Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Zawór EGR


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#1 mario29

mario29
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Dołączył:24 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Opel Vectra C GTS

Napisany 27 kwiecień 2010 - 09:00

Potrzebuje porady jak przeczyścić zawór EGR w Opel Vectra B 2.0 diesel 2000r. Pomoże ktoś? Był bym bardzo wdzięczny
  • 0


#2 patkos

patkos
  • Forumowicz
  • 2443 postów
  • Dołączył:24 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Hannover
  • Województwo:DE
  • Auto:VC GTS z22se

Napisany 27 kwiecień 2010 - 09:04

Potrzebuje porady jak przeczyścić zawór EGR w Opel Vectra B 2.0 diesel 2000r. Pomoże ktoś? Był bym bardzo wdzięczny


wymocz go w benzynie ekstrakcyjnej
  • 0

#3 mario29

mario29
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Dołączył:24 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Opel Vectra C GTS

Napisany 27 kwiecień 2010 - 09:09

Kolego ale dokładnej porady krok po kroku jak wymontować, bo szukałem i nie mogłem znaleźć :(
  • 0

#4 patkos

patkos
  • Forumowicz
  • 2443 postów
  • Dołączył:24 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Hannover
  • Województwo:DE
  • Auto:VC GTS z22se

Napisany 27 kwiecień 2010 - 09:12

Kolego ale dokładnej porady krok po kroku jak wymontować, bo szukałem i nie mogłem znaleźć :(


sciagasz plastikowa oslone z silnika,EGR jest przykrecony dwoma srubami do takiej obudowy,wypinasz z niego wezyk podcisnienia,odkrecasz te 2 sruby i go wyciagasz :)
  • 0

#5 adie

adie
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Dołączył:17 paź 2007
  • Skąd:Puck
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Opel Vectra 2.0 DTL

Napisany 27 kwiecień 2010 - 09:14

Kolego ale dokładnej porady krok po kroku jak wymontować, bo szukałem i nie mogłem znaleźć :(

zdejmujesz osłonę silnika i masz go jak na dłoni, odpinasz rurkę od podciśnienia, odkręcasz dwie śruby i to wszystko
  • 0

#6 patkos

patkos
  • Forumowicz
  • 2443 postów
  • Dołączył:24 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Hannover
  • Województwo:DE
  • Auto:VC GTS z22se

Napisany 27 kwiecień 2010 - 09:21

Kolego szukajka twoim przyjacielem :)
http://www.vectraklu...dvices/pokaz/14


kolega chce wyczyscic zawor EGR a nie kolektor ;)
  • 0

#7 mario29

mario29
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Dołączył:24 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Opel Vectra C GTS

Napisany 27 kwiecień 2010 - 13:41

Właśnie kolego , tamtą poradę też znalazłem:) a czym najlepiej wyczyścić ten zawór? benzyną czy jakimś specjalnym preparatem?
  • 0

#8 robertoz

robertoz
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Dołączył:18 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kuj-pom
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Vectra 2.0 DTi 130 PS 290 NM Kombi

Napisany 28 kwiecień 2010 - 21:00

Właśnie kolego , tamtą poradę też znalazłem:) a czym najlepiej wyczyścić ten zawór? benzyną czy jakimś specjalnym preparatem?

U mnie po wyczyszczeniu egr benzyną ekstrakcyjną zaworek wyzionął ducha, chyba membrane szlag trafił bo zawór stracił zupełnie szczelnośc.Jak działa to bym nie ruszał.
  • 0

#9 krystianzs

krystianzs
  • Klubowicz
  • 209 postów
  • Dołączył:05 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:819
  • Auto:VB Caravan Y22DTR VC Caravan Z19DTH
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 28 kwiecień 2010 - 21:23

Egr sie czyści łącznie z regeneracją czyli wymianą zestawu naprawczego :) ]
inaczej to nie ma sensu bo po wyczyszczeniu moze nic nie trzymac bo sie rozszczelni
  • 0
Wole jeździć na ropę bryczką niż na lpg zapalniczką.
Dodany obrazek
A tym jeżdżę
XV Zlot VKP - I miejsce w klasie F2
XVIII Zlot VKP - III miejsce w klasie F2

#10 mario29

mario29
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Dołączył:24 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Opel Vectra C GTS

Napisany 30 kwiecień 2010 - 09:59

Z tego co piszecie widzę ryzykowne jest, chciałem przeczyścić bo nieraz (rzadko) przechodzi mi w tryb awaryjny i zapala się chceck ( byłem na kompie i wykazało, że zawór recyrkulacji spalin), i tak jak by mam odczucie, że słabiej się zbiera, no i jak ostatnio sprawdziłem mniejsza jest prędkość maksymalna o koło 20km/h. Nie wiem czego to wina, co by trzeba zrobić..
  • 0

#11 Domlo

Domlo
  • Przyjaciel VKP
  • 3131 postów
  • Dołączył:12 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Made in Jarosław RJA
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:ex: poldek,golf,VA,VB,MB, obecnie: fabia,corsa,E36

Napisany 30 kwiecień 2010 - 12:17

ta zaślep go
i po problemie
  • 0

#12 pepe_lodz

pepe_lodz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Dołączył:11 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI X20DTH 2000r

Napisany 28 maj 2010 - 07:51

A w jaki sposob w tych silnikach X20DTH zaslepic zawor EGR ?
  • 0

#13 marekB

marekB
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Dołączył:24 wrz 2007
  • Skąd:Trzebinia/Chrzanów/Kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB

Napisany 28 maj 2010 - 20:15

Witam

Ja również jestem zainteresowany zaślepieniem zawru EGR w X20DTH. U mnie zawór ten przepuszcza (ponoć jest uszkodzona membrana i nie nadaje się do naprawy - tylko wymiana). Czy zatem zaślepienie EGR'a rozwiąże tutaj problem z zaświecającą się kontrolką?

No i oczywiście jak mogę w tym silniku EGR'a zaślepić i czy to nie jest szkodliwe dla silnika?

Z góry dzięki, pozdrawiam
  • 0

#14 Domlo

Domlo
  • Przyjaciel VKP
  • 3131 postów
  • Dołączył:12 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Made in Jarosław RJA
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:ex: poldek,golf,VA,VB,MB, obecnie: fabia,corsa,E36

Napisany 28 maj 2010 - 20:28

pany do poczytania 

http://forum.vectrak..._1

http://forum.vectrak..._1




raczej radzą czyścić EGR w dth

trza odkrecic pokrywe z napisem ecotec i wiodac egr'a


  • 0

#15 adam_hybrid86

adam_hybrid86
  • Forumowicz
  • 382 postów
  • Dołączył:17 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Vectra B 2.2 DTI Y22DTR '01

Napisany 28 maj 2010 - 21:08

Z tego co piszecie widzę ryzykowne jest, chciałem przeczyścić bo nieraz (rzadko) przechodzi mi w tryb awaryjny i zapala się chceck ( byłem na kompie i wykazało, że zawór recyrkulacji spalin), i tak jak by mam odczucie, że słabiej się zbiera, no i jak ostatnio sprawdziłem mniejsza jest prędkość maksymalna o koło 20km/h. Nie wiem czego to wina, co by trzeba zrobić..


Sądze że te 20km/h mniejsza prędkość max. to przesada. Weź pod uwagę że EGR pracuje w ściśle określonych warunkach - zależnych przede wszystkim od obciążenia silnika. Przy dużym obciążeniu ( a jazda z prędkością powyżej 150km/h ze względu na rosnące opory powietrza i toczenia jest dużym obciążeniem dla silnika) zawór EGR jest i tak zamknięty.. Więc EGR nie wpływa na prędkość maksymalną skoro dużo wcześniej jest już całkowicie zamknięty.

Jeśli EGR czyścić to wtedy gdy masz obawy że coś jest nie tak np. kapie olej z małego otworku kompensacyjnego EGR lub z króćca gdzie podłączony jest wężyk podciśnienia. Dłuższy zastój oleju na membranie może ją uszkodzić.

Edytowany przez adam_hybrid86, 28 maj 2010 - 21:15.

  • 0

#16 pepe_lodz

pepe_lodz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Dołączył:11 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI X20DTH 2000r

Napisany 28 maj 2010 - 21:33

Sądze że te 20km/h mniejsza prędkość max. to przesada. Weź pod uwagę że EGR pracuje w ściśle określonych warunkach - zależnych przede wszystkim od obciążenia silnika. Przy dużym obciążeniu ( a jazda z prędkością powyżej 150km/h ze względu na rosnące opory powietrza i toczenia jest dużym obciążeniem dla silnika) zawór EGR jest i tak zamknięty.. Więc EGR nie wpływa na prędkość maksymalną skoro dużo wcześniej jest już całkowicie zamknięty.

Jeśli EGR czyścić to wtedy gdy masz obawy że coś jest nie tak np. kapie olej z małego otworku kompensacyjnego EGR lub z króćca gdzie podłączony jest wężyk podciśnienia. Dłuższy zastój oleju na membranie może ją uszkodzić.

A jak go czyscic ? jakos rozebrac mozna ?
  • 0

#17 robertoz

robertoz
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Dołączył:18 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kuj-pom
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Vectra 2.0 DTi 130 PS 290 NM Kombi

Napisany 28 maj 2010 - 21:35

Witam

Ja również jestem zainteresowany zaślepieniem zawru EGR w X20DTH. U mnie zawór ten przepuszcza (ponoć jest uszkodzona membrana i nie nadaje się do naprawy - tylko wymiana). Czy zatem zaślepienie EGR'a rozwiąże tutaj problem z zaświecającą się kontrolką?

No i oczywiście jak mogę w tym silniku EGR'a zaślepić i czy to nie jest szkodliwe dla silnika?

Z góry dzięki, pozdrawiam

W dieslu egr-a nie da sie zaslepić,poczytaj forum...
  • 0

#18 adamusss_pl

adamusss_pl
  • Forumowicz
  • 138 postów
  • Dołączył:04 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W-wa/Sochaczew
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Volvo C70 2,5T ex: Vectra B 2.0DTI HB (x20dth)

Napisany 28 maj 2010 - 22:39

regeneracja EGRu na allegro kosztuje ~180zł z przesyłką - mój był niby sprawny ale w zime wywalal bledu, dodatkowo pluł strasznie olejem... po regeneracji oleju wokól ani śladu! polecam, masz roczną gwarancję
a z tym że masz mniejsza prędkość max to poobserwuj wskazania przepływomierza na kompie - może sie okazać że przeklamuje i z czasem będziesz tracił na dynamice...
  • 0

#19 adam_hybrid86

adam_hybrid86
  • Forumowicz
  • 382 postów
  • Dołączył:17 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Vectra B 2.2 DTI Y22DTR '01

Napisany 29 maj 2010 - 18:49

regeneracja EGRu na allegro kosztuje ~180zł z przesyłką - mój był niby sprawny ale w zime wywalal bledu, dodatkowo pluł strasznie olejem... po regeneracji oleju wokól ani śladu! polecam, masz roczną gwarancję
a z tym że masz mniejsza prędkość max to poobserwuj wskazania przepływomierza na kompie - może sie okazać że przeklamuje i z czasem będziesz tracił na dynamice...


regeneracja polega na wymianie membrany i gumowego o-ringa przy nóżce (w miejscu gdzie wchodzi do obudowy)

A jak go czyscic ? jakos rozebrac mozna ?


ja użyłem spraya do czyszczenia przepływomierzy Liqui Moly (jest obojętny wobec gumowej membrany i elektroniki). Na koniec przemyłem benzyną ekstrakcyjną, bo ona w miarę szybko odparowuje. Czasami olej i inne zabrudzenia skutecznie Ci uszczelniają membranę i po czyszczeniu może się okazać, że czysta membrana jest nieszczelna....

Edytowany przez adam_hybrid86, 29 maj 2010 - 18:52.

  • 0

#20 pepe_lodz

pepe_lodz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Dołączył:11 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI X20DTH 2000r

Napisany 29 maj 2010 - 19:56

ale gdzie wlewales to jakos przez otwor od podcisnienia ?
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_