Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Błąd P0500


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 tomekstepien1981

tomekstepien1981
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:09 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B X20XEV

Napisany 15 marzec 2010 - 14:44

Witam, Panowie i ewentualnie Panie,

wyświetla mi się błąd P0500. Po usunięciu go Opel-Tech2 jest OK, aczkolwiek gdy auto ruszy pojawia się na nowo. Pytanie, gdzie znajduje się ten czujnik(VSS). Nie ma go w skrzyni. Jedni mówią, że w lewym przednim kole, inni, że w liczniku. Jeśli w liczniku to czy w samym jego środku i należy licznik otworzyć, czy jeszcze gdzieś indziej??

Ostatnie pytanie, czy czujnik ten może powodować dziwne zachowanie auta, tzn. spadek mocy (przyspieszenia) szczególnie w przedziale niskich obrotów(do około 3000) oraz falowanie i gaśnięcie auta na luzie lub po wyrzuceniu na luz??

Obroty po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy falują od 500-900 i to w dość szybkim tempie, dość często spadają do 200-300, czasem komp podciągnie obroty do wyższych, ale dość często silnik gaśnie. Falowanie praktycznie nie ustaje nawet na chwilę.

Dzięki za pomoc

Silnik X20XEV Vectra B 1996/1997
  • 0


#2 Banned

Banned
  • Banned
  • 7277 postów
  • Dołączył:01 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 marzec 2010 - 14:49

0500 - czujnik predkosci wlasnej pojazdu.
predkosc jest podawana z czujnika abs przy lewym kole i podawana na licznik.
chyba ze to jakis inny czujnik.
  • 0
Użytkownik ma zablokowaną możliwość korzystania z forum (w tym odpowiedzi na PW) z uwagi na rażące naruszenie regulaminu - Administracja VKP

#3 tomekstepien1981

tomekstepien1981
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:09 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B X20XEV

Napisany 15 marzec 2010 - 15:07

0500 - czujnik predkosci wlasnej pojazdu.
predkosc jest podawana z czujnika abs przy lewym kole i podawana na licznik.
chyba ze to jakis inny czujnik.



Odpiąłem czujnik ABS, zaświeciły się kontrolki ale różnicy w pracy silnika nie było żadnej, ale ABS działa prawidłowo, dziwne natomiast jest, że jak silnik jest ciepły ruchy kierownicą powodują wzmożone falowanie obrotów, a maksymalny skręt powoduje wręcz zaduszanie silnika, a niekiedy nawet jego zgaśnięcie. Walczę z tym już kilka miesięcy i nie wiem co jest powodem takiego zachowania auta. Po odpaleniu 2000 obr/min i powoli spadają do 1300, później niestety zaczyna się zabawa. Nawet jak trzymam lekko wciśnięty gaz, obroty są np. na poziomie 2500, ale i tak widzę, że wskazówka szaleje tak od 2400-2600.

Wszystkie czujniki wymienione:wału, wałków, temp. TPS(zamiennik, ale żadnej różnicy), dwie przepływki(używki, ale kompletnie żadnej różnicy), elektrozawór biegu jałowego GM i nadal nic.
  • 0

#4 Banned

Banned
  • Banned
  • 7277 postów
  • Dołączył:01 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 marzec 2010 - 15:38

zrob tak jak pisalismy na gg. modul abs/tc sprawdz.
  • 0
Użytkownik ma zablokowaną możliwość korzystania z forum (w tym odpowiedzi na PW) z uwagi na rażące naruszenie regulaminu - Administracja VKP

#5 pancio_one

pancio_one
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Dołączył:28 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:otwock/warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Astra G 1.7 CDTI.Póki co...

Napisany 15 marzec 2010 - 17:17

Witam.Mialem ten sam problem tzn.wywalalo mi blad 0500.I przestawal dzialac predkosciomierz.Okazalo sie ,ze jeden z przewodow ktory idzie do radia byl obluzowany(chociaz ni cholery nie mam pojecia co ma predkosciomierz wspolnego z radiem:unsure: )Okazalo sie,ze to bylo to.Po docisnieciu wszystkich przewodow w kostce radia problem wiecej sie nie pojawil.
  • 0

#6 tomekstepien1981

tomekstepien1981
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:09 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B X20XEV

Napisany 15 marzec 2010 - 19:01

Po pracy odpiąłem kostkę od modułu ABS i... oczywiście kontrolka paliła się cały czas, prędkościomierz pokazywał 0 km/h, ale auto dalej gasło, obroty szalały sobie jak chciały. Zdiąłem klemę z "-" na kilkanaście minut, podłączyłem(ABS odpięty) i zero różnicy. W poprzednim poście bardzo dokładnie opisałem mój problem z jakim borykam się już któryś miesiąc i byłbym wdzięczny gdyby ktoś go przeczytał i odpowiedział(problem z pracą silnika)

Pytanie tylko czy po odpięciu modułu ABS auto powinno nadal się dziwnie zachowywać, czy powinno nagle ozdrowieć??

Jeśli chodzi o radio ostatnio całe je wyjąłem, odpiąłem całkowicie licznik z deski rozdzielczej, odpaliłem auto i... problem wcale nie ustał... silnik chodzi jakby to był diesel, a czasami nawet gorzej.

A czy wiecie od czego jest wtyczka znajdująca się obok podciśnienia zaraz za cewką wysokiego napięcia?? patrząc od przodu auta jest z prawej strony przepustnicy tak z 15 cm i obok elementu podejrzewam podciśnienia do którego dochodzą wężyki od przepustnicy. Kostka identyczna jak od czujnika wału korbowego lub wałków rozrządu. Po odpięciu nawet podczas pracy silnika, nie ma żadnej różnicy.
  • 0

#7 pancio_one

pancio_one
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Dołączył:28 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:otwock/warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Astra G 1.7 CDTI.Póki co...

Napisany 15 marzec 2010 - 22:27

Powiem tak.Nie wiem co moze powodowac nierowna prace silnika akurat twojego auta ale raczej na pewno nie jest to zwiazane z bledem 0500.U mnie jak go wywalalo to tez tak sie zlozylo,ze mialem szopki z obrotami ale winny byl silnik krokowy,a nie czujnik abs.Tu masz linki ktore moze troche Ci pomoga.Szukajka nie gryzie :D http://forum.vectrak...ktor-wydechowy/ http://forum.vectrak...20xev-symptomy/

Edytowany przez pancio_one, 15 marzec 2010 - 22:32.

  • 0

#8 tomekstepien1981

tomekstepien1981
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:09 mar 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B X20XEV

Napisany 16 marzec 2010 - 08:17

Powiem tak.Nie wiem co moze powodowac nierowna prace silnika akurat twojego auta ale raczej na pewno nie jest to zwiazane z bledem 0500.U mnie jak go wywalalo to tez tak sie zlozylo,ze mialem szopki z obrotami ale winny byl silnik krokowy,a nie czujnik abs.Tu masz linki ktore moze troche Ci pomoga.Szukajka nie gryzie :D http://forum.vectrak...ktor-wydechowy/ http://forum.vectrak...20xev-symptomy/


Jeśli chodzi o forum to przeczytałem setki postów o tym silniku i jego problemach i po wielu próbach i naprawach niestety żadnej różnicy. Zdziwiło mnie tylko jedno, kiedy podczas jazdy autem szarpnęło, później kilka razy zgasło i:
- odcięcię zapłonu przy 4500(czujnik wałków)
- zamulony od najniższych obrotów
- problem z odpaleniem auta z efektem cofania się silnika(na kompie P0340 i P0335)
- do tego jeszcze pokazało chyba błąd czujnika przepustnicy i coś jeszcze,

wyjąłem wtyczkę od TPS i tą co wspominałem wcześniej obok podciśnienia i auto jak nowe. Zero problemów. Usunięcie błędów spowodowało powrót falowania i gaśnięcia silnika. Czy po wyjęciu i wyczyszczeniu przepustnicy trzeba ją adaptować?? Czy ewentualnie problem z alternatorem może powodować takie szaleństwa z silnikiem??

Czujniki są nowe oryginalne, ale zastanawiam się jeszcze nad wymianą czujnika wału korbowego na ten co miałem kiedyś i sprawdzić czy będzie jakaś różnica w pracy silnika.
  • 0

#9 Fenek

Fenek
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Dołączył:27 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Vectra B 2.0DTI

Napisany 29 kwiecień 2011 - 21:58

Panowie, mam podobnie z moim koniem trojańskim X20xev. Immo zrobione już drugi raz.

Cięzko odpaliła, nie działa wskaźnik paliwa (paliwo wlane 6l a wskazówka lezy i kontrolka świeci)
Mam błędy 0340 (to już było) no i teraz nagle po naprawie immo wyskoczyła sonda i czujnik prędkości 0500. Obroty strasznie falują, silnik często gasnie, głosniej chodzi. Powyżej tak 2500obr już jest wszystko ok. Od czego tutaj zaczać żeby cokolwiek eliminowac? Sprawdze sonde, a co z resztą? Jak sonda poszła to wywalki też bląd 0500?

Acha i nie mam instalacji gazowej.


SPRAWE JUZ ZALATWILEM - LEWE POWIETRZE

Edytowany przez Fenek, 30 kwiecień 2011 - 10:03.

  • 0

#10 lemaruz

lemaruz
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:13 maj 2014
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:vectra b 1,6 16v

Napisany 13 maj 2014 - 12:49

Witam. Mam problem z czujnikiem prędkości własnej wyskakuje błąd 0500 lecz ABS działa prędkościomierz też obrotomierz też. Ale po wyże temperatury 80 czasem zapala się kontrolka od silnika a po wyłączeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy i pojawia się po jakims czasie znowu.Proszę o poradę


  • 0

#11 szplukasz

szplukasz
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Dołączył:19 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ostrowiec sw.
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Vectra B 2.0 16V 99'

Napisany 28 lipiec 2014 - 22:54

Witam, Panowie i ewentualnie Panie,

wyświetla mi się błąd P0500. Po usunięciu go Opel-Tech2 jest OK, aczkolwiek gdy auto ruszy pojawia się na nowo. Pytanie, gdzie znajduje się ten czujnik(VSS). Nie ma go w skrzyni. Jedni mówią, że w lewym przednim kole, inni, że w liczniku. Jeśli w liczniku to czy w samym jego środku i należy licznik otworzyć, czy jeszcze gdzieś indziej??

Ostatnie pytanie, czy czujnik ten może powodować dziwne zachowanie auta, tzn. spadek mocy (przyspieszenia) szczególnie w przedziale niskich obrotów(do około 3000) oraz falowanie i gaśnięcie auta na luzie lub po wyrzuceniu na luz??

Obroty po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy falują od 500-900 i to w dość szybkim tempie, dość często spadają do 200-300, czasem komp podciągnie obroty do wyższych, ale dość często silnik gaśnie. Falowanie praktycznie nie ustaje nawet na chwilę.

Dzięki za pomoc

Silnik X20XEV Vectra B 1996/1997

Witam,

 

Rozwiązałeś może problem?  Mam dokładnie takie same objawy. Swoją drogą co może mieć sterownik ABS do obrotów? Wymieniłem silniczek krokowy, obroty falują nadal i silnik gaśnie. To jest bardziej upierdliwe niż świecące kontrolki i prędkościomierz. 

 

Pozdrawiam


  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_