Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Rozrzad 2.2 Direct wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 19 maj 2010 - 21:51

Pare dni temu podczas porannego odpalania uslyszalem metaliczny dzwiek trwajacy ulamek sekundy.Zostawilem wczoraj samochod w ASO i niestety.Napinacz lancucha, tylko 100tys przejechane.Niestety paru kolegow z Vectra-C Owners mialo juz ten przypadek w 2.2 Direct.Okazuje sie,ze wadliwy jest napinacz,ktory wymieniany jest na napinacz od 2.0T i nie ma problemu.To sie nazywa pech!Sam rozrzad to kwota okolo 160 funtow nie mowiac o robociznie!Glowa mala!:dash:
  • 0


#2 mjaza

mjaza
  • Forumowicz
  • 401 postów
  • Dołączył:14 mar 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWa okolice
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C

Napisany 19 maj 2010 - 22:40

Jezus co za chlam.... mialem zwykle 2.2 i dokladnie to samo, po 60kkm pada lancuch z braku smarowania. W firmie bylo pare aut z tym silnikiem i w kazdym to samo....
Potem wpuscili tego directa to juz mogli to poprawic, a tu to samo co zwykle...
A to nieszczescie zostalo przyslane wogole z za wielkiej wody.... opel naprawde by takiego silnika samemu nie wyprodukowal - maja troche honoru...
  • 0

#3 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 20 maj 2010 - 20:09

Mam jeszcze jedno pytanie.Czemu nie wymienic tylko wadliwego napinacza,w przypadku kiedy lancuch jest dobry?Niektorym moze to pytanie wydac sie dziwne zle dla mnie laika w tych sprawach dosc wazne!
  • 0

#4 korargorek

korargorek
  • Forumowicz
  • 160 postów
  • Dołączył:15 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Siedlce
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:obecnie audi a4 sedan :((

Napisany 20 maj 2010 - 20:17

witam
kolego mozna wymienic sam napinacz ja mialem to samo i wymienili mi sam napinacz lancucha w ASO napinacz(kod:636549) 270zl+robocizna 140zl :)
  • 0

#5 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 20 maj 2010 - 20:26

witam
kolego mozna wymienic sam napinacz ja mialem to samo i wymienili mi sam napinacz lancucha w ASO napinacz(kod:636549) 270zl+robocizna 140zl :)


Mechanik chce wlasnie najpierw wymienic napinacz i zobaczyc czy lancuch ucichnie.Jezeli nie to wowczas caly.
  • 0

#6 korargorek

korargorek
  • Forumowicz
  • 160 postów
  • Dołączył:15 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Siedlce
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:obecnie audi a4 sedan :((

Napisany 20 maj 2010 - 20:32

z tego co wiem i co mowil mi glowny mechanik w ASO w Siedlcach wystarczy sama wymiana napinacza. no chyba ze usterka napinacza uszkodzila lancuch to wtedy pewnie bedzie trzeba caly rozrzad wymieniac
  • 0

#7 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 20 maj 2010 - 20:50

z tego co wiem i co mowil mi glowny mechanik w ASO w Siedlcach wystarczy sama wymiana napinacza. no chyba ze usterka napinacza uszkodzila lancuch to wtedy pewnie bedzie trzeba caly rozrzad wymieniac


Jezeli wystapi taka sytuacja to oczywiscie!
  • 0

#8 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 27 maj 2010 - 21:25

Wmieniony zostal sam napinacz i lancuszek ucichl.Stary napinacz mial juz rysy wzdluzne i tloczek na sprezynie chodzil ciezko.Tylko co mnie zdziwilo!Po wyjeciu starego napinacza sprezyna byla luzna(zdjecie 2) a powinna to wygladac jak na zdjeciu 3.Czy moze ktos wie dlaczego tak sie stalo?To raczej nie jest normalne?!Niedlugo zapodam pare zdjec starego i nowego napinacza.

A oto one.
DSC040891.jpg DSC040881.jpg DSC040851.jpg DSC04092 - Copy.JPG

Edytowany przez Sambor, 29 maj 2010 - 08:04.

  • 0

#9 kop

kop
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:01 cze 2010
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:vectra opc

Napisany 01 czerwiec 2010 - 20:23

witam kupilem vectre 2,2 i mam chyba problem z napinaczem lancuch mocno halasuje na wolnych obrotach ,zdemontowalem napinacz i mysle ze jest zatarty nie moge go wcisnac zadnego luzu i mam pytanko czy jest to prawidlowo pomocy,kolega pokazuje zdjecia napinacza ktory sie prawdopodobnie rozlecial

Edytowany przez kop, 01 czerwiec 2010 - 20:25.

  • 0

#10 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 01 czerwiec 2010 - 21:46

witam kupilem vectre 2,2 i mam chyba problem z napinaczem lancuch mocno halasuje na wolnych obrotach ,zdemontowalem napinacz i mysle ze jest zatarty nie moge go wcisnac zadnego luzu i mam pytanko czy jest to prawidlowo pomocy,kolega pokazuje zdjecia napinacza ktory sie prawdopodobnie rozlecial


Tloczek powinien chodzi luzno.Najlepiej jakbys zrobil zdjecia to moglbym cos powiedziec.Po wyciagnieciu napinacza mozna wyciagnac tloczek i widac sprezyne.Jak wciszniesz palcem to wyczuc mozna duzy opor i tak ma byc.U mnie tloczek chodzil dosc ciezko,a nowy chodzil bardzo delikatnie.
Nowy tloczek trzeba odblokowac i ma on wygladac tak jak na zdjeciu.Mam nadzieje,ze troche pomoglem.
DSC04098.JPG DSC040851.jpg

Edytowany przez Sambor, 01 czerwiec 2010 - 21:49.

  • 1

#11 kop

kop
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:01 cze 2010
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:vectra opc

Napisany 02 czerwiec 2010 - 06:11

Tloczek powinien chodzi luzno.Najlepiej jakbys zrobil zdjecia to moglbym cos powiedziec.Po wyciagnieciu napinacza mozna wyciagnac tloczek i widac sprezyne.Jak wciszniesz palcem to wyczuc mozna duzy opor i tak ma byc.U mnie tloczek chodzil dosc ciezko,a nowy chodzil bardzo delikatnie.
Nowy tloczek trzeba odblokowac i ma on wygladac tak jak na zdjeciu.Mam nadzieje,ze troche pomoglem.
DSC04098.JPG DSC040851.jpg

dzieki za pomoc dzis postaram sie kupic nowy napinacz bo moj tloczek stoi na stale a gdzie go najlepiej kupic i jaka kasa
  • 0

#12 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 02 czerwiec 2010 - 06:31

dzieki za pomoc dzis postaram sie kupic nowy napinacz bo moj tloczek stoi na stale a gdzie go najlepiej kupic i jaka kasa


Tutaj mozna dostac tylko w VX,tak ze podejrzewam,ze w PL chyba tez.Uwazam,ze ta czesc kupic orginalna!W UK zaplacilem okolo 44 funtow.Pozdrawiam @kop!

Edytowany przez Sambor, 02 czerwiec 2010 - 06:57.

  • 0

#13 kop

kop
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:01 cze 2010
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:vectra opc

Napisany 03 czerwiec 2010 - 20:07

Tutaj mozna dostac tylko w VX,tak ze podejrzewam,ze w PL chyba tez.Uwazam,ze ta czesc kupic orginalna!W UK zaplacilem okolo 44 funtow.Pozdrawiam @kop!

witam kupilem nowy orginalny napinacz halas zniknal ale auto nie mocy chyba przestawilem lancuch pozdro
  • 0

#14 romero

romero
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Dołączył:05 sty 2010
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra 2,2 automat

Napisany 19 czerwiec 2010 - 11:31

Tloczek powinien chodzi luzno.Najlepiej jakbys zrobil zdjecia to moglbym cos powiedziec.Po wyciagnieciu napinacza mozna wyciagnac tloczek i widac sprezyne.Jak wciszniesz palcem to wyczuc mozna duzy opor i tak ma byc.U mnie tloczek chodzil dosc ciezko,a nowy chodzil bardzo delikatnie.
Nowy tloczek trzeba odblokowac i ma on wygladac tak jak na zdjeciu.Mam nadzieje,ze troche pomoglem.
DSC04098.JPG DSC040851.jpg

Podpowiedz jak się demontuje , czy wyjęcie napinacze nie spowoduje przestawienia rozrządu?
  • 0

#15 macbieg

macbieg
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Dołączył:05 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Mazda 6 Kombi Sport '03 L8-DE

Napisany 20 czerwiec 2010 - 00:23

Witam. Mam podobny problem z hałasującym łańcuchem na zimnym silniku.
Ponieważ dość mocno mnie męczył ten temat podzielę się kilkoma znalezionymi w sieci informacjami.
Info, w których silnikach montowano łańcuchy z za małą dyszą:
http://www.speedyeli...zadu,21-15.html
Info z angielskiego forum Z22SE:
http://www.z22se.co....php?f=22&t=2881
Link do manuala wymiany rozrządu w jęz. angielskim (wkopiujcie pełny adres do przeglądarki):
http://www.speedster... Replace (Z22SE).pdf
Pozdrawiam!
  • 0

#16 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 20 czerwiec 2010 - 00:38

Podpowiedz jak się demontuje , czy wyjęcie napinacze nie spowoduje przestawienia rozrządu?


Nie,gdyz lancuch wisi i tak na dwoch zebatkach.Nie powinien sie przestawic.Oczywiscie przed wyjeciem napinacza ustawiles rozrzad tak jak do wymiany rozrzadu?

Edytowany przez Sambor, 20 czerwiec 2010 - 00:42.

  • 0

#17 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 02 lipiec 2010 - 18:50

No i chyba cos jest na rzeczy z lancuchem.Po paru rozmowach z moim ASO moze wynikac pare przyczyn nierownej pracy silnika na wolnych obrotach.Przepustnica,listwa zaplonowa,pompa paliwa oraz lancuch rozrzadu(obydwa).Jezeli nie beda to trzy pierwsze rzeczy to pozostanie tylko rozrzad.Znalazlem pare przypadkow,ze rozrzad byl lekko przestawiony i po wymianie objawy znikly.Musze tylko znalezc teraz kogos kto uzyczy na chwile listwy i przepustnicy aby wyeliminowac je.Techem sprawdzic,czy jest odpowiednie cisnienie.Jezeli objawy beda dalej wystepowac wymienie rozrzad.:woot:

No i jasne!!!!Samochod od wczoraj w ASO.Po 11-tej dzisiaj dostalem tel.Rozrzad przestawiony,nowy napinacz,ktoey 3 tygodnie temu byl wlozony zostal uszkodzony i tez do wymiany.Oprocz tego drugi lancuch,ten mniejszy tez do wymiany!:joopi:Od paru tygodniu zaczal palic i chodzic na wolnych obrotach coraz gorzej a nawet przy dodawaniu gazu czuc bylo nierowna prace silnika.Sciagaja czesci z Aberdeen aby na jutro go zrobic.Zobaczymy jak bedzie chodzil po wymianie kompletnego rozrzadu?Napisze jutro napewno!:woot:

Caly rozrzad wymieniony.Dynamika jazdy o niebo lepsza!Pozniej wstawie zdjecie napinacza,ktory byl wymieniony miesiac temu.Masakra!Mialem duzo szczescia,ze silnik nie jest do remontu.Jak wymieniac to tylko caly rozrzad!Nie bawic sie w sam napinacz bo to sie zle moze skonczyc.A jaka cisza teraz:)
DSC041101.jpg widac jak podstawa napinacza jest wygieta
Lancuch rozrzadu1.jpg strzalka zaznaczono wyzlobienie ,ktore zrobil rozciagniety lancuch pompy wodnej.Glebokosc okolo 3mm!
Scan11.jpg inne ujecie tego wyzlobienia

Edytowany przez Sambor, 02 lipiec 2010 - 22:42.

  • 0

#18 starosta-sw

starosta-sw
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Dołączył:29 gru 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:UK
  • Auto:VC 2.2direct elite

Napisany 03 lipiec 2010 - 19:07

Czy dobrze rozumiem z lektury powyzszych postow, ze ASO najpierw wymienilo sam napinacz i spapralo robote przestawiajac rozrzad? Jak tak, to czy pozniejsza naprawa skutkow, czyli wymiane rozrzadu wzieli na siebie? Jak nie, to jesli mozna wiedziec, ile taka przyjemnosc? Jaki tez masz przebieg?
  • 0

#19 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 03 lipiec 2010 - 19:39

Czy dobrze rozumiem z lektury powyzszych postow, ze ASO najpierw wymienilo sam napinacz i spapralo robote przestawiajac rozrzad? Jak tak, to czy pozniejsza naprawa skutkow, czyli wymiane rozrzadu wzieli na siebie? Jak nie, to jesli mozna wiedziec, ile taka przyjemnosc? Jaki tez masz przebieg?


To ja niestety zrobilem blad wymieniajac sam napinacz!Nigdy wiecej czegos takiego!Niech to bedzie przestroga dla wszystkich!A zeby bylo jeszcze weselej to dzisiaj uslyszalem metaliczne tarcie dochodzace z silnika.Od razu do ASO.Dzisiaj sobota i tylko glowny mechanik+2 mechanikow.Po dwoch godzinach telefon i co?Na 90% pompa wody!To sie pytam.Kto tam pracuje,ze nie powiedzieli ze lepiej ja wymienic!Czytajac posty raczej powinno sie ja wymienic.Vicki zostaje w ASO do poniedzialku.Porozmawiam sobie tez z menagerem dlaczego nie zasugerowal jej wymiany???Wymiana rozrzadu to koszt okolo £700.
A moze cos nie tak z nowym rozrzadem?Jadac na biegu i puszczajac noge z gazu slychac ten dzwiek glosniej niz na biegu jalowym,gdzie musialem krecic powyzej 4000tys obr.

Edytowany przez Sambor, 03 lipiec 2010 - 22:00.

  • 0

#20 starosta-sw

starosta-sw
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Dołączył:29 gru 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:UK
  • Auto:VC 2.2direct elite

Napisany 03 lipiec 2010 - 23:51

To ja niestety zrobilem blad wymieniajac sam napinacz!Nigdy wiecej czegos takiego!Niech to bedzie przestroga dla wszystkich!A zeby bylo jeszcze weselej to dzisiaj uslyszalem metaliczne tarcie dochodzace z silnika.Od razu do ASO.Dzisiaj sobota i tylko glowny mechanik+2 mechanikow.Po dwoch godzinach telefon i co?Na 90% pompa wody!To sie pytam.Kto tam pracuje,ze nie powiedzieli ze lepiej ja wymienic!Czytajac posty raczej powinno sie ja wymienic.Vicki zostaje w ASO do poniedzialku.Porozmawiam sobie tez z menagerem dlaczego nie zasugerowal jej wymiany???Wymiana rozrzadu to koszt okolo £700.
A moze cos nie tak z nowym rozrzadem?Jadac na biegu i puszczajac noge z gazu slychac ten dzwiek glosniej niz na biegu jalowym,gdzie musialem krecic powyzej 4000tys obr.


700 funciorow i takie problemy. Powinienes poszukac dobrego warsztatu, byle nie ASO. Czytam ten watek, bo sam slysze czasem dziwny dzwiek, ale dochodzi tylko podczas odpalanie i nie za kazdym razem, dlatego nie bardzo chce zaczac cos ruszac, bo czasami nadgorliwosc gorsza od faszyzmu. Poobserwuje jeszcze troche i zobacze czy sie pogarsza, czy nie. Ja mam niecale 50 tys mil, wiec nie wiem, czy to juz czas na problemy, czy jescze nie.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_