odkręcenie tej swiecy zarowej. I mam jeszcze jedno pytanie : podpiąłem viki pod komputer i wyskoczył mi w silniku błąd żarzenia i to zapewne ta świeca prawda??? Powiedzcie mi czy silnik mocno cierpi kiedy jedna świeca nie iskrzy i jakie mogą być konsekwencje jeżdżąc na takiej świecy. Z góry wielkie dzięki. Czekam na info


podlej wcześniej trochę WD-40. Świece żarowe lepiej odkręca się na cieplejszym silniku wykonując lekkie ruchy w lewą i prawą stronę. Pamiętaj że świece żarowe w naszych dieslach są dokręcanie z momentem tylko 10 Nm! Nie przykręć ich za mocno. Trud z jakim się je wykręca wynika z prostego zapieczenia aluminium względem innego materiału konstrukcyjnego.

Sprawdzenie świecy.
1. oczywiście organoleptyczne - np czy nie jest ukruszona sztabka świecy (element który się rozgrzewa)
2. podłączenie do akumulatora - czas żarzenia poniżej 3-4 sekund (do temp 800 st C
3. rezystancja świecy około 0,8-0,9 Ohma

Zakładam, że masz sprawny przekaźnik świec żarowych, moduł świec żarowych i na wszystkich kopułkach masz napięcie

Edytowany przez adam_hybrid86, 20 maj 2010 - 21:25.

  • 1




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_